Повечето от служителите в администрацията били любезни

Повечето от служителите в администрацията били любезни

© Георги Кожухаров



Повечето от служителите в администрацията са любезни, обслужват бързо и предоставят точна информация. Това са изводите от проучване за качеството на администрацията чрез метода "таен клиент", направено през месец юни. Близо 76% от служителите са се държали любезно по телефона и на място, а над 83% са дали точно търсената информацията.


Изследването е проведено в 32 града, като то е част от оперативна програма "Административен капацитет" и е финансирано от Европейския социален фонд. Методът "Таен клиент" е изследователска техника, при която обучени предварително хора играят ролята на клиенти и оценяват качеството на обслужване по максимално обективен начин.


Все още проблем остава представянето по телефона, като според изследването над 78% от служителите не са се идентифицирали. Други 68% пък не носят баджове по време на работа. Данните показват, че обратната връзка с клиентите под формата на кутии за мнение липсва в над 50% от случаите. Също в повече от половината администрации липсват двуезични табели и ясно обозначаване на работното време.




Според министъра на държавната администрация Николай Василев въпросът за промяната на работата на администрацията е въпрос на воля и желание и на изменение на манталитета на хората. Той заяви, че още през септември ще започне вземането на мерки, след анализ на представените показатели и уточни, че е имало много сигнали за неспазване на осемчасовия работен ден от медиите по места, след което в рамките на 24 часа са били взети необходимите мерки.




С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK