Проблемът на Княжево ще се реши най-рано през 2007 г., смята министър Церовски

Вината за забавянето на строежа на автомагистрала "Люлин", която трайно ще реши проблема с преминаването на тежки камиони през кварталите в западната част на София, е на екоорганизациите, а не на управляващите, стана ясно от изявление по Би Ти Ви на министърът на регионалното развитие и благоустройството Валентин Церовски.

Той припомни, че проектът за изграждането на аутобана е забавен за около две години заради предлагането на алтернативни трасета за него от инициативни комитети, екоорганизации и оспорването в съда на вече избрания вариант.

Министър Церовски заяви, че не бива да се създава впечатлението, че магистрала "Люлин" може да бъде построена с магическа пръчка. Той заяви, че според последният график за изграждането на шосето до края на годината може да тръгне тръжната процедура за избор на изпълнители и супервайзър. Още около половин година щяла да мине докато бъдат избрани победителите в търга, а самата магистрала ще бъде готова най-рано 18 месеца след подписването на договора за нейното изграждане. "В най-добрият случай началото на строителните работи може да започне през втората половина на 2005 г., а магистралата ще е готова в първите месеци на 2007 г.", обобщи министърът на регионалното развитие.


Областните управители и специалистите от Агенция "Пътища" ще трябва да обходят маршрутите, които ще бъдат утвърдени за отбиване на движението на товарни автомобили, каза министърът на регионалното развитие и благоустройство Валентин Церовски. В понеделник той се срещна с министъра на вътрешните работи Георги Петканов по повод на станалата катастрофа в "Княжево" преди няколко дни и започналите протести в квартала за решаването на проблема с преминаващите там тежкотоварни автомобили.

Трайното решение на проблема е изграждането на магистрала "Люлин" и използването на северната дъга на Околовръстния път, смята министър Церовски. Според него катастрофи ще има до

момента, до който компетентните лица не започнат да си вършат работата.

Междувременно вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Николай Василев предложи като своя идеята на депутата Йордана Мирчев част от транзитно преминаващите ТИР-ове през територията на нашата страна да се превозват с влакове. Очаква се във вторник да бъдат готови предварителните разчети на българските железници.

Министър Василев е възложил на 12 ноември на ръководството на БДЖ да изготви проект и да направи разчети какво ще струва реализацията на проекта, както и на кои жп гари ще може да се осъществява този вид комбиниран превоз. Целта е така да се постигнат конкурентни цени между превозвачите.

Досега БДЖ са разработили проекти за Ро-Ла превози за жп участъците Свиленград-Русе и Свиленград-Драгоман. Предстои да бъде разработена и дестинацията Кулата-Видин.

Понеделник също не мина без протести, като към жителите на "Княжево" и Мало Бучино се присъединиха живеещите в квартал "Мошино" на Перник. Те блокираха в 9 ч. движението на тежкотоварни автомобили през Перник. Хората настояват за намиране на трайно решение за изнасяне на камионите извън Перник. От инициативния комитет ще предложат да се предприемат стъпки за осъществяване на среща с протестиращите в Мало Бучино. Перничани искат недоволните в населените места да организират стъпаловидни протести.

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK