Изпитът след 7 клас ще отпадне

От следващата учебна година няма да има изпит след 7 клас, а като вход за гимназиите ще бъдат използвани оценките от външното оценяване на децата. Това съобщи новият зам.-министър на образованието Милка Коджабашиева. Според нея тестовете за определяне на нивото, които вече са въведени след пети и шести клас, "неминуемо трябва да бъдат проведени" и за седмокласниците. Коджабашиева допълни, че все още се уточнява кои точно оценки ще бъдат балообразуващи. Обсъжда се от новата учебна година да отпадне и 13-ия клас в професионалните гимназии, защото има сериозен отлив на ученици, съобщи още Коджабашиева.


Парите за униформи и ремонти в училищата, които предишното правителство съкрати, ще бъдат възстановени, заяви министърът на образованието Йорданка Фандъкова. За сметка на това ще има съкращения на чиновници.

Коментари (22)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на The Sharkк
    The Sharkк
    Рейтинг: Неутрално
  2. 2 Профил на 007
    *****
    Неутрално

    колко пъти ще излиза тази новина с различни заглавия???

  3. 3 Профил на KYV
    *****
    Неутрално

    Ако вземат да направят и едни свестни учебници ще са голяма работа, защото сегашните са написани сякаш от малоумни за бавноразвиващи се . И дано това да не е поредния експеримент с децата ни.

  4. 4 Профил на майка на седмокласник
    *****
    Гневно

    Външното оценяване като организация НЕ дава възможност да се оценят обективно знанията!!! Доказателство са резултатите от "турските" райони, както и от много от малките населени места - преписва се , подсказва се..... и в гимназиите ще се напълни с трудно говорещи и разбиращи български език, за сметка на умните деца!!! Тази система е в ущърб на можещите и знаещите!!! Изпитите са по-добрия начин за подбор!!!

  5. 5 Профил на Belle anglaise
    *****
    Неутрално

    Отпадането на изпита след 7 клас е отстраняване на една система, която в продължение на години доказано работеше. Може и да е имало глупави теми по литература, може и да са се случвали задачи с повече от 1 верно решение, но като цяло системата работеше и вършеше един много приличен подбор. Помня много добре съучениците си от английската, както и каква огромна разлика имаше между тях и разни хора от махленски училища (без да обиждам някого). Изпитът си беше свършил добре работата и подбрал правилните хора на правилното място - е, беше след 1990 г. така че партийни синчета нямаше.
    Това външно оценяване, първо, никой не казва как ще се провежда. Второ, имам дълбоки съмнения че ще има преписвания, подсказвания, които ще напълнят елитните училища с балъци. Именно балъци, защото не могат да вдянат, че престижа на едно училище се прави преди всичко от учениците, а чак след това от учителите, или съгласно фразата - garbage in, garbage out!!!

  6. 6 Профил на даскал
    *****
    Неутрално

    Външно оценяване вместо изпити за VІІ клас? Да. Но да се вземат мерки за обективността му. Ако ще се подсказва и (в името на по-добрия рейтинг на едно или друго училище) ще се проверява необективно и ще се въвеждат завишени точки, то... Така наречените елитни гимназии ще се напълнят с деца, чието място е другаде. А част от най-старателните и умни ученици ще паднат жертва на обективността и справедливостта (ако е ясно за какво става дума). Мисля, че само ако и за външното оценяване на седмокласниците се осигури напълно външна (за училището, а може би и за града) комисия, заплануваното наистина ще е за добро.

  7. 7 Профил на Учител_до майка на седмокласник
    *****
    Неутрално

    Уважаема госпожо,
    ако резултатите от външното оценяване станат вход за езиковите гимназии, нито едно училище - основно или СОУ, няма да е заинтересовано да подсказва на учениците си по време на тестовете. Колкото по-високи резултати - толкова по-малко ученици ще останат да учат в следващата учебна година в училището, което означава - по-малък бюджет.
    Доверете се на хората, които познават системата отвътре.
    Децата ви няма да бъдат ощетени, а само ще им се спести време и стрес. Тази безумна кампания, която продължава цяло лято кому е нужна!? Т

  8. 8 Профил на ***
    *****
    Неутрално

    Според мен гимназиите, за които действително има конкуренция, трябва да имат свободата сами да си определят изпитите и темите за изпити. Когато аз кандидатствах за езикова гимназия (след 1990г.), беше именно така: отделните езикови гимназии, математическите и класическата имаха всяка отделен изпит. Включително двете английски гимназии в София имаха отделни изпити. Така всеки си правеше преценката на колко изпита му се явява и в коя точно гимназия иска да учи.

  9. 9 Профил на ШУМИ
    *****
    Неутрално

    ПОРЕДНАТА ТЪПОТИА.ТАЯ КУРУМИЗБЪРШИЕВА МАЙ ИСКА ДА СЕ НАПРАВИ НА ИНТЕРЕСНА,ПЪК ИЗЛИЗА СМЕШНА .АМАН ОТ УЧИТЕЛКИ ТЪПАЧКИ

  10. 10 Профил на ТЪПА УЧИТЕЛКА
    *****
    Неутрално

    ПРЕДЛАГАМ НАПРАВО ДА ВЛИЗАТ БЕЗ НЯКАКВИ ИЗПИТИ,ДА УЧАТ. И НА КРАЯ КОЙ ИЗДЪРЖИ. КАТО НА ЗАПАД!

  11. 11 Профил на Родител
    *****
    Неутрално

    Съгласна съм с "учител_до майка на седм...."! Стига с този безумен стрес покрай кандидатстването - уроци, пари, тормоз за ученици и родители. Трябва да отпаднат изпитите и няма какво да се умува повече. По цял свят се проверява нивото със стандартизирани тестове, а не с назубрени теми. И аз съм кандидатствала с теми навремето и съм намразила целия този процес.

  12. 12 Профил на pantschevan
    *****
    Неутрално

    Годините, през които се провежда външното оценяване, показват, че то не затруднява особено подготвените ученици. Дори напротив, те го намират за твърде лесно, а ниските критерии - за обидни.
    Дори и да се проведе външно оценяване за седмокласниците, резултатите от него не би следвало да се приемат за вход към езиковите гимназии. Поне още една година изпитът след 7 клас трябва да се запази, докато се обмисли по-задълбочено една нова и по-подходяща система на подбор.
    Не бих приела като основателен аргумента, че ще се получи голямо натоварване за кандидат-гимназистите, защото и досега те ходеха през последните месеци на предварителни изпити, организирани по училища и школи.
    Не е лишено от логика предложението езиковите училища сами да организират изпитите си за вход след основното образование, каквото право сега имат висшите училища.

  13. 13 Профил на The Sharkк
    The Sharkк
    Рейтинг: Неутрално

    ти пъ 9 и 10 ко се пениш ве, шкембе!? Да не би теб да те приемат сега? Или си некой дрът циганин? Не ти влиза в работата тфа и не те интересува, така че не давай съвети, не разбираш!

  14. 14 Профил на майка на седмокласник
    *****
    Разстроено

    За какво облекчение на седмокласниците говорите, като вместо 2, ще държат 6 ( или 8 за 7 клас?) теста по всички учебни предмети?!? При това в рамките на 10-тина дни и върху целия изучен материал. Имам наблюдения върху оценяването в предните години - незнаещите играят тото , не им пука, изкарват тройки и четворки( понякога дори повече...), а знаещите се съсипват да преговарят от единия ден за другия( при това си имат 6 учебни часа в деня за външно оценяване) и при последните тестове вече са безкрайно преуморени!
    По отношение на това, че училищата нямали да имат сметка да "надуват" оценки - не е вярно за основните училища - след 7 клас децата и без това няма да остават там, а един висок резултат на външно оценяване ще е добра реклама за привличане на ученици в 1 и 5 клас!

  15. 15 Профил на Столет Пушков
    *****
    Неутрално

    Външното оценяване е полезно за сверка на часовника на конкретен преподавателски колектив- но нека колегите от град Русе бъдат оценяване от техни колеги от Бургас- Пък изпитите след 7 клас са една реална проверка без алтернатива- която калява психиката а това че някои мамини синчета няма да издържат на напрежението- ми те са с по-малко способности и като ученици- и като граждани в обществото утре- Кога ще се кали иначе психиката на седмокласника и утре той ще бъде ли конкурентно годен да се представи поне на равна нога със своите връстници от ЕС- Подкрепям идеята приемните изпити да не се организират по спуснати от министирството на образовението теми и задачи- а всяка елитна гимназия да си организира провеждането на приемните изпити- защото това ще бъде най-оптималният вариант- После качеството на подготовката през петте години обучение ще определи по-високия или по-ниския процент на успелите да влязат във ВУЗ и там да се представят достойно като представители на действително елитна гимназия

  16. 16 Профил на Столет Пушков
    *****
    Неутрално

    Външното оценяване е полезно за сверка на часовника на конкретен преподавателски колектив- но нека колегите от град Русе бъдат оценяване от техни колеги от Бургас- Пък изпитите след 7 клас са една реална проверка без алтернатива- която калява психиката а това че някои мамини синчета няма да издържат на напрежението- ми те са с по-малко способности и като ученици- и като граждани в обществото утре- Кога ще се кали иначе психиката на седмокласника и утре той ще бъде ли конкурентно годен да се представи поне на равна нога със своите връстници от ЕС- Подкрепям идеята приемните изпити да не се организират по спуснати от министирството на образовението теми и задачи- а всяка елитна гимназия да си организира провеждането на приемните изпити- защото това ще бъде най-оптималният вариант- После качеството на подготовката през петте години обучение ще определи по-високия или по-ниския процент на успелите да влязат във ВУЗ и там да се представят достойно като представители на действително елитна гимназия

  17. 17 Профил на ****
    *****
    Весело

    Според мен това е много добра новина.Изпитите след 7-ми клас са за ,,надарени,, деца и всички родители пръскат пари насам и натам заради уроците на децата си.Поздравявам г-жа Фъндъкова за решението.Надявам се наистина да стане реалност .

  18. 18 Профил на Кристиана Димова
    *****
    Весело

    Напълно съм съгласна с ****

  19. 19 Профил на Учител
    *****
    Неутрално

    Ами то хубаво ама дали ще стане реалност.. ??

  20. 20 Профил на ММ
    *****
    Неутрално

    Външното оценяване по отделните предмети е добре да се обвърже с психологическа оценка по професионално ориентиране, в смисъл дали дадено дете има хуманитарни, технически или по-талантливите изследователски наклонности. По този начин безпристрастни специалисти ще насочват детето и неговите родители по кой път да продължи образоването - техникум (учи се някакъв занаят и то нека да е само до 10-ти клас и вместо матура изпит професионална квалификация), хуманитарна гимназия (завършва се с матура и/или продължава за висше, или не, за да работи среден административен персонал) и елитна гимназия (със завишена подготовка по природно-математически, древни езици и др. науки с цел да се подготвят за научни изследователи след висшето). Така ще се изключат субективните и непремерено амбициозните, и оттук погрешни насоки къде да се учи детето. А и то самото,на тази възраст е достатъчно незряло, за да знае за какво го бива и за каква професия неговите умения, знания и способности са най-подходящи. Кога ще стане възможна тази система на подбор, г-жо Министър?

  21. 21 Профил на зузито
    *****
    Неутрално

    до: майка на седмокласник- Госпожо, аз съм седмокласничка(туркиня съм) и съм отличничката на класа, но не ми се иска да дам пари за частните уроци. Вие може би сте богата, но не всички хора имат възможност да дават пари за частните уроци и то 30лв. само за час. Не мисля, че глупавите кандидат-гимназисти ще искат да влязат в езиковите или профилираните гимназии, защото ще остават в същия клас. Двойкаджиите търсят такива средни училища, които не оценяват по успеха. И нали Вие казахте, че най-много в турските райони и в малките места се преписва най-много? Това не е вярно, преписва се всякъде. Вие да не мислите, че вашето дете е зубър,може би и той преписва от някого. Вие не сте там, когато той решава теста, но и да знаете, че преписва, извинете, но не мисля, че ще кажете на учителя му това, защото Вие сте му майка и не бихте искали хората да знаят за грозотиите му. А и хората от малките места и турските райони нямат ли право да учат в елитните училища. Само, защото не са християни или са от село не означава, че те са тъпи и преписват в първа възможност. Всеки си има право на мнение, трябва да попитате на Вашето дете дали иска да държи изпити, знам как ще ги отговори, защото и той е ученик. Не би искал да полудява от стрес. Аз съм против изпитите.

  22. 22 Профил на Майка на седмокласничка
    *****
    Неутрално

    Аз също съм съгласна да има тестове,както е на запад в развитите страни,но не отхвърлям и изпитите.
    До сега не съм давала пари за частни уроци за дъщеря ми тъй като ги нямам,но ми се струва че летватае много завишена и ще ми се наложи все пак да дам такива.
    Не зная по какъв наръчник се водятв министерството,но в момента е снижен много голям материал,който по принцип трябва да се учи в по-горни класове,когато децата са готови да го разберат.
    В момента и най-добрите частни уроци няма да им оправят кашата,докато не осъзнаят материята,а това ще стане след най-малко две години.
    Освен това бих искала да подчертая че нашите деца колкото и да са укни не са вундеркинди и не бива да им отнемаме детството за да ги направим големи още преди да са порастнали!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK