Фирма без камиони взе поръчката за извозване на софийските бали

Общинската администрация е изненадана

Общинската фирма "Чистота-Искър" вече има опит в превозването на далечни разстояния на софийските бали със смет. Дружеството беше избрано без конкурс да закара част от опакования боклук до Пловдив и Карлово. Сега фирмата наема камиони за пътуването на балите до Силистра, защото нейните не отговарят на условията на обществената поръчка, която спечели

© Красимир Юскеселиев

Общинската фирма "Чистота-Искър" вече има опит в превозването на далечни разстояния на софийските бали със смет. Дружеството беше избрано без конкурс да закара част от опакования боклук до Пловдив и Карлово. Сега фирмата наема камиони за пътуването на балите до Силистра, защото нейните не отговарят на условията на обществената поръчка, която спечели



Общинската фирма "Чистота - Искър" е наела камиони от друга компания, за да превозва балите с боклуци от София до Силистра. Дружеството спечели обществената поръчка за извозването на отпадъците, за която нямаше друг кандидат. Едно от изискванията за участие в търга беше балите да се превозват със специални камиони тип гондола. Местенето и депонирането на 180 хил. тона опакована смет до Силистра струва на общината 20 млн. лв.


Наложи се да наемем нови камиони от друга фирма, защото нашите не отговарят на изискванията на поръчката да са с двигатели, покриващи европейските стандарти за чистота Евро 4 и 5, обясни директорът на общинското дружество Павел Граматиков. При оценката на офертите броят на изискваните превозни средства беше с тежест 40%. Граматиков заяви, че са наети 76 машини от няколко компании, но не пожела да каже кои са.


Проверка на "Дневник" установи, че първите пет камиона, които пристигнаха натоварени в Силистра, са на "Шик кар трейдинг". Според фирмените регистри тя е собственост на Матей Боев. По-късно Граматиков обясни, че досега е наел само пет камиона от "Шик кар трейдинг", на която плащал по около 11 стотинки на тон/км. Общината превежда на "Чистота - Искър" по 15 стотинки на тон/км за превоза на отпадъците.




Според информацията в регистъра на обществените поръчки "Чистота-Искър" няма подизпълнители. Шефът на екодирекцията в общината Петър Трайков се изненада, че спечелилата фирма не притежава изискваните камиони. Според него "Чистота - Искър" просто няма достатъчно превозни средства и наемането на подизпълнители ще се наложи в бъдеще, когато започне извозването на балите и към други градове на страната.


"Чистота - Искър" превози и опакованите отпадъци от София до сметищата в Пловдив и Карлово. Фирмата беше избрана, без да е обявявана обществена поръчка заради предложена от нея ниска цена на услугата. През 2007 г. имаше съмнения, че през "Чистота - Искър" се източват общински пари. Тогава шефът на фирмата Граматиков използва услугите на компанията с негово участие "МДЗ - Балша" за извозването на балите до сметището край Пловдив.

Коментари (27)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на кое е очудващото тук
    *****
    Неутрално

    от доста години се практикува т.нар. lean manufacturing (набългарски би звучало като бедно, постно производство). То е без собствени производствени средства. Наемат се. Прави се пазарен удар и наемът се прекратява. Но нали изоставаме в технологиите.

  2. 2 Профил на атанас
    *****
    Неутрално

    Чудното е защо се хваща фирма, която дава "ниска" цена от 15ст на тон/км, когато частникът си дава камионите и работниците за същото за 11ст. Т.е. къде е изгодната оферта за общината и колко би била реалната цена при нормален и съобразен с европейските норми конкурс? Под 11ст ще е със сигурност.

  3. 3 Профил на bkluka
    *****
    Неутрално

    един удар десет милиона

  4. 4 Профил на stanishev
    *****
    Неутрално

    айде бат Бойко са да те видим кво ще кажеш!? далаверка а! - и ти не си по-различен от софиянски.

  5. 5 Профил на eye
    *****
    Любопитно

    15 ст. си е доста висока цена за извършване на превоз на територията на Р България, пък и на териториите на доста други държави.

  6. 6 Профил на metilena
    metilena
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Браво Граматиков, тия 4 ст. в каква схема се разпределят?

  7. 7 Профил на Alien
    *****
    Неутрално

    Аз работя с транспортни фирми - 15 ст. тон/км е безумно много за еднократен курс, а като сключваш такъв договор за толкова тонове и километри е просто абсурдна! Спокойно може да е под 10 ст.! Бате Бойко ще захлеби добре от софийския боклук!

    Уточнение: lean manufacturing нито се превежда така, нито означава това. Пиши в Google и ще ти се появи.

  8. 8 Профил на mmm
    *****
    Неутрално

    "Фирма без камиони взе поръчката за извозване на софийските бали"

    Това заглавие така ме подведе... реших, че на ръце ще ги пренасят балите

  9. 9 Профил на + - * /
    *****
    Неутрално

    "Местенето и депонирането на 180 хил. тона опакована смет до Силистра струва на общината 20 млн. лв."
    Да посмятаме!
    Разстоянието София Силистра е 430 км. (Bulgaria Road Map, Cartographia Ltd.)
    180 000 тона х 0.15 лв. за тон = 27 000 лв. за клометър
    27 000 * 430 км. = 11 610 000 лв.

    За какви 20 000 000 лв. ставая дума?
    20 000 000 - 11 610 000 = 8 390 000 лв.

    Къде отиват 8 390 000 лв. ?

    Някой не е ли учил аритметика?

    А от транспорт нищо не разбирам и тези цени 0.11 лв. за тон/км. и 0.15 лв. за тон/км. няма да коментирам.

  10. 10 Профил на :
    *****
    Неутрално

    БДЖ би ги извозило и за 2-3 ст. на км понеже жп транспортът е най-евтин. печалбата сега отива при Боев и собствениците на бензиностанции, от които се зарежда гориво

  11. 11 Профил на обикновен
    *****
    Неутрално

    Ей бре,форумци,броите им залъка на хората!
    Че за какво са се бутали със зъби и нокти да докопат общинска службица ?

  12. 12 Профил на Безумов
    *****
    Неутрално
  13. 13 Профил на студент
    *****
    Неутрално

    Само за тази неизгодна и явно корумпирана сделка, Борисов, ако имаше действаща прокуратура и гражданско общество, би загубил поста си на кмет. Къде е опозицията в общински съвет?
    Това е златна възможност да се развенчае добронамереността на Борисов. Че е некадърен човека за кмет и премиер добре (това е по рождение/образование и тн), ако има добро желание и добри съветници можеше да направи много хубави неща, но че е корумпиран това е избор. Очевидно е, че ББ е корумпиран и това е негов осъзнат избор.
    Тезата, че е опозиция на БСП е също лъжа. Кметът на Силистра е от БСП. Столичнка община финансира БСП кмет за нещо, което напълно излишно, ако имаше завод за преработка.(ББ да не се оплаква повече, че няма пари в столичния бюджет)
    Въобще нещата са толкова очевидни, че и слепците виждат що за човек е тръгнал да става следващия премиер на България.

  14. 14 Профил на МИ 6
    *****
    Неутрално

    Как е възможно поръчка за 20 млн лв, без процедура? Прокуратурата и Сметната палатада влизат, докато не се е "самоубил" и някой общинар.

  15. 15 Профил на мунчо
    *****
    Весело

    че те фирми без машини печелят търгове за пътища, с първия транш от плащането купуват машините, с втория ги докарват и тъй...

  16. 16 Профил на аз
    *****
    Неутрално

    БРАВО БАТ БОЙКО- ТЪЙ СЕ ПРАВИ Е.И МАЙКА ИМ НА ОСТАНАЛИТЕ.ТИ СИ ЧЕСТЕН-ХА ХА .

  17. 17 Профил на >
    *****
    Неутрално

    Остава с обратния курс да върнат силистренският боклук в София, та да уплатнят курсовете, иначе е неизгодно.

  18. 18 Профил на vqla
    *****
    Разстроено

    Господи как ще се доукраси пътя до Силистра! Колко предпоставки за ПТП ще създадът част от тези камиони?

  19. 19 Профил на Само Левски
    Само Левски
    Рейтинг: 912 Неутрално

    Бойко крадеца вика, дръжте крадеца.

  20. 20 Профил на Икономист
    *****
    Неутрално

    Чрез разнасяне на бали към по-висок брутен вътрешен продукт

  21. 21 Профил на анонимен
    *****
    Неутрално

    Специално липсата на собствени камиони не е проблема в случая, тъй като предварителна инвестиция в активи без да знаеш дали ще спечелиш търга е икономически необосновано. В голяма част от търговете се участва с обещания, не с наличност. Проблем става като не се спазят обещания, но затова има опции прекратяване на договора + начисляване на неустойки. За цената на превоза вече може да се поспори.

  22. 22 Профил на Alien
    *****
    Неутрално

    Момчета и момичета - за цената няма какво да се спори, казах ви. Точно в момента имам транспорт от Антверпен до София. Излиза между 11 и 13 стотинки тон/км (според различните оферти на фирмите) без ДДС. Това е за международен транспорт (макар и в ЕС), и то еднократна поръчка, без дългосрочен ангажимент. Всеки средно интелигентен човек може да се сети, че при 180 000 тона, само в България, цената би трябвало да е по-ниска. И то много по-ниска...

  23. 23 Профил на ДУЦИ
    *****
    Неутрално

    МИ ДА ПИТАМ-НАЛИ СЪМ ПРОСТ!ТАЗИ ШИК КАР ТРЕЙДИНГ ОТ ДЕ СЕ ВЗЕ И ББ КАКВО УЧАСТИЕ ИМА В НЕЯ?ААААААААААА?МАЛЕЕ,ТЕЗИ КАМИОНИ СА ИЗ ЦЯЛАТА БЪЛГАРИЯ!!БРАВО НА ДЕТЕТО С КАМИОНЧЕТАТА!!

  24. 24 Профил на TINA9963
    *****
    Неутрално

    дa vi kaga napravo shik kar treiding e firma s150 kamiona v nalichnost .bazata i ev knega sobstvenost e na b.b a matei b. e buchon. taka ,che b.b.prosto otklonjva sredstvata ot ob6tinata vav negovia dgob.

  25. 25 Профил на boti_333
    boti_333
    Рейтинг: Весело

    не от скоро тези 120 камиона са из багария само никои неги забелязахте докато возеха зьрното на балгария а от завис ги забелязахте като подкараха софиския боклук кьм силистра много злоба кам хорате , не ме интересужа на кои е тази фирма важно е да се да работят савесно с всеки и с уважение...не крия симпатията си кам , "шик кар треидинг " та нали там работия самия аз.............. и не патужат само из балгария а аз цала европа информираите се парво подобре !!!!!!!!!!!

  26. 26 Профил на milka
    *****
    Любопитно

    Досетете се защо г-а Бояджийска плаща на "Чистота - Искър" двапъти в месеца за транспортиране на бали след като по Договор е един път в месеца.

  27. 27 Профил на 41
    *****
    Неутрално

    незнам от каде имаш тази информация ама г-жа бояджииска не е превела нито един лев.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK