През 2017 г. нискобюджетните авиокомпании са превозили една трета от пътниците

През 2017 г. нискобюджетните авиокомпании са превозили една трета от пътниците

© Lucas Jackson, Reuters



За поредна година през 2017 пътническият въздушен трафик се увеличава благодарение на нискобюджетните компании, чийто дял на пазара нараства, отчете Международната организация за гражданска авиация (известна на английски със съкращението си ICAO - ИКАО), цитирана от АФП и БТА.


Авиокомпаниите са превозили през 2017 година общо 4.1 милиарда пътници, което е увеличение със 7.1 на сто на годишна основа след предходното нарастване от 6 на сто, уточни ИКАО, която е специализирана агенция на ООН.


Растежът на въздушния трафик е облагодетелстван от "продължаващото подобряване на сигурността, на надеждността му, както и на неговата ефективност и усилия за опазване на околната страна, заяви президентът на ИКАО Олумуива Бенард Алиу.




Миналата, 2017 г. бе най-сигурната за въздушния транспорт от 1946 година и откакто се води статистика за инциденти със самолети, сочи докладът, публикуван в началото на януари от Мрежата за сигурност на авиацията.


С общо 10 големи инцидента на самолети, превозващи пътници, при които са загинали 44 души, 2017 "бе най-сигурната година за всички времена по брой на инцидентите и по брой на жертвите", отчете Мрежата за сигурност на авиацията. Тя припомни, че през 2016 година е имало общо 16 катастрофи със самолети, при които са загинали 303 души.


С 1.2 млрд. пътници нискобюджетните компании увеличават обема на трафика си с по-бърз темп от средногодишния, отбеляза АФП.


Тези компании вече имат една трета от превозените пътници в Европа, 31 на сто в Азиатско-Тихоокеанския район и 26 на сто в Северна Америка.


Според показателя приходи от пътник и от километър въздушният трафик нараства във всички райони с по-стабилен темп, отколкото през 2016 година.


Европа продължава да бъде най-големият международен пазар с 37 на сто от приходите от пътник и от километър, което е нарастване с 8.1 на сто на годишна основа благодарение на по-благоприятните икономически условия.


Пак според този показател латиноамериканският пазар е нараснал с 10 на сто, азиатско-тихоокеанският се е увеличил с 9.6 на сто, Африка бележи растеж от 7.6 на сто, Близкият изток - с 6.9 на сто, и Латинска Америка - с 4.9 на сто.

Коментари (12)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 2 Профил на ВаняХр
    ВаняХр
    Рейтинг: 732 Неутрално

    До коментар [#1] от "aleks ivan":

    Не е задължително. По някои дестинации, ако не пътуваш само с ръчен багаж и искаш да кацнеш на нормално летище е по-добре с традиционна компания. Но си прав, че благодарение на натиска на нискотарифните и нормалните започнаха да дават по-добри цени, така че пътниците печелят.

  2. 3 Профил на stefania1973
    stefania1973
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Дневник, не знам вие ли ги превеждате тези текстове или ги взимате от някъде преведени, но моля Ви престанете да превеждате "safety" като "сигурност". Правилният превод е "безопасност". Терминът за сигурност е "security". Двете понятия имат сериозна разлика в авиацията - безопасността е свързана с предотвратяването на инциденти между въздухоплавателни средства, а сигурността с изисквания за достъп до самолета, охрана на летищата и тн. Безопасността се осигурява от летателния екипаж и ръководителите на полети, а в осигуряването на сигурност са включени и други служби.

    Стефания

  3. 4 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5872 Неутрално

    През януари и февруари всички се държат като нискобюджетни :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  4. 5 Профил на dr.web
    dr.web
    Рейтинг: 279 Неутрално

    До коментар [#3] от "stefania1973":

    Правилно хортуваш Стефания, така е, но какво значение има всичко това след като сме с Епъл под мишница и върху леко подрусващите вълни на нискобюджетните компании.

  5. 6 Профил на marks_nazi
    marks_nazi
    Рейтинг: 225 Весело

    Важното е да ЛЕТЯТ И КАЦАТ НОРМАЛНО..др.му еви .майната ако щът и 10 сандвича и 20 уйскита да ви дават!!

    Долу рушистите и фашистите
  6. 7 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1089 Неутрално

    Много ясно, аз пътувах няколко пъти между София и Варна, на цената на автобусния билет, и 3-4 пъти по-евтино от "нормалните" компании.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  7. 8 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2205 Неутрално

    Тия нискобюджетни компании изпразниха селата и малките градове!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  8. 9 Профил на dobrev
    dobrev
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#1] от "aleks ivan":

    Това са слухове вече повече от 10 години, но досега няма подобна тенденция. Имам много познати в авиокомпанията и всички са на мнение, че се развива в правилна посока. Даже попадна на едно от челните места като предпочитано място за работа през 2017 година.

  9. 10 Профил на stefania1973
    stefania1973
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#5] от "dr.web":

    :):)

    Но Ейпъла няма да ни спаси, ако подрусването стане по силничко...

  10. 11 Профил на Скиорски
    Скиорски
    Рейтинг: 504 Неутрално

    До коментар [#1] от "aleks ivan":Това са слухове вече повече от 10 години, но досега няма подобна тенденция. Имам много познати в авиокомпанията и всички са на мнение, че се развива в правилна посока. Даже попадна на едно от челните места като предпочитано място за работа през 2017 година.
    —цитат от коментар 9 на dobrev


    Остава само да си оправят дълга към Летище София и да започнат да плащат повече данъци.....

  11. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK