Влаковете стрела тръгват през 2007 г.

Високоскоростни влакове ще се движат по линията Пловдив - Свиленград през 2007 г., когато ще завърши реконструкцията й, съобщиха от Български държавни железници. Проектът ще е част от железопътната инфраструктура на турска територия, най- важният от която е тунелът под Босфора.

В момента влаковете се движат със скорост между 60 и 80 километра в час. С реализацията на проекта ще се съкрати поне с час времето за пътуване до гръцко-турската граница. Реконструкцията на линията ще струва 340 млн. евро, като 153 млн. от тях ще отпусне предприсъединителният фонд ИСПА на ЕС, 150 млн. евро ще са заемите от Европейската инвестиционна банка, останалите средства ще даде бюджетът.

Финансовият министър Милен Велчев и министърът на транспорта Пламен Петров подписаха втория договор за 70 млн. евро с ЕИБ в сряда. "С отпуснатия заем инвестициите на банката в България ще достигнат 1 млрд. евро", каза директорът на заемни операции в ЕИБ Емануел Марович. Заемът може да бъде изтеглен на седем транша, гратисният период е пет години, а срокът за изплащане е двадесет години. Гратисният период започва да тече след изтегляне на средствата, а не от датата на сключване на договора, каквато е обичайната практика на банката.

"Реализацията на проекта ще открие значителен брой работни места не само в региона", заяви Милен Велчев. Транспортният министър Петров очаква в скоро време да бъде подписан договор за заем от 17 млн. евро за модернизацията на порт Лом. Министерството ще търси финансиране от банката за модернизацията на линията Мездра - Видин и електрификацията на София - Ниш. Стойността на проектите е 100 млн. евро.

Ключови думи към статията:

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK