Тотю Младенов: Трябва да мислим за изравняване на пенсионната възраст на мъжете и жените

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (195)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на albert v. dicey
    albert v. dicey
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Естествено, че трябва да се изравня. Дискриминацията срещу мъжете трябва да спре.

    Government is the great fiction through which everybody endeavors to live at the expense of everybody else.
  2. 2 Профил на Даийте да дадем!
    *****
    Гневно

    Личи си, че освен основни европостулати нищо друго не можал да разбере за 2 месеца. Много жалко.
    Та аз ще копам до 68 години, чиновника ще си гепи от моите пари, а като фърля топа на 69 държавата /в лицето на някои особено равни сред равните/ ще е безкрайно щастлива да ми прибере пенсионните натрупвания.
    Мерси, мисля че ще намеря начин сам да си ги оползотворя сам - лично и персонално, а евро и нашите чиновници да духат супата!
    Трудно вече можеш да излъжеш целия народ, драги ми министре!

  3. 3 Профил на сартр
    *****
    Неутрално

    Този още ли е министър!?

  4. 4 Профил на Моджо-джоджо
    *****
    Неутрално

    Пенсия на 63г. сега и на още повече после... То няма лошо "активната" възраст да е по-височка за здравите, правите и желаещите (3 в 1), ОБАЧЕ с пустата средна продължителност на живота какво да правим, госин министре?...

  5. 5 Профил на мунчо
    *****
    Неутрално

    "Според него това е единственият начин да бъдат мотивирани сегашните работещи да се осигуряват на реалните доходи, които получават."
    Трай коньо за зелена трава.
    Като няма достатъчно работещи след 20 години от къде ще плащат пенсии. Докато не убудят хората, че фалитът на пенсионната система не е гарантиран, тогава няма да крият доходи. Каква е тази пенсионна система, в която не можеш да получиш обратно парите, които си внесъл. Същата работа като ТКЗС, РМД, приватизационен фонд ....

  6. 6 Профил на Маринов
    *****
    Разстроено

    "Работата на иснпекцията на труда е занемарена."

    Че нали точно Тотю Младенов беше шеф на тази инспекция ?! Защо е допуснал работата и да бъде занемарена ?
    И за награда зарази занемарената работа го направиха министър ...
    Хи-хи , бахти правителството , бахти управлението , бахти министрите !...
    Така се получава, когато ТЪПАЦИ избират ... ТЪПАЦИ да ги управляват !

  7. 7 Профил на Коко
    *****
    Гневно

    Това жена ти ли,ти го каза снощи.

  8. 8 Профил на добро утро
    *****
    Неутрално

    тридесет години казвам добро утро още толкова ли геноцит към нацията

  9. 9 Профил на Неескенс
    *****
    Неутрално

    Първо изравнете заплатите с европейските от по хиляди евро,после изравнявайте годините за пенсия.В Западна Европа живота е спокоен и там спокойно може да се пенсионираш по-възрастен,но тук живота е ад,и целта на това изравняване е колкото се може по-малко българи да доживеят заветната пенсия.
    Маринов така е брат,тъпотията е огромна.

  10. 10 Профил на аман
    *****
    Неутрално

    спрете да издържате циганите и мързеливите, наречени социално слаби търтеи от моите пари и тогава няма да има нужда от увеличаване на пенсионната възраст. Стига сте се гаврили с работещите и можещите хора, които си плащат данъците и осигуровките, а вие ги крадете, давате на малцинствата и безбаботните мързели и си правите социална политика на наш гръб, а определяте и таван на пенсиите.

  11. 11 Профил на европеец
    *****
    Неутрално

    искам европейска заплата за моя труд и европейски условия на труд, а след това Тотю да ми ,увеличи възрастта за пенсия по европейски. Стига сте давали за пример европейците, само когато ви е изгодно. Къде ми са европейските доходи ?

  12. 12 Профил на Ламбо
    *****
    Неутрално

    Тотьо - "Социалният министър каза, че за хората, които се пенсионират след 1 януари 2010г. на практика няма да има таван на пенсиите. Според него това е единственият начин да бъдат мотивирани сегашните работещи да се осигуряват на реалните доходи,"

    А тези които до 2010 г. са се осигурявали върху целите си доходи ? - кучетата ги яли.

    Мандалото падна - амчи кой ви е карал да се осигурявате върху целия доход ? - ГРЕШКАТА СИ Е ВАША

  13. 13 Профил на непенсионер
    *****
    Неутрално

    Всяко увеличаване, според мен на пенсионната възраст, започва да обезсмисля като цяло системата. Все повече хора, ще крият осигуровки. Друг проблем ще бъде високата безработица, т.к. на много места ще работят хора на 65-70години, това още повече ще намали производителността на труда. и т.н. и т.н.

  14. 14 Профил на Ламбо
    *****
    Неутрално

    Тотьо - "Социалният министър каза, че за хората, които се пенсионират след 1 януари 2010г. на практика няма да има таван на пенсиите. Според него това е единственият начин да бъдат мотивирани сегашните работещи да се осигуряват на реалните доходи,"

    Тотьоооо единствения начин, работещите да имат стимул изообщо да се осигуряват е да се ОБЪРНЕ сегашната БАЗА в ситемата за социални помощи и детски:

    Който плаща осигуровки и данъци - не получава детски и помощи,
    кОЙТО НЕ ПЛАЩА - САМО ТОЙ ПОЛУЧАВА

    Направете го точно обратното и хората сами ще искат да се осигуряват ...

    http://lambo.blog.bg/politika/2009/09/15/tehnologiia-na-zloto-detskite-na-ciganchetata.397818

  15. 15 Профил на covet
    covet
    Рейтинг: Неутрално

    много лесно го решава министъра ,защото държавата им плаща осигуровките върху големите заплати,т.е.ние,после те ще лапат големите пенсии,а останалите-мухите.А колкото до пенсионната възраст-на тяхно място изкарвам пожизнено.

  16. 16 Профил на stupidon
    stupidon
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Поддържам 10...

    "Животът е като стълба на кокошарник - къс и осран." - Есхил
  17. 17 Профил на Неескенс
    *****
    Неутрално

    Бахти политиката-пълен ташак.

  18. 18 Профил на ДЖЕНКО
    *****
    Гневно

    Срамота е да се пипа възрастовата граница.Това трябва да става плавно и то в период,в който вече ще приличаме на европейците по начин на плащане,условия на труд отговарящи да може човек да работи и при по висока възраст. Мисля,че това ще е необходимо за тези родени след 1960г.Те ще са психически подготвени и условиятаще савече други.

  19. 19 Профил на Йеа-а-а
    *****
    Весело

    Имам нова мечта - да доживея до пенсия. А ако, когато и т.н. с изненада ще установя, че големите пенсии ги взимзт тези, които ме лишаваха от достойно заплащане през целия ми трудов живот, тези които ме лишиха от здравно осигуряване и спокойни дни. Днес е празник на Вярата-Надеждата -Любовта, а двете вече са напуснали Бг.

  20. 20 Профил на БАСТА
    *****
    Неутрално

    НЕ СЕ ОПЛАКВАЙТЕ,КЪСНО Е . ДА СТЕ МИСЛИЛИ НА ИЗБОРИТЕ.

  21. 21 Профил на ПУНАТА
    *****
    Гневно

    Абсолютно подкрепям АНОНИМНИЯ.бРАВО ,ТОВА Е ТОЧНО ТАКА.

  22. 22 Профил на неразбрал
    *****
    Неутрално

    А пенсионната възраст за полицаите и другите облагодетелствани ще се вдигнели? Доколкото знам сега полицаите се пенсионират на 45 г.възраст с 15 годишен стаж.

  23. 23 Профил на отчаяние
    *****
    Неутрално

    докога ще сме последни по доходи и то не само в ЕС, нали дойдохте на власт с големи обещания за увеличаване на доходите на хората. Докога този измъчен народ ще чака по-добри времена - много така и не ги дочакаха. Толкова ли е трудно в тази малка държава да се сложи ред и да заживеем като нормални бели хора???????????????????????????????

  24. 24 Профил на до 18 Дженко
    *****
    Неутрално

    Родените през 1960 гониме вече педесетака бе, за какви европейци ми говориш и за какви условия бе?

  25. 25 Профил на zasegnata
    *****
    Гневно

    Безспорен факт е че през целия си живот жените са натоварени с много отговорности и ангажименти - поддържане на домакинство и отглеждане на деца заедно с това работа на пълен работен ден без никакви компромиси по отношение на служебни ангажименти включително и работа в извънработно време и така нататък. Критическата възраст създава допълнително проблеми на почти всички жени. Не случайно статистиката показва-че по-податливи на депресии са жените. Всичко това би трябвало да се има предвид когато се взема решение за пенсионната възраст за жените. Известно е също така че много жени помагат в отглеждането на внуците си което е много по-важно за обществото и за семейството отколкото същите тези деца да растат без надзор по улиците.
    В обсъждането на тази тема трябва да се включат широк кръг специалисти-лекари психолози синдикалисти и най-вече повече жени-общественички. Освен това задължително трябва да се предвиди защита за хората преди пенсиониране да не могат да бъдат съкращавани иначе всичко друго си е откровена дискриминация спрямо възрастното население.

  26. 26 Профил на Руска
    *****
    Разстроено

    Как не те е срам бе г-н Министър.Как така изведнаж решаваш да вдигаш възрастта?тези хора,на които им предстои пенсия живеят с мисълта,че 5-6 годинище починат без да се притесняват. А ти ги пращаш от работното място в гробищата.Що за психика имате Вие и тези около Вас????

  27. 27 Профил на ха, ха,
    *****
    Неутрално

    свърши лятната отпуска и цакането започва. Наистина, без индустрия няма да има пенЦии. Както щат да се кълчат. С назначени за измислени капиталисти номенклатури толкова може да се докара. Моля, посочете поне една БГ фабрика, ако все още някоя мърда, собствениците на която разбират от предмета на дейност и развиват успешно. Машиностроенето, корабостроенето, химията ли или нещо друго.

  28. 28 Профил на Наблюдател'
    *****
    Весело

    За пореден път се убеждавам, че всеки лев, спестен от осигуровки, е малка морална победа срещу грабителската държава! Жалко, че не мога да си ги спестя всичките, но до половината додрапвам.

  29. 29 Профил на НАРОДЕН ПЕНСИОНЕР
    *****
    Неутрално

    А КАКВО ДА КАЖЕМ ЗА ТИЯ пенсионери, дето са работели цял живот в ЦК на БКП или в ДС и се ПЕНСИОНИРАХА НА ПО 45г.,ТА и за ,,ДОБРО,,прослужено време и по 12 заплати накуп им се изплащаха за да могат да се адаптират в ,,ПЕНСИОНЕРСКИЯ,,живот и да не се чувстват ощетени като другите.ТЕ и ДНЕС са на висши държавни длъжности и лапкат хем високи заплатки ,хем получават пенсии 600-800 лева. . Тези ЛАПАЧИ не са носели нищо на държавата,освен да РЕПРЕСИЙ! Има и още дето са били полит. офицери, генерали ,ПАРТИЙНИ ФУНКЦИОНЕРИ вся осталая сволач -търтеи и гребачи с чирпаци.

  30. 30 Профил на ada
    *****
    Неутрално

    Средната възраст на живот в България е 72 години за мъжете и 75 за жените, тази в страни като Холандия например е 80 за мъжете и 84 за жените. Тоест пенсиониращият се на 69 години холандец получава пенсия средно 11 години. В това е разликата, а иначе вдигането на пенсионната възраст е добро нещо, така или иначе всички пенсионери работят, нека поне да е по законен начин и нека това им носи всички привилегии, както на останалите работещи.

  31. 31 Профил на е това е малоумие
    *****
    Гневно

    Всеки, който вдигне ръка в подкрепа на тази идиотска идея за увеличаване на възрастта за пенсиониране, има за цел унищожаване на нацията. Тези хора не виждат ли на какво приличат нашите възрастни родители на 68 години! Да ги сравнят с хората на тази възраст от европейските страни! Ужасна разлика! Потресаващо е да работиш за убийството на своите родители! Що за изчадия са нашите политици! Най-напред направете нещо за народа си, а след това - когато се достигне по-висок стандарт на живот, по-добро здраве на нацията, да се мисли за повдигане и на пенсионната възраст.

  32. 32 Профил на covet
    covet
    Рейтинг: Неутрално

    Като се увеличи възрастта за пенсиониране при тази безработица младите какво ще правят пак ли на гурбет ще ходят?Предлагам-навършилите възраст за пенсиониране и работещи като държавни служители да се пенсионират и да освободят местата на млади хора,а те като са кадърни и им се работи да се устроят в частния сектор да видят как се изкарват пари за заплати,данъци и осигуровки.

  33. 33 Профил на LegionerBG
    *****
    Гневно

    Отново ще чакаме светлото бъдеще.Искаме преминаване от разходопокривна във ВЛОГОСЪБИРАТЕЛНА СИСТЕМА с отделни партиди.

  34. 34 Профил на 69
    *****
    Неутрално

    ЕТ.съм от 1994 г.стотинка не съм внасял в НОИ ,няма и да внеса........Защо...Защото аз печеля парите си, докато държавния,общинския и др. апарати чатят по нета ,лентяйстват и не са полезни за обществото..... Защо да внасям 40 г.а не примерно 10,15,20 г....Защо при смърт НОИ не отпуска цялата събрана сума на семеиството на пострадалия а ги задържа за вдовишки...Все едно ,че ме задължават да си вкарвам парите в някоя фалирала банка,защо....... И ДР.Защо,защо,защо.....

  35. 35 Профил на мисли
    *****
    Неутрално

    1. Истина е, че в Европа мислят да уеднаквяват възрастта и дори Англия възнамерява ДА ПРЕМАХНЕ понятието "пенсионна възраст" - всички да могат да работят ако искат и до 150 години и да не са задължени да се пенсионират.
    2. Полицаите след 45 годишна възраст не вярваМ ДА СА МНОГО полезни.
    3. Абсолютно прав е номер 10. за УСЛОВИЯТА в България!!!!!!!!!!

    "Първо изравнете заплатите с европейските от по хиляди евро,после изравнявайте годините за пенсия.В Западна Европа живота е спокоен и там спокойно може да се пенсионираш по-възрастен,но тук живота е ад,и целта на това изравняване е колкото се може по-малко българи да доживеят заветната пенсия."

  36. 36 Профил на и не само това
    *****
    Неутрално

    До коментар [#29] от "НАРОДЕН ПЕНСИОНЕР":

    Точно тези, за които се възмущаваш напълно основателно, имат надеждата да ги държат "на работа" докато ги повика отвъдното. Какво ли допринасят за развитието на икономиката с техния "самоотвержен, изтощителен труд".

  37. 37 Профил на Просветен
    *****
    Весело

    Човека ви казва, че ще изравнява пенсионната възраст на мъжете и жените, а пък вие си мислите че ще увеличава тази на жените. Явно всички сте родени песимисти :] Според мен е очевидно, че ще намаля тази на мъжете - та нали новото правителство само положителни работи предлага - как така си помислихте обратното ?!

  38. 38 Профил на Човек
    *****
    Гневно

    Време е пенсионната система да се смени.Всеки да си събира парите в собствена сметка и сам да преценява кога да се пенсинира на 45 - 50 или 100години ,по света има много примери за това, тази пенсионна ситема отдавна е остаряла, работещите да плащат на днешните пенсионери. Трябва дискусия за смяна на модела а не дали да работиш до 100 или 200години ,утре ще се окаже че продължителноста на живота се е увеличила и пак ще вдигат възраста за пенсиониране.Защо за 20 години преход никои не въстанови имотите на пенсионните фондове от преди 1944г а и след това .

  39. 39 Профил на поправка в 35
    *****
    Неутрално

    не номер 10, а номер 9.

  40. 40 Профил на хе, хе
    *****
    Неутрално

    До коментар [#37] от "Просветен":

    е, това вече е развеселяващ оптимизъм, Като приказката: Гладна кокошка просо сънува.

  41. 41 Профил на Ламбо
    *****
    Неутрално

    от БЪЛГАРИТЕ - ОСИГУРОВКИТЕ и ДАНЪЦИТЕ

    за ЦИГАНИТЕ - ПОМОЩИТЕ и ДЕТСКИТЕ

    http://lambo.blog.bg/politika/2009/09/15/tehnologiia-na-zloto-detskite-na-ciganchetata.397818

  42. 42 Профил на ЕЛЕНА
    *****
    Разстроено

    До коментар [#20] от "БАСТА":

    УВАЖАЕМИ, НЯМА ЗНАЧЕНИЕ ,КОЙ ЩЕШЕ, ДА СПЕЧЕЛИ НА ИЗБОРИТЕ, КАКТО КАЗВАШ ТИ. КОЙТО И ДА ДОЙДЕШЕ НА ВЛАСТ, БЪДИ СИГУРЕН, ЧЕ ЩЕШЕ ДА УВЕЛИЧИ ПЕНСИОННАТА ВЪЗРАСТ. подкрепям коментиращите и напълно се присъединявам към казаното от тях. само, че няма кой да ни чуе. решението е взето. лошото е, че ще увеличат възрастта но пенсиите ще си останат обидно ниски.

  43. 43 Профил на баба Тонка
    *****
    Неутрално

    А защо не се помисли за цялостна промяна в тази сфера?Досегашната система с натрупването на тези 100 точки е удобна единствено само за така наречения пенсионен фонд!!!!В една Турция например,жените се пенсионират след изработването на 5000 дни,а за мъжете те са 6000,а минималната пенсия е 500 лири(=500 лева)!Майка ми е с 43 години трудов стаж и получава 160 лева пенсия!

  44. 44 Профил на Ne-da
    *****
    Неутрално

    Прав е 10 и аз мисля така.
    Само един въпрос имам към Г-н Министъра- къде да си сключа застраховка с Господ,че ще доживея до 63 год за да се пенсионирам и колко год после трябва да живея за да си получа внесеното за тези 40 год .
    Стимул може да ми бъде моите вноски да са на мое име /осиг. номер/и във всеки един момент да зная каква сума ми е натрупана за пенсия и кава за ЗОВ .Тези пари трябва да са наследственни така както имотите. Аз като глупак внасям соц осигуровки , а някои си щракат с пръсти и после пак вземат социална пенсия.
    Ако може като се гласува закона за възрастта да се приеме и една социална мярка в полза на работещите жени над 58, а именно -патерици, бастуни, памаперси и цефатонин в случай на нужда да са за сметка на държавата.

  45. 45 Профил на Mengele
    *****
    Гневно

    Дееба и ненормалнико дееба!

  46. 46 Профил на nenene
    *****
    Неутрално

    Ако увеличат годините за пенсия или осигурителния праг драстично аз спирам да се осигурявам хехе , аман вече , да плащам те да крадат. В случая ще знам със сигурност ,че ги давам на вятъра тези пари ....

  47. 47 Профил на jean
    *****
    Неутрално

    Естествено,че трябва да бъде изравнена. В България средната продължителност на живота на мъжете е до към 63 години - до пенсия не доживяват.

  48. 48 Профил на rex
    *****
    Неутрално

    Пенсионните фондове-мощен гейзер за грабене вече 65години! 65 години СТИГАТ-не мислите ли! Всеки нормален човек знае какво трябва да се направи-само министърът не знае!?

  49. 49 Профил на Italia
    *****
    Любопитно

    Абсолютно съм против като цяло увели4аването на пенсионната възраст...Особено пък у нас, където прираста е отрицателен...Вижте колко е средната продължителност на живота ...някой изобщо ще доживее ли до пенсия?! И ей така, като детайл да вмъкна, 4е във вси4ки тези м/ународни институции служителите могат да се пенсионират още след десет години стаж, със скромната пенсия от 1000 € месе4но...Щот милите, да ги съжалиш направо, така се преработват!

  50. 50 Профил на IMRO
    *****
    Неутрално

    Без значение дали ви харесва или не:
    1) Различните пенсионни възрасти за различните полове се счита за дискриминация, срещу Гърция, да речем, даже има дело в Европейския съд.

    Дори и да се пренбрегне това, сегашното положение, особено за България, е изключително несправедливо: жените живеят средно 77 години, но се пенсионират на 60, а мъжете живеят средно 70 години, но се пенсионират на 63... Мъжете аха да се пенсионират и умират, а жените живеят 17 години на пенсия. Нито справедливо, нито разумно.

    А специално за България една жена на 65 е 100 пъти по-трудоспособна от един мъж на 63 - трудно някой може да ми възрази на това.

    2) И да ви харесва, и да не ви харесва, пенсионната възраст и тук, и в останалите европейски, северноамерикански страни и Япония ще расте, просто няма достатъчно работещи, за да издържат армиите от пенсионери. Има две алтернативи - ниска пенсионна възраст и много ниски пенсии (доста по-ниски отколкото са и в момента) или висока пенсионна възраст и чувствително по-високи пенсии. Парите за пенсии на падат от Марс. Ако си мислите, че има друг вариант, сте прости ахмаци.

    3) Пляскали сте плюсове на един, който с гордост обявава, че от 1994 не се бил осигурявал. Може ли да сте толкова прости - нали всички, които плащаме осигуровки сега, реално плащаме пенсиите на нашите родители и баби. Като подкрепяте подобен вид поведение, реално сте за това, пенсията на баба ви да е не 150 лв, а най-много 50. Може ли такова нещо и такава простотия. Осигурявате се на 240 лв, а искате майка ви да получава пенсия 1000 лв. Изобщо в час ли сте?

  51. 51 Профил на един от пишещите
    *****
    Гневно

    И в този сайт има манипулация - защо като гласувам с плюс или минус не се отразява веднага в бройката, или това става само в някои мнения?????????????? Защо??????????? Нещо нагласяте май!!!!!!!

  52. 52 Профил на Убитака
    Убитака
    Рейтинг: 439 Гневно

    Проста сметка.
    Осигурявам се на 1000лв. Плащам над 20% вноска за пенсия(заедно с работодателя).
    Това прави над 200лв.
    Ако спра да ги плащам и се осигурявам сам:
    Приемаме: Годшина лихва над инфлацията: 3%(примерно 10% доходност при годишна инфалция 7%) - реално е много повече
    Срок на осигуряване: 40 години
    В края на периода ще имам: 185 011лв.
    Или по-тончо ще имам 1 264 615, които ще се равняват на 185 011 сегашни.
    Сто Осемдесет и Пет Хиляди лева.
    Или само от лихвите до края на живота си ще получавам около 1500лв пенсия и след смъртта ми парите остават!
    Тези пари ще са си мои, ще мога да харча както искам, ще мога да си платя лечение, ако се наложи.
    Ако умра, ще ги дам на децата си или на съпруга.
    Колко пенсия ми гарантира държавата при тези вноски?
    Защо не направят пенсионното осигуряване ДОБРОВОЛНО?
    Да ги видя тогава....

  53. 53 Профил на Master of Puppets
    Master of Puppets
    Рейтинг: 1127 Неутрално

    Номер 10, много точен и верен коментар, напълно съм съгласен! Това е просто подигравка с хората, които не само че не крадат и не живеят на гърба на другите, ами и хранят крадците и паразитите.

    "Master of puppets is pulling your strings, twisting your minds, smashing your dreams"
  54. 54 Профил на Луцифер
    *****
    Неутрално

    Спрете пенсийте на работещите пенсионери, защото вече никой не наема работници в непенсионна възраст за да не им плаща осигуровки. Това генерира допълнително огромна безработица и прави младите неконкурентни на пазара на труда. Един пенсионер е готов да работи за 240лв. защото има и пенсия, но как да оживее един млад човек в БГ с тези пари и да има деца, семейство???...
    Пенсионерите изядоха работните места на младите и те избягаха в чужбина а от там им пращат и пари ?????.....Това е геноцид срещу всички непенсионери, които са мн. по-малко от 2 500 000 пенсионери, като за капак Масларова ги прати и на почивка на море щото са мн. уморени... Имам една мечта"да стана ПЕНСИОНЕР!". Яд ме е че не съм дърт, щях да имам работа...и пенсия...а сега съм безработен и чакам да ми вдигнат пенсионната възраст....Майната ви на всички червени БГ-дъртаци...

  55. 55 Профил на Пенсионер
    *****
    Неутрално

    Покажете ми един умен човек, който да се казва Тотю? Каквото му името, такъв му и акъла!

  56. 56 Профил на към IMRO
    *****
    Неутрално

    Мъжете умират по-рано, защото живеят като прасета - тъпчат се с тлъсти , мазни храни, набиват всевъзможни вредни храни, а ги мързи да се движат. От леглото - на масата! След работа в службата, жената започва нов работен ден вкъщи. А мъжът се връща - пухти колко е изморен, сяда на масата - храни се пийва си до насита, а и повече, премества се на леглото или фотьойла пред телевизара и заспива. В това време жената работи - за нея няма умора. Така, че жените всеки ден имат по две надници, а мъжете една - само в службата. Това справедливо ли е? Затова жените следва да се пенсионират няколко години по-рано или домакинската работа също да се зачита за трудов стаж.

  57. 57 Профил на IMRO
    *****
    Весело

    Ами Убитако, искай да се въведат лични пенсионни сметки, така както се предлага от 5-6 години от някои икономисти. Макар че тогава остава проблемът как да се плащат в средносрочен период пенсиите на сегашните пенсионери. Трябва поне 5-10 години да има солидни бюджетни излишъци, за да може да се осигури безпроблемен преход (т.е. да не измрат сегашните пенсионери от глад поради безпаричие).

    И спрете да ревете за "европейските заплати". Като гледам качеството на стоките и услугите (да речем качеството на строителството и на обслужването в магазините), точно "европейски заплати" едва ли заслужавате.

    Но както и да е, от 1997 г. има постепенен процес на изравняване и след 20-на години предполагам нашите заплати ще се изравнят с тези в Гърция и Португалия.

    Да не бяхте гласували за Луканов и Виденов, можеше да сме с 500 лева и 10 години напред. Но на българина естествено ъкълът му идва винаги след това.

  58. 58 Профил на Гласът на разума
    *****
    Гневно

    Господин Министре,

    Днес излязоха данните за средните доходи на човек от населението през м.юли 2009 г- 322 лева, г-н Министре.

    При това положение какви 420 /ЧЕТИРИСТОТИН И ДВАДЕСЕТ/ ЛЕВА минимален осигурителен доход, г-н Министре? НА КАКВА БАЗА?

  59. 59 Профил на Милко
    *****
    Неутрално

    Мдаааа... явно "масларовщината", а защо не и "нейковщината" са неизкореними в това министерств. Абе като не знете как се прави поне погледнете другите. Аи вземете прочетете чата г-н министър (малката буква не е грешка).

  60. 60 Профил на QUEEN7
    *****
    Неутрално

    Напълно подкрепям 25. Възрастта за пенсиониране на жените и мъжете не може и не трябва да се изравнява! Всичко друго са само популистки изказвания!

  61. 61 Профил на eh dragi mi izbirateli
    *****
    Неутрално

    гласувш заТотю, получаваш масларката. после псуваите че Костов ви е виновен!

  62. 62 Профил на ELEGANTEN
    *****
    Неутрално

    Много е важно за една държава да разполага с жизнен и многоброен потенциал от граждани (ДА УВЕЛИЧИМ БРОЙКАТА).

    Важно е за цялата и' финансова система и икономика. Тъй като "спешно" трябва да се каже, че имаме такъв се толерира тази порочна система (да прибавим и циганите за хора с потенциал , да увеличим трудоспособните и т.н.).

    Понеже парите са всичко , а те в общият случай не са истински, а кредити - НИЕ ИСКАМЕ ДА ИМАМЕ ПОВЕЧЕ КРЕДИТОВЪЗВРАЩАТЕЛИ И КРЕДИТОДОВЕРИЕ В НАС КАТО СИСТЕМА.

  63. 63 Профил на Zapasnqk
    *****
    Весело

    До г-н Министъра,
    а що не ми броите пребиваването в казармата като Първа или Втора категория труд?

    Чувствам се силно дискриминиран от лапето продавало сандвичи на морето което за същия период от време ще има трудов стаж като моя в казармата. Тази несправедливост трябва да се поправи! Аз там пожеление не съм ходил. Работното ми време в било повече от 8 часа. Празници, съботи и недели – нада.....


    Докато пазих родината вие обезмислихте моята "работа",
    окрадохте я! Сега да си поискам оръжието и да ви почвам ли,
    нали съм се клел да я пазя тази държава....

  64. 64 Профил на IMRO
    *****
    Весело

    До коментар [#60] от "QUEEN7":

    Мила моя, "популистко" щеше да е от утре пенсионната възраст да се свали на 30 години - да зарадваме електорато, който иска да му падат пачки, без да си мърда задника.

    Това да се заемеш с реалните проблеми на пенсионната система е държавническо. Именно заради това предишните 2 правителства не мръднаха и едно болтче там.

    Именно заради това предишната (изключително) наболяла реформа я направи Иван Костов - предполагам че тази ще я инициира сегашното правителство.

  65. 65 Профил на Ген.Гурко
    *****
    Неутрално

    Излишно е да питам защо под изравняване г-н Министъра разбира увеличаване на годините за жените вместо намаляване на годините за мъжете, които и без това живеят статистически по-малко. Преди да върнат откраднатото през тези 20 години нямат право дори да споменават за допълнително натоварване на българското обикновено население, защото то освен за себе си работи и поема разноските и издръжката на цели огромни паразитни групи вкл.циганите, чиито дори консумативни разходи за ток и вода са маскирани като "загуби" и съответно "обосновано" включени във фактурите и на последния отруден български пенсионер. Но не стреляйте по пианиста, той толкова може.

  66. 66 Профил на АБФК
    *****
    Неутрално

    Г-н министре, има не малко неща не съвсем логични!
    Безработицата се увеличава, а стимулирането на наемането на пенсионери от работодателите продължава да съществува. Вярно е, че някои от тези хора са в силите си, пенсионирани по най-различни причини по-рано: най-вече тези от системата на МО и МВР.
    И това изравняване. Идеята е пенсионната възраст да се отдалечи във времето, а в същото време съществува една не малка категория, получаваща РЗ и пенсия.

  67. 67 Профил на мислещ
    *****
    Неутрално

    искам си пенсията като реална сума от това, което съм внесъл през трудовия си живот. Не искам % подаяние, а останалото да отива при циганите и търтеите, които нямат ден трудов стаж, а вземат по 100 лева месечно, освен това само за тях се мисли и им се увеличават пенсиите. Долу тавана на пенсиите, каквото си изработил, това получаваш. Не си работил, не получаваш !
    Жените не могат и не трябва да се пенсионират наравно с мъжете, жените раждат и отглеждат деца на тази държава и техният труд е много по- натоварен, това, че жената е равна на мъжа, не означава, че трябва да работи до същата възраст. Това е безобразие и подигравка.
    Безобразие и подигравка е това, което се предлага- увеличаване на пенсионната възраст. Кобурга ни взе детските, Тотю ни отнема пенсиите и почивката на стари години. Изравнете заплатите ни и труда ни с европейците, тогава се оправдавайте с европейското пенсиониране.
    В България няма работещи, няма млади, защото няма за какво да работят и да стоят тук. Има цигани и търтеи, социално слаби, които някой трябва да издържа , храни и лекува. Затова работещите се изцеждат ежедвено, за да си правят пиар за наша сметка. Най-добре е да спрем да ви работим и да ни храните !

  68. 68 Профил на fiksun
    *****
    Неутрално

    От над 60 коментара в не повече от 5 ставаше дума за смяна на разходно-покривната система със система с индивудални сметки на всеки, който се осигурява - както за пенсионното, така и за здравното осигуряване. Това е единствения начин, всички да си внасят осигуровките, друг просто няма.
    Ако правителството няма пари да плаща пенсии в преходния период от едната към другата система, може да емитира дълг.
    Колкото повече се отлага това (единствено) решение, толкова по-трудно ще става да се приложи напрактика.
    Така че сега когато е момента да опищите орталъка, се постарайте повече в тази насока!

  69. 69 Профил на таван
    *****
    Неутрално

    докога ще има таван за пенсиите на хората, пенсионирали се преди 2010 год. ? Защо тогава нямаше таван на осигуровките ? Къде ми са парите и кога ще си ги получа ? Пенсията е това, което си изработил, не това, което са ти дали.

  70. 70 Профил на Neeskens
    *****
    Неутрално

    Уж имаше избори,пък сега пак социализъм...
    Бунтове,друго не остава.

  71. 71 Профил на до 68
    *****
    Неутрално

    прав си, индивидуална партида за песионна и здравна осигуровка, след което ползваш това, което си внесъл. Кой не внесе, не ползва. Стига вече с криво разбран хуманизъм да се издържат готованци, не желаещи да работят. Нали в Европа имат индивидуални партиди ? Защо тогава оттам ще се вземе само пенсионната възраст т.е. увеличаването и, а останалото - пак по нашенски.

  72. 72 Профил на jj
    *****
    Неутрално

    до IMRO: Идеята ти да плащам по-високи осигуровки, за да има по-висока пенсия баба ми, нещо не ми харесва. Не е ли по-добър вариант да се осигурявам на минимална заплата, а остатъка от осигуровката да я давам директно на баба си, та и тя да види хаир женицата. Иначе рискувам моите осигуровки да отидат в джоба на някой тлъст бивш военен или полицай с 15г. стаж първа категория, който в момента получава тавана и си доработва като охранител. Така, че аз подкрепям този, който от 10 години не се е осигурявал като ЕТ.Само не зная как не са го сбарали от НОИ

  73. 73 Профил на извод
    *****
    Неутрално

    като искате да намерите пари за пенсии, просто си свършете работата, за която ви избрахме - осъдете всички, които са крали, нека върнат милиардите, които откраднаха, внесете тези милиарди в пенсионен фонд и тогава не само ще има пари, но няма да се налага да увеличавата възрастта за пенсии. Обаче не ви стиска, нямате дупе за това, можете само да лаете по телевизията и да констатирате кой колко крал. Осъдете и конфискувайте парите и имотите на крадливите ! Стига празни приказки !

  74. 74 Профил на Габи
    *****
    Неутрално

    Необходимо е незабавно да се пресече възможността на пенсионери да заемат работни места за които има кандидати в непенсионна възраст. Да се заинтересуват как това е уредено в други държави и да го направят и тук. Безобразие-пенсионирали някой в млади години и цветущо здраве и той още 30 години заема място на някой младеж без работа. Избор-или заплата или пенсия, това е.

  75. 75 Профил на Браво на IMRO
    *****
    Неутрално

    Поздравления, човече!

  76. 76 Профил на Наблюдател
    *****
    Неутрално

    ДА........., народа изтрезнява по-бързо от колкото си мислех!
    Дупе да им яко на герберите по нова година. Вече и приказките от типа "ония са виновни няма да фащат декиш".
    Интересно ще да е, а точно тогава вече ще са посвикнали с властовата хранилка......

  77. 77 Профил на jj
    *****
    Неутрално

    Да допълня сериозно: Истината е, че пенсионната система в цяла Европа се тресе и предстои да рухне. Системата "Бисмарк "работи само при положение, че работещите многократно надвишават пенсионерите. В противен случай пирамидата се обръща и става страшно. Със сигурност това е последното поколение европейски пенсионери, което ще ползва благинки в такъв размер. Та,за България също трябва да се разсъждава в тази посока.

  78. 78 Профил на Master of Puppets
    Master of Puppets
    Рейтинг: 1127 Любопитно

    IMRO, като казваш, че парите внасяни сега отиват за родителите ни хайде да те попитам какво се е случило с техните пари????????? При комунизма е нямало искам/не искам, финансов автозматизъм и тва е. Тогава пак питам - къде са парите??????????????

    "Master of puppets is pulling your strings, twisting your minds, smashing your dreams"
  79. 79 Профил на Като № 9
    *****
    Гневно

    Съгласен съм с № 9. Откъде накъде ще вдигат пенсионната възраст. И на мен ми омръзна да гледаме само Европата, какво правят там .. ами айде изравнете доходите... Защо вечно потърпевши са хората. Ьма нали се видяха сега от позиция на силата - знаят, че няма кой да ги спре- къде са синдикатите,
    къде са протестите срещу идеята... Уморих се ! Малоумна идея ...

  80. 80 Профил на pensionerka
    *****
    Неутрално

    До коментар [#31] от "е това е малоумие":

    Не виждам как се съхранява нацията със средна пенсия 240 лв. Ако не са порасналите ми деца, надали ще мога да доживея и два месеца. Ако обаче ми беше позволено да поработя, докато съм с ума си, може би нямаше да съм в тежест да другите още на 57 години. Така че като говорите гръмки думи, имайте предвид конкретните човешки съдби. Разбира се, че който може, трябва да продължи да работи, а който не - затова има пенсии за инвалидност, които социалинте осигуровки предвиждат.

  81. 81 Профил на бррррррррр
    *****
    Весело

    Ама има ли някой който да се надява на пенсия
    (става въпрос за небогопомазаните) Ако има такива да са живи и здрави ... и да си живеят в заблуда.

  82. 82 Профил на СУВЕРЕН
    *****
    Неутрално

    Говедо, с избори не се дава пълномощно за малоумие.

    БАСТА
    * 20

    НЕ СЕ ОПЛАКВАЙТЕ,КЪСНО Е . ДА СТЕ МИСЛИЛИ НА ИЗБОРИТЕ.

  83. 83 Профил на ОХ
    *****
    Весело

    Уморих се вече от простотия. А минаха само 2 месеца....

  84. 84 Профил на Пенсионер
    *****
    Неутрално

    Няма никакъв смисал да внасяш високи осигуровки, защото има таван на пенсиите. Преди 96 нямаше осигурителен таван и внасях съответно на заплатата огромни осигуровки. Костов поне сложи таван през 98 година.
    Изчислената ми пенсия сега е 1047 лв, а ми дават 700. Някой ако каже, че това са много пари, грях му на душата.
    Не внасяйте осигуровки, държавата ще ви каже накрая "ядец" и ще сложи таван.
    Не завиждайте на такива като мен. Богат от пенсия и заплата не се става, става се с крадене и далавери. На Герговци, Гущери и Черепи парите не са много, те взимат от пенсионера, погубил здравети си. Никой не дава висока заплата даром, иска се висока квалификация и денонощен стресиращ и погубващ здравето труд.

  85. 85 Профил на Топора
    *****
    Весело

    До коментар [#73] от "извод":
    Недей бре човече то геноцид ще стане .... знаеш ли колко народ ще требе да отиде по затворите


    До коментар [#19] от "Йеа-а-а":
    Точно така ... подобно на "Американската мечта", която е недостижима това става сега "Българската мечта" ...

  86. 86 Профил на до pensionerka
    *****
    Неутрално

    ало, ами къде са ти парите ? Щом си със 240 лева пенсия или парите ти са изядени от комунистите, или не си се осигурявала върху реален доход или си била с ниска заплата и оттам с ниска пенсия. Откъде накъде сега заради теб на мен ще ми увеличават пенсионната възраст, за да имаш ти по-висока пенсия? Ами да си си мислила, като си работила, че да имаш бели пари за черни дни. Продадохте имотите си и апартаментите на децата и внуците си, изхарчихте всичко при социализма и сега рев - пенсионер означава умиращ. Конкретни съдби няма и не може да има в една система, която събира пари от работещите, за да издържа неработещи. Ако има конкретни съдби, то знае ли някой коя е моята ? А моите деца, тях издържам, за себе си внасям, а и пенсионери отгоре на всичко на главата ми. Да сте си мислили на младини.

  87. 87 Профил на дум
    *****
    Неутрално

    цялата работа е, че няма пари, а трябва да се правят жестове към пенсионерите. Те са винаги с привилегии, в тази държава само за пенсионери се говори и мисли, никога за децата. Няма какво да се оплакват пенсионерите от ниските си пенсии, те са ниски, защото заплатите им бяха ниски при социализма, а от ниска заплата висока пенсия не става. Отгоре на това и ги окрадоха.
    Не е справедливо сега работещите да плащат за социалистическите пенсионери и техните вноски да отиват в небитието, за сегашните пенсионери. Прави са хората, които пишат - каквото си изработиш, това ще вземеш. Така ще има стимул да работиш и внасяш, а иначе, като знаеш, че с твоите пари друг ще се облажи -естествено, няма да внасям.

  88. 88 Профил на Рейтингомер
    *****
    Весело

    Тоя свали рейтинга на ББ с много. Знаете какъв "нарцис" е ББ, той няма да търпи това.

  89. 89 Профил на х
    *****
    Неутрално

    Хубаво е пенсионната възраст да се вдигне до 70г.Така няма да има пенсионери и въпроса е решен.Разбира се има длъжности ,на които може да се работи до 100г.Именно заемащите тези длъжностти ще решават да се вдигне пенсионната възраст.Защо да не си дремят на работното място и държавата да им плаща.Държавата плаща добре,както се видя на този който не работи.Не виждам миньор и полицай на 70г.Това е истински резил бе нови управляващи.Стегнете се малко,че както народът ви е избрал така и ще ви изрита от властта.

  90. 90 Профил на да,да
    *****
    Неутрално

    "трябва да мислим за изравняване на пенсионната възраст на мъжете и жените "
    - трябва да мислим за махането на Тотю от министерския пост, нещо много простее. То и физиономията му е текезесарска.

  91. 91 Профил на 123
    *****
    Неутрално

    а сте го въвели и вдигнали пенсионната възраст, а сте си отишли посрани от власт и ще ви отвеем. Не си мислете, че сте вечни

  92. 92 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1183 Любопитно

    Пенсионната възраст за мъжете трябва да е с 5 години по-малка от тази на жените т.к. в България мъжете живеят средно 69г. а жените 74г. Напрактика сега се получава така, че един мъж взима пенсия средно 4 години а една жена 3 пъти повече - 12 години. Редно е жените да работят повече, т.к. остаряват по-бавно!

  93. 93 Профил на pensionerka
    *****
    Неутрално

    До коментар [#86] от "до pensionerka":

    Знаете ли, тридесет години бях учителка в елитна гимназия. Там ми останаха парите и мисля, че преживях достойно живота си. А за апартаментите - имам една къща от моите родители, успях само да я поддържам в добро състояние, нея ще оставя и на децата си.

  94. 94 Профил на Carmen69
    Carmen69
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#25] от "zasegnata":
    Абсолютно съм съгласна!!!!

  95. 95 Профил на M
    *****
    Неутрално

    Хората след 60 вече са изморени, имат здравословни проблеми. Качеството на труда им е много по-ниско. Да вземем преподавателите, примерно по техническа специалност: с увеличаване на възрастта предметът, който преподават все повече се доближава до археологията, отколкото до модерните технологии.

    А Тотю ще се навие ли да го оперира 70 годишен хирург?

    Оставете хората да си вземат почивката.

  96. 96 Профил на mi6osp
    mi6osp
    Рейтинг: 1078 Неутрално

    Чудя се на тези умници как не им е дошло на ум да увеличат пенсионната възраст направо на 75 г.-ще решат всички пенсионни проблеми от раз.Само трябва да приучат част от работещите да ходят с памперси...

    Когато някой е глупав,то е за дълго!
  97. 97 Профил на пенсионер
    *****
    Неутрално

    Пенсионната система в Бг е изключително несправедлива. Познавам жени, които без да са работили и час, получават над 400 лева пенсия (от мъже ченгета, бивши партийни секретари и мутроподобни държавни служители). Никой не взима предвид доходите на песионерите от наеми. Защо не задължат всеки пенсионер да декларира доходите си. Колко пенсионираните лекари работят на черно в 2-3 ЛКЦ-та и не винаги са компетентни? А бизнесът с частните уроци? Никой не ги облага с данъци. Верно е, че пенсиите на някои са ниски, но е вярно че след определена възраст не може да се извърщва определена работа. А какво става. В БАН и Университетите работят напикаващи се дядовци и баби и никой не може да ги бутне. А младите хора бягат в чужбина. Проблемите са много. Но ако се въведе ред в тази държава може да се оправи и пенсионната система.

  98. 98 Профил на Carmen69
    Carmen69
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Предлагам да се свика референдум по тази тема!!!!

  99. 99 Профил на до 93
    *****
    Неутрално

    учителка в елитна гимназия не означава висока заплата, особено при социализма. Затова е нормално пенсията да е ниска. Хайде без ревове, онези времена безвъзвратно отминаха. Сега работя и си събирам, за да имам на старини. Къщи, апартаменти, вили, всеки да си мисли, стига сте се оплаквали, че нищо нямате. Да сте си направили. Преди 20 год. се гордееха, кеато кажеха, че са голи като пушки, сега е друго. Всеки сам оправя живота си и не е длъжен да мисли за другия, особено ако той е неудачник.

  100. 100 Профил на до 97 от работещ
    *****
    Неутрално

    подкрепям напълно вашия коментар. Едно е официалната статистика, друго реалността. Имам съседи, жената не е работила нито един ден, защото я мързи и все на болна се правеше. Сега взема 100 лева, без ден трудов стаж. Мъжът и пътуваше по корабите, има 300 лева пенсия. Вече 7 год. след пенсионирането си / пенсионираха ги там по-рано, с друга категория труд /, продължава да е на корабите, без да плаща данъци, без осигуровки, пари на джоб само. Имат по реституция два апартамента и гараж, от тях над 1000 евро месечен наем / за толкова знам /.
    Но тези хора според официалната статистика са бедни и загиващи пенсионери с минимални доходи, вземат помощи и неработилата се води инвадил със съответните привилегии - добавки към пенсията, транспорт и лекарства.
    В тази връзка да попитам - защо пенсионираните по болест, без да са работили нито ден, получават същото, като този, който се е инвалидизирал като работещ и нещо е дал на тази държава ? Защо хора без трудов стаж ползват правата на инвалиди ? И не ми отговаряйте, че били немощни и болни ? Те не са работили, а ползват. Затова да си берат гайлето, да се оправят сами.Стига християнски истории на чужд гръб





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK