КАТ открива сезона на отпуските с нови номера

Пътните полицаи вече залагат и двойни капани

Оборудван с такава техника цивилен автомобил, в случая очукан жълт "Деу Рейсър", дублира полицейския патрул

© Георги Пауновски

Оборудван с такава техника цивилен автомобил, в случая очукан жълт "Деу Рейсър", дублира полицейския патрул



КАТ ще засили контрола през лятото в София, съобщиха от МВР. От полицията обещават по-сериозно присъствие на местата с концентрация на катастрофи - околовръстния път, скоростните булеварди като "Цариградско шосе", България", "Тодор Александров" и входно-изходните шосета на града. Повече катаджии ще има и в дните, в които по традиция стават най-много катастрофи - петък, събота и неделя.


Особено внимание ще се обръща на спазването на ограниченията на скоростта, като "с предимство" ще бъдат санкционирани шофьорите, движещи се с 30 и повече километра в час над ограниченията. Нов подход за ловене на нарушители прилагат пътните полицаи. Методът беше демонстриран и може да се нарече "двоен капан". Той предвижда едновременно контролиране на един и същ участък с жива сила и скрита камера. При демонстрацията освен поста с радар на участък с ограничение 50 км/ч в цивилна кола беше монтирана и камера с уред за контрол на скоростта. Фотографската техника заснемаше и всички изпреварващи при непрекъсната осова линия. Така от "ръката на закона" не могат да избягат водачите, който се успокояват, че полицаите са заети с вече спрян нарушител и нямат физическа възможност да реагират при провинение на друг автомобил.




Наблюденията на КАТ сочат, че в частите на София, където са монтирани стационарни камери, нарушенията са намалели пет пъти. Продължава и практиката специално оборудвани цивилни автомобили да се смесват с градския трафик с цел да заснемат нарушения в движение.


Катаджиите ще следят още и за неправилно и рисково изпреварване, както и за неправоспособни шофьори. Особено във вечерните часове ще се засили контролът за употреба на алкохол, а в светлата част на денонощието ще се налагат масови глоби за неизползването на предпазните колани, включително и от пътниците на задните седалки, предупредиха от Пътна полиция.


През активния летен сезон се увеличават предпоставките за тежки пътни произшествия и броят на сериозните катастрофи, обобщават от КАТ. Това най-често е свързано с превишена или несъобразена скорост, неправилно изпреварване, неспазване на предимство, шофиране след употреба на алкохол, отклоняване на вниманието, заспиване на пътя, неправилно движение на каруци и селскостопанска техника.


Отпада психотестът за превозвачите, съобщи изпълнителният директор на агенция "Автомобилна администрация" доц. Володя Киров. Документът ще се издава само при придобиването на правоспособност. Задължителното повторно явяване на психотеста ще е за хората на 55 години. Целта на новата наредба, която влиза в сила от 1 юни, е да се премахнат административните пречки пред бранша, коментира Киров.


Коментари (10)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Нарушител
    *****

    Разбираме че родния КАТ се стреми да бъде по-модерен с технически средства - нека да им подредя приоритетите все пак като обикновен нарушител:
    1. Опазване на пешеходците - контрол за спазването на пешеходни пътеки ЗЕБРА /преди това да вземат да ги боядисат/
    2. Възпитаване на водачите в толерантност на пътя /българина например с колкото и стара кола да се движи - го прави обикновено в лявото платно и много рядко отстъпва в дясно ако види по бърза кола след себе си - а на запад това е нормално поведение../
    3. Преди да се правят скрити засади да се преразгледат повечето ограничителни знаци - хоризонталната маркировка е по адекватна но за жалост се поизтрила в градските зони

    Общо казано преди да почнат с нови репресивни мерки - целящи да пълнят бюджета с глоби да си подредят цивилизовано приоритетите...

  2. 2 Профил на Гражданин
    *****

    Полицията работи с удвоени усилия за справянето с престъпността!

    Досега на пръсти се броят случаите когато съм виждал КАТаджии да вършат полезна за движението работа - да стоят на опасни места, да санкционират водач ударил пешеходец на зебра, да разкарват коли пречещи на движението. Всички останали само чакат в храстите на места с безсмислени ограничения, с нагласата да приберат рушвет.

    Вижте само светофарите: ако на някой му пукаше доколко добре работят, задръстванията в София щяха да са с поне 15% по-малки.

  3. 3 Профил на Наблюдател
    *****

    Полицаите да не чакат кола да удари пешеходец на зебра/след дъжд качулка/, а да подгонят тия щофьори, дето не спират и се "обърсват" в хората.
    Справка: 5-те кюшета, Руски паметник, пл.Македония и т.н.

  4. 4 Профил на dsk13
    *****

    неправилно паркиралите? това ще "отпуши" центъра, по булеварди като витоша (към южния парк), стамболийски, дондуков и централни улици като раковска и други е масова практика не просто да се паркира на забранени места, а да се нареждат и втора редица спрели коли. често се налага карането върху трамвайната линия, защото само там не смеят да спират

  5. 5 Профил на Мери
    *****

    Какво говорите бе хора! Мен няколко пъти аха да ме набият колеги-шофьори, защото съм спирала на зебра. Много културен спор обаче имахме с колежка-шофьорка, която ми обясни колко бензин й коствало да пусне една баба да пресече.

  6. 6 Профил на ав -от бранша
    *****


    Всички мирки за жалост са не за "подобряване на безопасността" а за пълнене на катаджииския джоб т.с. на контрольора!!! И за да не спира този поток се измислят какви ли не мероприатиа да ни пазят/ колани, нови номера, радари и какво ли не../ но не за нас, а за да имат повод да ни спират и глобяват директно за своя джоб. Това е философията.Точно на това европийците казват корупция, а нашата държава/управниците/ не го "разбирали". Ако действително некой иска да помогне на движението, което е по характер "off roаd" за цялата държава, то вместо да се спотайват в храстите на правите участаци, да сигнализират дупките, нероботещтите светофари, маркировки и безкрай друго..., за което плащтаме ,а не да ни будалкат с грижите на мащехата. Прав ли съм и още ли ще търпим да ни заблуждават всеки ден!!! за нарущения по "пътищата"които направо липсват по определение/ европийско/!!!

  7. 7 Профил на Тоя, дето дава
    *****

    Вчният българо-балкански номер.
    Само че. и сърбите пресякоха корупцията на полицаите, май.

  8. 8 Профил на Никола Груев
    *****

    Най-често наблюдавам нарушения на правилника за движението от полицейски коли. Бих разбрал ако бързат за някъде и се движат със сирена и запалени сини лампи. Няма такова нещо! Изсулват се на червено. Задминават спрели на светофар автомобили навлизайки в отсрещното движение. Карат с превишена скорост. Използват трамвайното трасе под НДК, което е забранено за автомобили, за да си съкратят пътя. Правят много повече и по-често нарушения от който и да е обикновен шофьор.
    Първо с това трябва да се справите драги, ако изобщо ви се работи да се справяте с каквото и да било.

    Милиони левове във вид на неправилно паркирали коли стоят по тротоарите на София и чакат някой да си направи ТРУДА да напише актовете и да им събере парите. Ами хайде свършете и вие някаква работа, де. Ето ви пари за запълване на дупките по улиците на София. Какво чакате? Срам ли ви е? А не е ли по-срамно да не вършите нищо?

  9. 9 Профил на СА ОЩЕ ГЛАДНИ
    *****

    ЗАЩО ИНАЧЕ ПОСЛУШНИТЕ "ДЕПУТАТИ" НЕПРЕКЪСНАТО ИЗМИСЛЯТ НОВИ НОМЕРА И ГОЛЕМИ ГЛОБИ ЗА ВСИЧКО КОЕТО ИМ ХРУМНЕ!!!!

  10. 10 Профил на дикобраз
    *****

    именно полицай ми свиркаше и едва не ми извади пистолет затова че съм пропуснал автомобил да влезе пред мен. ако не го бях направил си ме беше ударил





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK