Да поговорим за беклинковетe

Към оригинална публикация >

Беклинковете, познати още като обратни връзки, или backlinks, означават  препратки от един сайт към друг. Да предположим, че има връзка към сайт X. И тази връзка е поставена на друг ресурс Y. В този случай те говорят за обратна връзка. Обратните връзки все още се считат за един от най-ефективните методи за оптимизиране на ресурсите.

Въздействие на препратките към SEO оптимизация на сайт

При оптимизацията за търсачки използването на обратни връзки може да се възприема по два начина. Когато търсите даден сайт, класирането му се основава на две условия. Първото условие е броят на препратките към сайта. Ако броят на препратките, водещи към сайта, се увеличи, тогава позициите на ресурса също се увеличават съответно.

Но не забравяйте за предмета на сайтовете. Ако темата на сайта Y се различава от темата X, тогава връзката към ресурса X се счита за спам. Ако има голям брой такива връзки, ресурс X може да бъде изключен от базата на търсачката. Заключение – темата на препратките, публикувани в други ресурси, трябва да бъде подобна на темата на сайта, който се популяризира. Тоест SEO оптимизаторът трябва да подбира дарители по такъв начин, че в резултат на това темите на сайтовете да са свързани.

Друго условие е теглото на обратната връзка. Концепцията за теглото възниква, когато във връзката се появи трети сайт, можете да го наречете Z. Обратните връзки също се поставят на този ресурс. С различни оценки на сайтове Y и Z, обратната връзка има най-голяма тежест, ако се намира на сайт, който има по-висока позиция в резултатите от търсенето за тази заявка.

С други думи, по-голямото тегло на обратната връзка почти винаги води до по-високо класиране за сайт X при търсенията. Но не се надявайте, че с голямо тегло на обратната връзка, сайтът постоянно ще заема висока позиция. Крайният орган за контрол на информацията на сайта е модераторът, който е човек, а не машина. Модераторът ще може да филтрира сайта в резултатите от търсенето, ако съдържанието му не е предназначено за посетители.

Обратни връзки за SMM и SMO ​​оптимизация

Обратните връзки вероятно ще бъдат по-полезен начин за разработване на ресурс в онлайн общности, отколкото в SEO. Когато обратна връзка е публикувана във форум, повече хора започват да посещават ресурса в социалната мрежа. Темата на X сайта и общността не трябва да се различават, защото тук има и модератори, проследяващи сходството на проблемите във форума и публикуваната информация. Ако съдържанието на форума не съвпада с проблемите на сайта, към който е поставена връзката, тогава такава обратна връзка ще бъде премахната незабавно. В крайна сметка има определени правила за поставяне на връзки към ресурси.

Когато конкуренцията е голяма, то броят на връзките, както и тяхното качество играят ключова роля. Колкото повече връзки са поставени, толкова повече хора ще им обърнат внимание. Теглото на обратната връзка в този случай съответства на репутацията на ресурса. Ако абонатите не харесват спам връзки, те могат да се отнасят към такъв член с агресия и понякога дори да изтласкат оптимизатора от общността. Участниците не го възприемат като оптимизатор, за тях той е обикновен човек в група.

Когато налагат информация за спам, хората могат да реагират негативно. Следователно оптимизаторът трябва да спечели популярност в групата или да предизвика интерес към себе си. Тогава резултатът от развитието на ресурса ще бъде много по-положителен, отколкото при конвенционалната оптимизация за търсачки.

Как да печелите пари от беклинкове?

Когато станете собственик на качестен, тематичен ресурс, тогава нещата стават лесни. Можете да развиете сайт, блог, форум.
Ако броят на препратките, публикувани на други сайтове или форуми, се увеличи, тогава ще има повече посетители. Оптимизаторът ще търси повече сайтове и общности за хостване на препратки. Това предполага, че уеб администраторът може да се възползва от правилната връзка с оптимизатора.

Обикновено уебмастъра поставя SEO връзка на своя сайт и е възнаграден за това.  Може да се предлага търговия с беклинкове в борси, форуми, както и в групи. Ако оптимизирате международен проект, то можете да ползвате едни от популярните ресруси, а именно Har, Sapa, Blogun. Съществуването на обмен на връзки създава допълнителни възможности за оптимизация на сайтове. Стига да правите това по правилния начин.

Финални думи, касаещи линк билдинг – една от важните части на SEO оптимизацията

Не трябва да подхождате към въпроса за поставяне на линкове, без да се съобразявате с техните параметри, както и с цената. Понякога ниската цена на такова поставяне струва понижаване на рейтинга. Трябва да отбележим, че „белите методи“ за SEO оптимизация и линк билдинг са много по-надеждни от спам връзките. Изборът на ресурс, където искате да поставите обратна връзка, трябва да се вземе сериозно и да се анализира детайлно.

Останалото е лесна работа. Алгоритмите сами ще сумират тежестта на връзките, сочещи Вашият проект и ще подпомогнат значително за по-добро класиране в Google.

Следните ресурси, касаещи локално SEO, могат да Ви бъдат полезни:

 

Материалът Да поговорим за беклинковетe е публикуван за пръв път на Дигитална агенция W-SEO.com - Уеб & SEO оптимизация.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK