Фирмите очакват помощ от браншовите съюзи за финансиране

Над 70 процента от членовете на браншовите организации очакват сдруженията им да лобират в защита на техните интереси при приемането на данъчното законодателство. Толкова са и желаещите да получават консултации по финансиране от своите съюзи. Това показва изследване, осъществено с помощта на Германския център за техническо сътрудничество, сред представители на браншовите сдружения на туристическата и мебелната индустрия.

Едва 38% от фирмите имат достатъчно обезпечение за получаване на кредити, докато над 70% изпитват необходимост от приток на свежи пари, са част от изводите на германските консултанти.

Браншовите съюзи не познават добре проблемите на колегите си, а биха могли да обединяват усилията си в общи проекти, коментира консултантът Владимир Томов на семинар, организиран от Съюза на работодателите и БТПП. Той даде пример с това, че хотелиерите и ресторантьорите имат трудности при обновяването на обзавеждането, а производителите на мебели - с плащането на доставките. Двете сдружения биха могли да обединят усилията си и да разработят взаимноизгодни лизингови схеми за подмяна на туристическата база, така че мебелните предприятия да не бъдат ощетени, коментира консултантът.


Според резултатите от анкетата сред членове на туристическото сдружение при лобирането за тях най-важни теми са новият закон за туризма и наредбите, регламентиращи дейността им, както и подобряването на инфраструктурата - по 64% очакват от своите представители по-активни контакти с политиците по тези теми. Сред важните проблеми в отрасъла е и професионалното обучение, за което те също разчитат на професионалните обединения.

Анкетата сред дървопреработващите и мебелните фирми показва, че най-голям проблем за тях е липсата на стимули за инвестиции в бранша - над 77 процента от анкетираните очакват помощ от браншовия съюз в тази насока, в това число и за информация за източници на финансиране и кредитни линии. Контакти с чужди партньори чрез браншовите сдружения очакват да намерят 81% от производителите на мебели, 62% им възлагат отговорности за маркетингови проучвания, 58% - за информация за нови технологии в отрасъла.

Ключови думи към статията:

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK