София ще плати 88 млн. лв. за две кръстовища

"ГБС - Инфраструктурно строителство" спечели търга, но още няма пари

Столичната община ще плати над 88 млн. лв. за проектирането и построяването на две кръстовища на два етажа на бул. "Пейо Яворов" при пресечките му с бул. "Драган Цанков" (Телевизионната кула) и бул. "Стоян Михайловски" (Семинарията). Това стана ясно от информацията за сключения договор с "ГБС - Инфраструктурно строителство", публикувана в официалния вестник на ЕС. Според общината естакадите ще помогнат за отпушването на трафика.


Освен "ГБС - Инфраструктурно строителство" в търга са участвали още пет фирми, но от "Московска" 33 не успяха да уточнят кои са и какви са били офертите им. Сред условията за избора на изпълнител с най-голяма тежест са техническите критерии, следвани от цената и срока за изпълнение. Договорът с "ГБС - Инфраструктурно строителство" не е обжалван и е сключен, въпреки че все още няма осигурени средства. От "ГБС - Инфраструктурно строителство" обясниха, че ще започнат строежа, след като общината намери парите. От компанията не уточниха колко време ще работят по естакадите, нито как е формирана цената.


Засега в общинския бюджет са заделени 20 млн. лв. за общо шест кръстовища на две нива, но в момента се водят преговори за заем от Европейската инвестиционна банка (ЕИБ) за пълното покриване на разходите, изчислени предварително на 140 млн. лв. Не е ясно дали сметките ще се окажат верни, при положение че повече от половината сума ще бъде похарчена само за две кръстовища. Освен на бул. "П. Яворов" такива съоръжения трябва да има и на бул. "България", "А. Сахаров" и "Мария Луиза".




"Главболгарстрой" е редовен победител в строителните търгове на общината. Последният голям проект в София е ремонтът на околовръстното шосе, където държавата плати на компанията рекордните 23 млн. лв. на километър.


Общината ще тегли заеми


Администрацията на "Московска" 33 поиска от общинския съвет разрешение да преговаря за още един пакет заеми от ЕИБ за 114 млн. евро. Парите са за метрото и проект за търговска улица под Ларгото.

Коментари (35)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на rainbou1
    *****
    Неутрално

    Като остайм настрана парите, идва въпроса колко ще са полезни тия подлези/надлези, щото като ги минеш, се набухваш на следващия светофар

  2. 2 Профил на rainbow2
    *****
    Неутрално

    О-о-о-о, значи следващият надлез е за Черепа. Щото Бойко така ги редува- ГБС, Череп, ГБС, Череп. Ашколсун, хората за 86 милиона магистрала Тракия ще завършат, ние- надлез. И сключили договора, нищо, че пари няма. Та даже и да отиде Бойко премиер и друг да дойде за кмет, Бойко и компания да са взели комисионната напред.

  3. 3 Профил на Sunny
    *****
    Неутрално

    Страшна кражба ти казвам... ако чуят в нормална западна строителна фирма тук кое колко струва, свят ще им се завие. Смучат държавните мангизи с пълна сила

  4. 4 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1443 Разстроено

    Освен "ГБС - Инфраструктурно строителство" в търга са участвали още пет фирми, но от "Московска" 33 не успяха да уточнят кои са и какви са били офертите им....

    Мда, къде спи "гражданското" об6тество, та не ско4и да поиска от4ет как се "усвояват" данъците му??!

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  5. 5 Профил на whoever
    *****
    Неутрално

    по-добре окрадени пари и кръстовище, отколкото само окрадени пари, кой прав кой крив не знам...к'вито сме ние, такива са и управниците ни...а на печелившите честито...

  6. 6 Профил на SD
    *****
    Неутрално

    Не че не трябва, ама голямото запушване е на Кошарите.

    Не че не ги разбира момичето - зам-кмет по строителството Ирина Савина, ама е завършила PR

  7. 7 Профил на 4
    *****
    Неутрално

    който е живял в чужбина знае, че това е едно начало... въпросът е българина да го направи като европееца и да не спира до там, че иначе пак ще се стигне до момента, който е- СРА МАЦА В КАЦА

  8. 8 Профил на Боко
    *****
    Неутрално

    Хайде стига с плюенето. За да има бързо решаване на проблемите с трафика трябва да се изградят точно транзитни булеварди. Яворов е част от ринга около центъра и е ключов, заради което трябва да се елиминират светофарите възможно най-много! Още повече, че според мен журналистите не са разбрали и този търг включва продължение на естакадата в посока Токуда и бъдещата връзка към Сребърна.

  9. 9 Профил на Thalatta
    Thalatta
    Рейтинг: 444 Весело

    Не че разбирам от строителни работи, но с тези пари направо ще построим нов град. Да не би да има грешка в порядъка, да не би да говорим за 8.8 милиона????
    Е*ти майтапа

  10. 10 Профил на Софиянец
    *****
    Неутрално

    Твърде надути ми изглеждат тези цени, но не забравяйте, че и двете съоражения са доста сложни, още повече, че на Семинарията освен кръстовището на две нива, ще се строи и специална естакада за трамвая, който от там ще продължава към Никола Габровски и по стария си маршрут към Дървеница. Като цяло строителството на подобни съоражения с всичките му там връзки и включвания винаги излиза доста скъпо.

  11. 11 Профил на бАрни
    бАрни
    Рейтинг: 8 Неутрално

    С тези пари още една линия на метрото може да се направи...
    А иначе по белия свят се прави по друг начин - рингове и булеварди от единия до другия край на града...
    А тук се работи само на парче...

  12. 12 Профил на Аз
    *****
    Неутрално

    Защо като критерий не се взема само цената???
    Пак на корупционна схема мирише.

  13. 13 Профил на Mdaaa
    *****
    Неутрално

    Честито на печелившите фирми от "обръчите"

  14. 14 Профил на Валентин
    *****
    Неутрално

    Цените вероятно са твърде надути, но въпроса е поне да се направят...

    Ако нашите политици влагат 1/3 от парите в инфраструктура България ще блесне, а те крадат 90%...

  15. 15 Профил на Преди време
    *****
    Неутрално

    Преди месец-два четох във вестник "Строителство градът", че има проект за тези две кръстовища + продължение покрай Токуда.

  16. 16 Профил на ffggg
    *****
    Неутрално

    а кага ще се помисли за тия гюбрета Красно село и Красна поляна ,че там отделен подлез и за каруци ще трябва

  17. 17 Профил на Джинджинеров
    *****
    Неутрално

    Бойко пак ще намаже. Това е скандално - 88 млн за два надлеза. Нямам думи просто. Има ли Прокуратура в тази държава. То май и държава няма. Отвратен съм.

  18. 18 Профил на Фючър
    *****
    Неутрално

    Харесват ли ви детелините в Япония, Франция, Германия, САЩ? Харесва ли ви детелината на Цариградско и Яворов? Тогава няма да ревете на умряло! Ще вървим напред! А за краденето да си отварят очите журналистите и органите, пък И НИЕ! Гражданско общество искаме , нали?

  19. 19 Профил на DOGANISTANEC
    *****
    Гневно

    След като про4етох материала , веднага се обадих на мой познат , експерт в оценка на строителството. Та смело мога да Ви кажа 4е надлезите са "надценени" близо два пъти! Разликата се сещате къде ще отиде! Некоя Доганистанско-Бесепарска каса ще глътне като 4ерна дупка милиони от народа! Егати и измамната Доганистания!

    ДОКОГА??????????????????????????????????????????????

  20. 20 Профил на SIDDHARTHA
    *****
    Разстроено

    НЕ СОФИЯ!

    ЦЯЛА БЪЛГАРИЯ ЩЕ БЪДЕ ИЗТОЧЕНА!

    МАЙ МАЙ и БОЙКО Е .....................

  21. 21 Профил на IMRO
    *****
    Неутрално

    Зорница,

    що не вземеш да четеш като пишеш новини, а?

    Става въпрос за 4 кръстовища, не за две:

    Инженеринг на обекти по обособени позиции:
    1. Кръстовища по бул. "Акад. Иван Е. Гешов"" в т.ч.
    1.1. Кръстовище по бул. "Акад. Иван Е. Гешов" и бул. "България";
    1.2. Кръстовище по бул. "Акад. Иван Е. Гешов" и ул. "Св. Георги Софийски";
    2. Кръстовища по бул. "Пейо Яворов" в т.ч.
    2.1. Кръстовища по бул. "Пейо Яворов" и бул. "Стоян Михайловски";
    2.2. Кръстовища по бул. "Пейо Яворов" и бул. "Драган Цанков";

  22. 22 Профил на До #21
    *****
    Весело

    Чукча не читатель, однако! Чукча - писатель…

  23. 23 Профил на Mj
    *****
    Неутрално

    Да вземат максимално бързо да завършват метрото, за където пари не достигат, като младост 4 и т.н. с тези пари и после да правят такива сложни естакади. Мисля, че ще е по ефективно първо метро да имаме и след него да се гледа, да се облекчава трафика още!

  24. 24 Профил на ужаско
    *****
    Неутрално

    Откакто полузатвориха Черни връх, по Богатица и Св. Наум стана съвсем ужас. Ако започнат работа по булевардите Яворов и Вапцаров преди да са отпушили Черни връх, единствената връзка ще остане покрай стадиона, по бул. България, а там чета че ще тръгнат ремонти по Драган Цанков и бул. България... Връзката между южните и източните квартали се запушва отвсякъде. Поне едно да свършат, преди да започнат друго.

  25. 25 Профил на околовръстното
    *****
    Гневно

    Преди 3 месеца Бойко и Сергей откриха моста на околовръстното над Симеоновско шосе, а сега половината от него е затворена за ремонт. Качество от "Главболгарстрой" !

  26. 26 Профил на Gafa
    *****
    Неутрално

    Кръстовищата са крайно необходими след затварянето на Черни връх, а сглобяемите конструкции се поставят бързо. Дори спестяването на града, на отделяните в задръстването газове оправдава поставянето им.Журналистите и гражданските организация да наблюдават дали не се краде, но иначе началото на лятото е точния момент за започване на ремонта. Пътеводител за ценители: http://www.orientirbg.com/

  27. 27 Профил на аман!!
    *****
    Гневно

    да си кажем честно: тез 88 млн. лева няма да ги плати София, ами ще ги плаща БЪЛГАРИЯ!!

  28. 28 Профил на Тукашен
    *****
    Неутрално

    Каква България ще ги плати-София дава 75% от бюджета си на останалите общини в България.....или по-точно ги взима правителството.Няма как Каспичан и ко да дават на София.По-добре си трайкайте и живуркайте със Софийските пари

  29. 29 Профил на NikB
    *****
    Неутрално

    Ами няма как едновременно да се построят всики кръстовища. А едно такова кръстовище (по-точно - мостово съоръжение) е еквивалентно на 15-20 км път, така, че цената тоя път изглежда доста нормална. Естествено, повечето журналя в бг никога не са в час и не може да се разчита на тях. Дано Дневник продължи да е поожително изключение.

  30. 30 Профил на аз
    *****
    Неутрално

    Ако изтеглят заем, ще има една идея повече прозрачност - Европейците им писна да наливат парите си в пясъчника България и ще изискат те, ако не ние преди това, подробна отчетност.

  31. 31 Профил на abv
    *****
    Неутрално
  32. 32 Профил на Flady
    *****
    Неутрално

    Много хора пишат но явно малко разбират от строителство и градоустройство! Естакадите и мостовете ще имат по голям ефект от метротол, а строителството е толкова, колкото са офертите, има много строителни работи които писателите по форумите не разбират, затова не се хабете напразно! Трябва единствено да се съблюдава в последствие да не се надуят и да се искат още пари, защото така се краде при строителни работи!

  33. 33 Профил на селянин от София
    *****
    Неутрално

    Абе прост народ и туй то. Какво като ще плаща държавата или общината. Всички см българи и живеем в България, на който не му харесва да си тегли една майна.
    И местните мърморковци да не забаравят, че Гладболгарстрой е държавно предприятие. Явно на някои умници не им харесва, че все още има функциониращи държавни предприятия, които могат да оцелеят във времената на свободния пазар.

  34. 34 Профил на Автотрафикант
    *****
    Неутрално

    И детелините и метрото са хубави неща. Ако станат и по-бързо...

  35. 35 Профил на анти
    *****
    Неутрално

    Най-после на повечето да им светне кой е тоя БББ.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK