"Хенкел България" ще строи завод за лепила

Международната компанията за кометика, перилни и почистващи, материали за строителството и др. потребителски стоки ще строи завод за лепила край София. Това съобщи президентът на компанията за страните от Централна и Източна Европа Гюнтер Тумзер. Заводът ще бъде готов през следващата година.


Инвестицията в проекта ще достигне 5 млн. евро. По-голямата част от продукция на завода ще бъде предназначена за българския пазар. Подобни производствени звена компанията има и в Румъния, Гърция, Турция и Сърбия.


Предпоставката за изграждането на производствените мощности в страната е развитието на строителния пазар и перспективата за привличане на чужди инвестиции в недвижимите имоти.




Досега компанията имаше активна търговска дейност, но искаме да присъстваме на българския пазар и с производство, обясниха от "Хенкел България".


Годишният оборот на компанията в България е 40 млн. евро. От тях около 30 на сто се падат на лепилата, обявиха още от компанията. "Хенкел" държи около една трета от лепилата за плочки в България.


Компанията е водещ играч в някои сегменти на козметичните и перилните и почистващите препарати. Портфолиото на "Хенкел" включва препаратите с марката "Персил", "Силан", "Сомат", "Пур" и др., козметичната линия с марката "Шварцкопф", продуктите за строителството и дома "Церазит", "Локтайд" и др. Основните конкуренти на "Хенкел" в различните продуктови категории в България са "Проктър и Гембъл", "Байерсдорф" и др.


"Хенкел"е мултинационална компания, която има над 55 хил. служители в 125 страни по света. Компанията отбелязва 130 г. от своето създаване. През последните два дни менидърите на компанията от страните в региона бяха на регионална среща в България, на която обсъдиха политиката си за следващата година.
Темпът на растеж на пазара на перилните и почистващи препарати през следващите няколко години ще се забави и причината е, че този сегмент достига своята зряла фаза. Това показват резултати от последното проучване на международната маркетингова агенция "Евромонитор" за развитието на пазара през миналата година и прогнозите за следващите пет години. Ръстът за миналата година е едва 3 на сто, сочат данните от изследването. Пет компании държат над половината от продажбите в сегмента на перилните и почистващите препарати. Само една от тях обаче е българска - "Фикосота синтез". Останалите са представителства на чуждите компании - "Проктър и Гембъл", "Хаят България кемикъл", "Юниливър България" и "Хенкел България".

Коментари (2)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Добри Божилов
    *****

    След фанфарите около преработката на цветни метали, сега поредно мръсно производство идва в България. Това не е строеж на икономика, а на сметище.

  2. 2 Профил на Цветомир Бояджиев
    Цветомир Бояджиев
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Ако завода беше направен в съседна държава щяхте да оревете орталъка но щом го правят у нас било сметище хаха скрийте се!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK