Оценките на седмокласниците са публикувани на сайта на образователното министерство

Оценките на седмокласниците са публикувани на сайта на образователното министерство

© Красимир Юскеселиев



Оценките от изпитите по български език и литература и по математика за кандидатстване в гимназии с прием след седми клас са качени на интернет страницата на министерството на образованието www.mon.bg, както и на адрес http://7klas.mon.bg. Учениците могат да проверят резултатите си с въвеждането на ЕГН и входящ номер от изпититите.


На конкурсите за кандидатстване в гимназиите се явиха около 28 хил. гимназисти, което е с 5 хил. по-малко от местата в училищата. Само 8 са пълните шестици на изпита по български език, на който учениците трябваше да решат 50 тестови задачи и да направят преразказ на творбата "Заложна къща". Отличниците по математика са едва петима, съобщиха от образователното министерство. На двата изпита има общо 1196 двойки. Учениците, които не са издържали дори единия от конкурсите не могат да участват в предстоящите класирания. Всички останали ще намерят място в училищата поради големия брой места. Средният успех на учениците по български е 4.53, а по математика - 3.76.

Коментари (6)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Alex
    *****
    Гневно

    Zashto vsichki malchat?Dovolni ste ot rezultatite ili ne vi puka?Qsno-primirenie!

  2. 2 Профил на за оценките по матем
    *****
    Гневно

    В моя град поне 50% от оценките по матем са под 4.00, което е обяснимо с оглед на следния анализ:
    След като прегледах задачите по математика в теста за 7 клас, прегледах и учебното съдържание върху което трябва да бъде изготвен . Мисля, че съставителите на теста меко казано , не са се справили добре. 1. Мисля, че ако един отлично подготвен ученик трябва да реши всички 50 задачи на които трябва да даде отговор,то времето от 3 часа няма да му стигне защото: за зад.17,22,23,26 са му необходими 40 минути, това са задачи от ниво В за зад.32,38,40,45 ,48 са му необходими 60 минути ,Това са задачи с допълнително построение,което не се изисква като оценяващо за компетентност от знание и умение за конкурсния изпит,а по скоро за олимпиади за зад. 21,30 са му необходими 40 минути.Това са текстови задачи водещи до създаването на математически модел с използване на 2 неизвестни, което също не е залегнало в оценяването за зад 43, 47 са му необходими 30 минути.Това са логически задачи от общ характер, които могат да се дадат на оалимпиада, но не отговарят на изискването за оценяване на умение за приложение на конкретно ниво. зад 48 има някакво излишно построение, което само може да обърка ученика зад 49 изобщо не може да провери знание за доказателство чрез допускане на противното ,защото решението не се излага, а учениците масово ще си пресметнат обиколката при 2 дадени страни за зад 42,50 са необходими 30 минути .Тези задачи са логически с използване на знания от 5 клас и са от олимпиаден характер за останалите 35 задачи от теста 70 минути Направете си сметка колко време му енеобходимо на ученика, но като вземем предвид, че някои деца изобщо не решават задачите , а играят на ТОТО , то можем да се надяваме, че са показали ”знания” около ДОБЪР 2. Мисля, че съставителите на теста НЕ СА СПАЗИЛИ изискванията заложени за оценяване на компетентностите, което аргументирам по-горе 3. Мисля, че е крайно време някой да потърси отговорност за МОН за несправяне с възложената работа и закононарушенията, които вършат

  3. 3 Профил на Николай Цаневски
    *****
    Неутрално

    Към номер 1 и 2:

    Въпросът не е в това дали задачите са лесни или трудни. Дори и да са много трудни задачите, те ще са трудни за всички деца и тези които са учили ще са пак напред в класирането, а който не е учил ще е винаги назад.

    Така че не се вайкайте, родители - който е седнал да решава с детето си задачи, ще е доволен при всякакви задачи, който не е седнал, ще е недоволен винаги.

    От друга страна, когато аз кандидатствах навремето, задачите бяха няколко и не се искаше само отговор ами и да се види как се стига до този отговор, да се видят чертежите, построенията, доказателствата и т.н. А по български нямаше тест, а ОТГОВОР НА ЛИТЕРАТУРЕН ВЪПРОС където се иска теза и доказателства. Сега просто има един тъп преразказ като за 5 клас.

    Та идеята ми е следната: нивото на сегашните ученици е много слабо и тестовете, матурите, изпитите, таблиците за оценяване и т.н. се правят така че да не се видят черно на бяло слабите знания и умения на учениците, защото тогава ще вдигнат вой родителите. Всичко в образованието е едно замазване на положението, една напасвация, минаване на метър. Но така е и в цялата държава, така че не се шокирайте...

  4. 4 Профил на анонимен
    *****
    Гневно

    какво смяташе мон да постигне с теста по математика?!сринаха самочувствието на толкова много подготвени деца,а да не говорим за родители и учители.в крайна сметка децата кандидатстват след 7 клас,а не кандидатстват за висши училища!

  5. 5 Профил на майка на 7-класник
    *****
    Неутрално

    съгласна съм с #2-задачите са доста трудни за 7-клас и отнемат много време за ре6аване и на преминали 12 клас.не вземат предвид чертежи и достигане до някакъв етап от ре6аването-т.е при 3т за зада4а,не можеш да полу4и6 1 или 2 т.- така не се вземат предвид непълните решения и всеки може да свери(не само математици) дали а,б,в,г е верния отговор.така 4е оценяването е сведено до проверка на верния отговор и дотам.ако не е верен- 0 т.

  6. 6 Профил на Zori
    *****
    Неутрално

    леле тия оценки.. Напрао лошо ми става от тех ...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK