От "Райънер" обявиха кои полети от и до София ще бъдат отменени (обновена)

От "Райънер" обявиха кои полети от и до София ще бъдат отменени (обновена)

© Надежда Чипева, Капитал



Авиокомпанията "Райънер" (Ryanair) обяви, кои полети от и до София ще бъдат отменени. За момента става въпрос единствено за тези до Лондон. Първият отменен е от Лондон-Станстед до София с номер FR9961 и от София до Лондон-Станстед (FR9962).


На 28 септември, 30 септември, 5, 7, 12, 14, 19, 21, 26 и 28 октомври няма да бъдат изпълнени полети FR9967 от Лондон-Станстед до София и FR9968 от София до Лондон-Станстед. Пълен списък на отменените полети за периода 21-24 септември може да се открие тук, а до края на октомври тук.


Това се прави като част от реорганизацията на разписанието, предизвикана от недостиг на пилоти.Авиокомпанията ще отмени общо между 40 и 50 полета дневно до края на октомври, което ще засегне около 400 хиляди души. Засегнатите пътници могат за върнат билетите си и да си вземат парите, или да резервират друг полет.


Според правилата на ЕС, освен при извънредни обстоятелства, авиокомпаниите трябва да са дали поне двуседмично предупреждение, за да избегнат да плащат обезщетение от 250 евро на пътник за полети до 1500 км и 400 евро при по-дълги маршрути.

Коментари (40)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 4286 Неутрално

    Що не вземете да се отмените.

  2. 2 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 712 Неутрално

    Всички пътуващи да не пропуснат да си искат обезщетенията. Трябва да им бъде изкарано през носа това решение, за да се замислят добре другия път!

  3. 3 Профил на plamenss
    plamenss
    Рейтинг: 1223 Неутрално

    Не е лошо купуваш билет за 50 получаваш 400 обезщетение и си взимаш билет с нормална компания и ти остават и ресто :-)

  4. 4 Профил на Siriously
    Siriously
    Рейтинг: 237 Неутрално

    обезщетение се дължи само ако са ви осведомили по-малко от 14 дни преди полета, останалите получават само връщане на парите или смяна на датите. Така че не всеки ще може да получи 400 евро

    S
  5. 5 Профил на plamenss
    plamenss
    Рейтинг: 1223 Неутрално

    обезщетение се дължи само ако са ви осведомили по-малко от 14 дни преди полета, останалите получават само връщане на парите или смяна на датите. Така че не всеки ще може да получи 400 евро
    —цитат от коментар 4 на SG


    Ами днес съобщават, че полет в петък няма да има (по-малко от 14 дни) следва обезщетение.

  6. 6 Профил на Siriously
    Siriously
    Рейтинг: 237 Неутрално

    [quote#5:"plamenss"][/quote]

    Аз за това написах "не всеки". Тези, на които полетите са в следващите 2 седмици, могат да претендират за допълнително обезщетение, за останалите остават само провалените пътувания и компенсация за цената на билета

    S
  7. 7 Профил на ludiakolio
    ludiakolio
    Рейтинг: 520 Неутрално

    Най-яката компания. Билетчето до централна Европа струва по евтино от този в миризливия автобус до софето.

  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  9. 9 Профил на Forrest Gump
    Forrest Gump
    Рейтинг: 924 Неутрално

    големи гафове на авиокомпанията: първо излъгаха за причината (отпуски, лошо време?!).
    за миналата година имат 1.5 млрд печалба от 6.5 млрд евро приходи (23%) и не плащат добре на най-важните си служители - пилотите... алчноста няма край.

    Истината ни прави свободни.
  10. 10 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1119 Неутрално

    Евтиното излиза скъпо - що го забравихме тоя принцип?

  11. 11 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 996 Неутрално

    На един от синовете ми полетът закъсня с 2 часа, изпусна си връзката и му платиха без много, много кандърми 400 евро обезщетение.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  13. 13 Профил на NMink
    NMink
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Истината не е липса на пилоти или отпуски, а че дебнат фалита на еърберлин и да им грабнат някои от маршрутите директно. Решението ще се вземе всеки момент и трябва да се действа светквично. За което им е необходим буфер от самолети и екипаж.

  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  15. 15 Профил на leon555
    leon555
    Рейтинг: 706 Неутрално

    До коментар [#7] от "ludiakolio":


    Най-яката компания. Билетчето до централна Европа струва по евтино от този в миризливия автобус до софето.
    —цитат от коментар 7 на ludiakolio


    Обаче един малък детайл. Закупен билет и осъществен полет не са едно и също.

    "Не подозирайте зла умисъл там, където всичко може да се обясни просто с глупост." Бърнард Шaa
  16. 16 Профил на the_fat
    the_fat
    Рейтинг: 477 Неутрално

    "Това се прави като част от реорганизацията на разписанието, предизвикана от недостиг на пилоти".
    Недостик на пилоти има несамо в "нискотарифните" авио-компании,но факт е че в големите Луфтханса,Делта,Бритиш,КЛМ и т.н както и в много азиатски и австралийски заплащането е по добро.Затова е и недостига на пилоти.Ако сега бях на 20 години нямаше да се замислям затова в кой университет да изкарам 4-5-7 години от живота си а бих теглил заем и изкарал курсове за пилот.В европа има такива за по €15К/година или €80К целият курс за 18 месеца 740 лекционни часове,240 летателни часа от които 50 на симулатор другите на самолет.За 1½ година си 2 пилот на А320 .После почваш работа а такава има...Няма кво да лъскаш скамеийките на СУ или който и да е друг бг университет....ако нямаш парите теглиш заем и заминаваш.В US е и по евтино.
    А вече има младежи които от плейс тейшън така са усвоили управлението на самолети от симулатори че преди да започнат курсовете са вече готови пилоти и на по големи самолети.

  17. 17 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1090 Неутрално

    До коментар [#13] от "NMink":

    Ясно, затова е това странно поведение

  18. 18
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  19. 19 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 803 Неутрално

    До коментар [#16] от "the_fat":

    не е много ясно дали след 20 години самолетите няма да са безпилотни, но като засега наистина има работа, и заплатите са доста добри, НО си подложен на доста голям стрес - от теб зависи живота на 200 души, не е като да цъкаш ексели в офиса

    та не всеки става за пилот

  20. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  21. 21 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 642 Неутрално

    Доста отменени полети, което означава и много засегнати хора. Кофти ситуация като цяло.

  22. 22 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 871 Неутрално

    "Това се прави като част от реорганизацията на разписанието, предизвикана от недостиг на пилоти".Недостик на пилоти има несамо в "нискотарифните" авио-компании,но факт е че в големите Луфтханса,Делта,Бритиш,КЛМ и т.н както и в много азиатски и австралийски заплащането е по добро.Затова е и недостига на пилоти.Ако сега бях на 20 години нямаше да се замислям затова в кой университет да изкарам 4-5-7 години от живота си а бих теглил заем и изкарал курсове за пилот.В европа има такива за по €15К/година или €80К целият курс за 18 месеца 740 лекционни часове,240 летателни часа от които 50 на симулатор другите на самолет.За 1½ година си 2 пилот на А320 .После почваш работа а такава има...Няма кво да лъскаш скамеийките на СУ или който и да е друг бг университет....ако нямаш парите теглиш заем и заминаваш.В US е и по евтино.А вече има младежи които от плейс тейшън така са усвоили управлението на самолети от симулатори че преди да започнат курсовете са вече готови пилоти и на по големи самолети.
    —цитат от коментар 16 на the_fat

    Добре като идея, но изкл. трудно изпълнима. На тез 80к Евра сложи минимум още 30К за тайп рейтинг. За годините на обучение трябва да имаш средства за квартира и храна. Сложи ги още поне 20к. Сега ми кажи коя банка ще даде 130к Евро на 20 год. хлапак?

  23. 23 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 871 Неутрално

    До коментар [#16] от "the_fat":не е много ясно дали след 20 години самолетите няма да са безпилотни, но като засега наистина има работа, и заплатите са доста добри, НО си подложен на доста голям стрес - от теб зависи живота на 200 души, не е като да цъкаш ексели в офисата не всеки става за пилот
    —цитат от коментар 19 на carmello


    Те и сега може да са безпилотни, но излиза по-скъпо. Ето кратко разяснение: https://www.welt.de/wissenschaft/article148244644/Ohne-Piloten-wuerde-das-Fliegen-deutlich-teurer.html

  24. 24 Профил на iavorski
    iavorski
    Рейтинг: 397 Неутрално

    До коментар [#15] от "leon555":


    За последните два месеца видях 3 / три / автобуса отменени на Юнион-Ивкони.

    Отиваш на автогарата и ти казват че е отменен и трябва да изчакаш 4 часа до следващия автобус.

    Найс, а?

    Ама нали са хора на тоя и оня - ни компенсация, ни връщане на парите.

  25. 25 Профил на shule
    shule
    Рейтинг: 294 Неутрално

    ЛОШО! Прекомерното желание за все по големи печалби води в един момент до нарушаване на утвърдените правила. Преумора на екипажите, наемане на недостатъчно подготвени и квалифицирани пилоти и от там ...... пази боже.

  26. 26 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 489 Неутрално

    До коментар [#7] от "ludiakolio":

    Ако от тази статия не ти е станло ясно, каква е една от причините за ниските цени- лошото заплащане на пилотите!

  27. 27 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 489 Неутрално

    До коментар [#11] от "tribiri":

    Райън предлагат една от няколко месеца свързващи полети и то само на няколко летища, така че нещо този "разказ" ми се струва подозрителен.

  28. 28 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 489 Неутрално

    До коментар [#13] от "NMink":

    Няма какво да дебнат фалита им, защото вече мина срокът за подаване на оферти, а те не са подали такава!

  29. 29 Профил на the_fat
    the_fat
    Рейтинг: 477 Неутрално

    До коментар [#19] от "carmello":

    Верно не всеки сатва за пилот но не всеки става и за шофер на бус.Риска да загинеш в автомобилиен инцидент е хиляди пъти по голям от този да стане някоя авио катастрофа.За миналата година риска от инцидент изчислен към броя на полетите е
    0,0000062...ако си спомняма точно.За безпилотните самолети -незнам дали някога изобщо ще има такива.Няма смисъл ако има келнери(ки)/стюарди(еси) да няма пилот в самолета или някакъв друг персонал нали все пак плащаш заплата дали на човек в/на борда или на земята пред компутера който го управлява,напълно автоматизирани полети няма да има поне в близките 100-200 години?а и ,няма да спестиш кой знае колко от 2 пилотски заплати ,повече би имало икономии от по малък разход на бензина и по малко багаж .То и сега е възможно без пилот но едва ли има смисъл.

  30. 30 Профил на mans
    mans
    Рейтинг: 237 Неутрално

    the_fat и после цял живот да не може да си изплатиш заема с мижавата заплата на пилот, тоя филм отдавна се прожектира както в САЩ, така и в Европа. А истината е че пилотите са доста зле платени и не си заслужава да са се набутваш с такива заеми.

  31. 31 Профил на danitoledov
    danitoledov
    Рейтинг: 326 Неутрално

    Голяма излагация, не знам как го допуснаха този хаос, но много паднаха

    danitoledov
  32. 32 Профил на the_fat
    the_fat
    Рейтинг: 477 Неутрално

    the_fat и после цял живот да не може да си изплатиш заема с мижавата заплата на пилот, тоя филм отдавна се прожектира както в САЩ, така и в Европа. А истината е че пилотите са доста зле платени и не си заслужава да са се набутваш с такива заеми.
    —цитат от коментар 30 на mans


    незнам колко зле са платени но имам няколко- да ги нарека познати в различни авио компании -голяма ,много голяма и малка и те си живеят много по добре от средно статистическият инженер,архитект,адвокат,лекар,даскал и т.н. индивид с академична диплома.Спецялно моите познати имат големи къща ,вила, мерцедес ...все придобивки с които рядко "вишист" би се похвалил.Верно 2-ма от тях карат трансконтинетални но третият е чартърен пилот но и той бая пари заработва.
    Един друг познат -не го земаха да учи за пилот (в Европа)понеже му измислиха някакъв медицински проблем,взе пари назаем и изкара сертификат в US- от години живее във Флорида кара самолет до Бахрейн или Хон Конг и обратно....вероятно е и е милионер.Верно бая години си трябват но има преспектива...а ако си даскал или инженер преспективата май само от БиБи зависи

  33. 33 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 2150 Неутрално

    До коментар [#10] от "Лелка":''Евтиното излиза скъпо - що го забравихме тоя принцип?''

    Това се отнася по-скоро до Райънеър - не са искали да увеличат заплатите на пилотите, но сега ще плащат обезщетения.

  34. 34 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 8067 Неутрално

    Евтиното винаги излиза по-скъпо

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  35. 35 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 871 Неутрално

    [quote#32:"the_fat"][/quote]
    Гледаш повърхностно на нещата или си измишляш. Златните години в авиацията отлетяха след кризата 2008/2009г. В Европа авиомедицински прегледи се извършват от лекари които са сертифицирани за това. Списъка им стои във всеки сайт на държавното оторити и всеки пилот може да си ибере ( страна членка на ЕАСА)къде да направи преглед. Начинаещ ко-пилот започва с много малка заплата (по-малко от избр. от теб професии). За да станеш командир и да се добереш до големите кинти минават много години (особенно в големите задокеански компании) и когато стигнеш до тях и семейството ти е във Флорида например ти ще си позициониран във Вашингтон и от 3те свободни дни 1 минава в път. Другото е, че никой не ти дава гаранция за здравето ти. Ако нямаш възможност да летиш повече след 5та година, кой ще ти връща кредита без образование или друга професионална клалификация?

  36. 36 Профил на the_fat
    the_fat
    Рейтинг: 477 Неутрално

    До коментар [#35] от "Гарван":

    Разбира се не се забогатява веднага ,и вероятно заплатите им не са кой знае колко голем в началните 5-10 години,зависи какъв самолет,в коя компания ,в коя държава си плащат данъците и т.н. Но определено млад започващ пилот вероятно даже и в африка и азия взима повече от млад започващ инженер адвокат или лекар.Освен това работното време им е така че колкото летиш толкова почиваш,големи отпуски и бонуси освен това дефакто пилотите в гражданската авиация участват в процеса на управление на полет 2 пъти по 15 -20 минути- при излитане и кацане.Така че за това което се казва идеално работно време взимат дестки пъти в повече от даскал или инжинер.Ако си взел 80К заем разбира се 5-6-10 години няма да си много добре финансово но пак си по добре от някой само на заплата(ако няма в допълнение подкупи).....

  37. 37 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4689 Неутрално

    До коментар [#16] от "the_fat":

    Материала за пилоти, както и да е, ще го научуш. Зора е във физическия и психологическия изпити...

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  38. 38 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 821 Неутрално

    Евтиното излиза скъпо - що го забравихме тоя принцип?
    —цитат от коментар 10 на Лелка


    Аз именно поради тази причина никога не летя с нискоразходна авиокомпания.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  39. 39 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 871 Неутрално

    До коментар [#16] от "the_fat":Материала за пилоти, както и да е, ще го научуш. Зора е във физическия и психологическия изпити...
    —цитат от коментар 37 на hamiltonf1

    Братчед, това да не ти е ВНВВУ " Г. Бенковски " преди 30 -40 години. Сега почти всеки относително здрав човек може да вземе лиценз, стига да си плаща и да учи. Ето изискванията и прегледите които трябва да мине един пилот http://www.flyingacademy.com/EN/class-1-and-class-2-medical-certificates

  40. 40 Профил на DonAngel
    DonAngel
    Рейтинг: 1157 Весело

    Абе стига сте спорили, в YouTube не може да няма онлайн курс за всякакви пилоти! Какви $130К, вземаш си 20 дни отпуск, гледаш курса, и след това отиваш на Т2 и направо се качваш да караш!

    -- Дончо https://doncho.net




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK