Кой е Александър Цветков

Кой е Александър Цветков

© Надежда Чипева



Кандидатът за министър на транспорта Александър Цветков досега отговаряше за транспорта на София като зам.-кмет. Бойко Борисов го включи в екипа си независимо от изявлението, че повече хора от общината освен Йорданка Фъндъкова няма да влязат в правителството.


По-голямата част от професионалния си опит 41-годишният Цветков натрупва в бившето Главно управление "Пътища", сега Национална агенция "Пътна инфраструктура", където е специалист, началник на отдел и ръководител на управление. Пътният инженер и магистър по международни отношения оглавява дирекция "Пътна инфраструктура" в Столичната община, която отговаря за асфалтирането и ремонта на улиците.


Преди година стана зам.-кмет по транспорта на мястото на напусналия Велизар Стоилов заради скандала с уговарянето на конкурс за отдаване на линии на градския транспорт на частни фирми. След като пое поста, общинският съвет натовари Цветков да оптимизира транспортната схема и да предложи промяна на маршрутите. И досега обаче схемата не е факт.




Името на Цветков се свързва с освобождаването на изпълнителния директор на "Паркинки и гаражи" Николай Александров заради ниските приходи от събирането на таксите за паркиране в синята зона. Номинираният за министър беше в съвета на директорите на дружеството. Цветков е възпитаник на софийската френска гимназия.


Твърди, че предпочита сериозната литература, защото го карала да разсъждава. Най-големите предизвикателства, пред които бъдещият транспортен министър е изправен, са да се справи с корупцията при даването шофьорските книжки, да убеди Брюксел да признае криза на автомобилния пазар, да въведе електронна система за регистрация на техническите прегледи и да намери инвеститори за летищата в Горна Оряховица, Русе, пристанище Лом.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (17)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Софиянец
    *****
    Неутрално

    и да добавим, че не си е изпълнил един стар ангажимент - оздравяването на общинския транспорт в София, най-добре чрез приватизация

  2. 2 Профил на Киршнер
    *****
    Неутрално

    "....Най-големите предизвикателства, пред които бъдещият транспортен министър е изправен, са да се справи с корупцията при даването шофьорските книжки, да убеди Брюксел да признае криза на автомобилния пазар, да въведе електронна система за регистрация на техническите прегледи ..."

    Добре де, КАТ не е ли към МВР? От кога стана част от Транспортното министерство?

  3. 3 Профил на real money
    *****
    Неутрално

    Морският транспорт превозва повече от 65% от товарите в Бг. Едновременно с това е и най ефтиния. Пристанищата също са един от най важните елементи на транспортната инфраструктура.Справка- Япония, Сингапур и Холандия. Досега никое правителство не им е обърнало внимание и батакът е пълен. Какво ще направи новия министър, който очевидно разбира от френски и пътища? Поздрави.

  4. 4 Профил на C.
    C.
    Рейтинг: 367 Неутрално

    "Твърди, че предпочита сериозната литература, защото го карала да разсъждава."
    Дневник, нали разбирате че правилното тук е "кара" и това, което вие сте написали - "карала" - вече носи отношение.

  5. 5 Профил на анонимен
    *****
    Неутрално

    какво ще направи за оздравяването на железниците

  6. 6 Профил на ot gimnaziata
    *****
    Неутрално
  7. 7 Профил на maka
    maka
    Рейтинг: 572 Любопитно

    А какъв е опита на министъра в информационните технологии? Въобще какво общо имат информационните технологии с транспорта!?

  8. 8 Профил на Подлия Роби
    *****
    Весело

    "Въобще какво общо имат информационните технологии с транспорта!?"

    И при двете има пренос на нещо си от едно място на друго място:
    TCP - transmission control protocol

  9. 9 Профил на Kerberos
    Kerberos
    Рейтинг: 1303 Весело

    № 8

    Аха, точно така: като пращаш и-мейл, прилежно го записваш на дискета, викаш Спиди или Еконт, и те го занасят на получателя -- по пътищата на страната (или света), естествено!

    Е, как наистина да няма връзка между транспорт и ИТ.

    А-а-а, в кой век живеехме, че нещо не мога да се сетя?

    Малко по-сериозно: тази обвързаност е остатък от времето на обикновената поща -- затова министерството е на транспорта и съобщенията -- двете са били доста тясно свързани -- спомнете си само римските пътища и тяхното значение за комуникацията.

    Така, де, ама сега сме 21-ви век, все пак, и ИТ може да изглежда като да имат общо със съобщенията, но базата им, а и ролята им е съвсем различна.

    За мен логичното беше ИТ да бъдат част от Министерство на науката, високите технологии и образованието. Защото няма високи технологии без добро образование, преди всичко. А у нас образованието е трагично напоследък.

    "The Internet is an insecure place."
  10. 10 Профил на колата, влака, автобуса, самолета, парахода и др.
    *****
    Неутрално

    "Най-големите предизвикателства, пред които бъдещият транспортен министър е изправен, са да се справи с корупцията при даването шофьорските книжки, да убеди Брюксел да признае криза на автомобилния пазар, да въведе електронна система за регистрация на техническите прегледи и да намери инвеститори за летищата в Горна Оряховица, Русе, пристанище Лом".....

    Дневник, ама вие май въобще не сте наясно с приоритетите на новото транспортно министерство....

  11. 11 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Няма страшно, по Татово време също имаше Министерство на транспорта и съобщенията. Пък и след това.
    Важното е да се разбишкат червените шайкаджии, а пък в ДАИТС всички са такива.
    Както и главната Дирекция „Електронна съобщителна мрежа и пунктове за управление във връзка с националната сигурност”, създадена за мафиота Стойчо Стойков и пълна със няколко стотин шапкаджии, чиято основна дейност е да дават дежурства и да гледат порно.

  12. 12
    ****

    Този коментар беше изтрит в 15:26 на 18/05/2011 от неговия автор.

  13. 13 Профил на ?
    *****
    Неутрално

    В БГ какво ли не е абсурд? Примерче: "Булгаргаз" има оптична мрежа 650 км, втората след тази на БТК? Това означава ли, че М-вото на енергетиката трябва да се занимава с информационните НИ технологии?!?

    Но какво толкова на някаква си виртуалност да се придава важност, когато има мат'риЯл да се оправя и пътища да се прокарват тука

    Какъв да е приоритетът 21 век в България: комуникациите по магистралите или виртуалните такива? Взеха, че го отрязоха единият. По традиция. Българската култура на живот и организация на обществото е много традиционна "култура". Какво там ще се мотаят седем пъти да мерят, един път да отрежат.

    Въобще как да се обясни на един огнеборец, че виртуалното е по-важно от материалното

    "Ум царува, ум робува, ум патки пасе!"

  14. 14 Профил на Естет
    *****
    Неутрално

    Към Но4 (palfinger)
    'Дневник, нали разбирате че правилното тук е "кара" и това, което вие сте написали - "карала" - вече носи отношение. '

    Леле, брат, ти ако разчиташ скоро на такова високо ниво да почнат да мислят нашите журналисти... Наивник ))
    Аз лично се надявам да спрат да бъдат 'послушни' на първо време, после ще го мислят и професионализма

    Поздрави ))

  15. 15 Профил на WWW
    *****
    Весело

    Добри хора, отделете министерство за ИТ /Информационни Технологии или ако щете Extra Terestial/ от министерството за Транспорта. Нека двете министерства си сътрудничат другарски.

    Научете хубав Български език.

    Научете и световното евро-атлантско есперанто
    известно като Английски език.

    Успех на франкофоните и извозването, тоже.
    Искаме да кажем - на Транспорта


    "Цветков е възпитаник на софийската френска гимназия."

  16. 16 Профил на contacol
    contacol
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Много ми хареса новият министър г-н Александър Цветков с това, че веднага разкри замисъла да се раздробява железницата като се обособяват най-различни управленски структури, да се източва финасово, да се довежда до фалит с крайна цел - по-лесно и по-евтино приватизиране. Дано да успее да се пребори с лобито на автомобилния транспорт и по този начин да възвърне пазарната ниша на БДЖ в товарите. Нека да изиска от неговите подчинени да му изготвят доклад за състоянието на хладилния ЖП Транспорт и да разкрие защо от най-малко 10 години умишлено не се дава работа на този специализиран транспорт и да потърси отговорност от лицата, които умишлено са бездействали и са спирали или отклонявали всякакви възможности за возене на специални/бързоразваляеми/ товари с хладилния ЖП Транспорт. Пожелавам също така бързо да се ориентира и да разбере кой, кой е в ЖП Транспорта и да разкрие кой работи за интересите на БЖК водейки се на работа в БДЖ, кой е за тези на БУЛМАРКЕТ, кой е за Васил Божков и кой е за Ахмед Доган респективно Юнион Ивкони.Успех,успех,успех!

    Не трупайте пари! Те са средство за живот. Ползувайте ги всеки ден!(Ванга)
  17. 17 Профил на dnevniklive
    dnevniklive
    Рейтинг: 272 Гневно

    Преглед на свършеното и несвършеното от транспортния министър Александър Цветков в първата година от мандата му разкрива ужасяваща картина. В транспорта има всичко - от опит за драстично ограничаване на свободната конкуренция в автомобилите превози, през влакове с вагони, спрени от движение преди няколко месеца, до забавяне на концесиите на пристанища и летища. Самият Цветков пък си признава за слабото усвояване (4.5%) на 2-та милиарда евро по оперативна програма "Транспорт". Липсата на реформа в министерството и дружествата, на който е принципал, също не го отличава от повечето му колеги. А най-жалкото е, че информационните технологии просто отсъстват от дневния ред на министъра.

    Проблемът с нищоправенето е толкова сериозен, защото именно на секторите, за който отговаря Цветков, се възлагат сериозни надежди за инвестиции, правене на бизнес и създаване на работни места. Всъщност транспортът, логистиката и информационните технологии са на първите места сред очакваните двигатели на икономиката във и след кризата.

    За подобно поведение има едно определение - тотална щета. Терминът се използва от застрахователите и описва колите, които толкова са пострадали при катастрофа, че не могат да бъдат поправени. Засега транспортният и IT сектора в България все още не са безнадеждно изостанали. Но с темпове на развитие, които са по-бавни дори от влак на БДЖ, модерната мобилна икономика вече е бързо отдалечаващ се мираж.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK