Спирането на инфраструктурни проекти ще има лоши социални последици, смята Николай Пехливанов от "Атака"

Николай Пехливанов, заместник-председател на парламентарната комисия по регионална политика и местно самоуправление

© Юлия Лазарова

Николай Пехливанов, заместник-председател на парламентарната комисия по регионална политика и местно самоуправление



Решението на регионалния министър Росен Плевнелиев да спре общо 60 инфраструктурни проекта в страната ще има висока социална цена, която ще платят хората в засегнатите общини, и това ще направи положителния ефект от мярката краткосрочен. Това се посочва в становище на заместник-председателя на парламентарната комисия по регионална политика и местно самоуправление Николай Пехливанов ("Атака"), изпратено до медиите.


В края на август министър Росен Плевнелиев обяви замразяването на 41 проекта за общо 180 млн. лв. с мотива, че бюджетът на министерството е изчерпан, а проектите са започнати, без да се мисли за финансовото им обезпечение. В началото на септември бяха спрени още 19 общински проекта, за които беше осигурено финансиране от Европейския съюз за 163 млн. лв., като обясни, че цените за изпълнението им са завишени.


Николай Пехливанов посочва, че подкрепя правителството в опитите му да спре изтичване на държавни средства и да ограничи необоснованото им изразходване, като действията на министъра са продиктувани от липсата на пари в бюджета на Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) и високите цени, договорени с част от изпълнителите.


Пехливанов обаче смята, че е по-целесъобразно да се предоговорят цените, като се вземе предвид спадът в стойността на труда и материалите, да се разсрочват плащанията и да се направи проверка на изпълнителите, като всеки от недобросъвестните бъде подведен под отговорност. Депутатът посочва, че има опасения за масови фалити на компании, не само преки изпълнители на проектите, но и техни доставчици, вносители на материали, консултанти и проектанти. Това според него би довело до повишение на безработицата, особено в по-малките общини, и негативните последици от това ще са повече, отколкото търсения позитивен ефект.

Коментари (4)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 2
    *****
    Неутрално

    Чакаме 30 години една магистрала да построят.Социалните последици са налице.Ще почакаме още 2-3 месеца.

  2. 2 Профил на skipper
    skipper
    Рейтинг: 237 Любопитно

    мани тея наще магистрали, докато ги построят ще летим с лични самлети...

    то ще кажеш, че сторим магистрала през Хималаите...

    наскоро ходих до Будапеща и съм ввпечатлен, в Сърбия правеха ремонт на аварийната лента - не знам кога ще доживеем да го видим това, а в Унгария магистралата е като слънце ...

    явно само ние ги строим направо с дупките ...

  3. 3 Профил на abv
    *****
    Весело

    Дневник, снимката е уникална!

  4. 4 Профил на Стария Бен
    Стария Бен
    Рейтинг: 466 Неутрално

    тоя на снимката що са му отрязали главата от носа нагоре





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK