Интернет реклама в Google

Към оригинална публикация >

Можете да рекламирате услуга/продукт в Google по два основни начинана, а именно:

1. Чрез рекламната платформа Google Ads, позволяваща контекстуална реклама

За да привлечете нови клиенти към даден сайт, имате възможност за поставяне на платени реклами. Това се прави с помощта на специални програми за плащане, предлагани от операторите на търсачките. Програмата за плащане, която ви позволява да показвате реклами в резултатите от търсенето, е Google Ads. Платените реклами се показват над обикновените резултати от търсенето (в лявата колона) и вдясно от списъка с резултати. В технически жаргон такива програми се наричат ​​още платено включване.

Google Ads (старото наименование  е AdWords) е уеб платформа, която рекламодателите могат да използват за поставяне на насочени онлайн реклами под формата на текстови реклами, банери или реклами с продуктови обяви в рекламна мрежа. Днес тази система е най-голямата мрежа за онлайн реклама в света. Google генерира почти цялата си печалба чрез контекстни реклами.

 

Как работи платформата на Google ?

По ред причини потребителите, ползващи търсачката Google (тук е мястото да споменем, че тя е най-популарна в България)  търсят различни неща в търсачката, като продукти, услуги или друга информация. За да направите това, трябва да въведете заявка за търсене в Google (може да бъде една или повече думи). Вие решавате при кои заявки за търсене да се показва вашата реклама в Goole Ads.  За оптимални резултати е добре предварително да  дефинирате думите си за търсене (така наречените ключови думи) в профила си в платформата. Изборът на ключови думи е от решаващо значение за успеха на вашата кампания.

Какви ключови думи използват потребителите, за да намерят вашата услуга или продукт?

Имайки предвид този въпрос, трябва да изберете думите за търсене, които ще присъстват във вашата целева група, за да избегнете загуба и следователно ненужни кликвания. С допълнителни функции като регионални ограничения, час и ден, език и възраст, вашата целева аудитория може да бъде стеснена още повече.

Тук е важно да споменем, че се съставя семантично ядро, като се анализират най-важните ключови думи за Вашият бизнес и по този начин кампанията би била максимално ефективна.

 

Видове рекламиране в Google Ads (AdWords)

Рекламната система на Google предлага на рекламодателите различни видове реклами, които могат да бъдат съобразени с техните маркетингови резултати:

Текстови реклами. Тези двуредови реклами са класическа форма на рекламиране от Google Ads. Те се състоят от заглавие, рекламен текст и дисплейна връзка. Заглавието е с дължина 25 знака, рекламният текст е общо 70 знака (равномерно разположени на два реда), а връзката  е дълга 35 знака. Специални знаци не могат да се използват в рекламния текст. Удивителните или въпросителните знаци могат да се появят само веднъж.

Текстовите реклами, които се показват чрез Реклами, се показват до, над или под редовните търсения, както и над търсенията на изображения и на уебсайтовете на издателите в мрежата на Google Ads.

Рекламни банери. Тези графични реклами могат да се показват в рекламната мрежа на Google и да се показват на партньорски сайтове, които са регистрирани в Google Ads. Разрешени GIF или Flash формати. Банерите могат да бъдат създадени с помощта на вашите собствени настройки или с помощта на вашите настройки на AdWords.

Видео реклама. Рекламодателите могат да рекламират, като използват свои собствени видеоклипове или филми в YouTube или в отделни клипове или канали.

Реклами за продажба на стоки. Това са теоретично класически графични рекламни продукти. Такава реклама се състои от изображение на продукта, името на продукта, цената и евентуално кратък рекламен лозунг или бележка. Новото е, че тази информация не се коригира от самата реклама, а трябва да бъде включена в списъците с продукти, които рекламодателят качва в Google Merchant Center. Профилът в AdWords се използва само за определяне на кои групи продукти или кои продукти трябва да се показват.

Динамични реклами при търсене. Тези реклами при търсене не са предварително инсталирани или предварително написани, а се генерират динамично от системата на AdWords. Рекламата се основава на съдържанието на уебсайта на рекламодателя.

Call-to-call: Тази опция предлага на потребителите възможността да започнат разговор с компанията с едно щракване. Например за текстови реклами можете да добавите желания телефонен номер.

 

Какво не можете да рекламирате в системата за реклами на Google ?

Има конкретни правила за рекламиране в Google Ads, които се различават в различните държави. Например платформата на AdWords не рекламира оръжия, тютюн или упойващи вещества. Ограниченията важат и за храни и алкохол само за възрастни.

По-строги ограничения важат и за онлайн аптеките, трябва да получите положително одобрение от Google, преди да започнете да продавате лекарства.

Съществуват и строги ограничения за използването на търговски марки. Ако искате да рекламирате и използвате марката, трябва да подадете заявление и да получите разрешение за използване на марката от собственика. Неизползването на маркови термини може да повлияе отрицателно на разположението на рекламите и да доведе до изключително високи цени на кликване.

Обобщение, касаещо контекстуална реклама, полвзвайки платформата Google Ads

Трябва да признаем, че дава добри резултати, когато се касае за бързо налагане на продукт, услуга, стока, но и ефектът спира тогава, когато кампанията се спре.

С други думи, остатъчният ефект е много кратък и малък.

Ние, екипът на Висео препоръчваме да насочите енергията си за класиране на сайт, предлагащ услги, стоки, продукти в органичните резултати на Google

2. Чрез класирането в Google на по-предни позиции, познато като SERP (Search Engine Rank Position)

Няма как да не започнем този раздел със следното изказване: Потребителите имат по-голямо доверие в органичните резултати, отколкото в платените.

Например, след наши проучвания сме установили, следното: Ако 100 потребителя търсят дадена фраза, и на тях им се показва платен резултат, но в оргачините потребителят го няма на първа страница, то от тези 100 човека, 90 търсят дори на втора страница, а само около 10 кликат на платената реклама, за която стана въпрос в първата точка на днешната статия.

Естествено, това означава, че масовата аудитория вярва и се доверява предимно на органичните резултати.

Ето и как да класирате сайт на по-предни позиции в Google SERP:

Сайтът Ви трябва да е добре структуриран

Трябва да притежавате сайт, който е оптимизират, и като скорост, и като съдържание, да е с добра навигация, която да улеснява читателите, да е удобен за ползване от различни устройства и да е създаден предимно за  ПОТРЕБИТЕЛИТЕ!

Създаването на качествено съдържание ще Ви помогне да преборите конкуренцията

Създаването на висококачествено съдържание се счита за една от най-важните насоки при оптимизирането на сайтове. Въпросът обаче остава отворен за това какво може да се счита за качествено съдържание и как това качество може да бъде измерено.

В случай на маркетинг на съдържание е много лесно да се изгубите в често срещани фрази и да пренебрегнете важни неща.

Отчетите често се считат за показател на суетата в смисъл, че не винаги помагат за увеличаване на рентабилността на бизнеса. Но в същото време репостовете са ясно доказателство за полезността на съдържанието. Например репост от признат лидер в бранша ще привлече вниманието към вашата марка или бизнес.

От друга страна, оптимизирането на вашето съдържание за класиране в търсачките ще отнеме много време, преди да се получат осезаеми резултати, а промените в класирането на Вашият сайт може да бъде трудна задача, т.е. да не видите бързо промени в положителен аспект.

В идеалния случай вашето съдържание се класира добре в търсачките и лесно се споделя в социалните медии. Но като се имат предвид ограниченията във времето и разходите, на кой показател трябва да се обърне повече внимание, когато търговецът е изправен пред такъв избор?

Ние сме писали в много други статии за това, как да създавате интересно съдържание. Днес искаме да Ви обърнем внимание на актуализирането на старо съдържание, на съдържание, което все още дава полезна информация, но трябва да се обнови.

Предимства и недостатъци на оптимизирането на съдържанието за повторни публикации

Плюсове:

Актуализирайте стари статии често. Не е лоша идея да добавите най-долу и следното изречение: Последна актуализация: 16 юли 2021 година, 8.36 часа.

Repost (социален сигнал) е основният показател, че вашата аудитория счита съдържанието достатъчно ценно, за да го сподели. Колкото повече репостове получава материалът, толкова по-голяма е вероятността съдържанието да стане вирусно.
Repost също показва, че читателят се съгласява с вашата гледна точка или го намира за провокативен. В САЩ 45% от възрастните потребители споделят съдържание в социалните медии, ако са съгласни с мнението на автора.
Споделеното съдържание също може да бъде интересно, забавно или просто привлекателно за потребителите. Това означава, че създавате съдържание, което резонира с вашите читатели и целева аудитория.

Съдържанието за повторно публикуване е веднага публично достъпно и може да доведе до незабавно увеличаване на трафика.
Често съдържанието, публикувано в социалните медии, се допълва с коментари и други начини за получаване на информация за целевата аудитория, както и контроли за създаването на генерирано от потребителите съдържание.

Минуси:

Често възвръщаемостта на съдържанието в социалните медии е трудна за обективна оценка.
5 от 10 потребители само четат заглавието на статия, преди да я споделят. Това означава, че броят на повторните публикации не винаги отразява качеството на определен материал.
Органичният обхват намалява на много платформи, което затруднява получаването на съдържание до вашата целева аудитория.

 

Предимствата на SEO оптимизацията за търсачки

Плюсове:

Като правило, при добро класиране на съдържанието, средствата, инвестирани в SEO оптимизация, ще се изплатят, като останат на първите позиции за дълго време.
Преминавайки към ключови заявки, ще привлечете хора, които потенциално се нуждаят от такова решение или информация, която предоставяте.
Високите класирания в SERP осигуряват по-голяма степен на доверие. 71% от потребителите на търсачките се ограничават до първата страница с резултати от търсенето.
Самият процес на избор на ключови думи за SEO класиране ще ви помогне да разберете какво наистина иска вашата аудитория.

Чрез добро класиране в Google SERP ще подсигурите дълготрайни потреибтели, с голям остатъчен ефект.

 

Минуси:

За нови сайтове и свежо съдържание достигането до първите позиции в резултатите от търсачката е трудно. По-старите страници (понякога с по-малко ценно съдържание) често изпреварват новите. От тази гледна точка високите позиции в резултатите от търсенето не винаги отразяват качеството на материала.
Google редовно променя алгоритмите си за търсене и вие трябва да сте подготвени за това.
Коефициентът на възвръщаемост на инвестицията в промоция е трудно да се определи веднага, тъй като появата на резултати от оптимизацията може да отнеме до 6 месеца
SEO оптимизация – процесът може да бъде усложнен от висока конкуренция в определена ниша или индустрия.

 

Финални думи, касаещи Иннтернет рекламата в Google

Както и при традиционният маркетинг, няма прост отговор на въпроса за приоритетите на Интернет рекламата. Дали трябва да се съсредоточите върху класирането при търсене, повторните публикации или други показатели за оценка на дейностите по маркетинг на съдържание, зависи от контекста.

Задавайки прост въпрос: „Кой според вас е най-добрият показател за ефективността на съдържанието във вашата конкретна компания?  Платената реклама в Google  или добро класиране при  резултати от търсенето? “ ще можете да прецените, на кой тип реклама онлайн да обърнете по-сериозно внимание.

За някои търговци позициите в резултатите от търсенето са важни, за други репостовете свидетелстват за успеха на кампанията. Като цяло най-добрият показател би бил този, който отразява целите на бизнеса.

Ние често съветваме клиентите да действат по следния начин: Да планират солиден бюджет за Интернет реклама и да го разпределят пропроционално.

С други думи, ако приемем, че сте управител на компания и желаете добро присъствие в Интернет, то Ви съветваме да участвате и в платените резултати на Google, и да си подсигурите предни позиции в органичните, т.е. да сте напред в Google резултатите от търсенето.

Материалът Интернет реклама в Google е публикуван за пръв път на Дигитална агенция W-SEO.com - Уеб & SEO оптимизация.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK