Сделката е чудесна. Машините са на две години и са летели много малко. Взети са на цена от $44,2 млн. бройката. За сравнение нов А319 струва към $66 млн.
Добре за самолетите,но нещо за мерцедесите скоро писаха че били 20г а цял народ знае че почти всяка година подменят парламентарския авто парк или греша.
До 3.
Ще си купя самолети, ако имам нужда от тях.
Цялата тази работа е прах в очите. Ще върнат самолетите за да се правят точки пред народа, а в същото време ще плащат по 10 - 15 000 за билет до Вашингтон.
Сделката е направена и не е лоша. По-добре да се види как ще се утилизира техниката. ама няма достатъчно популизъм в такъв ход.
БСП(к) да плати, т.е. да върне, профуканите досега милиони за тези самолети. Хубаво, че са развалили сделката - признавам, правилно действие на правителството. Сергея може да е искал и два нови 787, за да си разнася противната физиономия по света -- това не значи, че ще му ги плащаме.
Коколино ти си ми любимец от форумите. Досега си мислех че си от енергийната мафия, ама като ти гледам поста тука може и да си от самолетната. Пък може и да си от всяка мафия.
Само искам да ти кажа, че ако видя някой на улицата да те бие, няма да дойда да те спасявам.
Съдр хора, съд. За цялата страшнакартина, която сега започва да излиза наяве от управлението на тройната коалиция, трябва съд.
ББ който заяви, че ще се бори срещу корупцията трябва да е безкомпромисен към кралите. Ние трябва да помагаме на този процес като непрекъснато настояваме и упражняваме граждански натиск.
Инак ББ ще го постигне съдбата на Костов, който беше пермисивен към корупцията на Виденов, а за нас си остава лошото.
Господине, ако това вие ЕГНто, би трябвало да сте малко по-зрял човек, а не да говорите меко казано глупости!
Колко струва един билет до Америка- 15000 или по-малко? Аз летях София- Амстердам- Атланта и обратно за 750 евро (с Еърбус на БГ Еър и после с Боинг 767). Ако дебелите гъзове на "слугите на народа" трябва да се возят само 1 класа и шампанско от сой, да си го плащат!
Второ, може ли някой да ми обясни простия факт- защо след като във всяко министерство има търговска дирекция (отдел или подобно) не се сключва договор директно с даден производител на оборудване, а се минава през шизифреничния закон за обществени поръчки. Отговора е елемантарен- за да има КОРУПЦИЯ, НАДУТИ ЦЕНИ (ДО НЯКОЛКО ПЪТИ) и оттам ПЪЛНЕНЕ НА ПАРТИЙНИТЕ КАСИ!!!
"Стойността на сделката е 109 млн. долара, един нов струва 42 млн. долара." Аз ли нещо не съм разбрала или тук се има предвид 42 млн за нов Еърбъс, а не за употребяван като тези, които са договорени? Ако съм разбрала все пак, то какво означава? Че поне около 25 млн. лв са за всичко останало освен самолетите?
До Брей,
Колко струва полет първа класа с Бритиш от София до Вашингтон и обратно? Около 12 000 лева за началото на септември. Първа класа разбира се. Да не мислиш, че ББ ще се блъска в икономичната класа
А кой гарантира, че след четири години няма да се купят други самолети, за да се напълни партийната каса за следващите избори?! Никой.
Да се мисли за по-пълноценно използване на техниката а не за ПР акции!
Купуването на самолет не е като купуване на хляб от кварталния магазин. Еърбъс не ги държат на склад. Затова много често се ходи при лизингова агенция. Такава е практиката. Билет в първа класа струва няколко хиляди.
Цялата работа идва от това, че тези самолети ще стоят като паметници на ВИПа и реално ще се позват за единични случаи.
Все пак е добре да има един самолет, който да носи знамето и герба. Има достатъчно бизнес джетове, които могат да свършат работа и стоенето на земята би струвало по-малко пари.
А какво става с правителствения Фалкон?
Нали го купихме точно за да се вози Хамстера?
А Еърбуса има вместимист почти 100 души - какви са тия делегации, че да са нужни 2 броя?
Идеологът на тази покупка е агент Гоце! И основателният въпрос е защо тези разсипници закупиха два самолета, когато имаха още два, единият от които летеше от дъжд на вятър? Следващият основателен въпрос е: защо Гойко не запази единия самолет и на продаде Ту-то? Има смисъл в това да имаме два правителствени самолета - малък и голям. Малкият (Фалкона) има добро натоварване и се оказа добра покупка (купен от правителството на Костов). А големият (А319) ще е полезен при някои посещения, може да се дава и под наем.
Значи първо 12 000 лева е различно от 12-15000 без валута отзад, което може да се разбира и като евро и като долари. Освен това ми се налага да пътувам и във Вашингтон са ми предлагали 1ва класа билет за по-малко. Така че нещо не си излиза манипулацийката нещастник такъв.
Спомням си, че в предизборния диспут Първанов-Стоянов Гоце обвини Пешо, че отишъл на посещение с правителствения самолет вместо с гражданските авиолинии. Каква демагогия! По късно същият правителствен самолет се повреди, когато Гоце отиваше на посещение и в резултат и с одобрението на Гоце се купиха още два правителствени самолета. Бъдешият премиер Бойко не реагира тогава. Сега връщат самолетите, всички плащаме неустойките и нека видим каква ще я надробят герберите по-късно.
Връщаме самолетите сега. Държавата яде дебелия с няколко десетки милиона неустойки.
След три години поръчваме нови самолети. Ако може нови, по-големи и по-луксозни.
Да живее популизма!
БСП трябва да бъде закрита и имуществото и да бъде разпродадено, за да компенсира финансовите нарушения на дейците и , а също така и некомпетентното им финансово ръководство на България. Сеща ли се някой да заведе иск по този повод? Тук не става въпрос да се забрани една отдавна пропаднала марксистко-ленинска идеология, която и самата партия вече не практикува (дейците и са милионери), по- скоро става въпрос за санкциониране на една некомпетентност и безотговорност. Имуществото на партията и банковите и сметки трябва да бъдат иззети от българския данъкоплатец, за да му се покрият загубите, причинени от същата тази БСП. Щом имат пари да осигуряват безплатен транспорт до Бузлуджа, че имат и пари да си платят за щетите нанесени на данъкоплатеца, а пък идеологията си пак могат да си я пропагандират колкото искат. Да се събират по кръчмите , по парковете и лозята за да бистрят марксизма колкото си искат! Това не вреди никому и няма никой да им пречи.
Колко ще са неустойките? Едва ли само платените 15 млн. ще се загубят. Всеки знае какво значи лизингов договор. Парите са гарантирани от немската Дойчебанк. На простолюдието му трябва само популиста Б.Борисов, който създава имидж на непрогнозируема държава. Правителството има нужда от тези самолети, сделката е добра, самолетите са почти нови. Със сигурност следващата година сделка за самолети ще има. Но друга!
Впрочем, зависи колко смятат да пътуват. Ако не смятат да ходят никъде, ако ще си седят в България само, решението им е правилно. В този случай самолети не им трябват.
А ако ще пътуват - минали са се. Ето защо.
Да предположим, че ще пътуват само икономическа класа. Сяда Б. Борисов по средата, от двете му страни - по един бодигард. Поне още двама някъде в самолета. Преводачи - минимум двама, защото Бойко езици не знае и ако е само един и го хване разтройство, то Бойко остава глухоням. Съветници - поне двама, защото Бойко разбира от МВР, но от друго не отбира. Стенографка - един брой, няма Бойко сам да си пише по бележниците какво са приказвали.
Дотук - 10 души. Абсолютен санитарен минимум. Само за Бойко.
Средната цена на един билет до Западна Европа е 500 евро. С нискотарифните е по-евтино, ама чак до там да стигне Б. Борисов - не вярвам. Или, за едно пътуване имаме 5000 евро.
На месец се пътува поне 2 пъти до гнилия Запад, имаме 10 000 евро.
Няма само Бойко да пътува. Налага се на външната министърка, на вътрешния министър, на земеделеца, на финансиста, на икономиста... Вежди Рашидов също ще пътува. Или, имаме 160 000 евро месечни разходи за правителството.
Отбелязваме, че за сигурността и държавната безопасност на България вече ще бдят другите. Например, тръгва Б. Борисов за Италия - съдбата на страната ни е в ръцете на техниците и пилотите на Алиталия. Ако са си свършили работата добре, то България е в безопасност, а ако не са, то нещата са други...
Също така, правителствените дейци и управляващите България ще летят не когато трябва, а когато може. Когато има полети и когато има места. Казват на Бойко - ела в Стокхолм на 1 ноември, че работата е важна и не търпи отлагане, а Бойко отговаря - чак на 3-ти мога, че само тогава има места.
За тайни мисии и дума не може да става - щом си купят билети, мигом всички ще разберат кой накъде е тръгнал. Значи, 160 000 евро на месец. Плюс Първанов и жена му Зорка. Плюс Цецка Цачева. Или какво, мислите, че Цецка няма да лети? Като сестрата Райт ще е Цецка, сестрата на братята Райт. Или, 200 000 евро на месец.
Повтарям: само най-неотложни пътувания и само икономическа класа. За бизнес класа не говорим, първата класа е химера. А заместник-министрите? Те ще пътуват ли? Да или не? Ако ги броим и тях, нещата стават действително грозни. Майната им, няма да пътуват! Ще си седят тук, нали е криза? Да са станали министри, като им се пътува толкова!
За 4 години това са 14 милиона долара. Добавяме и загубите досега - 10 милиона долара. Станаха 24 милиона.
Е, значи има смисъл, нали? Къде са 24 милиона долара и къде са 109 милиона?
Не, няма смисъл. Защото, подобни самолети са в експлоатация към 15 години. 3 правителствени мандата и половина.
Или, разходите набъбват до към 55 милиона. Е, пак бива. 55 са си 55. Не са 109.
Да, така е. При положение, че до 2024 година всички български министри и президенти летят с редовни линии, икономическа класа. Тогава става.
Само че, бъдете сигурни, че след 2-3 години най-къно ще бъдат купени пак самолети. За около 100 милиона, по-евтино няма как.
И като добавим към бъдещите 100 милиона днешните 24 милиона, и още поне към 14 милиона... абе, гадно се получава.
84млн лв -2 нови ,сделката е подписана за 2 стари за104млн ами разликата плюс вече платените 14млн да се удържат от станишев и министъра , обаче с горница , заради наглостта и подигравката с хората ,които чупят ръце в недоимък.
Цената на нов А319 е около $65 милиона. Министъра или не знае, или лъже или са го информирали зле. И в трите случаи лошо.
А тия самолети биха се използвали едно 20 - 25 години.
Някой друг министър да се оплаче, че Министерството му е фалирало?. Че то си има служба и тя се казва ПРОКУРАТУРА.
Всичко друго, независимо казано по телевизия, радио или преса , си е чиста проба-Интернет форум
1998г. правителството на Костов закупува два Фалкона - Фалкон50 и Фалкон2000, който е деветместен и струва 30милиона. Капацитета на Еърбус А319 е 80-90 места.Персоналът на Авиоотряд28 е 90 души.
"Стойността на сделката е 109 млн. долара, един нов струва 42 млн. долара"
Лъжа. Един нов струва минимум 63.3 млн. долара, максимум 73 млн типично 70 млн. Вижте сами на сайта на airbus и в интернет.
Новият министър лъже!!!!!!!!!!!!!!!!
И вие му се хващате.
БОБО
Всичко е въпрос на сметки, а не на популизъм. Новото правителство взе да разваля всички сключени досега договори.
1. Ако един нов е 42, то два са 84, плюс платените досега 12 стават 96. За да се развали договора на сметка, трябва неустойките да са по-малки от 109-96=13 млн. ако не са договорът си остава. пък като са толкова ЕРБАП да заведат дела и тези нарушили държавния интерес да бъдат осъдени.
2. Ами ако нов самолет не е 42, а както някои пишат 65, какво става тогава.
3. Ако без такива сметки непрекъсднато се развалят стари договори, за да се сключват нови, чиито комисионни да се приберат от съответните хора... Тежко ни братя и сестри. Хем ще плащаме неустойки за стари договори, хем комисионни за новите.
И на мен нещо гнила ми се вижда информацията. Ако някой може да даде инфо за реалните цени. В зависимост от оборудването. Че иначе звучи съвсем малоумно новия да е 42 млн, а секонд хенд над 50. Все пак на правителството му трябва официален самолет. Не винаги може да се пътува с авиокомпаниите. Не знам да има държава без държавен самолет. Поне 1 за големи делегации.
Става въпрос за А319. Вижда се че цената е минимум 63.3 милиона.
Докато търсих цената намерих един линк към яху в който във форумите става въпрос за How much does the airbus A319 cost?
един от отговорите е 44мил $ обаче за 2001 година, а и не е сигурно колко е достоверно но изглежда някой в министерството нещо е скалъпвал.
Сами може да си направите изводите.
Не съм фен на Първанов, но се почувствувах с унижено национално достойнство, когато той не можа да осъществи посещението си трябваше да се връща от по средата на пътя си с някаква си португалска компанийка.
Малко данни:
Приблизителната цена на нов А319 е около 66 млн. долара. Плащат се 30% и се чака доставката около три години.
Двата закупени самолета са от м. юни 2007 и имат нальот от около 4000 часа всеки и ще могат да се ползват още 20-25 години.
Основният въпрос е свързан с рационалното използване на самолетите, а не с отказването им.
Схемата е елементарна.
Има смисъл от двата А319, но Министерство на транспорта нямат пари да си плащат вноските. Дянков, обаче им е казал fuck off, в духа на всеобщото затягане на коланите. Сега да не се задават много ненужни въпроси сделката ще бъде изкарана от черна по-черна. Включително и тъпи номера, като това, че видите ли нов А319 струва някакви си $42 млн., а на нас ни ги пробутаха почти двойни.
Я сега преразгледайте и състава на ДП РВД, оперативната работа може да бъде вършена с 400 човека оперативен персонал и 200 администрация, при налични в момента над 1250 човека.
Преструктуриране и уволнения му е майката!
Нямам идея кой крив кой прав що се отнася за цената на самолетите.Това,което не разбирам е:какво става с тези 14,8 млн, лева;защо са били необходими два самолета -кой и за къде се е канил да лети толкова?!
Нужен бе един самолет. Това с двете машини беше тъпотия на червените за да лапнат повече.
Платените до тук пари никога повече няма да се върнат. Реалната сума, не е 14 млн. лева, а към 10 млн. лева (ако трябва да сме точни, мъничко повече от $7 млн.)
"През април ведомството избра българската компания "Би Ейч еър" да достави самолетите. Стойността на сделката е 109 млн. долара, един нов струва 42 млн. долара."
Моля, четете внимателно!
Избрана е наша, родна фирма, която доставя самолети по цял свят и е световно неизвестна.
По важното е да е известна на тия, които са си слагали подписите и са прибирали рушветите. Тези същите ще трябва да плащат за нанесените щети.
И не забравяйте, че Гоце лети редовно до Москва и руснаците му пращат самолет за това.
Сделката е описана преди повече от месец и половина в бр.10/2009год. на списание АЕРО. Там е изнесена цена 88,4 млн. долара.
Аз имам основания да им вярвам, защото досега са точни.
Може би на Дянков му идват твърде много проблеми наведнъж.
Че сделката не е съвсем чиста, това е ясно. То чиста сделка с българската администрация досега няма. Не съм сигурен, че скоро ще има.
Иначе за самолетите - взети са на добра цена. Доставени първоначално на нискоразходната компания Еър Берлин, т.е. експлоатирани здраво. Стандартно изпълнение, но има възможност за преконфигуриране и добавяне на допълнителни резервоари, които да позволят на А319 да прелита океана без дозареждане. След съответната сертификация. Защо са необходими 2 - ами защото единия винаги може да се развали
Истината е, че и един е достатъчен.
А стария Ту-154 може да полети още 4-5 години в Иран на мокър лизинг.
Накратко: нов правителствен самолет е необходим - 1 брой; клас А319/318 Elite (ВИП версия, с каквато разполагат доста правителства по света) или Boeing 737 BBJ (Boeing Business Jet); един струва почти колкото тези двата заедно и пристига сертифициран за презокеански полети; за близки разстояния има Falcon 2000
Евтиното винаги излиза по-скъпо, а новото идва с гаранция.
Да ти имам кахъра за националното ти достойнство1
ЗАЩО НЕ СЕ КАХЪРИШ ЧЕ НЯМА ЖИВОТОСПАСЯВАЩИ
ЛЕКАРСТВА ? ТИ В КОЙ СВЯТ ЖИВЕЕШ?
ИЗБРАНИТЕ ТРЯБВА ДА СЛУЖАТ НА ТЕБ И ДАНЪКОПЛАТЕЦА?
АКО ТЕ Е СРАМ ОТ ТОВА ОТИВАЙ В РУСИЯ ДА СЕ ПЪЧИШ
С ДИКТАТОРА ПУТИН!
НА ГОЛ ГЪЗ НАЦИОНАЛНОТО МУ ДОСТЙНСТВО НАЙ ВАЖНО!
ПРОМИТ МОЗЪК!!!!!!!!
В интерес на истината, която не е на почит при някои мнения, да припомня, че правителствения Фалкон не беше купен да вози Хамстера, а да вози Надеждата и Мавъра
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
*****
ЛюбопитноСделката е чудесна. Машините са на две години и са летели много малко. Взети са на цена от $44,2 млн. бройката. За сравнение нов А319 струва към $66 млн.
*****
НеутралноДобре за самолетите,но нещо за мерцедесите скоро писаха че били 20г а цял народ знае че почти всяка година подменят парламентарския авто парк или греша.
*****
НеутралноКато е чудесна сделката що не ги купиш ти тия самолети?
Минаващ
Рейтинг: 684 Неутрално"До момента по сделката са платени 14 млн. лв."...
"На нож препасан и на звяр, на тиха бара, на женски поглед и на цар да нямаш вяра." - Панчатантра... но държавата разваля сделката и няма да получи никакви самолети.
А 14-те милиона?
*****
Неутралнона които победителя е известен
*****
Неутралносамолетите сигурно са хубави, но момента не е подходящ да се дават много пари, освен ако не е нещо много наложително
*****
НеутралноДо 3.
Ще си купя самолети, ако имам нужда от тях.
Цялата тази работа е прах в очите. Ще върнат самолетите за да се правят точки пред народа, а в същото време ще плащат по 10 - 15 000 за билет до Вашингтон.
Сделката е направена и не е лоша. По-добре да се види как ще се утилизира техниката. ама няма достатъчно популизъм в такъв ход.
хм
Рейтинг: 900 НеутралноБРАВО!
*****
ВеселоИнтересно с какво ще лети Бойко сега .С ту 154?
*****
Неутралнодо Минаващ
Ако си вземеш лизингова кола и после прекратиш договора да на очакваш да ти върнат вноските по лизинга?
*****
НеутралноБраво! Еърбъсите и без това напоследък падат като гнили круши.
*****
НеутралноТЦЕКО МИНЕВ И КОМПАНИА ДА ВАРНАТ ПАРИТЕ,ТЕ СА ЗАТ ТАЗИ ДАЛАВЕРА
*****
ГневноСтанишев!
Върни комисионната до три дни, за да не се разправяме по лошия начин...
*****
НеутралноСамолет, макар и собствен и той не лети без пари, а колко ли струва да кацне правителствен самолет във Вашингтон?
*****
ГневноПоне по 5 милиона евро на самолет са надути цените при тази сделка!
Явно бившият министър и нечия партийна каса яко са се облажили!!!
*****
НеутралноЩе ходите с автобус Чавдар в чужбина, специален такъв дето не му работят спирачките.
*****
НеутралноБраво, това правителство започва да ми харесва.
*****
НеутралноКва е тая класа за 15 000 до Вашингтон? Големи специалисти в тоя форум дето май им се е развалила далаверката.
*****
НеутралноБСП(к) да плати, т.е. да върне, профуканите досега милиони за тези самолети. Хубаво, че са развалили сделката - признавам, правилно действие на правителството. Сергея може да е искал и два нови 787, за да си разнася противната физиономия по света -- това не значи, че ще му ги плащаме.
*****
НеутралноКоколино ти си ми любимец от форумите. Досега си мислех че си от енергийната мафия, ама като ти гледам поста тука може и да си от самолетната. Пък може и да си от всяка мафия.
Само искам да ти кажа, че ако видя някой на улицата да те бие, няма да дойда да те спасявам.
*****
НеутралноСъдр хора, съд. За цялата страшнакартина, която сега започва да излиза наяве от управлението на тройната коалиция, трябва съд.
ББ който заяви, че ще се бори срещу корупцията трябва да е безкомпромисен към кралите. Ние трябва да помагаме на този процес като непрекъснато настояваме и упражняваме граждански натиск.
Инак ББ ще го постигне съдбата на Костов, който беше пермисивен към корупцията на Виденов, а за нас си остава лошото.
*****
НеутралноРазвалиха сделката, щото пестят за летяща чиния.
*****
НеутралноА кой ще плаща неустойките?
Или това излиза извън ПР-акцията?
*****
РазстроеноГосподине, ако това вие ЕГНто, би трябвало да сте малко по-зрял човек, а не да говорите меко казано глупости!
Колко струва един билет до Америка- 15000 или по-малко? Аз летях София- Амстердам- Атланта и обратно за 750 евро (с Еърбус на БГ Еър и после с Боинг 767). Ако дебелите гъзове на "слугите на народа" трябва да се возят само 1 класа и шампанско от сой, да си го плащат!
Второ, може ли някой да ми обясни простия факт- защо след като във всяко министерство има търговска дирекция (отдел или подобно) не се сключва договор директно с даден производител на оборудване, а се минава през шизифреничния закон за обществени поръчки. Отговора е елемантарен- за да има КОРУПЦИЯ, НАДУТИ ЦЕНИ (ДО НЯКОЛКО ПЪТИ) и оттам ПЪЛНЕНЕ НА ПАРТИЙНИТЕ КАСИ!!!
*****
Неутрално"Стойността на сделката е 109 млн. долара, един нов струва 42 млн. долара." Аз ли нещо не съм разбрала или тук се има предвид 42 млн за нов Еърбъс, а не за употребяван като тези, които са договорени? Ако съм разбрала все пак, то какво означава? Че поне около 25 млн. лв са за всичко останало освен самолетите?
*****
ВеселоДо Брей,
Колко струва полет първа класа с Бритиш от София до Вашингтон и обратно? Около 12 000 лева за началото на септември. Първа класа разбира се. Да не мислиш, че ББ ще се блъска в икономичната класа
А кой гарантира, че след четири години няма да се купят други самолети, за да се напълни партийната каса за следващите избори?! Никой.
Да се мисли за по-пълноценно използване на техниката а не за ПР акции!
*****
Весело20 ,мерси вече ще знам.
Ама просто е смешно .Наистина с какво ще лети правителството?
Просто ме е страх ,да не е поредния рекламен трик на Би Би и след месец тихомълком да върнат въпросните самолети.
*****
НеутралноТакаа, 15 милиона ще се загубят от сделката за самолетите, един милиард като неустойки за Белене?! И ние пестим! Че много богати сме били!
*****
НеутралноТакаа, 15 милиона ще се загубят от сделката за самолетите, един милиард като неустойки за Белене?! И ние пестим! Че много богати сме били!
*****
НеутралноБойко няма нужда от самолет. Самият той лети. Иначе здрав популизъм му е майката. Такава публика заслужава такъв цирк.
Морски
Рейтинг: 1360 НеутралноЗа 5000 ще си фъркаш навсякъде в първа класа.
колкото повече,толкова повечеЗа делегации нормалните компании правят и отстъпки
*****
НеутралноКупуването на самолет не е като купуване на хляб от кварталния магазин. Еърбъс не ги държат на склад. Затова много често се ходи при лизингова агенция. Такава е практиката. Билет в първа класа струва няколко хиляди.
Цялата работа идва от това, че тези самолети ще стоят като паметници на ВИПа и реално ще се позват за единични случаи.
Все пак е добре да има един самолет, който да носи знамето и герба. Има достатъчно бизнес джетове, които могат да свършат работа и стоенето на земята би струвало по-малко пари.
*****
ЛюбопитноА какво става с правителствения Фалкон?
Нали го купихме точно за да се вози Хамстера?
А Еърбуса има вместимист почти 100 души - какви са тия делегации, че да са нужни 2 броя?
*****
НеутралноКви самолети, кви милиони. Редовно засичам Супер Бойко да прелита от едно място на друго. Като светкавица е
*****
НеутралноИдеологът на тази покупка е агент Гоце! И основателният въпрос е защо тези разсипници закупиха два самолета, когато имаха още два, единият от които летеше от дъжд на вятър? Следващият основателен въпрос е: защо Гойко не запази единия самолет и на продаде Ту-то? Има смисъл в това да имаме два правителствени самолета - малък и голям. Малкият (Фалкона) има добро натоварване и се оказа добра покупка (купен от правителството на Костов). А големият (А319) ще е полезен при някои посещения, може да се дава и под наем.
*****
НеутралноЗначи първо 12 000 лева е различно от 12-15000 без валута отзад, което може да се разбира и като евро и като долари. Освен това ми се налага да пътувам и във Вашингтон са ми предлагали 1ва класа билет за по-малко. Така че нещо не си излиза манипулацийката нещастник такъв.
*****
НеутралноСпомням си, че в предизборния диспут Първанов-Стоянов Гоце обвини Пешо, че отишъл на посещение с правителствения самолет вместо с гражданските авиолинии. Каква демагогия! По късно същият правителствен самолет се повреди, когато Гоце отиваше на посещение и в резултат и с одобрението на Гоце се купиха още два правителствени самолета. Бъдешият премиер Бойко не реагира тогава. Сега връщат самолетите, всички плащаме неустойките и нека видим каква ще я надробят герберите по-късно.
*****
НеутралноВръщаме самолетите сега. Държавата яде дебелия с няколко десетки милиона неустойки.
След три години поръчваме нови самолети. Ако може нови, по-големи и по-луксозни.
Да живее популизма!
*****
НеутралноБСП трябва да бъде закрита и имуществото и да бъде разпродадено, за да компенсира финансовите нарушения на дейците и , а също така и некомпетентното им финансово ръководство на България. Сеща ли се някой да заведе иск по този повод? Тук не става въпрос да се забрани една отдавна пропаднала марксистко-ленинска идеология, която и самата партия вече не практикува (дейците и са милионери), по- скоро става въпрос за санкциониране на една некомпетентност и безотговорност. Имуществото на партията и банковите и сметки трябва да бъдат иззети от българския данъкоплатец, за да му се покрият загубите, причинени от същата тази БСП. Щом имат пари да осигуряват безплатен транспорт до Бузлуджа, че имат и пари да си платят за щетите нанесени на данъкоплатеца, а пък идеологията си пак могат да си я пропагандират колкото искат. Да се събират по кръчмите , по парковете и лозята за да бистрят марксизма колкото си искат! Това не вреди никому и няма никой да им пречи.
*****
Веселоне го мислете ББ как ще стигне до Америка, ще преплува атлантика, да му мислим аз щото плувам като пирон в кисело мляко.
*****
НеутралноКолко ще са неустойките? Едва ли само платените 15 млн. ще се загубят. Всеки знае какво значи лизингов договор. Парите са гарантирани от немската Дойчебанк. На простолюдието му трябва само популиста Б.Борисов, който създава имидж на непрогнозируема държава. Правителството има нужда от тези самолети, сделката е добра, самолетите са почти нови. Със сигурност следващата година сделка за самолети ще има. Но друга!
ironboot
Рейтинг: НеутралноВпрочем, зависи колко смятат да пътуват. Ако не смятат да ходят никъде, ако ще си седят в България само, решението им е правилно. В този случай самолети не им трябват.
А ако ще пътуват - минали са се. Ето защо.
Да предположим, че ще пътуват само икономическа класа. Сяда Б. Борисов по средата, от двете му страни - по един бодигард. Поне още двама някъде в самолета. Преводачи - минимум двама, защото Бойко езици не знае и ако е само един и го хване разтройство, то Бойко остава глухоням. Съветници - поне двама, защото Бойко разбира от МВР, но от друго не отбира. Стенографка - един брой, няма Бойко сам да си пише по бележниците какво са приказвали.
Дотук - 10 души. Абсолютен санитарен минимум. Само за Бойко.
Средната цена на един билет до Западна Европа е 500 евро. С нискотарифните е по-евтино, ама чак до там да стигне Б. Борисов - не вярвам. Или, за едно пътуване имаме 5000 евро.
На месец се пътува поне 2 пъти до гнилия Запад, имаме 10 000 евро.
Няма само Бойко да пътува. Налага се на външната министърка, на вътрешния министър, на земеделеца, на финансиста, на икономиста... Вежди Рашидов също ще пътува. Или, имаме 160 000 евро месечни разходи за правителството.
Отбелязваме, че за сигурността и държавната безопасност на България вече ще бдят другите. Например, тръгва Б. Борисов за Италия - съдбата на страната ни е в ръцете на техниците и пилотите на Алиталия. Ако са си свършили работата добре, то България е в безопасност, а ако не са, то нещата са други...
Също така, правителствените дейци и управляващите България ще летят не когато трябва, а когато може. Когато има полети и когато има места. Казват на Бойко - ела в Стокхолм на 1 ноември, че работата е важна и не търпи отлагане, а Бойко отговаря - чак на 3-ти мога, че само тогава има места.
За тайни мисии и дума не може да става - щом си купят билети, мигом всички ще разберат кой накъде е тръгнал. Значи, 160 000 евро на месец. Плюс Първанов и жена му Зорка. Плюс Цецка Цачева. Или какво, мислите, че Цецка няма да лети? Като сестрата Райт ще е Цецка, сестрата на братята Райт. Или, 200 000 евро на месец.
Повтарям: само най-неотложни пътувания и само икономическа класа. За бизнес класа не говорим, първата класа е химера. А заместник-министрите? Те ще пътуват ли? Да или не? Ако ги броим и тях, нещата стават действително грозни. Майната им, няма да пътуват! Ще си седят тук, нали е криза? Да са станали министри, като им се пътува толкова!
За 4 години това са 14 милиона долара. Добавяме и загубите досега - 10 милиона долара. Станаха 24 милиона.
Е, значи има смисъл, нали? Къде са 24 милиона долара и къде са 109 милиона?
Не, няма смисъл. Защото, подобни самолети са в експлоатация към 15 години. 3 правителствени мандата и половина.
Или, разходите набъбват до към 55 милиона. Е, пак бива. 55 са си 55. Не са 109.
Да, така е. При положение, че до 2024 година всички български министри и президенти летят с редовни линии, икономическа класа. Тогава става.
Само че, бъдете сигурни, че след 2-3 години най-къно ще бъдат купени пак самолети. За около 100 милиона, по-евтино няма как.
И като добавим към бъдещите 100 милиона днешните 24 милиона, и още поне към 14 милиона... абе, гадно се получава.
Въпрос на сметки.
eвЗЕНи
Рейтинг: 515 Неутрално"Стойността на сделката е 109 млн. долара, един нов струва 42 млн. долара."
Нещо е объркано тука. Тогава 2 нови би трябвало да са 84М, а пък сделката е за 2 стари за 109М.
*****
Неутрално84млн лв -2 нови ,сделката е подписана за 2 стари за104млн ами разликата плюс вече платените 14млн да се удържат от станишев и министъра , обаче с горница , заради наглостта и подигравката с хората ,които чупят ръце в недоимък.
rotos
Рейтинг: 571 НеутралноНещо не ми е ясно:
Алиса: Кажи ми по кой път да тръгна? Котаракът: Зависи, къде искаш да отидеш."Стойността на сделката е 109 млн. долара (за двата самолета), един нов струва 42 млн. долара."???
Колко гушка българската фирма, "спечелила" конкурса?
*****
НеутралноЦената на нов А319 е около $65 милиона. Министъра или не знае, или лъже или са го информирали зле. И в трите случаи лошо.
А тия самолети биха се използвали едно 20 - 25 години.
mashine
Рейтинг: 1416 Неутралноправилно са гъ върнали това са остарели морално "шлепове"
Quid est veritas ?*****
НеутралноНякой друг министър да се оплаче, че Министерството му е фалирало?. Че то си има служба и тя се казва ПРОКУРАТУРА.
Всичко друго, независимо казано по телевизия, радио или преса , си е чиста проба-Интернет форум
инж. Филип
Рейтинг: 458 НеутралноИкономията е майка на мизерията.
Гледам доста народ се ориентира към летищата днешно време. Пожелавам им успех!papech
Рейтинг: 64 Неутрално1998г. правителството на Костов закупува два Фалкона - Фалкон50 и Фалкон2000, който е деветместен и струва 30милиона. Капацитета на Еърбус А319 е 80-90 места.Персоналът на Авиоотряд28 е 90 души.
*****
Неутрално"Стойността на сделката е 109 млн. долара, един нов струва 42 млн. долара"
Лъжа. Един нов струва минимум 63.3 млн. долара, максимум 73 млн типично 70 млн. Вижте сами на сайта на airbus и в интернет.
Новият министър лъже!!!!!!!!!!!!!!!!
И вие му се хващате.
spiridon
Рейтинг: 233 ГневноТози гъз Мутафчиев отдавна трябваше да е в затвора на строг режим, ама кой ли да го тикне там ...
hrimavrov
Рейтинг: НеутралноБОБО
Всичко е въпрос на сметки, а не на популизъм. Новото правителство взе да разваля всички сключени досега договори.
1. Ако един нов е 42, то два са 84, плюс платените досега 12 стават 96. За да се развали договора на сметка, трябва неустойките да са по-малки от 109-96=13 млн. ако не са договорът си остава. пък като са толкова ЕРБАП да заведат дела и тези нарушили държавния интерес да бъдат осъдени.
2. Ами ако нов самолет не е 42, а както някои пишат 65, какво става тогава.
3. Ако без такива сметки непрекъсднато се развалят стари договори, за да се сключват нови, чиито комисионни да се приберат от съответните хора... Тежко ни братя и сестри. Хем ще плащаме неустойки за стари договори, хем комисионни за новите.
Цецо
Рейтинг: 1571 НеутралноИ на мен нещо гнила ми се вижда информацията. Ако някой може да даде инфо за реалните цени. В зависимост от оборудването. Че иначе звучи съвсем малоумно новия да е 42 млн, а секонд хенд над 50. Все пак на правителството му трябва официален самолет. Не винаги може да се пътува с авиокомпаниите. Не знам да има държава без държавен самолет. Поне 1 за големи делегации.
Covid live matter. Stop the genocide.*****
ВеселоЦени за 2008г.
0011726/media_object_file_ListPrices2008.pdf
http://www.airbus.com/store/mm_repository/pdf/att0
*****
НеутралноЕй, българските фирми започнаха и самолети да продават! А ракетата за третия български космонафт, коя фирма ще я достави?
*****
Неутралнококолино
Весело
* 9
* 15:51
* 05 авг, 2009
Интересно с какво ще лети Бойко сега .С ту 154?
---- С граждански самолети, като всички нормални хора!
Или с частния самолет на Костоф!
*****
НеутралноСтава въпрос за А319. Вижда се че цената е минимум 63.3 милиона.
Докато търсих цената намерих един линк към яху в който във форумите става въпрос за How much does the airbus A319 cost?
един от отговорите е 44мил $ обаче за 2001 година, а и не е сигурно колко е достоверно но изглежда някой в министерството нещо е скалъпвал.
Сами може да си направите изводите.
*****
НеутралноАнонимен
абе Анониме, като е толкова изгодно да поддържаш частен самолет - ти купи ли си за теб?
*****
НеутралноНе съм фен на Първанов, но се почувствувах с унижено национално достойнство, когато той не можа да осъществи посещението си трябваше да се връща от по средата на пътя си с някаква си португалска компанийка.
Малко данни:
Приблизителната цена на нов А319 е около 66 млн. долара. Плащат се 30% и се чака доставката около три години.
Двата закупени самолета са от м. юни 2007 и имат нальот от около 4000 часа всеки и ще могат да се ползват още 20-25 години.
Основният въпрос е свързан с рационалното използване на самолетите, а не с отказването им.
*****
НеутралноСхемата е елементарна.
Има смисъл от двата А319, но Министерство на транспорта нямат пари да си плащат вноските. Дянков, обаче им е казал fuck off, в духа на всеобщото затягане на коланите. Сега да не се задават много ненужни въпроси сделката ще бъде изкарана от черна по-черна. Включително и тъпи номера, като това, че видите ли нов А319 струва някакви си $42 млн., а на нас ни ги пробутаха почти двойни.
*****
НеутралноЯ сега преразгледайте и състава на ДП РВД, оперативната работа може да бъде вършена с 400 човека оперативен персонал и 200 администрация, при налични в момента над 1250 човека.
Преструктуриране и уволнения му е майката!
*****
НеутралноА кой ще лапне комисионите от дължимите неустойки? Хвала, хвала таквъзи...
*****
ЛюбопитноНямам идея кой крив кой прав що се отнася за цената на самолетите.Това,което не разбирам е:какво става с тези 14,8 млн, лева;защо са били необходими два самолета -кой и за къде се е канил да лети толкова?!
*****
ЛюбопитноВъх, Рамо, Рамо
Ай са де ..
Въх, Рамо, Рамо
на "Позитано"
си имат, мамо, дерт!
Гледай сеир само,
шушона, мамо,
шъ им го спукат ГЕРБ…
Кът им спукат
шушончетата,
шъ им цъфнат
милиончетътъ
Въх, Рамо, Рамо
на "Позитано"
си имат, мамо, дерт.
А са дее!!!
Припев:
Бат' Бойко, дай газ,
изгрял е твоят
звезден час!
Бой до дупка, глей само,
леле, как трепкат
на „Позитано”.
Въх, Рамо Рамо,
у „Позитано”
треска буди се,
гледай сеир само,
силна вода, мамо,
шъй ги отнесе!
Кат им лъснат бакийте,
шъ им виснат чивиите!
Въх, Рамо, Рамо
на „Позитано”
си имат, мамо, ГЕРБ!
ВЪх!
Глей сеир само,
шушона, мамо,
ще им го спукат ГЕРБ!
А са де!
Припев: …
Бат' Бойко, дай газ!
*****
ГневноНужен бе един самолет. Това с двете машини беше тъпотия на червените за да лапнат повече.
Платените до тук пари никога повече няма да се върнат. Реалната сума, не е 14 млн. лева, а към 10 млн. лева (ако трябва да сме точни, мъничко повече от $7 млн.)
*****
Неутрално"През април ведомството избра българската компания "Би Ейч еър" да достави самолетите. Стойността на сделката е 109 млн. долара, един нов струва 42 млн. долара."
Моля, четете внимателно!
Избрана е наша, родна фирма, която доставя самолети по цял свят и е световно неизвестна.
По важното е да е известна на тия, които са си слагали подписите и са прибирали рушветите. Тези същите ще трябва да плащат за нанесените щети.
И не забравяйте, че Гоце лети редовно до Москва и руснаците му пращат самолет за това.
*****
РазстроеноСделката е описана преди повече от месец и половина в бр.10/2009год. на списание АЕРО. Там е изнесена цена 88,4 млн. долара.
Аз имам основания да им вярвам, защото досега са точни.
Може би на Дянков му идват твърде много проблеми наведнъж.
*****
НеутралноБойко е Супермен, ще лети на собствена тяга
*****
НеутралноЧе сделката не е съвсем чиста, това е ясно. То чиста сделка с българската администрация досега няма. Не съм сигурен, че скоро ще има.
Иначе за самолетите - взети са на добра цена. Доставени първоначално на нискоразходната компания Еър Берлин, т.е. експлоатирани здраво. Стандартно изпълнение, но има възможност за преконфигуриране и добавяне на допълнителни резервоари, които да позволят на А319 да прелита океана без дозареждане. След съответната сертификация. Защо са необходими 2 - ами защото единия винаги може да се развали
Истината е, че и един е достатъчен.
А стария Ту-154 може да полети още 4-5 години в Иран на мокър лизинг.
Накратко: нов правителствен самолет е необходим - 1 брой; клас А319/318 Elite (ВИП версия, с каквато разполагат доста правителства по света) или Boeing 737 BBJ (Boeing Business Jet); един струва почти колкото тези двата заедно и пристига сертифициран за презокеански полети; за близки разстояния има Falcon 2000
Евтиното винаги излиза по-скъпо, а новото идва с гаранция.
*****
НеутралноДа ти имам кахъра за националното ти достойнство1
ЗАЩО НЕ СЕ КАХЪРИШ ЧЕ НЯМА ЖИВОТОСПАСЯВАЩИ
ЛЕКАРСТВА ? ТИ В КОЙ СВЯТ ЖИВЕЕШ?
ИЗБРАНИТЕ ТРЯБВА ДА СЛУЖАТ НА ТЕБ И ДАНЪКОПЛАТЕЦА?
АКО ТЕ Е СРАМ ОТ ТОВА ОТИВАЙ В РУСИЯ ДА СЕ ПЪЧИШ
С ДИКТАТОРА ПУТИН!
НА ГОЛ ГЪЗ НАЦИОНАЛНОТО МУ ДОСТЙНСТВО НАЙ ВАЖНО!
ПРОМИТ МОЗЪК!!!!!!!!
*****
НеутралноВ интерес на истината, която не е на почит при някои мнения, да припомня, че правителствения Фалкон не беше купен да вози Хамстера, а да вози Надеждата и Мавъра
*****
НеутралноДОПЪЛНЕНИЕ: "някаква си португалска компанийка"
КАДЕ Е ПОРТУГАЛИЯ КЪДЕ СМЕ НИЕ ?
КОЛКО ПОРТУГАЛЦИ РАБОТЯТ -СЛУГУВАТ В БЪЛГАРИЯ?
*****
НеутралноИнтересна как летят министрите на Нейно Величество като си нямат отряд 28 а и сама Елисавета как ли лети по света?