Повечето от служителите в администрацията били любезни

Повечето от служителите в администрацията били любезни

© Георги Кожухаров



Повечето от служителите в администрацията са любезни, обслужват бързо и предоставят точна информация. Това са изводите от проучване за качеството на администрацията чрез метода "таен клиент", направено през месец юни. Близо 76% от служителите са се държали любезно по телефона и на място, а над 83% са дали точно търсената информацията.


Изследването е проведено в 32 града, като то е част от оперативна програма "Административен капацитет" и е финансирано от Европейския социален фонд. Методът "Таен клиент" е изследователска техника, при която обучени предварително хора играят ролята на клиенти и оценяват качеството на обслужване по максимално обективен начин.


Все още проблем остава представянето по телефона, като според изследването над 78% от служителите не са се идентифицирали. Други 68% пък не носят баджове по време на работа. Данните показват, че обратната връзка с клиентите под формата на кутии за мнение липсва в над 50% от случаите. Също в повече от половината администрации липсват двуезични табели и ясно обозначаване на работното време.




Според министъра на държавната администрация Николай Василев въпросът за промяната на работата на администрацията е въпрос на воля и желание и на изменение на манталитета на хората. Той заяви, че още през септември ще започне вземането на мерки, след анализ на представените показатели и уточни, че е имало много сигнали за неспазване на осемчасовия работен ден от медиите по места, след което в рамките на 24 часа са били взети необходимите мерки.




Коментари (5)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Потърпевш
    *****
    Неутрално

    На всяка чиновническа врата трябва да има поне работното време и имената на чиновника/чиновниците.
    Що не пробвате да научите кога работят детските ясли и градини в съответния район,
    от кога до кога са във ваканция и дали ги затварят напълно заради това.
    И какво да правят родителите през това време?

  2. 2 Профил на Таен бенефициент по ОПАК
    *****
    Неутрално

    Очаквайте резултатите от метода "таен бенефициент по ОПАК" в следващия доклад на ОЛАФ

  3. 3 Профил на kuku
    *****
    Неутрално

    he he - ama snimkata kolko ljubeznost izlachva - kato ovchar kam ovzete -> samo lipsva GEGATA (utochnenie - gega e mnogo zdrava tojaga, kojato kato zapne gledash da ne povtori) rrrrrr, ovchizi, rrrrr, da ne pochvam ljubeznata...

  4. 4 Профил на chernobyl
    *****
    Неутрално

    "Близо 76% от служителите са се държали любезно по телефона и на място" - значи близо 25% за нелюбезни. Т.е. ще ти скъсат нервите веднъж от всеки 4 пъти, когато имаш вземане-даване с администрацията.

  5. 5 Профил на SD
    *****
    Неутрално

    Колко от услугите са електронни? Дали има 20 от общо 2100 ?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK