АИИ подписа споразумение с групата на "Ханделсблат"

Германската издателска група "Ханделсблат" и "Агенция за инвестиционна информация" ООД (АИИ), която издава "Капитал" и Дневник", подписаха договор за сътрудничество в областта на качествената икономическа и финансова журналистика. Споразумението беше огласено в сряда от двете компании. То предвижда обмен на новини, предоставяне на помощ от страна на "Ханделсблат" по редакционни и технически въпроси, консултации по графичния дизайн и обучение на журналисти.

Двете български издания ще публикуват статии от сферата на финансите и бизнеса с името на "Ханделсблат", а германската издателска група ще има директен достъп до български новини и статии, се казва в разпространеното прессъобщение. Сътрудничеството включва и взаимна подкрепа за разследващи журналисти от двете компании.

"Ханделсблат", част от издателската rрупа на Георг фон Холцбринк, е един от най-влиятелните медийни концерни в Европа. Той е основан през 1946 г., когато започва да излиза икономическият всекидневник "Ханделсблат". В момента това е най-големият финансов вестник, който излиза на немски. Средната му дневна аудитория е 480 хиляди души, между които най-големите германски предприемачи и хората, които взимат решения в германската и европейската икономика.


"Заинтересувани сме да изградим цяла мрежа в Средна и Източна Европа, с която да работим заедно. Сътрудничеството с АИИ е първият ни такъв ангажимент след Чехия и Словакия", коментира пред радио "Дойче веле"главният изпълнителен директор на издателската група "Ханделсблат" д-р Хайнц-Вернер Нийнщет.

След споразумение с влиятелната американската издателска къща Dow Jones през 1999 г. "Ханделсблат" придобива 49% от европейското издание на "Уолстрийт джърнъл". То е част от групата, която издава най-големия икономически вестник на западния свят. "Ханделсблат" е водещ издател на качествена бизнеспреса в Чехия и Словакия, където е мажоритарен акционер в издателската къща "Економия" и дъщерната й фирма в Словакия "Екопрес". Компанията издава икономическия всекидневник "Хосподарске новини" (тираж от 100 хиляди броя) и седмичника "Економ".

Концернът "Холцбринк" по данни на "Файненшъл таймс" и "Шпигел" е достигнал оборот от 4.6 млрд. марки за 2000 г, като 42% от него са реализирани в чужбина. Освен "Ханделсблат" към групировката принадлежат и други реномирани германски издания, като седмичника "Ди цайт" и всекидневниците "Заарбрюкер цайтунг" и "Тагесшпигел". "Холцбринк" притежава редица книгоиздателства във федералната република и в чужбина (S. Fischer, Rowohlt, Henry Holt, Worth Publishers).

---------------------------------

Още за "Ханделсблат"

Групата е специализирана в издаването на икономически вестници, списания и книги, продуцира икономически предавания по телевизията и радиото, предлага интернет-услуги. Освен всекидневника "Ханделсблат" групата издава вечерното издание "Ханделсблат нюз ам абенд", месечното списание "Юнге кариере" (за професионалната реализация на студенти и млади специалисти), седмичното списание "Виртшафтсвохе", месечното списание за пари и икономика DMEURO, седмичното списание за нова инвестиционна култура "Телебьорсе".

Издателството притежава интернет-компанията Economy.One AG, която осигурява онлайн-страниците на изданията, електронната база данни Genios (предоставя икономическа информация), софтуерната къща Market Maker Software (която предлага софтуер и поддръжка за борсовите пазари), инвестиционния портал German Hot 100.

През 1996 г. "Ханделсблат" придоби 28.49% от германската новинарска телевизия n-tv, която има аудитория около 4.3 млн. зрители и достига до 88% от домакинствата във федералната република. Дъщерната компания TV-Media, продуцираща икономически предавания и материали за радио- и телевизионните станции.

В цялата групировка работят 2000 служители. Общият й оборот за 2000 г. е бил около 842 млн. марки.

-----------------------------------

д-р Хайнц-Вернер Нийнщед, главен изпълнителен директор на издателската група "Ханделсблат" : Търсехме добри издатели в амбициозните държави от Средна и Източна Европа

Бихте ли представили най-надпред вашата група?

- "Ханделсблат" е водещият икономически вестник в Германия. Групата "Ханделсблат" е на пазара с икономически медии, вестници, списания, има телевизионно участие. Има дялови участия във водещите стопански вестници в Чехия и в Словакия, заинтересувани сме да изградим цяла мрежа в Средна и Източна Европа, с която да работим заедно. Сътрудничеството с Агенцията за инвестиционна информация в България е първият ни такъв ангажимент след Чехия и Словакия. Много се радваме на този ангажимент. Търсихме добри, млади издатели, които искат да развиват икономическата публицистика в амбициозните държави в Средна и Източна Европа.

Какво означава точно "кооперация"?

- Кооперацията е на първо място в областта на журналистиката. Ние смятаме, че икономическите отношения между България и Германия са много тесни и ще се развиват и занапред, че българските читатели проявяват голям интерес към новините от Германия и от света. В това отношение "Ханделсблат" може да бъде информационен източник за журналистите от "Капитал" и "Дневник". Така можем да дадем своя малък принос да се отвори още един прозорец към света за България, към света на икономиката. И обратно: ние самите имаме кореспонденти в Средна и Източна Европа, за които ще бъде голяма придобивка да сътрудничат с журналистите от "Капитал" например, когато пишем за България или разследваме българска тема. Предвиждаме също така да публикуваме в "Ханделсблат" статии от редактори в "Капитал", особено коментари, посветени на български теми.

Има ли в договора клаузи за дялово участие, за инвестиции?

- Уговорихме се, че ако сътрудничеството ни потръгне добре, може да разговаряме по такива теми. Непосредствени инвестиции в момента не се предвиждат - ще работим в партньорско сътрудничество.

Планирате ли да се намесвате в редакционната, в персоналната политика, в рекламите, в обявите?

- О, не! Ние сме партньор, който би желал да отвори нови възможности пред "Капитал" и "Дневник". Не сме намесени обаче в издателската или редакционната дейност на вестниците. Това си е работа единствено на нашите български партньори. С нас може да се работи съвместно при набавянето на международни новини, евентуално и за консултантски услуги в издателската дейност.

Защо точно на АИИ, на "Капитал" и на "Дневник" се спряхте?

- Смятам, че "Капитал" е водещ икономически вестник в България. Ние винаги търсим сътрудничество именно с водещи медии. Силно впечатление ни направиха предприемаческите качества на господата Иво Прокопиев и Филип Харманджиев, с тях установихме много добро базисно разбирателство, а това е най-важното - партньорите да се разбират.

Групата "Ханделсблат" в случая като самостоятелен субект ли се представя, или като част от концерна "Холцбринк"?

- Издателската група "Ханделсблат" е част от групата "Холцбринк". "Холцбринк" е едно от големите издателства в Германия с международно присъствие - 40% от оборота се прави на международните пазари. В групата "Ханделсблат" са концентрирани всички икономически медии на "Холцбринк".

Вашата група издава няколко икономически ориентирани издания в Германия. Отскоро обаче имате и конкурент в лицето на "Файненшъл таймс Германия". Как се развива конкуренцията на германския пазар?

- "Файненшъл таймс Германия" се наложи на пазара като втори, по-малък икономически вестник. Йерархията е вън от съмнение, ние сме безспорният лидер. Вярно, че всеки ден има журналистическа надпревара, но това е добре и за едните, и за другите.

Ключови думи към статията:

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK