Няма шанс трасето на метрото и станциите да бъдат променени

Няма никаква възможност утвърденото бъдещо трасе на метрото, както и местоположението на станциите да бъдат променени. Това се разбра след неколкочасов дебат между Сдружението по паркове и ландшафт и главния архитект на Столична община Стоян Янев в сряда. Публичната дискусия се проведе в дома на архитекта по искане на сдружението. Нито една от двете страни не прие аргументите на другата. Точка в спора сложи арх. Янев, който заяви: "Който си въобразява, че метрото няма да мине по определения маршрут, е глупак."

По план осма метростанция трябва да бъде изградена в подхода към подлеза на университета откъм градинката с Паметника на съветската армия. Оттам метрото продължава към бул. "Драган Цанков", като следващата, девета метроспирка е планирана да бъде построена до стадион "Юнак".

Сдружението по паркове и ландшафт иска осма метростанция да бъде пред Народното събрание, а девета да се разположи под бул. "Драган Цанков" между сградата на националното радио и бул. "България". Аргументите на сдружението са, че така няма да се отсекат близо триста дървета. Освен това се дава възможност за освобождаване на пл. "Народно събрание" от паркиралите автомобили с изграждането на подземен паркинг. Арх. Мария Самарджиева, която е автор на частта "Растителен свят" в докладите за оценка на въздействие на метрополитена върху околната среда, обвини кметството, че коригирало заключенията й до екоминистерството. По думите й разположението на бъдещите спирки можело да предизвика опасно водопонижение.

Главният архитект Стоян Янев отговори, че е избран най-удачният вариант. По думите му няма да загинат дървета и няма да има и опасно водопонижение, защото ще се копае със специална техника. Освен това по избрания маршрут минавал най-големият пътникопоток. Трасето на метрото е било обект на близо едногодишна дискусия миналата година и тогава специалистите се обединили, че това е най-добрият вариант. Отделно Японската банка за международно сътрудничество, която отпусна близо 110 млн. долара за продължаване строежа на метрото, е наела консултанта "Пасифик консултинг инженеринг", който също потвърдил, че избраният вариант е най-подходящият, добави арх. Янев.

Ключови думи към статията:

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK