Едно от първите неща , който трябва да се решат са :
1) колко дълга трябва да е учебната година
2) колко часа могат да бъдат задържани децата в училище
Божеее ,най сетне председател на комисията по образование в парламента не е отвратителния унищожител на всичко българско Лютви Местан! Има вече някаква надежда...
Ако изчистят и авгиевите обори насрани от Местан и неговото гуру МУкаддес Налбант-бивш зам министър и настоящ директор на дирекция : "Контрол на средното образование" в МОМН, ако уволнят дисциплинарно 98% от служителите в РИО, който до един са политически мекерета на БСП и ДПС .... Може да има и някаква надежда за бъдещето на образованието в майка България .... Божееее дай йм сили и мъдрост! Амин!
В сферата на висше образование трябва да се вземат някои спешни и конкретни мерки:
- закриване на измислени Юридически факултети, България няма нужда от 10 такива и намаляване на приема по специалност право
- закриване на всички малки университети подаряващи дипломи
- ефективна система и лостове, които да следят за качество на преподаване и наличие на корупция без да е стил Биг Брадър, защото хората ще си намразят професията
Неграмотният ХА дава акъл, а не знае да пише правилно!
-В сферата на висшеТО образование..
-...да следят за качествоТО...и наличиеТО на...
Така пишат руските възпитаници, май?
Аман!!
"Бойкоиди" ще излизат след завършване на "образованието" си.
Поне за министър-председатели, както се видя ще стават.
Интелектуален ресурс за капитална реформа и ефективност от дейността им - нямат, за съжаление.
Едно от най-важните неща за училището е да се премахнат множеството учебници по един и същ предмет. Така ще се пресече мафията, който произвежда негодни учебници.
Абе, тия дето райтите тука, имате ли нещо общо с еджукейшъна??? Щото аз имам 20 иърс, ма не си позволявам големи изблици. Това е най- сложният проблем дори за Германия с много мъни, а ние??? Аман от експерти!
Като гледам членовете на комисията, по-скоро съм оптимист.
1. Огнян Стоичков от "Атака". Притеснителното за мен е, че е от Атака. по-скоро добре
2. Семов - отличен избор
3. Методиев - разпознаваем, бивш министър. Добър избор.
Имат много работа за вършене, достатъчно дълго образованието и науката бяха ниглежирани.
е чао, не е нужно да имаш нещо общо с образованието за да му се удари булдозера и да се "ремонтира изоснови". Щом се започва от основите, значи всичко ще падне. Докога ще стърчат основите, обаче, никой не ти казва.
Директор на училище да стане мандатна длъжност! С определен брой мандати - да се знае, че има край.
Вижте безобразието в Националното музикално училище - безсрочен договор на г-жа Милка Митева - директор, който не се посвени да кара родителите да си купуват билети,за да чуят децата си на продукция или концерт, с довода,че сградата на училището е безплатна за ползване само от учениците и въпросните продукции не били в учебния план?!
От родителите се събират пари за ремонт, за охрана, за билети, за тоалетна хартия и всичко това под шапката на училищното настоятелство,което в лицето на проф. Милена Молова, е под пълния контрол на директора - хитро,нали?
Изнудването е перфидно - смееш ли да не дадеш за детето си, ще е грозно, ама че си си платил данъците ,все тая -а те нали са и за това?
Да се чудиш, да се смееш ли или да плачеш от такава изобретателност, на която в Министерство на културата само вдигат рамене и подминават, защото заплатите им вървят.
По- тъпа идея не е имало и в Камбодия при Пол Пот. Там взривиха болниците и училищата, а всички образовани (предимно в чужбина) бяха изклани! Не се изказвай неподготвен!!!
Не реформи. Пари трябват. Иначе за тия заплати познайте какво качество на образованието ще получат нашите деца. Мутрите и народните изедници ще пратят техните зад граница, ние да му мислим.
"...Според Фандъкова бъдещият закон трябва да има нова философия и препратка към професионалното и висшето образование. ..."
Много добре. А още по-добре ако Законът препрати обратно институти, университети, ССА и БАН (научно-развойни звена) да създават адекватни учебни програми и специализирани учебни предмети и извънкласни обучения с практическа насоченост. Особено се отнася за специализраните средни технически училища/техникуми и гимназии.
Работещите трябва да се обучават в учебната сфера а не на работното си място. Иначе ще продължаваме си имаме производителност на труда на треторазрядна държава.
Айде вече да гледаме голямата картина и световната конкуренция между държавите моля.
Думата РЕФОРМА в нашата държава,за мен от 20 години насам означава само и едно единствено нещо-РАЗРУХА!
Пари трябват и ги има в достатъчно голямо количество,но НЕ ГИ ДАВАТ!Защо да ги дават,на тях деца не им трябват,РОБИ им трябват.
Надявам се новият закон да превъплати това, което обществото е поставило за цел на образователната система, когато си е платило данъците, от които тази система харчи:
Детска градина-училище-университет трябва да се разглеждат от закона като един мощен конвейр, който има задачата да бълва МАКСИМАЛЕН БРОЙ КВАЛИФИЦИРАНА АДЕКВАТНО НА ПАЗАРА НА ТРУДА РАБОТНА РЪКА (Т.Е. НОВИ ПОПЪЛЕНИЯ ДАНЪКОПЛАТЦИ) за МАКСИМАЛНО КРАТКО ВРЕМЕ. Повтарям още веднъж: ЗА МАКСИМАЛНО КРАТКО ВРЕМЕ. Групата на обучаваните трябва максимално бързо да се прелее в групата на данъкоплатците. А това значи:
Училище - на 6
Работник от занаятчийски тип - на 16 г. (10. клас)
Обикновена гимназия: на 17 г. (11 клас)
Бакалавър: на 20-21 г.
Магистър: на 22-23 г.
След което - на тръстиката да бачка и държавната хазна да подрънква весело от паричките, които капят отнего под формата на данъци и осигуровки. Ето такъв манталитет чакаме от г-жа...
Прочитане на целия коментар Фандъкова, ако иска да постигне нещо дългосрочно, вместо да си отиде като един от многото маргинални министри, които никой вече не помни по име.
В момента социалната пирамида е обърната: всеки работник влачи на гърба си 1 пенисонер, 1 чиновник, 1 студент и половин фиктивен инвалид. Оттам почва цялата мизерия, външни прояви на които са училища без парно зимата, болници с хлебарки в операционната и старчески домове без вода и ток.
г-жо Фандъкова каква ще бъде ролята на фирма ИСТФА /вашата фирма/ ???Тъй като в България деца за училищата и университетите не останаха поради демографския срив и емиграцията ще се налага да отговаряте на по-пикантни въпросчета!
Леле, леле-е-е! Откъде хвана този хунвейбински грип м-р Фандъкова? Философията в образованието и науката се сменя при научните революции, душице златна! Ами да си чула кога и къде се случват такива? Те ти тебе герберска слоница у стъкларница...
Господи, господи! Що ни изостави?!
В обазованието наистина трябва да има реформи,защото децата по-голямата част излизат неуки и незнаещи обикновенни неща.Правописа и правоговорът им също е много на ниско ниво,да се надяваме че някой вече сериозно ще погледне на децата ни като на бъдещи качественни хора,които трябва да получат добро образование.
Скъпа Рука, вашият пост е едно наистина ярко доказателство за ямата, в която образованието ни е затънало. Нямам нищо против мнението ви, но ми е забавно, когато хора, дето очевидно със зор са изкласили трети клас, дават мнения относно нечия грамотност. Тоест, ето как би трябвало да изглежда вашият коментар, който публикувам със съответните корекции:
"В обазованието наистина трябва да има реформи,*интервал* защото децата *в* по-голямата *си* част излизат неуки и незнаещи обикнове*Н*и неща.*интервал* Правопис*ЪТ* и правоговорът им също *са на* много ниско нивол*точка и интервал* *Д*а се надяваме*,* че някой вече сериозно ще погледне на децата ни като на бъдещи качестве*Н*и хора, *интервал* които трябва да получат добро образование."
Ха,ако така добре учехте учениците в клас щяха да пишат по добре от мен,но след като пушете и пието гопожо или господине пред децата ,какво да очакваме повече от тях и им показвате как не трябва да се държат.Това което съм научила в училище още го помня и знам повече от отличните ви ученици,но да си учител е призвание ,а не печалбарство както го ударихте вие.Аз съм на 61г и не е вече необходимо да бъда поучавана,моят живот е минал,но мислете му вие какви хора създавате.
ПРОСВЕТНИЯ министър Йорданка Фандъкова пред ресорната парламентарна комисия, която заседава за първи път:
"Огнян Стоичков от "Атака" е председател на образователната комисия...завършил е ПРАВО"
"Атанас Семов (РЗС)...е ЮРИСТ"
"Веселин Методиев (ДСБ)...завършва ИСТОРИЯ"
За проблемите в училищата няма да взема отношение. Надявам, че г-жа Фандъкова като бивш директор на успешно елитно софийско училище знае какво да прави (без да приемам безусловно като факт, но съм чувал само добри отзиви за бившето ù училище и лично за нея). Други могат да имат различно мнение.
Висшето образование у нас се развива много хаотично, без ясни правила, без прозрачност при вземане на решенията и без реална съпоставимост със световните тенденции. В момента е важен броят на хабилитираните лица в учебното заведение, без да се прави изследване на реализацията на възпитаниците на същото. По същата логика може да се направи рейтинг на вузовете по брой тротоарни плочки в дворовете им, а не в зависимост от пазара на труда. Крайно време е висшите учебни заведения да се оценяват по разработени световни стандарти за оценяване на развитието на обучаваните след следването им и какви доходи получават. Те са готови, ясни са, само трябва да се приложат. Това не е евтино начинание, но ще се откупи при възможност за по-прецизно планиране на висшето образование, но също така ще бъде полезно за самите обучаеми да решат къде да се насочат да учат. В момента вузовете се надпреварват да откриват авторитетно звучащи специалности, но някои са кухи, други са безсмислени, в трети не ги учат по обявената специалност, а нещо друго. От някои специалности необходимостта може да е от 5 човека годишно. За да има конкуренция нека завършват 10 или 15 човека, а не 50, 100 или 500. При други специалности няма достатъчно кадри, или ако ги има, те не искат да работят заради тежките условия на труд или заминават в чужбина при по-добри условия за заплащане. Крайно време „професор” да стане длъжност, а не научна титла. Това е англосаксонския модел. Не всички обичат американците, но тяхното образование е най-доброто. Най-успешните европейски и азиатски вузове напълно копират англосаксонския модел. В момента има много хабилитирани лица в България. При нас научните степени и научните звания са двустепенни. В някои други страни също е така. Но в англосаксонския модел и в повечето развити страни те са едностепенни. Сигурно не е случайно. По-добре да има деление на „обикновени” професори (почти социалистически тип) и такива, които имат публикации в реномирани чужди издания (не в такива, в които можеш да си платиш), да знаят поне два чужди езика по критерии на съответните страни, а защо да не се оценява и импакт факторът. Който знае какво това означава ще ме разбере.
Също крайно време е да се реши дали БАН да си остане луксозен старчески дом, или да се търси някаква ефективност по международни стандарти, включая счетоводни от неговата дейност. Аз нямам мнение дали да се закрива или не БАН. Тук донякъде са важни и традициите. Но бих предпочел ако остане да бъде полезен на обществото. БАН необходимо да се обособи на две части. Едната част да включва необходими за българската нация и държава научни институции, но без възможност да се търси икономическа ефективност от тяхната дейност (напр. български език, история, политика и подобни). Другата частта част активно да участва на пазара и да има някаква ефективност от нейната дейност, в зависимост от международните тенденции. Но тази част, от някои няма или почти няма да се търси икономическа ефективност трябва да знае, че всяко нейно действие трябва да бъде обществено достъпно и да се контролира от обществени съвети, не назначени от ръководствата на звената.
кога най после в учебниците по история ще се направи разлика между царска русия и СССР.Царска русия обявява война на Турция и ни освбождава от турско робство.След преврата на болшевиците царсото семейство в русия е било разстреляно от руските комуняги.Докато през втората светавна война,Бъргария е била съюзник на германия.СССР обявява война на България и нахлува на територията и.В България никога не е имало всенародно деветосептемврииско въстание.Измислица е и ,че Георги Димитров е размазал Гьоринг на лайпциския процес,съден е за това че е запалил сградата на парламента в германия.Защо не пише в учебниците по история,че партизаните са били едни неграмотни и прости хора,крали са на хората кокошките и са обирали мандрите им.и че с тях се е занимавала само полицията,а не армията.Защо не се каже ,защо е осъден на смърт никола вапцаров..............пръснал е черепа на 2 жени от упор
Брях, тая не беше ли провалилата се оправячка на детските градини? Коренно се издига. Като се издъни и тук сигурно ще я повишат в посланнник нейде по света.
От реформи сме я докарали до това състояние. Всеки прави реформа в образованието, отчита успехи, а резИлтатът лъсва, когато вече не е на власт. Думата оптимизация означава от 20 години по-малко пари за училищата, а последните промени превърнаха и учителите, и лекарите в търговци.
Тази "даскалица" от София, както я нарече един читател по-горе, направи от една нищо и никаква гимназия Втора немска, докато беше директор, и миналата година учениците в тази гимназия се представиха на матурата далеч по-добре от т. нар. елитни езикови гимназии. Що да не оправи и образованието - най-сетне човек, който си е мръднал пръста в тази област, е назначен да я оглавява. Само че една птичка пролет не прави и докато изследваме дали е завършила задочно или редовно и имаме интуицията по български да не вярваме, току виж мандатът й минал.
Ей , така се ентусиазирах като прочетох , че най-сетне ще се започне някаква работа и в допотопното българско образование... Обаче ентусиазма ми угасна като свещ в буря , когато стигнах до информацията , че в разработвнето на новите правила ще участват психолози (може би кавичките тук биха били уместни). Психолога е същество от друга вселена , без никаква връзка с реалността и без никакъв полезен талант освен абсолютно безмислената дарба да разтяга локуми , изпълнени с алабализми докато обекта не се отегчи или , в по-тежките сличаи , докато не се самоубие. Много по-страшни обаче са детските "психолози" - до един бездетни. Те са като католическите монахини които стопанисват колежи , работят това , от което най-малко разбират , т.е. уч ат чуждите деца , без те самите да имат такива и без видим резултат от "възпитателните" им методи...
С две думи : Пълна катастрофа!
Quid facilis credit, facilis quoque fallitur idem. Quid pro quo!
На кой му пука изобщо за образованието в Бг? Светът е отворен - хубави университети, поносими такси... перспектива да не ти се налага да се връщаш в Бг
Драги Тайсън, в хубавите университети на Запад, и в Америка таксите са бая солени, даже за западняците, а в нехубавите е като в българските - много шум за нищо. Виж класацията на университетите от миналата година - там тези в Европа далеч не са на първи позиции, с няколко изключения.
помогнете на младите те загиват всички които не що завършват несмогат да започнат работа вълци и хиени не им дават това право седнали на прага на всяка врата и пазят
Подкрепям 31, що се отнася до компетентностите на г-жа Фандъкова в сферата на средното образование (синът ми учи във ІІ немска гимназия ! По - скоро въпросите ми са свързани с висшето образование и промените в Закона за научните степени и звания.
На какви експерти ще разчита министър Фандъкова? Дали определени лобита няма да вземат превес при конкретни промени?
Прави ми впечатление, че когато се заговори за МОН (Министерство на образованието и науката), се коментира само образованието. За наука не се споменава нищо... Дори го наричат "Образователно министерство"!!!
Питам се как, без грижа за науката в България, може да се постигне нещо, как без отделяне на средства за научна дейност, може да постигне конкурентно ниво в която и да е област? Повечето хора, които имат умствените възможности да постигнат някакви научни резултати, отиват извън България и там ги постигат.
Как без развитието и внедряването на новите образователни технологии (не на съветската школа), описани в много научни трудове, може да се постигне високо качество на образованието?
Дали тези и още подобни въпроси, свързани с науката, са възниквали в главите на хората от "образователното" министерство?
Стига сте хвалили постиженията на Фандъкова като директор.Да не би да е бръкнала в джоба си ,или от нищо е направила нещо?Най-много средства се отпускат на близките до властта директори.Знанията на децата се дължат на труда на тези,които изобщо не уважавате!
Точка 24
Проект на Решение за оттегляне на Народното събрание на проекта на Закон за ратифициране на конвенцията за основаване на Европейски университетски институт във Флоренция, Италианската република
БОЙКО БОРИСОВ: Внася министърът на образованието, младежта и науката
ЙОРДАНКА ФАНДЪКОВА: Съвсем кратко искам да подчертая нещо. Става дума за едно решение, което е взето на 20 юли т.г. от Министерски съвет и този законопроект е внесен в Народното събрание. Същността е оттам, тъй като той ще се гледа, ако не се оттегли днес на заседание. Искам само да подчертая, че нямаме съмнение, че е много добре нашата държава да подкрепя и да участва в международни образователни институции, но тук става въпрос за преразглеждане във времето, тъй като финансовият ангажимент е сериозен. Става дума за 1 милион лева годишно общо участие. Това, което печели държавата, са 12 стипендии, участие в научни програми и проекти, които по принцип можем да организираме и по друг начин и другото е годишната вноска. Така че предложението е да оттеглим, тъй като настоящият момент не е подходящ за подобен финансов ангажимент.
БОЙКО БОРИСОВ: Колеги?
Приема се.
Не само да се променят законите, касаещи образованието. Директно го ликвидирай. Егоистично е, но добре че изучих децата си, па макар и по стари правила.
"-" Дребнав, неточен и заядлив коментар. От всички родители в училището само три родителки са фалшивите гласове в иначе стройния хор на тази общност.
Защо не се поогледат дали са допринесли с нещо за училището на децата си, за града си, за някого... Вече две години недоволстват, че плащат по няколко лева на срок, за да може да има охрана в училището (понеже е държавно, а всички държавни училища сами осигуряват охраната си за разлика от тези, които са общински).
Как не забелязаха, че училището въпреки всичко има развитие! Ръководството едва ли е идеално, но вместо да търси причини защо нещо да не стане, обратното на обичайната практика търси начин да се решават всякакви проблеми. Така има страхотна зала, концерти, модерни класни стаи и най-вече хубава атмосфера сред самите деца...
Този коментар намирисва още и на неосъществена амбиция на несполучила зам. директорка да изкласи в кариерата си.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
*****
НеутралноНякак нямам чувството, че тези хора ще родят нещо особено по-добро от старото.
*****
НеутралноТая ли даскалица по руски, задочно завършила, дето не можа да се справи с детските градини в софия, тя ли ще оправи науката и висшето образование?!
*****
НеутралноЕдно от първите неща , който трябва да се решат са :
1) колко дълга трябва да е учебната година
2) колко часа могат да бъдат задържани децата в училище
*****
ВеселоЕх, Мунчо, поне никът ти е подходящ...
Видяхме какво могат завършилите редовно в чужбина-
могат да крадат и рушат...
Ха да видим задочниците
*****
НеутралноБожеее ,най сетне председател на комисията по образование в парламента не е отвратителния унищожител на всичко българско Лютви Местан! Има вече някаква надежда...
Ако изчистят и авгиевите обори насрани от Местан и неговото гуру МУкаддес Налбант-бивш зам министър и настоящ директор на дирекция : "Контрол на средното образование" в МОМН, ако уволнят дисциплинарно 98% от служителите в РИО, който до един са политически мекерета на БСП и ДПС .... Може да има и някаква надежда за бъдещето на образованието в майка България .... Божееее дай йм сили и мъдрост! Амин!
*****
НеутралноВ сферата на висше образование трябва да се вземат някои спешни и конкретни мерки:
- закриване на измислени Юридически факултети, България няма нужда от 10 такива и намаляване на приема по специалност право
- закриване на всички малки университети подаряващи дипломи
- ефективна система и лостове, които да следят за качество на преподаване и наличие на корупция без да е стил Биг Брадър, защото хората ще си намразят професията
*****
НеутралноНеграмотният ХА дава акъл, а не знае да пише правилно!
-В сферата на висшеТО образование..
-...да следят за качествоТО...и наличиеТО на...
Така пишат руските възпитаници, май?
Аман!!
СкручЪ
Рейтинг: 8 Неутралноха!, университетите са автономни (едно от основните изисквания на стачкуващите през '89-'90) и държавата вече не може да прави каквото си иска.
*****
Любопитно"Бойкоиди" ще излизат след завършване на "образованието" си.
Поне за министър-председатели, както се видя ще стават.
Интелектуален ресурс за капитална реформа и ефективност от дейността им - нямат, за съжаление.
*****
НеутралноЕдно от най-важните неща за училището е да се премахнат множеството учебници по един и същ предмет. Така ще се пресече мафията, който произвежда негодни учебници.
*****
НеутралноАбе, тия дето райтите тука, имате ли нещо общо с еджукейшъна??? Щото аз имам 20 иърс, ма не си позволявам големи изблици. Това е най- сложният проблем дори за Германия с много мъни, а ние??? Аман от експерти!
*****
НеутралноКато гледам членовете на комисията, по-скоро съм оптимист.
1. Огнян Стоичков от "Атака". Притеснителното за мен е, че е от Атака. по-скоро добре
2. Семов - отличен избор
3. Методиев - разпознаваем, бивш министър. Добър избор.
Имат много работа за вършене, достатъчно дълго образованието и науката бяха ниглежирани.
*****
Неутралное чао, не е нужно да имаш нещо общо с образованието за да му се удари булдозера и да се "ремонтира изоснови". Щом се започва от основите, значи всичко ще падне. Докога ще стърчат основите, обаче, никой не ти казва.
*****
РазстроеноДиректор на училище да стане мандатна длъжност! С определен брой мандати - да се знае, че има край.
Вижте безобразието в Националното музикално училище - безсрочен договор на г-жа Милка Митева - директор, който не се посвени да кара родителите да си купуват билети,за да чуят децата си на продукция или концерт, с довода,че сградата на училището е безплатна за ползване само от учениците и въпросните продукции не били в учебния план?!
От родителите се събират пари за ремонт, за охрана, за билети, за тоалетна хартия и всичко това под шапката на училищното настоятелство,което в лицето на проф. Милена Молова, е под пълния контрол на директора - хитро,нали?
Изнудването е перфидно - смееш ли да не дадеш за детето си, ще е грозно, ама че си си платил данъците ,все тая -а те нали са и за това?
Да се чудиш, да се смееш ли или да плачеш от такава изобретателност, на която в Министерство на културата само вдигат рамене и подминават, защото заплатите им вървят.
*****
НеутралноПо- тъпа идея не е имало и в Камбодия при Пол Пот. Там взривиха болниците и училищата, а всички образовани (предимно в чужбина) бяха изклани! Не се изказвай неподготвен!!!
*****
НеутралноЗащо се заблуждавате?ГЕРБ лансира най-корумпираните директори,доказано крадливи и ги вкара в парламента./Снежана Дукова/.
*****
НеутралноНе реформи. Пари трябват. Иначе за тия заплати познайте какво качество на образованието ще получат нашите деца. Мутрите и народните изедници ще пратят техните зад граница, ние да му мислим.
*****
НеутралноВсеки министър башка луд...
*****
НеутралноДаскале , я си сметни почасовото възнаграждение , ама на реално изработени часове ! - какво стана , май взимаш повече от министър , а ?
йотата
Рейтинг: 583 Неутрално"...Според Фандъкова бъдещият закон трябва да има нова философия и препратка към професионалното и висшето образование. ..."
Българин. Изчезващ вид. Заради липса на държава.Много добре. А още по-добре ако Законът препрати обратно институти, университети, ССА и БАН (научно-развойни звена) да създават адекватни учебни програми и специализирани учебни предмети и извънкласни обучения с практическа насоченост. Особено се отнася за специализраните средни технически училища/техникуми и гимназии.
Работещите трябва да се обучават в учебната сфера а не на работното си място. Иначе ще продължаваме си имаме производителност на труда на треторазрядна държава.
Айде вече да гледаме голямата картина и световната конкуренция между държавите моля.
*****
НеутралноДумата РЕФОРМА в нашата държава,за мен от 20 години насам означава само и едно единствено нещо-РАЗРУХА!
Пари трябват и ги има в достатъчно голямо количество,но НЕ ГИ ДАВАТ!Защо да ги дават,на тях деца не им трябват,РОБИ им трябват.
*****
НеутралноИНТЕРЕСЕН ПОСТИНГ. КОПИРАМ
т трябва да се разглеждат от закона като един мощен конвейр, който има задачата да бълва МАКСИМАЛЕН БРОЙ КВАЛИФИЦИРАНА АДЕКВАТНО НА ПАЗАРА НА ТРУДА РАБОТНА РЪКА (Т.Е. НОВИ ПОПЪЛЕНИЯ ДАНЪКОПЛАТЦИ) за МАКСИМАЛНО КРАТКО ВРЕМЕ. Повтарям още веднъж: ЗА МАКСИМАЛНО КРАТКО ВРЕМЕ. Групата на обучаваните трябва максимално бързо да се прелее в групата на данъкоплатците. А това значи:
Надявам се новият закон да превъплати това, което обществото е поставило за цел на образователната система, когато си е платило данъците, от които тази система харчи:
Детска градина-училище-университе
Училище - на 6
Работник от занаятчийски тип - на 16 г. (10. клас)
Обикновена гимназия: на 17 г. (11 клас)
Бакалавър: на 20-21 г.
Магистър: на 22-23 г.
След което - на тръстиката да бачка и държавната хазна да подрънква весело от паричките, които капят отнего под формата на данъци и осигуровки. Ето такъв манталитет чакаме от г-жа...
Прочитане на целия коментар Фандъкова, ако иска да постигне нещо дългосрочно, вместо да си отиде като един от многото маргинални министри, които никой вече не помни по име.
В момента социалната пирамида е обърната: всеки работник влачи на гърба си 1 пенисонер, 1 чиновник, 1 студент и половин фиктивен инвалид. Оттам почва цялата мизерия, външни прояви на които са училища без парно зимата, болници с хлебарки в операционната и старчески домове без вода и ток.
*****
Неутралног-жо Фандъкова каква ще бъде ролята на фирма ИСТФА /вашата фирма/ ???Тъй като в България деца за училищата и университетите не останаха поради демографския срив и емиграцията ще се налага да отговаряте на по-пикантни въпросчета!
*****
НеутралноЛеле, леле-е-е! Откъде хвана този хунвейбински грип м-р Фандъкова? Философията в образованието и науката се сменя при научните революции, душице златна! Ами да си чула кога и къде се случват такива? Те ти тебе герберска слоница у стъкларница...
Господи, господи! Що ни изостави?!
Marfa
Рейтинг: 374 Неутрално"Изоснови", а? Верно трябва да се ремонтира образованието, че ето какви образувания е народило. "Изоснови"...
*****
НеутралноВ обазованието наистина трябва да има реформи,защото децата по-голямата част излизат неуки и незнаещи обикновенни неща.Правописа и правоговорът им също е много на ниско ниво,да се надяваме че някой вече сериозно ще погледне на децата ни като на бъдещи качественни хора,които трябва да получат добро образование.
*****
НеутралноСкъпа Рука, вашият пост е едно наистина ярко доказателство за ямата, в която образованието ни е затънало. Нямам нищо против мнението ви, но ми е забавно, когато хора, дето очевидно със зор са изкласили трети клас, дават мнения относно нечия грамотност. Тоест, ето как би трябвало да изглежда вашият коментар, който публикувам със съответните корекции:
"В обазованието наистина трябва да има реформи,*интервал* защото децата *в* по-голямата *си* част излизат неуки и незнаещи обикнове*Н*и неща.*интервал* Правопис*ЪТ* и правоговорът им също *са на* много ниско нивол*точка и интервал* *Д*а се надяваме*,* че някой вече сериозно ще погледне на децата ни като на бъдещи качестве*Н*и хора, *интервал* които трябва да получат добро образование."
*****
Неутралноу БГ-то калабалък хун-вей-бин, чок, чок. Образовани все по-йок.
*****
ГневноХа,ако така добре учехте учениците в клас щяха да пишат по добре от мен,но след като пушете и пието гопожо или господине пред децата ,какво да очакваме повече от тях и им показвате как не трябва да се държат.Това което съм научила в училище още го помня и знам повече от отличните ви ученици,но да си учител е призвание ,а не печалбарство както го ударихте вие.Аз съм на 61г и не е вече необходимо да бъда поучавана,моят живот е минал,но мислете му вие какви хора създавате.
*****
ВеселоIt's the economy, stupid. Когато икономиката живне, тя ще си произведе образование. Другото е бюрократски онанизми...
*****
Неутрално"Син е на писателя Марко Семов."
Е, и?
*****
НеутралноПРОСВЕТНИЯ министър Йорданка Фандъкова пред ресорната парламентарна комисия, която заседава за първи път:
"Огнян Стоичков от "Атака" е председател на образователната комисия...завършил е ПРАВО"
"Атанас Семов (РЗС)...е ЮРИСТ"
"Веселин Методиев (ДСБ)...завършва ИСТОРИЯ"
Миша
Рейтинг: 740 НеутралноЗа проблемите в училищата няма да взема отношение. Надявам, че г-жа Фандъкова като бивш директор на успешно елитно софийско училище знае какво да прави (без да приемам безусловно като факт, но съм чувал само добри отзиви за бившето ù училище и лично за нея). Други могат да имат различно мнение.
МишаВисшето образование у нас се развива много хаотично, без ясни правила, без прозрачност при вземане на решенията и без реална съпоставимост със световните тенденции. В момента е важен броят на хабилитираните лица в учебното заведение, без да се прави изследване на реализацията на възпитаниците на същото. По същата логика може да се направи рейтинг на вузовете по брой тротоарни плочки в дворовете им, а не в зависимост от пазара на труда. Крайно време е висшите учебни заведения да се оценяват по разработени световни стандарти за оценяване на развитието на обучаваните след следването им и какви доходи получават. Те са готови, ясни са, само трябва да се приложат. Това не е евтино начинание, но ще се откупи при възможност за по-прецизно планиране на висшето образование, но също така ще бъде полезно за самите обучаеми да решат къде да се насочат да учат. В момента вузовете се надпреварват да откриват авторитетно звучащи специалности, но някои са кухи, други са безсмислени, в трети не ги учат по обявената специалност, а нещо друго. От някои специалности необходимостта може да е от 5 човека годишно. За да има конкуренция нека завършват 10 или 15 човека, а не 50, 100 или 500. При други специалности няма достатъчно кадри, или ако ги има, те не искат да работят заради тежките условия на труд или заминават в чужбина при по-добри условия за заплащане. Крайно време „професор” да стане длъжност, а не научна титла. Това е англосаксонския модел. Не всички обичат американците, но тяхното образование е най-доброто. Най-успешните европейски и азиатски вузове напълно копират англосаксонския модел. В момента има много хабилитирани лица в България. При нас научните степени и научните звания са двустепенни. В някои други страни също е така. Но в англосаксонския модел и в повечето развити страни те са едностепенни. Сигурно не е случайно. По-добре да има деление на „обикновени” професори (почти социалистически тип) и такива, които имат публикации в реномирани чужди издания (не в такива, в които можеш да си платиш), да знаят поне два чужди езика по критерии на съответните страни, а защо да не се оценява и импакт факторът. Който знае какво това означава ще ме разбере.
Също крайно време е да се реши дали БАН да си остане луксозен старчески дом, или да се търси някаква ефективност по международни стандарти, включая счетоводни от неговата дейност. Аз нямам мнение дали да се закрива или не БАН. Тук донякъде са важни и традициите. Но бих предпочел ако остане да бъде полезен на обществото. БАН необходимо да се обособи на две части. Едната част да включва необходими за българската нация и държава научни институции, но без възможност да се търси икономическа ефективност от тяхната дейност (напр. български език, история, политика и подобни). Другата частта част активно да участва на пазара и да има някаква ефективност от нейната дейност, в зависимост от международните тенденции. Но тази част, от някои няма или почти няма да се търси икономическа ефективност трябва да знае, че всяко нейно действие трябва да бъде обществено достъпно и да се контролира от обществени съвети, не назначени от ръководствата на звената.
Момчил
Рейтинг: 1159 Неутралносветът така и така ще свърши преди да се оправи България, скоро ще разберат, че няма много смисъл да се напъват
http://www.momchil.eu*****
Неутралнокога най после в учебниците по история ще се направи разлика между царска русия и СССР.Царска русия обявява война на Турция и ни освбождава от турско робство.След преврата на болшевиците царсото семейство в русия е било разстреляно от руските комуняги.Докато през втората светавна война,Бъргария е била съюзник на германия.СССР обявява война на България и нахлува на територията и.В България никога не е имало всенародно деветосептемврииско въстание.Измислица е и ,че Георги Димитров е размазал Гьоринг на лайпциския процес,съден е за това че е запалил сградата на парламента в германия.Защо не пише в учебниците по история,че партизаните са били едни неграмотни и прости хора,крали са на хората кокошките и са обирали мандрите им.и че с тях се е занимавала само полицията,а не армията.Защо не се каже ,защо е осъден на смърт никола вапцаров..............пръснал е черепа на 2 жени от упор
*****
ВеселоБрях, тая не беше ли провалилата се оправячка на детските градини? Коренно се издига. Като се издъни и тук сигурно ще я повишат в посланнник нейде по света.
plamen2299
Рейтинг: 740 НеутралноЗа съжаление,образованието никога няма да бъде това,което беше! Причините,разбира се, са комплексни!
Кенефа е място, дето мухите се аргасват.*****
НеутралноОт реформи сме я докарали до това състояние. Всеки прави реформа в образованието, отчита успехи, а резИлтатът лъсва, когато вече не е на власт. Думата оптимизация означава от 20 години по-малко пари за училищата, а последните промени превърнаха и учителите, и лекарите в търговци.
*****
НеутралноТази "даскалица" от София, както я нарече един читател по-горе, направи от една нищо и никаква гимназия Втора немска, докато беше директор, и миналата година учениците в тази гимназия се представиха на матурата далеч по-добре от т. нар. елитни езикови гимназии. Що да не оправи и образованието - най-сетне човек, който си е мръднал пръста в тази област, е назначен да я оглавява. Само че една птичка пролет не прави и докато изследваме дали е завършила задочно или редовно и имаме интуицията по български да не вярваме, току виж мандатът й минал.
*****
НеутралноЗаради закритото училище на село гласувах против Лъжларова. Поне до 3-ти клас да бяха оставили 1 учител, или 1 килийно училище да бяха направили...
Dr. Heinz Doofenshmirtz
Рейтинг: 426 НеутралноЕй , така се ентусиазирах като прочетох , че най-сетне ще се започне някаква работа и в допотопното българско образование... Обаче ентусиазма ми угасна като свещ в буря , когато стигнах до информацията , че в разработвнето на новите правила ще участват психолози (може би кавичките тук биха били уместни). Психолога е същество от друга вселена , без никаква връзка с реалността и без никакъв полезен талант освен абсолютно безмислената дарба да разтяга локуми , изпълнени с алабализми докато обекта не се отегчи или , в по-тежките сличаи , докато не се самоубие. Много по-страшни обаче са детските "психолози" - до един бездетни. Те са като католическите монахини които стопанисват колежи , работят това , от което най-малко разбират , т.е. уч ат чуждите деца , без те самите да имат такива и без видим резултат от "възпитателните" им методи...
Quid facilis credit, facilis quoque fallitur idem. Quid pro quo!С две думи : Пълна катастрофа!
Karla Miyagi
Рейтинг: 1316 НеутралноМиша , подкрепям ви на 100%!
Klaatu Barada Nikto!*****
НеутралноНа кой му пука изобщо за образованието в Бг? Светът е отворен - хубави университети, поносими такси... перспектива да не ти се налага да се връщаш в Бг
*****
НеутралноДраги Тайсън, в хубавите университети на Запад, и в Америка таксите са бая солени, даже за западняците, а в нехубавите е като в българските - много шум за нищо. Виж класацията на университетите от миналата година - там тези в Европа далеч не са на първи позиции, с няколко изключения.
*****
Неутралнопомогнете на младите те загиват всички които не що завършват несмогат да започнат работа вълци и хиени не им дават това право седнали на прага на всяка врата и пазят
Angelova
Рейтинг: 374 НеутралноПодкрепям 31, що се отнася до компетентностите на г-жа Фандъкова в сферата на средното образование (синът ми учи във ІІ немска гимназия ! По - скоро въпросите ми са свързани с висшето образование и промените в Закона за научните степени и звания.
На какви експерти ще разчита министър Фандъкова? Дали определени лобита няма да вземат превес при конкретни промени?
Миша
Рейтинг: 740 НеутралноДо коментар [#42] от "Karla":
МишаКарла, предпочитам да сме на ти.
Благодаря ти!
*****
ЛюбопитноПрави ми впечатление, че когато се заговори за МОН (Министерство на образованието и науката), се коментира само образованието. За наука не се споменава нищо... Дори го наричат "Образователно министерство"!!!
Питам се как, без грижа за науката в България, може да се постигне нещо, как без отделяне на средства за научна дейност, може да постигне конкурентно ниво в която и да е област? Повечето хора, които имат умствените възможности да постигнат някакви научни резултати, отиват извън България и там ги постигат.
Как без развитието и внедряването на новите образователни технологии (не на съветската школа), описани в много научни трудове, може да се постигне високо качество на образованието?
Дали тези и още подобни въпроси, свързани с науката, са възниквали в главите на хората от "образователното" министерство?
*****
НеутралноСтига сте хвалили постиженията на Фандъкова като директор.Да не би да е бръкнала в джоба си ,или от нищо е направила нещо?Най-много средства се отпускат на близките до властта директори.Знанията на децата се дължат на труда на тези,които изобщо не уважавате!
*****
НеутралноТочка 24
Проект на Решение за оттегляне на Народното събрание на проекта на Закон за ратифициране на конвенцията за основаване на Европейски университетски институт във Флоренция, Италианската република
БОЙКО БОРИСОВ: Внася министърът на образованието, младежта и науката
ЙОРДАНКА ФАНДЪКОВА: Съвсем кратко искам да подчертая нещо. Става дума за едно решение, което е взето на 20 юли т.г. от Министерски съвет и този законопроект е внесен в Народното събрание. Същността е оттам, тъй като той ще се гледа, ако не се оттегли днес на заседание. Искам само да подчертая, че нямаме съмнение, че е много добре нашата държава да подкрепя и да участва в международни образователни институции, но тук става въпрос за преразглеждане във времето, тъй като финансовият ангажимент е сериозен. Става дума за 1 милион лева годишно общо участие. Това, което печели държавата, са 12 стипендии, участие в научни програми и проекти, които по принцип можем да организираме и по друг начин и другото е годишната вноска. Така че предложението е да оттеглим, тъй като настоящият момент не е подходящ за подобен финансов ангажимент.
БОЙКО БОРИСОВ: Колеги?
Приема се.
*****
НеутралноПише се - ИЗ ОСНОВИ!
((((
*****
НеутралноПрав ди Даскале.......то само с ядене не става.....
))))
*****
НеутралноБиБи не забрани ли използването на "бъдеЩЕ" време от "неговите" министри?
*****
НеутралноНе само да се променят законите, касаещи образованието. Директно го ликвидирай. Егоистично е, но добре че изучих децата си, па макар и по стари правила.
*****
НеутралноДо коментар [#14] от "родител":
"-" Дребнав, неточен и заядлив коментар. От всички родители в училището само три родителки са фалшивите гласове в иначе стройния хор на тази общност.
Защо не се поогледат дали са допринесли с нещо за училището на децата си, за града си, за някого... Вече две години недоволстват, че плащат по няколко лева на срок, за да може да има охрана в училището (понеже е държавно, а всички държавни училища сами осигуряват охраната си за разлика от тези, които са общински).
Как не забелязаха, че училището въпреки всичко има развитие! Ръководството едва ли е идеално, но вместо да търси причини защо нещо да не стане, обратното на обичайната практика търси начин да се решават всякакви проблеми. Така има страхотна зала, концерти, модерни класни стаи и най-вече хубава атмосфера сред самите деца...
Този коментар намирисва още и на неосъществена амбиция на несполучила зам. директорка да изкласи в кариерата си.