Горивото на СС-23 може да бъде изгорено край Раковски

Твърдото гориво на ракетите СС-23 може да бъде изгорено в инсталация за високотоксични отпадъци, която се строи в момента край град Раковски. Това съобщи в четвъртък началникът на Генералния щаб генерал Никола Колев след среща с чешкия си колега генерал Иржи Шедиви. Колев обясни, че се обсъжда и вариантът част от горивото да бъде използвано за изработване на ракети срещу градушки. По-рано заместник-министърът на отбраната Иво Иванов заяви, че вече е одобрен американският "смесен метод" за ликвидиране на двигателите. Последният етап от този способ предвижда именно пиротехническо унищожаване на горивото, след като предварително бъде раздробено, обясни неотдавна военният министър Николай Свинаров.

След края на разговорите стана ясно, че генерал Шедиви е предложил на генерал Колев България да приложи водния метод за двигателите на СС-23, който е бил използван в Чехия. Офицер номер едно на България обаче е отказал с мотива, че този способ ще отнеме много време. Другата причина била, че Прага все още не е приключила с ликвидирането на горивото на нейните ракети, въпреки че започна този процес още преди приемането й в НАТО през 1997 г. Според генерал Колев планът за модернизация на армията до 2015 г., който стартира през следващата година, ще започне да се изпълнява реално от 2005 г. Той прогнозира, че за изпълнението му всяка година ще се отделят по един процент от предвидената за отбраната част от брутния вътрешен продукт. Планът за модернизация е бил представен в Италия от министър Свинаров по време на посещението му там тази седмицата. Министърът разговаря с ръководството на компанията "Маркони", която е проявила интерес към проекта за модернизиране на свързочната система "Странджа" на стойност 180 милиона долара.

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK