Военните избраха водния метод за унищожаване на двигателите на СС-23

Военното министерство е започнало преговорите с американската компания Controlled Demolition Inc. (CDI ) за унищожаването на ракетните двигатели на комплексите СС-23 по водния метод, съобщи в неделя по БНР военният министър Николай Свинаров. Той уточни, че този способ дава възможност да бъде извършено ликвидирането без никакви екологични и сеизмични последици.

До седмица се очаква да завършат разговорите и да започне поетапното унищожаване на твърдогоривните двигателите. Способът чрез водна струя под високо налягане е бил използван в Чехия и Словакия, обясни Свинаров. Групата български учени, която се завърна миналата сряда от Братислава, е посетила Словакия, за да се запознае подробно с водния метод, както и с екологичните последствия от него. Способът е разработен от американски специалисти и е използван и за ликвидиране на ракетите СС - 21 в Украйна. България не разполага с технология за водния метод, обясниха пред "Дневник" военни експерти. Преди години Нефтохим - Бургас, е можел да купи документите за технологията на водния метод, но те са били много скъпи. Това можело да принуди американската компания да ликвидира двигателите зад граница, смятат специалистите. Свинаров също не изключи те да бъдат унищожени в чужбина. Допреди две седмици от военното министерство отричаха такава възможност. Според военния министър след завръщането на екипа от учени от Словакия има основания за преразглеждане на решението двигателите да бъдат изгаряни. Той призна, че този методът е отхвърлен в повечето държави, които са ликвидирали ракети. Ще се съобразим със заключението на учените и ще изберем метод, който няма да позволи никакви щети за живота, здравето и имущество на хората, увери Свинаров.

Ключови думи към статията:

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK