Пътниците на нискотарифните превозвачи имат същите права

Димитър Маргаритов (вляво) и водещият на "Тази сутрин" по Би Ти Ви Антон Хекимян

© КЗП

Димитър Маргаритов (вляво) и водещият на "Тази сутрин" по Би Ти Ви Антон Хекимян



Засегнатите от усложненията с полетите в резултат от лошите метеорологични условия пътници, които считат че правата им не са удовлетворени съгласно действащия за Европейския съюз регламент, могат да претендират за възстановяване на направените допълнителни разходи за това, което им се полага – храни, напитки, настаняване, каза днес по Би Ти Ви председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов.


Пасажерите могат да се информират на какво сума имат право в такива случаи и чрез поместения на сайта на Европейския потребителски център – България, електронен калкулатор, като въведат дестинацията на полета и конкретната ситуация – отменен, закъснял полет или друго.


"Необходимо е да се пазят документите, включително и за евентуални допълнителни разходи", обърна внимание Маргаритов. При извънредни ситуации като тази с полета от Лондон, кацнал в Тимишоара вместо в Пловдив, авиокомпанията е длъжна да положи необходимите грижи за пасажерите, но по регламент те нямат право на допълнително парично обезщетение, каза той.




"Независимо от това, "ако има противоправно поведение на самата авиокомпания, хората могат да я съдят за всички претърпени вреди, в това число и ако се са наложили медицински прегледи или закупуване на лекарства, защото този престой е повлиял на здравословното им състояние", обясни председателят на КЗП.


Маргаритов каза, че регламентът важи независимо дали авиокомпанията е нискотарифна или високотарифна. "Когато има голямо закъснение и премаршутирането е трудно заради лошите метеорологични условия, хората имат право на настаняване. При закъснение на полета с повече от пет часа потребителите имат право да се откажат от пътуването, като получат обратно парите си за билета, и сами да организират своето придвижване. Също и да получат обезщетение от порядъка на от 250 до 600 евро в зависимост от дестинацията и нейната дължина", разясни още Маргаритов.


Маргаритов обясни как да се действа в подобни ситуации. "Пътниците трябва да опитат да получат помощ от самото летище. Да се обърнат към авиокомпанията, ако правата им не са удовлетворени съгласно регламента, а тя трябва да отговори до шест седмици. Ако не срещнат съдействие, да се обърнат към КЗП или ЕПЦ - България.

Коментари (1)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Nikolay Savov
    Nikolay Savov
    Рейтинг: 1413 Разстроено

    Не става въпрос за права , а за да изкарат някой лев!!!!!!!
    "Циганска" работа !!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK