Първото класиране за езиковите гимназии излиза днес

Първото класиране за езиковите гимназии излиза днес

© Георги Кожухаров



Днес ще станат известни резултатите от първия етап на класиране за езиковите и профилирани гимназии след седми клас. За втора поредна година изпитите бяха под формата на тест.


Битката в София за няколкото предпочитани от години езикови гимназии - немската, английската, испанската и френската, ще бъде оспорвана и сега, но за останалите конкуренцията няма да е толкова голяма. Причината е, че на конкурсите се явиха около 28 хил. гимназисти, което е с 5 хил. по-малко от местата в училищата.


Само 8 са пълните шестици на изпита по български език, на който учениците трябваше да решат 50 тестови задачи и да преразкажат съвременен разказ. Отличниците по математика са едва петима. На двата изпита имаше общо 1196 двойки, тоест това е броят на учениците, отпаднали от класиране. Средният успех на учениците по български е 4.53, а по математика - 3.76.

Недоволните от училището, за което им е стигнал балът, могат да подадат молба за второ класиране. Така те получават възможност да попаднат в друго, поставено по-напред в списъка с желанията, който са посочили при подаването на документите.

Ключови думи към статията:

Коментари (6)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Аналфабет
    *****
    Неутрално

    Тези гимназии са инкубатори на неграмотници. Жалко за родителските притеснения, които са напълно излишни. Ама пуста инерция, пуста мода ... Децата можеха спокойно да си подкарат лятната ваканция !

  2. 2 Профил на paris
    *****
    Неутрално

    абе глупако, ти да не би да си завършил някоя от тези гимназии

  3. 3 Профил на гого!
    *****
    Неутрално

    Каква новина! Благодарим ти, Дневник,
    че ни информираш. Благодарим ти, че ни напомняш за единствените инкубатори на западно мислене в социалистическа и днешна татковина. Филип Димитров, Николай Камов, Надежда Михайлова, Слави Бинев. Все западняци.

  4. 4 Профил на Rada
    *****
    Неутрално

    Драги специалисте по инкубаторите на неграмотници,
    Моята баба бе завършила Робърт колеж, баща ми - класическа гимназия, аз съм възпитаничка на Френската гимназия, която преди пет години завърши и синът ми, тъй че ти го казвам от пъррво лице - колкото и за е западнало езиковото обучение у нас, все пак си остава най-доброто, което може да се случи на едно дете. Покойната ми баба казваше: "Който знае само един език, всъщност не знае никакъв език".

  5. 5 Профил на Зубрачите в МОН и РИО
    *****
    Неутрално

    "Повече от 30 паралелки в София ще бъдат закрити след първия етап на класирането за гимназиите, заради недостатъчен брой кандидати. "
    Едва ли има някакво съмнение, че с непрекъснатото разместване на учениците се генерират разнообразни проблеми.

    Училището се нуждае от реформа и смислено отношение. Това няма нищо общо с никакви елитни класирания. Елитни трябва да бъдат 5-10%.
    Само 1-2 английски например! Защо?
    Защото в английската гимназия е нормално да се учи повече например английска литертаура (която не интересува другите).
    3-4 математически (не повече), защото е известно, че не повече от 1% стават математици и 15-20% учат технически ВУЗ.

    Това означава, че 90% от училищата няма нужда да бъдат елитни, а НОРМАЛНИ.

    Това означава преди всичко, че те учат по обща програма, и само за изявените деца ОТДЕЛНО от общите часове се правят курсове, кръжоци, клубове и т.н. по интерес, но това е 2-3 часа седмично.

    Това и само това може да нормализира системата, да даде възможност всички да планират нормален учебен процес, да не се занимават с измиследни зипове и сипове, в които мастити матемартици им преписват упорстени порграми от СМГ и ги лъжат, че учат разширено математика, като осакатяват обата им култура и развитие. Тези измислени зипове и сипове пречат на директорите да планират нормален преподавателски екип, защото щатовете са вързани по погрешна схема и се разместват непрекъснато(пр. 646 часа е щата по "нещо", а кръжока ... не формира щат! Пълна глупост. Но Вълчев е нарцис и не разбира нищо.)

    Само това ще даде възможност на другите учители да организират в 6,7,8,9,10,11 клас нормални дейности с наистина свободно избираем, а не спуснат от МОН фиктивен такъв материал.
    Сега не може да има нормална физика/химия/биология/геогафия в 7 и 8 клас, нито ктъжок (децата са заети с подготовка) и развитието на децата СПИРА по ред предмети заради безумната задача точно в един клас да се кандидатства и да се научи целия език)!
    Докато това не стане, и се симулира елитност проблемите ще се задълбочават.

    Проблем Но 1 са зубрачите в МОН и РИО.

    Гледах Кастрева наскоро по Канал 1, разполагам и с документи подписани от нея. Има всички белези на зубрач, повтарящ като папагал общи фрази. Кошмар!

  6. 6 Профил на Зубрачите в МОН и РИО
    *****
    Неутрално

    (продължение)
    НЕразместването дава повече шансове на децата да се научат да живеят и решават проблеми заедно. Изпитите в този етап от живота на децата са инструмент за развитие на неестествен индивидуализъм. Те никога не се научават заедно да ценят нещо.
    А резултатът го виждаме наоколо...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK