Разрешителните разпалиха война между превозвачите

Разпределението на многократните СЕМТ разрешителни предизвика истинска война между седем браншови организации и СОМАТ, една от най-големите транспортни компании. Браншовиците обявиха, че в петък ще блокират София, Пловдив, Варна, Бургас, Шумен, Плевен и Враца, за да протестират срещу политиката на транспортното министерство, с която СОМАТ получи половината от необходимите разрешителни, въпреки че е обвинена в нарушение на документацията за извършване на превозите.

Многократните разрешителни позволяват извършването на превози до страни от Европейския съюз в продължение на една година, без да се заплащат пътни такси. Протестиращите настояват компанията да не получи разрешителни и дори да й бъде отнет лицензът. Те обвиняват министър Николай Василев в толериране на СОМАТ, която нарушавала правилата за разпределението на документите. Според тях за същите нарушения други по-малки компании са декласирани и не са получили разрешителни.

Превозвачите възнамеряват да блокират пътищата на страната с протестите си на 3 и 4 януари следващата година, ако транспортното министерство не изпълни исканията им. Според различни източници и СОМАТ също подготвят протести. Официално от компанията отказаха коментар, като заявиха, че ще са несправедливо ощетени при раздаването на разрешителните.


Заради сигнал за фалшификация на документите компанията получи половината от полагащите й се разрешителни. Тя заяви, че ще обяви какви мерки ще предприеме срещу решението на министерството след Нова година. Основната причина за битката срещу СОМАТ е свързана с факта, че разрешителните, които тя няма да получи, могат да бъдат разпределени между останалите компании. Транспортното министерство вече административно разпредели неполучените от СОМАТ разрешителни между останалите компании. Вчера ведомството отказа да коментира подготвяните протести.

СОМАТ, която притежава 700 камиона на възраст до три години, за 2004 г. е платила 17 млн. лв. данъци на държавата, което означава, че един СЕМТ е струвал 125 хил. лв., сочат грубите изчисления. Официално за разрешителното се плаща 1500 лв.

След като превозвачът получава по-малко СЕМТ-ове, това означава, че ще има по-малки приходи от дейността си и ще плати по-малко данъци. Неофициално също така се твърди, че компанията, която е собственост на германската фирма "Вили Бетц", дори обмисля оттегляне от България и пренасочване на дейността си към Унгария, закъдето не са необходими разрешителни, защото страната е член на ЕС. Най-малкото, което може да направи компанията, е да оспори пред Върховния административен съд заповедта на министър Николай Василев за разпределението на документите.

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK