Агенция ще събира такси от търговците в София

Търговските дружества и собствениците на заведения вече няма да ползват тротоарите и зелените площи безплатно, ако Столичният общински съвет одобри искането за създаване на Агенция за управление на публичната общинска собственост. Това съобщи вносителят на предложението Красимир Арсов, който е председател на стопанската комисия в съвета.

"Най-фрапиращият случай за безплатно използване на тротоарите е огромният брой телефонни апарати, които се монтираха през последните години. Така търговски дружества като БТК и "Булфон" печелят за сметка на общината, без да внасят нито лев в общинската хазна", обясни Красимир Арсов. Друго нарушение според него е заемането на целия тротоар от заведение за извършване на търговска дейност, като по този начин се възпрепятства нормалното преминаване на гражданите.

Досегашната практика тези такси да се събират от районните администрации е неефективна. Това показва справката за извършването на търговска дейност в София, изготвена от зам.-кмета Венцеслав Николов. За последните три месеца в столичните райони Банкя, Изгрев, Искър и Витоша няма съставен нито един акт за нарушение. В половината от районите пък, сред които централните Средец, Оборище, Красно село, Сердика, Лозенец, продължава практиката при извършване на проверки да не се изготвят необходимите документи. Така от началото на годината досега са съставени само 681 акта за административни нарушения на търговската дейност, пише в справката. Няма данни колко от тях са платени и какви приходи са постъпили в общинския бюджет. Със създаването на агенцията тази практика ще бъде преустановена, смята председателят на комисията по местно самоуправление Златина Карова.


Предвижда се Агенцията за управление на публичната общинска собственост да управлява и стопанисва светофарните уредби, знаците, уличното осветление, мостовете, надлезите, тротоарите и зелените площи. Агенцията ще сключва договорите за извършване на търговска дейност съгласно Закона за местните данъци и такси и ще събира приходите. Освен това агенцията ще контролира извършената работа от фирмите концесионери по чистотата, защото столичният инспекторат не се справял. Ще се създаде и аварийно звено, което да реагира при спешни случаи и катастрофи. Освен това ще се изгради единна информационна система за публичната общинска собственост. В нея ще бъдат описани всички имоти, кой ги заема, какви са цените за ползването им. Достъпът до системата най-вероятно ще бъде свободен за всички чрез интернет. Така отдаването за ползване на публичната общинска собственост става прозрачно, смята Златина Карова.

Предвижда се агенцията да започне работа от 1 ноември. В нея ще работят 73 души, като средната месечна заплата ще е 380 лв.

Ключови думи към статията:

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK