Транспортът на София може да стане по-малко и по-нередовен

Транспортът на София може да стане по-малко и по-нередовен

© Георги Кожухаров



Съкращаване на линии от градския транспорт в София, намаляване на автобусите, които обслужват маршрутите и по-големи интервали на движение предлага ръководството на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) на общинските съветници. Оптимизацията се обяснява с финансовите затруднения на центъра, който плаща на транспортните дружества услугите по превоза на пътници, както и с пускането на метрото, което вече свързва двата най-големи квартала на града "Люлин" и "Младост".


От ЦГМ предлагат до края на годината да се запази лятното разписание на автобусите, тролеите и трамваите, което означава те да продължат да минават по-рядко. В същото време от дружеството искат да се променят маршрутите на част от автобусите, които пътуват до кв. "Младост", а част от тях да отпаднат. Предлага се премахването на линиите 76 и 313. ЦГМ иска промяна на маршрутите 88, 111, 305, 306, 280 и обединение на 94 и 76. Вариантите предвиждат 94 и 280, които сега свързват Студентския град със Софийския университет, да не минават през Ректората на висшето училище, а за това да се ползва метрото. Целта е автобусите да минават покрай някоя от станциите на подземната железница, откъдето хората да могат да стигнат до центъра с нея. Така обаче ще трябва да се плащат по два билета.


От ЦГМ са изчислили, че ако предложенията им бъдат приети, колите по една линия в пиковите часове ще са средно с 33-34 по-малко, а в ненатоварените периоди - с 35-36. Изминатите от автобусите, тролеите и трамваите километри ще намалеят с 13.5 - 14.5%, а на превозвачите се плаща цена на километър. За това с оптимизирането щели да се спестят над 8 млн. лв. до края на годината. "В последните няколко месеца имаме затруднения да плащаме на транспортните оператори. В същото време не можем да усвоим само 85 млн. лв. от 100 млн. лв., предвидени в бюджета на общината за покриване на издадените преференциални карти за пътуване", обясни един от директорите на ЦГМ Николай Костов пред съветниците от транспортната комисия. Той добави, че се наблюдава и отлив на пътници от услугите на общинския транспорт.




Общинските съветници обаче не приеха идеята на транспортните дружества за намаляването на колите от градския транспорт, защото това ще влоши качеството на услугата. Те се надяват, че проблемът с недостига на средства ще се реши, ако Европейската комисия позволи на общината да даде като помощ 15-те млн. лв. за преференциални карти, които не могат да бъдат усвоени. За да издействат благоприятно решение на Брюксел по въпроса, съветниците решиха да изпратят писмо с молба за помощ до еврокомисаря Меглена Кунева. В същото време ГЕРБ все още няма решение дали да предложи Кунева за български представител в ЕК.



Линии, които се променят


Линия 88 - кв. "Дружба" - "Младост 1"(бул. "А. Сахаров", метростанция "Младост 1", ул. "Йерусалим", бул. "А. Ляпчев") - по маршрута си
Линия 111 - Околовръстен път - бул. "Ал. Малинов" - ул. "Самара" - ул. "Д-р Ат. Москов" - ул. "Божан Ангелов" - ул. "Филип Аврамов" - ул. 406 - до обръщалото на линия 76
Линия 305 - по маршрута до бул. "Цариграско шосе", а оттам по бул. "М. Еминеску" - бул. "Ситняково", гара Подуяне - Централна гара
Линия 306 - Първи вариант - кв. "Младост 2" - ул. "Йерусалим" - локално платно "Цариградско шосе" - бул. "Ас. Йорданов" - бул. "Шипченски проход" - автостанция "Гео Милев"
Втори вариант - "Младост 2" - метростанция "Младост 1" - по трасето на метрото - кв. "Дървеница" - бул. "Г. М. Димитров" - бул. "Ас. Йорданов" - бул. "Шипченски проход" - автостанция "Гео Милев"
Линия 280 - Първи вариант - по маршрута до бул. "Цариградско шосе", а оттам по бул. "Евлоги Георгиев" - бул. "Данаил Николаев" - Сточна гара - Централна гара
Втори вариант - по маршрута до бул. "Цариградско шосе", а оттам по бул. "Ситняково" - гара Подуяне - бул. "Данаил Николаев" - Сточна гара - Централна гара
Линия 94 - обединява се с линия 76 - Студентски град - по маршрута си до пл. "Велчова завера", ул. "Св. Наум" - бул. "Черни връх" - бул. "България" - бул. "П. Тодоров" - бул. "Г. Делчев" - ул. "Костенски водопад" - кв. "Гоце Делчев"
Линия 313 - закрива се

Ключови думи към статията:

Коментари (73)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Чел-недочел
    *****
    Неутрално

    ...намаляването на колите от градския транспорт,... ще влоши качеството на услугата...

    Не е задължително - стига тия коли да се подменят морално и да се поразчистят препятствията по пътя им, може и да не се окаже толкова зле...

  2. 2 Профил на Кико
    *****
    Гневно

    Аз пък предлагам да си караме велосипедите, а градският транспорт да си чака левчетата отдругаде. Малко бойкот и ще им дойде акъла - единственото което знаят е да вдигат цените. А сега съчетано и със засилено чакане по спирките и по-голяма блъсканица вътре, ако съумеете да се качите. За един лев - СТРУВА ЛИ СИ?!!!!

  3. 3 Профил на Атанасов
    *****
    Гневно

    Автобус 64 с който пътувам всеки ден е толкова 'редовен' че не виждам повече накъде.Що направо не го спрете и него и целия градски транспорт та да си е ясно поне че градския транспорт си е мамата ебал!!!

  4. 4 Профил на lordcris
    lordcris
    Рейтинг: 744 Неутрално

    чудна оптимицация няма що.
    транспорта трябва веднага да се приватизира докато има нещо останало. иначе от догодина ще има една каруца на час!

  5. 5 Профил на 1951
    1951
    Рейтинг: 868 Гневно

    Единствените съществени промени, които оправдава метрото е орязването на част от линиите Младост - Център, при това не всички. Метрото не е панацея!!! След пускането му не се наблюдава съществено намаляване на блъсканицата в автобусите за Младост, нито намаляване на задръстванията. Защо?!
    Да орежат маршрута на 280, щото имало метро до Ректората е кретенщина на квадрат! Какъв процент от студентите от СУ учат в ректората? А тези, които са на Четвърти километър и на Шипченски проход?! Зверското удължаване на 96 само ще затлачи още повече и без това затлачената линия, страдаща от най-зверските задръствания.
    И въобще що за глупост да орязваш броя на колите, като блъсканицата и сега е страшна? Метрото не е панацея!

    Цензуриран от "Икономедиа"
  6. 6 Профил на Петя
    *****
    Неутрално

    Я да вземат да сложат по един кондуктор във всеки автобус както е в другите градове и да видят тогава как бързо ще им се вдигнат приходите.

  7. 7 Профил на Минаващ
    *****
    Неутрално

    Тези са, меко казано, малоумни!

  8. 8 Профил на рм
    *****
    Неутрално

    Да се махне 76?
    Да се слеят 76 и 94 - че какво е общото между тях? Хората които живеят около Южен парк с какво ще пътуват. Там няма метро. Нали това е един от доводите.

  9. 9 Профил на ha
    *****
    Неутрално

    Супер, така и малкото останали ентусиасти да пътуват с гр. тр. ще си купят по една бракма и стоУицата ще се блокира тотално.

  10. 10 Профил на alderweireld
    alderweireld
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Ъ? Идеята е буквално "дайте да направим линиите по-неудобни, за да вдигнем приходите"!?

  11. 11 Профил на Gero до 1951
    *****
    Весело

    Извинявай, но хайде следващият път когато пишеш комантар по дадена статия, да я прочетеш и да се опиташ да вникнеш в нея. Ако искаш да не ставаш смешен!
    Как така разбра , че 280 няма да минава през 4-ти километър? Или ти не си от София и нямаш представа кое къде е? Хората са предложили нещо много разумно - 280 да завива на Орлов мост на дясно , а не както сега да продължава направо. А, студентите, които не искат да плащат два билета ( за автобус и метро) могат спокойно да слезнат на Орлов Мост и да походят 500 метра - предполага се, че са млади и няма да имат проблем да се раздвижат малко, нали! А, за студентите на Шипченски проход какво ги грее 280 и предложената промяна? Аз поне този "Шипченски проход" който знам е успореден на "Цариградско шосе" и там 280 никога не е минавал?
    Абе изобщо - странна птица си!

  12. 12 Профил на moivtf
    *****
    Неутрално

    чЕ КОЛКО ПО-НЕРЕДОВЕН МОЖЕ ДА СТАНЕ ГРАДСКИЯ ТРАНСПОРТ В СОФИЯ ОТ СЕГА ?!?!?!

  13. 13 Профил на railhan
    *****
    Неутрално

    76 и 94????

    Това ще е маса тъпо. В момента ползвам 76 за предвижване от Стрелбище до 7ми километър. Не виждам как комбинацията на тази линия с 94 и евентуално метрото може да ми помогне. На 7ми километър няма метро спирка.

  14. 14 Профил на серсеми
    *****
    Неутрално

    Серсемите щели да гласуват орязване на градския транспорт, за да спестят...Ами като искат да се пести, да не ползват безплатни карти. Освен това да не получават втора заплата, защото освен че "работят" някъде, откъдето получават възнаграждение, за тъпоумините рашения, които гласуват в общинския съвет, те получават немалко възнаграждение. А иначе градският транспорт и без това си е за оплакване. Аз ползвам обикновено трамвай 10 и автобус 77 и съм една от малкото пътници, които си перфорират билет. Там пътуват обикновено много привилегировани мургави братя и сестри, които нито перфорират билет, нито пък някой ги проверява. Значи какво излиза - ще ни удярят пак нас - глупаците.

  15. 15 Профил на млк
    *****
    Неутрално

    За 76 никой да не мрънка, че Гоце Делчев губи връзка с центъра, защото има тб.8. Е, трябва задължително 4-5 коли да минат от тб.5 на тб.8. Откъм 94 също са точно нещата - покрива се стария участък.
    280 както и да мине ще е ок.
    88 е ок, стига с "по маршрута си" да се визира до Хладилника.
    305 също се ядва и е свързан с избора за 280.
    313 е ясен - няма нужда от него вече.
    111 е малко странен, защото сега е добра довозваща линия до метрото. Да, поема 76 в Младост 4, но води хората оттам до никъде. По-скоро 213 или 214 може да се мръдне.

  16. 16 Профил на beat-man
    *****
    Гневно

    Предлагам да сложат специалициран автобус само за служителите на ЦГМ пътуващ от ЦГМ-то до 4-ти километър за да могат хората да си взимат по-бързо хапчетата за шизо-олигофрения ,че вече съвсем са откачили .

  17. 17 Профил на Кико
    *****
    Неутрално

    Когато метрото покрие цяла София, тогава да спират автобусите. Сегашното метро покрива едва 10-15% от площта на населените квартали и хората пак трябва да ходят пеш и да губят ценно време. Цената на метрото също трябва да е около 0,20 лв., за да имат хората стимул да го ползват.

  18. 18 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1632 Гневно

    Явно от центъра за градска мобилност мислят със задните си части!
    Много ми е любопитно ние, живеещите в Лозенец и Дианабад, които и сега сме луднали заради строежа на метрото, с какво ще стигаме до Патриарх Евтимий, Ректората и Орлов Мост, ако слеят 94 и 76.
    Що за *&@%% дивотия е това?!

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  19. 19 Профил на До Хриси
    *****
    Неутрално

    Нали гласувахте точно вие за Бойко Борисов, Костов и другите софийски демократи!

  20. 20 Профил на Маршрутка
    *****
    Неутрално
  21. 21 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1632 Гневно

    До коментар [#19] от "До Хриси":

    Аз НЕ СЪМ гласувала са Разбойко Вмирисов.
    А Костов не знам защо го набърка в цялата история.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  22. 22 Профил на Skydiver
    Skydiver
    Рейтинг: 546 Неутрално

    Ако имаха кондуктори в автобусите щяха да знаят кои линии са пълни и им генерират приходи. Тези си нямат и най-малка идея в момента.

  23. 23 Профил на Друг до Хриси
    *****
    Весело

    Много пара пускаш в свирката, скъпа...

    Виж сама:
    "Общинските съветници обаче не приеха идеята..."

    А Костов действително няма защо да го набъркваме в цялата история - той на масов градски транспорт и тоя мандат няма да се вози...

  24. 24 Профил на Илиян
    *****
    Гневно

    Тия нормални ли са, как ще махант автобус номер 313, един автобус да ми върши работа, нищо, че е супер нередовен и те и него да махнат.

  25. 25 Профил на Пекинез
    *****
    Неутрално

    И така, както нямало коли, вечер към 20 часа често се возя сам в съчленен автобус или тролей. И то по 4-5 спирки. Пуснете една маршрутка да обере пътниците, вместо рейсове като 120 и тролеи 4 и 11 да пъплят едвам едвам по трасето

  26. 26 Профил на Пепа
    *****
    Неутрално

    Връзката "Вапцаров" - "Царигр. шосе" липсва, а точно от там половин лозенец ще хукне да пробива обсадата, когато разкопаят Ч. Връх целия

  27. 27 Профил на Usted
    Usted
    Рейтинг: 410 Неутрално

    Тези промени не трябва ли да се правят след проучване на пътникопотока - кой, кога, как и закъде пътува??? Виждал съм в Мадрид как по една седмица на ключови спирки има разни младежи с папки, които записват точно това - кой накъде пътува, изчислява се и тогава се махат неща. Иначе са прави, че има неефективни линии в момента.

  28. 28 Профил на Пешеходка
    *****
    Неутрално

    Поредната малоумна идея. Сложете по един контрольор във всяко превозно средство, плащайте му на процент че да има стимул и да видим дали няма за нула време да има драстично покачване на приходите. Рядко се возя, но скоро имах "удоволствието" да се кача в чисто новите мерцедеси до Панчарево. Страхотни са, но да видим за колко време. На Горубляне се качваха стада цигани и нито един не продупчи билет.
    От тогава мъжът ми се заинати и каза, че няма да дупчи билети. Минаха 2 месеца и са го хванали точно веднъж. Т.е. "двумесечната" му карта е 10 лв. Без коментар!

  29. 29 Профил на провинция
    *****
    Неутрално

    Софиянци, гласувайте пак за ГЕРБ, СДС, ДСБ за да имате метро и да ви спрат градския транспорт! Пътувайте демократично с трошки или пеш!

  30. 30 Профил на z
    *****
    Неутрално

    "За 76 никой да не мрънка, че Гоце Делчев губи връзка с центъра, защото има тб.8." Да бе, тролей 8 са сигурно общо 3 коли по цялата линия. Да го чакаш сега обикновено е безсмислено, щото винаги идва нещо друго в същата посока.

  31. 31 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1632 Неутрално

    До коментар [#23] от "Друг до Хриси":

    От така написаното става ясно единствено, че съветниците не са приели намаляването на броя на колите.
    За малоумното сливане на линии 94 и 76 нищо не се споменава и имам мръсното и основателно подозрение, че ще го приемат, без изобщо да помислят дали е смислено.
    Още повече, че така описаният маршрут покрива част от маршрута на автобус 102. А и наистина съвсем не схващам какъв им е зора да свързват Студентското село с ж.к. Стрелбище.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  32. 32 Профил на Аз
    *****
    Неутрално

    Градския транспорт трябва да се преструктурира основно в посока:
    - безплатни или намалени карти само за социално слаби
    - преглед на цялата транспортна схема, ако няма натоварване, да спрат трамваи и ги заменпт с автобуси
    - да маналят броя на линиите и увеличат автобусите по по- малко останалите линии
    -да сменят концепцията с плащането и да стане на време
    - да си вдигнат приходите като спрат кражбите и далаверите и увеличат постъпленията от реклама


    Много ли се иска?!

  33. 33 Профил на Браво
    *****
    Неутрално

    Като гледам на какво дередже е градската мобилност в момента тези са за затвора.

  34. 34 Профил на Debelia_Wurst
    *****
    Неутрално

    Половината от коментиращите тук дори не са прочели какви са предложенията, но вземат че поплюват профилактично.
    Хриси, майка, ако живееш в Дианабад ще походиш около 8 мин до станция Г.М. Димитров и си на ректората си след още 8, айде сложи ги общо 20. Сега с 94 за 20 мин най-много да стигнеш до семинарията . От Лозенец, зависи в коя част де, но като цяло има трамваи до Попа, откъдето е 10 мин бавно ходене до ректората. Няма нужда от драми, предложенията са разумни и ще допринесат за отпушването на трафика - представете си 35 автобуса по-малко в центъра, наредени един зад друг- това си е повече от разстоянието от Орлов мост до Графа по канала

  35. 35 Профил на Пеш
    *****
    Неутрално

    Ходенето пеш ще спаси София, проблемът е, че просто няма къде да се мине пеш от паркирали по тротоарите трошки и лимузини.

  36. 36 Профил на Либерал
    *****
    Неутрално

    Диагнозата в градския транспорт е отдавна поставена - липса на конкуренция. Направете, всеки собственик на изпарвен автобус да може да вози по дадена линия или ако иска, да открива нова линия. Просто слага табелата и почва. Да видите, как проблемът изведнъж ще се реши. Щом билетът до Димитровград ми е 12 лева за 260 км, за цена 1 лев за градски разстояния (1-10) км частниците ще налапат пазара като топъл хляб, бъдете сигурни!

  37. 37 Профил на До Либерал
    *****
    Неутрално

    Либерализация и приватизация на градския транспорт ще доведе до фалита и закриването му и до печалба за таксиметровите фирми. София рискува да остане само с късо метро и скъпи таксита.

  38. 38 Профил на Либерал
    *****
    Неутрално

    Чакай, чакай малко. Фалит се получава, когато някой не може да издържи на конкуренцията. Тоест, той да не оцелее, 100 конкурента около него ще оцелеят. Няма как таксито, което вози 1 човек, да бие по цена маршрутка с 19 места или рейс със 120.

    Виж, Общински градски транспорт да фалира - това мога да си го представя много добре. Няма как да влачиш на гърба си парашутисти, кухи щатове и партийни каси, без да те накаже пазарът. Особено пък в днешно кризисно време, когато всичко се смята до стотинка.

  39. 39 Профил на 9/11 inside job
    9/11 inside job
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Според мене от маршурутния бизнес са им бутнали пари под масата на тия управници. Иначе като са им недостатъчни приходите, що просто не започнат да таксуват циганорите? Кой от вас не е ставал свидетел на това, как контрольорите най-редовно и безцеремонно пропускат да проверят мургавите ни съграждани. Аман от толерантност!

    Resist the New World Order
  40. 40 Профил на До Либерал
    *****
    Неутрално

    Такси може да вози 4 души седнали на цена по-ниска от 1,50 лв. в маршрутка. Градският транспорт може да издържи само ако се субсидира, за да се избегнат задръстванията. Иначе просто е обречен особено при нов ръст на горивата.

  41. 41 Профил на студент
    *****
    Неутрално

    Изкъртихте всички мивки в София. Студентските автобуси 94 и 280 ще пътуват довсякъде, само не и до Университета. Който иска да ходи на лекции, да си вземе такси или да качва маршрутка

  42. 42 Профил на Либерал
    *****
    Неутрално

    Ако беше така, маршрутките одтавна да са фалирали. Таксита да събират пътници от спирката - това съм го виждал в Шумен и Сливен, но не и в София. Но тогава цената беше 1 лев за качване, независимо до коя точка на града те оставя и колко души сте в колата. Ако градският транспорт поскъпне още, ще стане така и тук. Но не виждам как ще поскъпне, щом Юнион Ивкони возят 260 км за 13 лева (5 ст. км). Цените в София имат потенциал да паднат поне наполовина, на което вече такситата няма да издържат.

  43. 43 Профил на Creed
    *****
    Неутрално

    А кой въобще смята, че метрото е удобно за живущите в младост?! Когато го направят до Младост 4- Бизнес Парка тогава да си играят с автобусните линии, защото реално това е точката с най-голям ежедневен поток от хора в момента...

  44. 44 Профил на m
    *****
    Неутрално

    Интересно ми е как някои се изказват многосъдържателно без да ползват дори постоянно градски транспорт. Градският е неефективен, но най-вече е неефективен за ползващите го. Линиите са така направени, че за някои райони е изключително трудно да се придвижиш до ключови места - трябват ти няколко автобуса, трамваи, тролеи...., като прибавиш време за чакане..... Метрото не подобрява много нещата - от него имат полза само няколко района - за някои части на младост 2,3 и 4 не става само с метро - пак се губи много време. Ако се направи проста сметка, за повечето хора пак е по-добре да си купят някоя бракма... Трябват много промени, а забавянето на метрото ще ни струва скъпо...

  45. 45 Профил на До Либерал
    *****
    Неутрално

    Цените на градския транспорт в София следват тези на такситата и маршрутките а не обратното. Ако цената на билета се субсидираше на 0,10 лв. за билет, маршрутките щяха да се откажат на 100%, а такситата да намалеят и да останат само най-смелите. И край на задръстванията. Но Янчулев и Краус "либерализираха" цените и съкратиха субсидиите и градския транспорт. Заради "конкуренцията" градският транспорт е зле финансово и се източва чрез псевдо ценова политика.

  46. 46 Профил на Наблюдател'
    *****
    Гневно

    Идиотско предложение до идиотско предложение, мила моя майно льо.
    Интерестно, как така например 313 е ненужен? Колко други автобуси минават през бул. Ситняково (поне до Цариградското)? Един - 120, който обаче е със съвсем различен маршрут.
    Защо ще махат 76? Хора от всичките Младости (особено 2 и 4) го ползват, нищо, че колите по него са основно раздрънкани бракми.
    Защо не понамалят малко люлинските рейсове като 309 и 310, които обикновено се движат с по средно 10 човека вътре, но иначе са супер редовни?
    А някой може ли да ми каже смисъла от 114? Колкото и да е нередовен, маршрутът му си е около 9 км в едната посока.
    Защо например има и 213, и 214 - толкова ли не може да остане единият от тях, дори с леко изменение на маршрута в Младост 4 (нали там е разликата между тях, че чак дотам не стигам)?
    280 не може ли просто да се разреди значително? След пускането на метрото това би било напълно оправдано. Студентите, учещи или ходещи до ректората не са чак толкова малко. Вместо 280 може да има локален автобус за студентски град и кв. Витоша, който да вози пътниците до метростанция Г.М. Димитров
    Защо да се маха 94, хората от голяма част от Дианабад и немалка част от Ст. град си го ползват редовно, а и не се припокрива толкова с метрото.
    Изобщо, идиотите от Центъра за градска мобилност в София ли живеят или някъде в периферията където си нямат и хал хабер от реалните нужди на градския транспорт на града?

  47. 47 Профил на Наблюдател'
    *****
    Неутрално

    @43 веруюто
    Брато, това, че не живееш в Младост 1, не е причина да оплюваш метрото по принцип. Откак го свързаха изцяло, пътувам от пазара на Младост 1 до ЦУМ за 13 минути. Чака се максимум между 5 (час пик) и 8 (извън час пик) минути. На закрито. Значението на последното ще се усети истински едва когато дойде зимата. Абсолютно съм за метрото да стигне до Младост 4, само че не забравяй, че това ще е изцяло ново строителство, ако е подземно, ще отнеме маса време и пари.

  48. 48 Профил на Либерал
    *****
    Неутрално

    Цената на билетите се субсидира много повече от 10 стотинки. Провери! Не забравяй и за компенсациите за чиновнически и ученически карти, до които друг вид транспорт няма достъп! Не е до 10-те стотинки!

  49. 49 Профил на CommonSense
    *****
    Неутрално

    Айде старите дъвки либерализация приватизация!?
    Дрън дрън аз съм от ИПИ мога да пиша планчета с точки и нямам грам фантазия да на говорим за някаква квалификация различна от разтягане на либерални дъвки!?

    И как приватизацията ще ти реши проблема с задръстванията!?

    Как ще реши проблема с огромния абсолютно безсмислен разход на гориво в тия задръствания!?

    По какъв начин приватизацията ще подейства на и без това съществуващата в някаква зачатъчно примитивна форма градско планиране и въобще на политика на устойчиво развитие на агломерациите и големите ърбън зони!?

    А вервайте ми в тези зони живее повече от половината население в БГ и се изработва една огромна част от БВП (нямам предвид само София, подобни проблеми се наблюдават вече и във Варна и Пловдив)

    Абсолютно наивно е да се смята че метрото ще реши проблема с задръстванията! Не само защото е една линия която обхваща все още ограничена част от града.
    Метрото частично облекчава проблема с часовете пик - сутрин и вечер когато много хора пътуват за работа. Но е факт че задръстванията остават и макар и по-малки има такива и през деня и дневният трафик не намалява кой знае колко. И причината за това е че огормната част от този трафик е свързан с някакъв вид служебни и стопански пътувания - доставки на клиенти, транспортиране на служители и пратки.... и всякакви такива. И този трафик няма да намалява особенно ако икономическата активност нараства.
    Трафика няма да намалее и с налагане на такси за преминаване през центъра, и редуване на дни в които могат да карат автомобили с четни и нечетни номера - както опитаха в Атина например! Таксите ще се превърната де факто в допълнителен местен данък който в крайна сметка фирмите ще начислят в сметките на потребителите.

    За това решенията трябв ада се търсят в областта първо на градското планиране:
    1. Предложенията за замяна на ниското строителство в централната градска част на стара София и замяната му с модерни билдинги не бяха чак толкова лоши - те биха спомогнали за освобождаване на място и за по-широки транспортни трасета.
    2. Кръстовищата на няколко нива също биха спомогнали.
    3. Налагане на такса на употребата на ДВГ в градовете и/или облекчаване при ползване на елктро автомобили или хибриди такива ползващи решения за спиране на двигателя в режим на изчакване. Причината не е само екологична - така биха се спестили много излишни разходи и внос на петрол.
    4. Велоалеите не са само прищявка - разпространяването и използването на велосипеди и по-модерни решения като Cigway също бих а дали голяма индивидуална свобода на гражданите - къде обаче в София можете да си купите и спокойно да карате Cigway освен в парка и по-крайните квартали? И на какви цени?
    5. И в крайна сметка главния архитект на града, кмета и общинския съвет очевидно следва да мислят сериозно в насока на планиране развитието на града преди да разрешават заменки продажби и прочие - да не припомням безумната история със софийски имоти или сагата с отчуждаването на околовръстното. Законодателството трябва да облекчи процедурата по облекчаване на отчуждаване в градските райони.

    И сигурно има още една купчини мерки които може да се изброят и ПРЕДСТАВЕТЕ си приватизацията и либерализацията могат ЕВЕНТУАЛНО да бъдат някакъв подход при тях, но в НИКАКЪВ СЛУЧАЙ същинско решение на проблемите.

  50. 50 Профил на До Либерал
    *****
    Неутрално

    В Индия и Китай се субсидира на символична цена, иначе просто е невъзможно да се придвижиш с кола до обяд.

  51. 51 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1632 Неутрално

    До коментар [#34] от "Debelia_Wurst":

    Ами, драги ми Дебел Вурст, аз живея точно в тази част на Лозенец, на която единствената й връзка с центъра е 94 и, освен това, ходя с него на работа. Имаше трамвай 9, но го спряха заради метрото. Трамвай 6 минава на високосна година.
    Освен това, иди обясни на баба ми как трябва да ходи пеш.
    И не ми давай пример с 35 автобуса наредени един след друг, защото аз пък си мечтая да няма 1135 коли с по един човек вътре, наредени една след друга на светофара.
    Както някой отбеляза съвсем уместно, тази цялата работа мирише на генериране на бизнес на маршруткаджиите и таксиджиите, на които май скоро ще им свърши царството.
    А, да. В момента мен това метро изобщо не ме грее. Грее Люлин и то някои части, и Младост 1.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  52. 52 Профил на CommonSense
    *****
    Неутрално

    Между другото "Софийски имоти" е ярък пример за това как свеждането на управлението единствено до приватизация и либерализация може да доведе.
    Този случай също така е и ярък пример за това с какво се занимаваха кметовете и общинските съвети по времето на Софиански - те главно приватизираха и либерализираха - т.е. договаряха се кой как какво да гепи на по-ниска цена.

  53. 53 Профил на Наблюдател'
    *****
    Весело

    Ама пък за сметка на това е греене един път. Вечер в час пик само в Младост слизат към 200 човека. Иначе, Хриси, вторият лъч от метрото ще огрее и (една трета) от Лозенец. Дано си от тая една трета

  54. 54 Профил на георги
    *****
    Неутрално

    той пък щото сега е много и редовен.
    защо управленците на СКГТ не подходят по-радикално към повишаване на приходите си? например да престанат да крадат? така и хората ще са щастливи да плащат за транспорт. иначе не става ясно къде отиват всички тези пари?

  55. 55 Профил на  ЦГМ
    *****
    Весело

    ЦГМ - Център за Градски Малоумници

  56. 56 Профил на Пътник
    *****
    Неутрално

    Изводът за младост е само един - пускат се комбинирани билети, които да се продават в автобусите, водещи до метрото. По левче, а после да важат и за метрото. Който ще ходи само до пазара - пак си е левче, който ще ползва метрото - също. тогава в младост ще има 3 вътрешноквартални линии и една обща - до гарата, например, чиято спирка също може да е там, където е началната на метрото.

    Ще дам пример. Някой живее в Младост 4. Качва се на автобуса, супува си билетче. Ако е бабичка, отишла просто да си напазарува на пазара - слиза си. Иначе с това билетче човек си влиза и спокойно си се вози на метрото.

    То и сега в района на Младост изчезваха контрольорите, никой не купува билети за да стигне до метрото. Така поне ще има някакъв контрол.

  57. 57 Профил на Лостов
    *****
    Неутрално

    След като съсипа околната среда на София с боклуците, сега Бойко Борисов ще разкатае и градския транспорт.

  58. 58 Профил на до всички ГРАЖДАНИ
    *****
    Разстроено

    ГРАЖДАНИ от всички села и София, моля ви като се возите на метро, заставайте вдясно на подвижните стълби и тротоари, недейте да запушвате целия ескалатор (подвижен тротоар) с месата си (сланините си), има хора които бързат да хванат метрото, а вие им пречите. Това е правило по ескалаторите на гари и метростанции в цял свят, крайно време е да се научите. А чантите съответно се държат от дясната страна, за да не ги хване някой, който се прави, че тича за метрото.

  59. 59 Профил на mlk
    *****
    Неутрално

    Това нещо си го има отдавна и в Люлин се ползва - комбинирани билети. Тъпото им е, че ги има само в метрото, а трябва да се продават и из квартала.

  60. 60 Профил на до всички ГРАЖДАНИ
    *****
    Неутрално

    Всъщност, като анализирах идеите им, те са логични. За пръв път някаква мисъл от градски транспорт в София. Важното е да няма много недоволни, а такива се очертават жителите на Младост 2. Не върви 306 да го спрат преди Плиска. Да не е това наказание, задето се противопоставиха на идеята за строежи в междублоковите пространства, която така разпали Петър Диков?

  61. 61 Профил на до всички ГРАЖДАНИ
    *****
    Неутрално

    Тъпа е идеята 111 да върти в Младост 4, докато няма метро до Младост 4 нека си ходи до Младост 1, то друг рейс за метрото няма реално, пуснали са неккъв 113 от дъжд на суша!

  62. 62 Профил на до всички ГРАЖДАНИ
    *****
    Неутрално

    Най-важното в Младост е да съборят няколко законни или незаконни сгдади, просто в тоя вид кварталът не става за живеене, а хората са подложени на невероятен стрес поради всекидневния сблъсък с резултата от десетилетия угаждане на частни интереси във фрапантно противоречие с обществения интерес

  63. 63 Профил на фик
    *****
    Неутрално

    Уважаеми Дневник,

    свалянето на текста за спонсора на г-н Първанов е (авто)цензура.

    Моля да вземете отношение по въпроса ми.

  64. 64 Профил на Lo_Ridah
    *****
    Любопитно

    конкретен въпрос: как се стига от младост 2 до плиска ? Аз примерно съм студент и не ми се дават всеки ден пари за таксита... Променя се трасето на 306, спира 76, а това метро не създава много ценност...

  65. 65 Профил на 280
    *****
    Неутрално

    Много хубава е идея, че 280 ще ходи до Централна гара ! Най-сетне студентите ще имаме ДИРЕКТНА връзка с Централна гара и няма да се бутаме в омразните маршрутки !

  66. 66 Профил на svc
    *****
    Неутрално

    според мен цялата работа има нещо общо с маршрутската мафия, понеже се поузориха с метрото

  67. 67 Профил на До 64
    *****
    Весело

    Текстът не е свален. Ива си го, това че не знаеш, как да стигнеш со него означава, че не знаеш как се браузва из новинарски сайт. Какво искаш? Още за ти стои новината за 11 септември 1001 г. ли?

  68. 68 Профил на един от всички
    *****
    Неутрално

    да спрат преференциалните карти на пенсионерите и се разрешават кардинално два проблема - оправя се недостигът на средства и тъпканицата в транспорта - и в момента, както в метрото, така и в автобусите е ад в пиковите часове

  69. 69 Профил на От 67
    *****
    Неутрално

    Прости ми, 64, обръщението ми беше към 63.

  70. 70 Профил на малко сравнения
    *****
    Неутрално

    цена на билет за градски транспорт в София - 0.50 евро. Валиден е за 1 превозно средство. Цена на билет за градски транспорт в Барселона - 0.75 евро, валиден е за всички превозни средства в рамките на 1 час след таксуването. Влакчетата по всяка от 11те линии на метрото са на по минута и половина. Градският транспорт в София все е на загуба, докато този в Барселона отчита печалби. Градовете са с почти еднакъв брой жители.

  71. 71 Профил на До 70
    *****
    Неутрално

    Абсолютно си прав - почасов билет. Тогава всички хленчове ще престанат

  72. 72 Профил на Ползващ метрото
    *****
    Неутрално

    Живея на такова място в София, че ползвам метрото от първите му дни ... вече сигурно станаха 7-8 години. Разбираемо, почти всички изказали се по-горе не го ползват. Искам да споделя с вас, че откакто свързаха метрото, особено в сутрешния пик е нещо страшно т.е. поне в западната част това е предела на възможностите му. Когато свържат всички Младости и в този лъч ще стане същото, ако не и по-лошо. С всичко това искам да кажа, че в никакъв случай не трябва да се съкращават линии на наземния транспорт, само защото през някоя или няколко от точките на маршрута им има метростанция. Съгласен съм някои от горните предложения да се създадат екипи които в определен период да засекат пътникопотока в дадена линия. Също адмирам идеята за контрольор във всяко превозно средство. В метрото рядко може да се види мангал и той задължително се българее, по простата причина че няма как да влезе гратис ...

  73. 73 Профил на как без 76
    *****
    Гневно

    и какво? Младост 4 остава без връзка с Центъра? или господата смятат, че до Орлов мост е достатъчно? а метрото не е удобно, защото освен, че сменяш два транспорта - с 213/214 вървиш доста, а с 414 пътуваш доста до Г.М.Димитров, където е удобната спирка.
    А метростанция Младост 1 е доста навътре в квартала и докато не се изгради поне станцията на бул А.Малинов, не може да се разбутва транспорта на Младостите.
    А ходенето пеш и велосипедите са добра идея, но не и за студа и поледицата през зимата.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK