Архитекти предложиха план за паркирането

Против сме Столичната община да даде паркирането на концесия, преди специалистите да са се произнесли по проблема, заяви зам.-председателят на Съюза на архитектите в България (САБ) Атанас Булев. Според него общинарите са придали на думата "концесия" магическо значение, което решава всички проблеми. Това обаче не е така, видяхме какво стана с боклука, който отдавна е даден на концесия, но проблемът не е решен, посочи арх. Булев.

В понеделник Съюзът на архитектите представи вижданията си за решаването на проблема с паркирането в София. Те съобщиха, че са поканили на срещата представители на дирекция "Архитектура и градоустройство", както и от комисията по устройство на територията и жилищната политика към общинския съвет. От тях не се появи никой. Единственият представител на общинската администрация беше шефът на "Паркинги и гаражи" Ивайло Николов. Това даде основание на архитектите да изразят съмнения, че общината има желание да реши проблема с паркирането. Къде отиват и за какво парите от паяците и паркингите, попита председателят на САБ Иван Станишев. Той не получи отговор, защото по това време шефът на общинската фирма обясняваше отвън идеята си за въвеждането на трафик контрола в центъра.

Решаването на проблема с паркирането изисква стратегия за бъдещето на централните градски части, транспортните комуникации, изграждането на подземни и надземни паркинги. Задължително трябва да е приет и общият градоустройствен план и концепция за транспорта в София, е позицията на архитектите. Тодор Булев видя в обозримо бъдеще площад "Батенберг" и центъра като пешеходна зона с подземни паркинги. Места за паркиране могат да се построят под хотел "Рила" и пл. "Народно събрание" и над Перловската река, допълни арх. Станишев. Александър Александров пък настоя да се спре с безразборното строителство на административни и офис сгради в централната градска част, които претоварват с автомобили района. Арх. Булев нарече грешки пробива "Тодор Александров", в участъка от бул. "Христо Ботев" до Ларгото, както и предстоящото строителство на спортната зала на мястото на стадион "Юнак", защото това довежда до стълпотворение на коли и пешеходци. Според арх. Спиридон Ганев общината толерира бизнес паркирането в центъра за сметка на живеещите.

Арх. Михаил Петков повтори отново идеята си за подземни паркинги под училищните дворове. Той я лансира упорито от 1997 г., но тя срещна съпротивата на училищата. Освен това на обявените процедури за строителство на паркинги под три училища в центъра не се явиха инвеститори. Миналият четвъртък общинският съвет реши до 15 февруари да се разработи програма за решаването на проблемите с паркирането в "синята зона" и да има концепция за изграждането на паркинги.

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK