След скандалите Агенцията по туризъм обяви нов конкурс за щандовете в чужбина

Пак ще се избира най-евтината оферта

Агенцията по туризъм избра за изложението в Лондон щанд, който да наподобява Рилския манастир



След като понесе много критики заради проблемите на изложението в Лондон, Държавната агенция по туризъм (ДАТ) се е споразумяла с изпълнителя на щанда на България - рекламната агенция "Р.О.К.", да разтрогнат договора по взаимно съгласие и да обяви нов конкурс. Това стана ясно от обява, публикувана на сайта на Агенцията за обществени поръчки.


С новия конкурс агенцията се надява да стимулира по-голяма конкуренция, при която да се избере по-оригинална визия за представянето на България на предстоящите важни международни туристически изложения. В същото време обаче ведомството не е променило критериите и начина за избор на щанд. Това поставя въпроса защо, след като миналия път не получиха по-добри кандидатури, този път ще успеят, и то за малко пари, коментираха представители на туристическия бранш.


За разтрогнатия договор и новата поръчка потвърдиха от агенцията по туризъм и от "Р.О.К". Разбрахме се да прекратим споразумението, за да изберем по-добър проект, който да ни предложи съотношение визия-цена, каза главният секретар на агенцията Димитринка Христова. Мениджърът на "Р.О.К" Илияна Неделчева обясни, че компанията й се е съгласила да прекрати договора, въпреки че не е наясно с мотивите на ведомството. Явно под натиска на общественото мнение агенцията е решила да промени визията, при положение че тя самата избра проекта на предишния конкурс, коментира Неделчева. По думите й "Р.О.К" ще участва отново в конкурса.




Новата поръчка е за изложенията, които ще се проведат през март 2008 г. в Берлин, Москва и Киев. За разлика от миналия път сега от агенцията не са посочили каква сума са приготвили за щандовете. В условията на поръчката само се казва, че водещият критерий отново е финансово най-изгодната оферта.


"Р.О.К" ще направят щанда за туристическото изложение в Мадрид, което започва в края на януари и за което няма време да се организира нов конкурс, казаха от ДАТ. Агенцията е наложила санкция на рекламната агенция за това, че закъсня с изграждането на щанда в Лондон, но глобата остана тайна. Според информация на "Дневник" глобата за "Р.О.К." е 10% от разходите по двете изложения в Лондон и Мадрид. Щандът в английската столица струваше малко над 200 хил. лв., а разходите за Мадрид още не са изчислени.


От агенцията по туризъм признаха, че предишния път конкуренцията не е била голяма, но не можаха да обяснят как този път ще гарантират по-качествено участие. В първия конкурс освен "Р.О.К." се състезаваха още традиционните кандидати "Арка" и "Експо вижън", част от "Нойзи". Както при миналата, така и при тази поръчка победителят ще се избере по три критерия - цена, дизайн и използване на мултимедийна техника, като тежестта им ще е съответно 40:40:20. И този път в комисията няма да има представители на туристическия бранш, който от години настоява да си казва мнението при избора на щандове. Законът не ни задължава да каним представители на бранша, а и кого да поканим, като има близо 50 сдружения, каза главният секретар на агенцията Христова. От "Арка" коментираха, че биха участвали пак в конкурса само ако се гарантира обществено обсъждане на кандидатурите. Трябва да се намери балансът между качеството и цената, каза мениджърът на "Арка" Димитър Гачев. От "Нойзи" не коментираха новия конкурс.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK