Местата за паркиране в София ще се увеличават на всеки три месеца

Борисов обеща да изгони камионите от центъра

С още 430 ще се увеличат платените места за паркиране в София с разширяване на т.нар. синя зона, където се плаща по 1 лв. за час престой. Това реши в четвъртък Столичният общински съвет по предложение на зам.-кмета Велизар Стоилов. Новите платени места за паркиране ще са пред изложбения център "Експо" на бул. "Цариградско шосе", до хотел "Кемпински-Зографски" на бул. "Джеймс Баучер", на бул. "Цар Симеон" между бул. "Христо Ботев" и ул. "Опълченска" и на бул. "Никола Вапцаров" пред сградата на БТК.


В края на миналата година общинският съвет гласува увеличаване на местата в синята зона с 2 хил. Тогава бяха превърнати в платени паркинги части от улиците в идеалния център. С новите 430 паркоместата стават малко над 5 хил. На всеки 3 месеца броят им ще се увеличава с 500 до 1000, докато не станат 12 хил., обяви Стоилов. Това е една от мерките на общината да се отблокира трафикът през деня, защото задръстванията често са причинявани от паркирани коли.


Съветниците решиха още да се премахне служебният паркинг на бул. "Цар Освободител" пред хотел "България" и ДЗИ, който в момента затруднява много движението по жълтите павета.  




След дълго отлагане наскоро общината откри процедура за отдаването на концесия на три подземни паркинга в центъра. Те трябва да бъдат построени под площад "Народно събрание", в пространството между царския дворец и бившия партиен дом и под площад "Батенберг".


Кметът Бойко Борисов обеща вчера на общинарите да ограничи влизането на камиони в централната част на града, за което има решение на общинския съвет. От КАТ му обяснили, че нямат достатъчно хора, за да следят целодневно за нарушители. Борисов предлага с тази задача да се заеме общинската полиция, както било в чешката столица Прага.


На поредното питане от общинския съвет защо не се затвори за коли и ул. "Граф Игнатиев", както беше затворен бул. "Витоша", Борисов обясни, че улицата е основният вход към вътрешното министерство и затова не може да стане пешеходна. Той се похвали, че откакто общината вместо МВР отпуска платените пропуски за преминаване по ул. "Граф Игнатиев", те са намалели от 2 хил. на 200.


Общинският съвет избра в четвъртък временна комисия от осем съветници, която трябва да изготви предложения за нова организация на движението в града. Борисов и общинската транспортна комисия имаха в четвъртък съвместно заседание с парламентарната комисия по транспорт и бяха попитани от депутатите дали имат стратегия за по-добра организация на трафика. Над 80 хил. нови коли идват всяка година в София, а бюджетът на столицата намалява и при това положение никаква стратегия няма да помогне, отговори кметът. "Къде да правим кръгово движение, като градът е пристрояван като селски кокошарник", допълни той.



Нови трамваи и тролеи за София ще бъдат купени със средства от фондовете на Европейския съюз, обяви пред депутатите Бойко Борисов. "На 3 януари догодина, като минат тържествата за приемането ни в Евросъюза, ще се наредим първи на опашката за пари от фондовете", заяви той. Тенденцията в цяла Европа била да се изнася транспортът от тунелите под земята, защото движението там депресирало хората. Зам.-кметът по транспорта Велизар Стоилов предложи всички 15 града в България, които имат тролейбусен транспорт, да кандидатстват заедно за нови тролеи. Става въпрос за около 500 коли, от които 130 са за София, уточни той. Средната възраст на тролеите в София е 16 години, а на трамвайните мотриси - 20.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK