Осем столични автобусни линии са пред промяна заради метрото

Осем столични автобусни линии са пред промяна заради метрото

© Надежда Чипева



Осем автобусни линии ще променят маршрутите си, една ще бъде закрита, а интервалите на движение на две тролейбусни линии ще бъдат увеличени, съобщи БТА. Промените са договорени от работна група, съставена от общинските транспортни оператори, "Метрополитен" АД и Центъра за градска мобилност. Причината за предложеното съкращаване на автобусните линии е пускането на целия участък на първия лъч от столичното метро между "Обеля" и "Младост".


Предлаганите от работната група промени в схемата на градския транспорт предвиждат да не се променят маршрутите на автобусни линии 3, 4, 5, 76, 88, 94, 111, 113, 213, 214, 306 и 413. Предлага се и оптимизация на тролейбусите по линиите с номера 5 и 8, което на практика означава намаляване на колите и увеличаване на интервала им на движение.


Ще бъде закрита автобусна линия 313, която вози пътници от "Младост 1" до Централна гара.




Студентската линия 280 няма да ходи до Софийския университет, а от сегашния си маршрут до "Орлов мост" ще завива към бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" и от бул. "Ген. Д. Николаев" и Сточна гара ще стига до Централна гара.


Едната от двете автобусни линии към летище София също ще промени маршрута си - 284 ще пътува от "Терминал 2" не до Спортната палата, както е сега, а от "Дружба 1" към "Младост 1".


Автобусите по линия 305 от бул. "Цариградско шосе" няма да стигат до "Орлов мост", а ще продължават към румънското посолство, а оттам през гара "Подуяне" към Централна гара.


Колите по линиите с номера 67, 68, 69, 70 и 123 ще имат нова обща начална спирка по маршрутите си - предвидено е изграждането на обръщало на бул. "Св. Кл. Охридски" срещу КАТ.


Според работната група принципите, по които е работено, са били минимизиране времето на пътуване, осигуряване на удобно прекачване и гарантиране на минимален пешеходен достъп от 300 метра до автобусните спирки, както и маршрутите да обслужват центрове с пътникопотоци, освен в комплекс "Младост", новите бизнес и търговски обекти, летище и жк "Дружба".


Според решението на комисията Центърът за градска мобилност трябва да проучи пътникопотока по новите линии, за да се разбере трябва ли да се правят корекции.


Това не е последното решение за съдбата на линиите, обслужващи район "Младост" и част от район "Студентски", тъй като за реализирането на планираните промени трябват и становища


от районните кметове, а освен това ще се приемат и сигнали от граждани, фирми и организации.


В протокола на комисията не е посочено с колко е намалял пътникопотокът по сегашните наземни автобусни линии след пускането на метрото, но се казва, че те трябва да станат довозващи към линията на метрото.


Прави впечатление, че промените в достатъчно голям процент от градските линии в столицата не се правят на база данни от преброяване на пътникопотока, коментират експерти. Използващите досегашните маршрути на линиите ще трябва да си приготвят двойно по-голяма сума за пътуване, ако се возят с билети, тъй като например на един пътник от летище София ще му трябват два билета за пътуване до центъра.


В мотивите на комисията не е изяснено и дали предложенията са водени от желанието да се икономисат пари от автобусния транспорт или от идеята пътуващите над земята да се возят в подземния транспорт. Въпреки желанието на работната група да се освободят пътища за автомобилите и по-бързи маршрути за автобусите, това едва ли ще се случи на практика, отбелязват специалистите. Всеки един софиянец може да види, че задръстванията на Сточна гара не са рядкост през деня, а допълнителната "екстра" за автобусните линии ще е и чакането в района на румънското посолство, коментират експерти.

Ключови думи към статията:

Коментари (69)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на qwerty
    qwerty
    Рейтинг: Неутрално

    Не знам град, където да няма пряк транспорт от летището до центъра. Сега ще стане така с Терминал 2 на летище София, където минават всички външни полети.

  2. 2 Профил на тъпото
    тъпото
    Рейтинг: Неутрално

    Тъпо е това с 284!
    Все пак, от центъра трябва да има пряка линия, не можеш да накараш пътниците с куфарите от летището да се бъхтят в метрото. Нали и на СУ има станция на метрото, там не могат ли да се качват на него? Не пълнете изкуствено метрото с пътници, то само ще се напълни! Даже се чудя, никой ли в тая община няма акъл, та да се сети, че не може на една линия да се натикат към 400 хил. жители (300 хиляди в Младост и сигурно 100 хиляди в Дружба, плюс от селата наоколо), и че метрото не трябва да се разклонява към Дружба и летището - за там си трябва отделна линия. Явно съм много тъп, та не вярвам на разчетите за "пътникопотоците" на бивши мустакати зам. кметове, които се видя за какво мислят

  3. 3 Профил на .
    .
    Рейтинг: Неутрално

    До коментар [#1] от "qwerty":

    ти колко града знаеш?
    и в колко от тях икономията е на първо място?
    и къде другаде пътникът не е клиент, а товар?

  4. 4 Профил на SLR
    SLR
    Рейтинг: Неутрално

    Браво!!! Ще трябва да си нося батата да се доредя за рейс на Плиска!

  5. 5 Профил на Тревен
    Тревен
    Рейтинг: Неутрално

    Това метро не е панацея.

  6. 6 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1353 Неутрално

    Абе, ония идиот Стоилов нали го бяха уволнили бе....Минко Герджиков да не го ползва пак Велизарчо за съветник?
    Тия от "работната група" явно нямат представа къде минава метрото и къде минават предвидените за оптимизация тролейбусни и автобусни линии....Тия явно нямат представа за транспортните тапи в София и нямат представа за говедопотока...Аман от малоумници в този град...

    Ecrasez l’infâme
  7. 7 Профил на Кольо
    Кольо
    Рейтинг: Неутрално

    След като всички предвидени промени станат факт, София може официално да получи титлата "Най-шибан град" във Вселената.
    Няма друга европейска столица, в която да няма метро, влак или поне рейс от летището до центъра.

  8. 8 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1078 Любопитно

    До коментар 2 (Тъпото):
    След време линия 1 ще продължи от аерогарата на север и ще се съедини с началото на линия 3 при Враждебна. Така от летището ще има 2 линии към центъра.

    PS: Младост нали се сещаш, че не е 300000 а около 115000. Тъй, че по-спокойно с цифрите

  9. 9 Профил на Question Mark
    Question Mark
    Рейтинг: 667 Неутрално

    Някои линии нека ги променят, ама това с 284 е мега тъпо..

    Няма да се спести толкова, колкото неудобства ще се създадат...

  10. 10 Профил на Malta
    Malta
    Рейтинг: 411 Разстроено

    Е, поне няма да закриват 76..както беше в първия анонс на "мозъчния тръст". Понасям се, да кажем, с 284 от Терминал 2 към Младост 1 - това също е добре. Обаче - от Дружба 2 - как да стигна до Младост 2 ? Сутрин ходя пеша от Младост 2 (ХИТ) до ХМС защото става по-бързо и после се прекачвам на Цариградско шосе на 204 за да изплувам в Дружба 2. 88 не ми върши работа , пък и не само на мен..Излиза, че времето ми за пътуване, както и да го смятам, си е 1 час..Е, не е гот де.
    А с метрото е супер. Бързо и удобно. Чувстваш се бял човек.
    Толкова ремонти му дръпнаха на ул. Ал.Малинов и не махнаха зелената площ между платната..Щеше да се повиши пропускателната способност на пътя, ама не би..

    Mal
  11. 11 Профил на Тревен
    Тревен
    Рейтинг: Неутрално

    Само да не стане така, че цялото столично гражданство, вкл. емиграцията от Плевенско, да стане зависимо от един-единствен вид транспорт- метрото.

  12. 12 Профил на Bus 284
    Bus 284
    Рейтинг: Неутрално

    От Терминал 2 за да стигнеш център ще ти трябва първо автобус, после метро.... тъпоооо.... Има и трети вариантза чужденците - такси за 60 лв!

  13. 13 Профил на борко
    борко
    Рейтинг: 1016 Неутрално

    А за 94 каква ще е промяната?

    If you want to kiss the sky, better learn how to kneel.
  14. 14 Профил на let stupid ideas roll
    let stupid ideas roll
    Рейтинг: Неутрално

    Маршрутът на 280 и сега е дълъг - каква е логиката да го удължават още повече? Точно кой университет е край гарата? Този за к**ви?! Логиката на пренасочване е меко казано абсурдна. Е, теоретично поне при него разстоянието до СУ не е толкова променено, в краен случай студентите ще поддържат форма, тичайки за лекции два квартала (предвиждам скок на продажбите на закуски между Орлов мост и СУ). Или още повече ще пропускат лекции, вече с аргумента че няма директна линия до Университета. За пръсването на 94 по шевовете ще си замълча, той и сега рядко е празен, сега просто няма да се диша в него.

    За 284 не ми стигат думите да определя колко безумна е идеята. Една по-малко пряка линия до Центъра, която се изражда във връзка между "спалните райони". И на практика хвърляне на всички пристигащи на Терминал 2 в лапите на такси-мафията.

    За промените в 305... раздвоен съм. Алтернативно надарените господа от работната група с него запълват просто мястото на 313, оставящи хората на Орлов мост с единствена връзка с гарата чрез 213/214. Не твърде оригинално. Ако беше тръгнал поне вторият метродиаметър от гарата, как да е, но до тръгването му остават години.

    Хайде, разреждането на тролейбусите мога да го разбера, те така или иначе са бавни и спират на всяка керемидка, но не проумявам защо се махат и пренасочват бързи и директни линии, които досега отпушваха трафика от и към центъра. Освен за изкуствено запълване (по-скъпо за пътниците впрочем, заради двата билета) на метрото. Да се бяха изпразнили вече превозните средства заради преминали към метрото - разбирам. Но насилственото принуждаване на хората да минават към новия транспорт реално граничи с абсурд.

  15. 15 Профил на Гаро
    Гаро
    Рейтинг: Неутрално

    Че те тролейбусни линии 5 и особено 8 са достатъчно разредени дори в момента
    Не ми е ясно как те се вписват в новите маршрути на метрото

  16. 16 Профил на Але
    Але
    Рейтинг: Неутрално

    Безумия безкрай....

    два транспорта от летище до центъра. И като си с багажите, купона ще е пълен.

    Да не говорим за разреждането на тролейте... те не се ползват само от Младост 1, уважаема "работна комисия" (или по-точно комисия по интереси). Много хора от Изток, Гео Милев я ползват за да стигнат до Медицинска академия или офисите там примерно... Но това някак случайно "не се анализира"... Щото никой няма келепир от хората в тролейте... трябва 284 да има 384, 484, 5,6, и т.н. автобусни маршрутчета кратки и бързи за да се въртят километри - щото общината плаща на километър и всяка минута престой е загуба за "концесионера"

  17. 17 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1482 Неутрално

    Така, както аз ги виждам нещата, идеята е не оптимизация и удобство за пътниците, а дупчене на повече билети.
    Тъпотии!!!

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  18. 18 Профил на чужбинец
    чужбинец
    Рейтинг: Неутрално

    Нещо май се бъркате... Всяка година летя по няколко пъти, а до сега в автобус 284 не съм стъпвал. Може да бъркам терминалите, но повечето международни полети се обслужват от автобус 84, а не 284. Не казвам всички международни полети, просто защото не съм сигурен. Но Италия, Франция, Германия, Англия стопроцентово са на терминала, пред който спира автобус 84. Старията терминал. 1ви.

  19. 19 Профил на alderweireld
    alderweireld
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    чужбинец, от стария терминал летят само нискотарифните компании и чартърите... Полетите на всички големи компании и офисите им са на терминал 2.

  20. 20 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 675 Гневно

    Защо СКГТ не мисли и за обратната посока.Например хората от ЖК Надежда имат един единствен транспорт до Центъра .В момента се строи отсечка,която да свързва и Надежда с метрото , но строителството ще продължи до 2012-13 год.?Същото важи и за хората от ЖК Лиулин,Свобода.Метрото е удобно,но за да стигнеш до него си е цяла сага!За да видя родителите си в Младост 4,трябва да сменям поне 3 превозни средства,макар и ползваики метрото и зялото пътуване продължава 90 мин.- засичала съм го.Какво мисли общината???
    А недаи си Боже,свекърва ми да тръгне от Младост 1 до Надежда-тя ще се загуби и трябва да я издирваме.Няма и паркинги около Обеля и Младост 1!
    Иначе метрото е огромно предимство,но не на всяка цена!!!

    Tony
  21. 21 Профил на godblessed
    godblessed
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Боже опази! Спрете с безумията, които постоянно вършите! Колко по-лесно е да се развали нещо работещо, отколкото да се поумува малко и да се реши неговата (наистина) оптимизация. Уви, за това се иска и акъл.
    Метрото не е панацея. В развитите държави е основен способ за придвижване, но там има и повече линии. Ако стане факт това предложение, предпочитам да се возя в маршрутки. Да, верно, ще се тъпчем, ще ни бъде топло през зимата, но по-добре така отколкото за същите пари да сменям няколко транспортни средства и да зъзна по спирките в очакване на и без това нередовните ви автобуси...

    П.П. Мисля че предложението за промяна на линиите на иначе студентските автобуси е най-голямата тъпотия. Нобелова награда за този, който е дал тази МАЛОУМНА идея!!!

  22. 22 Профил на Анастас
    Анастас
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    София си е малоумна столица по-принцип, сега гледат да я направят още по-малоумна май.
    Като смятат че метрото е такава панацея и ще оправи града защо не строяха последните няколко години по няколко лъча едновременно, можеше Надежда, Черни връх и Дружба да са готови сега като мислят така.
    Ама аз мисля че това не е решение, нито отрязването на летището ще им помогне с нещо.
    Няма столица в, която да се концетрира всичко в една държава, да се тъпка, да се отварят работни места и да идват хора от цялата страна, а след това да се чудим за инфраструктура и транспорт. Всичко е от нашето малоумие, не от нещо друго!

    http://atphoto.bg
  23. 23 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1353 Неутрално

    Да погледнем участниците в "мероприятието". Както ни уведомява Дневник, това са: "общинските транспортни оператори, "Метрополитен" АД и Центъра за градска мобилност." Столична община и нейната администрация имат странно разбиране за функцията на ОГТ(обществения градски транспорт). Още по-странна е инициативата на ЕООД-то наречено Център за градска мобилност....От съмия център разбирам, че поредното безумство е сътворено по негова инициатива, а не виждам в цялата тази смрад поне представителите на другата част от процеса - тия които ползват услугите на адския столичен транспорт. Тук говоря за опосредствано представителство, чрез общинските съветници. Очевидно, според ЦГМ ЕООД, функцията на общинските съветници е да гласуват всяко предложение за цени на адския им транспорт, но идеята, че интересите на операторите, Метрополитен ЕАД и самия ЦГМ могат да бъдат обект на обсъждане е далеч от фантазиите им. Още по-учуден съм, че сганта която сме си избрали в СОС мълчи като партизанин на разпит. Явно, моделът Стоилов е неизкореним в тази община и интересите на оператори, ЕООД-та и Братоев са къде по-важни от интересите на сганта наречана матрЯл...За всичко това обаче не са виновни кретените седнали на масата в "работна група", за да се нахранят под благовидния предлог оптимизация. Ние сме си виновни. Докато избираме общински съвет, в който една пасмина, независимо от цвета и, делка под масата линии, паркове, фирми, смет, културни и не толкова културни институции, поликлиники и болници, маршрути и маршрутки, пазари и пазарища, така ще е.
    Та въпросът ми все пак е: Къде са идиотите които избираме в този процес на "оптимизация"?

    Ecrasez l’infâme
  24. 24 Профил на 305
    305
    Рейтинг: Любопитно

    Да, чудесни идеи, ще си позволя коментар, единствено относно линия 305, просто ми е чудно как 50 000 души, живеещи в Младост 3 и ползващи тази линия, ще стигат до Орлов мост????

  25. 25 Профил на Skydiver
    Skydiver
    Рейтинг: 492 Неутрално

    Очевидно е че тези си нямат никаква идея колко са им натоварени линиите и нямат дори бегли данни каква е печалбата на всяка от тях.

    Единственото, което знаят е че новата линия на метрото още им е на загуба заради липсата на транспортни възли край междинните спирки.

    Пренасочването на още трафик към Младост 1 не е панацея.

  26. 26 Профил на med
    med
    Рейтинг: Неутрално

    Да се замислят малко... Защо по дяволите построиха тъпото метро - за по-удобен или за по-неудобен транспорт....

  27. 27 Профил на Мунчо
    Мунчо
    Рейтинг: Неутрално

    Простотията ходи САМО ПО ХОРАТА, а не по говедата!
    Целта на умниците е:
    1. Да няма директна връзка от летището до центъра.
    2. Да няма връзка от летището до Централната гара.
    3. Да се затрудни пътуването до Централната гара.
    4. Да се увеличат задръстванията на Сточна гара.
    5. Да се покаже активна дейност на всички, които се занимават с "Градската мобилност"/ега ти тъпото наименование/.

    Някой да е чувал за проучване и анкети на ПЪТНИКОПОТОЦИТЕ В СОФИЯ?
    Не е, защото за това се иска акъл и истинска работа.

  28. 28 Профил на Индианец
    Индианец
    Рейтинг: Весело

    Пропуснали са да кажат, че предвиждат 94 въоще да не ходи до СУ а на майната си. Така от Студ. град остава само 280, който с удължаването на линията си и преминаването през мегазадръстването на Сточна гара ще стане доста по-неритмичен. Предвиждам че ще станем свидетели на гледки като в научнопопулярните филми за Индия - студенти висящи от прозорците и седящи по покривите на 280.

  29. 29 Профил на ras16377431
    ras16377431
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#23] от "Graf": Ти повдигаш правилния въпрос:

    Какво мислят любимите на всички герберски общинари за новата транспортна схема?
    (Не че те са виждали автобус отвътре.)

    gradinko.bg
  30. 30 Профил на ????
    ????
    Рейтинг: Неутрално

    По какви критерии нашата любима Столична Община е направила този свой избор?
    В белите градове в Европа това е прозрачно и се дискутира с населението.
    Ние сме само данъкоплатци в очите на управата!
    Нека сега да изберем и Нов/а Кмет/ица за да го/я слушаме и да си плащаме чинно такси и данъци а насреща да получаваме обещания и широки усмивки.

  31. 31 Профил на 280
    280
    Рейтинг: Неутрално

    Идеята за 280 е добра. Всички студенти имат карти и няма проблем от Г.М.Димитров да си ловят метрото за Ректората.

    От друга страна ВСИЧКИ студенти от Студ град пътуват до Централна гара и вече няма да се налага да дават 1.50 за маршрутка, а ще си използват ГТ !

    Похвално !

  32. 32 Профил на Sioux
    Sioux
    Рейтинг: 713 Любопитно

    София е и един от малкото градове, които нямат директна връзка между летище и ж.п. гара. Толкова ли е трудно да се направи една надземна железница тип RER от летището, през Подуене, Централна гара та до Гара Север ("Надежда" по вече съществуващите релси!?... Няма да има нужда да се даде нито лев за копаене и ще стане наистина бързо.

  33. 33 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1353 Неутрално

    До коментар [#29] от "gradinko":

    gradinko, и тях питам, но не само, не само от ГЕРБ, въпреки че имат мнозинство в СОС. И другите около трапезата питам. Каката от БСП с линиите, Таня Митова (Найденова) май беше, устатия Каролев, вечния общинар Вили Лилков от ДСБ и Владко Кисьов от СДС питам...
    Бе, едва ли ще получа отговор, ама все пак да си попитам ко става тук...

    Ecrasez l’infâme
  34. 34 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1353 Неутрално

    До коментар [#31] от "280":
    Тъй де. Студентите са от село и им трябва транспорт до гарата и автогарата. Ама тия от Дървеница, Мусугеница и отсрещния нов "квартал" около лудницата и следствието да одат пеш към Плиска, щото гражданинът 280 с присъщата си селска ограниченост си мисли, че 280 е пуснат за гражданята от Студентския ад...

    Ecrasez l’infâme
  35. 35 Профил на ........
    ........
    Рейтинг: Гневно

    Ето това се казва безумие!
    Метрото е само една допълнителна, макар и редовно пътуваща, линия от едно много неудобно място на Младост по един доста ненужен маршрут през Дървеница. Нама лошо, но ефекта и ще се умножи по нула, ако заради нея разрушим цялата автобусна мрежа, оптимизирана постепенно през годините.
    Такива неща не се правят с чиновнически решения, а с подходящ математичен анализ! Впрочем, хората, дето имат компетенцията да направят такъв анализ, са същите учени, дето са трън в очите на правителството, което иска да продаде сградите им и да направи там бинго-зали

  36. 36 Профил на Amenhotep
    Amenhotep
    Рейтинг: Разстроено

    От коментарите до тук, забелязах че словосъчетанието "МАЛУМНА ИДЕЯ" е преобладаващо ... при това с право!

  37. 37 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2785 Неутрално

    Идеята е да има по-голям оборот на билети, за да не увеличат номиналната му стойност. Така, под привидно облекчаване на трафика на колите на СКГТ, се товарят гражданите с поне още един билет - било за метро, било за автобус. Как иначе ще реновират предприятието, което неотдавна обяви огромни загуби?

    С един лъч на метрото революционни промени не могат да се случат. Хората трябва да имат удобен и бърз транспорт във всяка точка на града, а не всичко да се хвърля на метрото. Когато станат готови и другите лъчи, може да се оптимизира паралелния маршрут на автобуси и тролеи, но засега - ефекта ще е нулев. Защото индикацията за промени са именно пътникопотока.

    Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията.
  38. 38 Профил на Марин
    Марин
    Рейтинг: Неутрално

    Поредното безумие на звеното за градска мобилност. На спирката на тм 9 до спирката на метрото "Стадион Васил Левски" сутрин е ад. Няма връзка. Метрото изсипва купища хора, които след това се разкатават от чакане. Парадокс е и че винаги има две циганки да метат фасове, а няма нито едно кошче на спирките. Малоумници.

  39. 39 Профил на ооо...
    ооо...
    Рейтинг: Неутрално

    що пишете тук ами не се грабнете пред кметството на московска както сте хиляди студенти на родната страна надежда,както пиеха едно време младежите....

  40. 40 Профил на Rada
    Rada
    Рейтинг: Неутрално

    Очевидно е, че идеята за промяна на маршрутите на 284 и 280 е и тъпоумна, и обирджийска. Недопустимо е да се принуждават пътниците да правят още повече прекачвания, докато при всяка смяна на превозното средство се налага да се дупчи бездруго не евтин билет. Толкова ли е трудно да се въведе най-сетне система с почасови билети, с които в определен интервал да може да се пътува по всички линии, независимо от броя на прекачванията. Не е нищо ново и се практикува успешно в много европейски градове, така че ползването на градския транспорт в Брюксел, например, на практика излиза по-евтино, отколкото в София. Но разумните решения, с грижа за хората и за града, изглежда не са изгодни, пък и не интересуват СО и кръговете около нея. Ние като софиянци обаче трябва да се интересуваме и да реагираме – най-малкото когато избираме поредния кмет на този нещастен град.

  41. 41 Профил на заради метрото
    заради метрото
    Рейтинг: Неутрално

    и бакшишите ще трябва да си осъвременят таксите

  42. 42 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: Неутрално

    Нека да помислят малко и за станциите от центъра към Обеля. Сега ще има повече поток откъм Младост. Но като слезеш на Вардар например ще ти порасне брадата, докато дойде 77. Поне в натовареното време трябва да е по-често...

  43. 43 Профил на pencho
    pencho
    Рейтинг: Неутрално

    това е само върхът на айсберга. това изтерзано метро го помня като тема наразговор от детските си години през 80-те. отдавна не живея в София, но често идвам до там, основно през летището. и там бида посрещан от едри чичковци които съскат "пссст. такси?" все едно ми предлагат хероин. питал съм ги от любопитство "хау мъч ту дъ сентър?" и те мазно отговарят "фунфциг. фифти евро." беше дълъг и изморителен полет и не се стърпях да обясня на господина защо той е срам за човечеството и продължих смело към ОК-ките в дясно, защото на пристигащия терминал няма нищо което да подскаже, че изобщо има градски транспорт. ако си предвидлив чужденец и си убеден, че няма как да няма градски транспорт до центъра след известно търсене намираш пилон с малка табела и нарисувано рейсче и надписи и разписание на български (изненадващо малко западняци четат кирилица, та даже нямат шанс да импровизират). преудолявайки тези препядствия, ако чужденецът е тръгнал към планините или морето, му трябва да стигне до централните гара и автогара. автобус 284 ги изсипва нейде си на центъра, където има още по-малко информация на латиница кой друг автобус ще ги закара до целта им. вместо да се пусне 384 който да трамбова през Подуене към Централна Гара, сега стигането от самолет до влак/рейс ще става с 3 билета + още 3 за багажа. да не говорим, че жп-линията София-Пловдив минава на 1 км от летището а никой даже не планира да се пуснат едни 2 км релси и да има жп гара Летище София. така за 10 мин си на Централна Гара, и за 2 часа си в Пловдив. примерно. но за тези неща се иска стратегическо мислене и глобален поглед над нещата. перхапс туу мъч ту аск фор ин дис парт оф дъ уърлд?

  44. 44 Профил на Eмил
    Eмил
    Рейтинг: Неутрално

    Е,да не забравяме че софийската община се управлява от любимците на любимеца на българския народ Б.Б.

  45. 45 Профил на Кирил Маринов
    Кирил Маринов
    Рейтинг: Гневно

    Дано някои от СКГТ да чете тези коментари, за да се организират най-накрая!
    Днес автобус 77 закъсня с 12 минути и респективно и аз закъснях за работа и бях глобен от шефа!
    Сега някои може ли да ми каже от кого да си търся парите?
    От мързеливите им шофьори ли...?
    Просто са уникални "таланти на майката природа".
    И не знам дали някои може да ги накара да си спазват разписанието... Явно им пречи на белота и ракията!

  46. 46 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1353 Неутрално

    До коментар [#43] от "pencho":
    Много си прав, ама стратегическото мислене в БГ е с хоризонт една седмица. Сега ни предлагат за кметица учителка, която само преди два месеца беше зам. кметица, ама стратегически я направиха министър....
    Иначе, европейската провинция БГ си мисли, че успявайки да напише Евро върху паричната единица е научила латинско-пищещите да ни се възхищават и четат..

    Ecrasez l’infâme
  47. 47 Профил на pesho
    pesho
    Рейтинг: Весело

    Абе да вземат всичко да спрат и да оставят само метрото. Леко, доходно и безаварийно.

  48. 48 Профил на Отчаян
    Отчаян
    Рейтинг: Гневно

    Явно бакшишите имат силно лоби в общината-това с 284 не може да се обясни с нищо друго! Вместо да увеличат автобусите по линията те я закриват?1? Ами къде е нормалната автобусна връзка терминал 1 и терминал 2?

  49. 49 Профил на blue_moonstone
    blue_moonstone
    Рейтинг: Неутрално

    Не заменяйте нещо, което функционира добре!!! Не отнемайте автобусната линия на студентите!!!

  50. 50 Профил на Церберос
    Церберос
    Рейтинг: Гневно

    Мда, не мога да не се съглася, че това с 284 е чак подозрително!

    Наистина, след може би единствената столица в Европа, в която ти трябва джип, за да стигнеш до летището, ще станем и първата, в която няма да има пряка връзка с обществен транспорт до града.

    Що не пуснете 284 да ходи направо до Долни Богров, бе?! А може и до Каспичан да го пуснете, щото и от там си има удобен превоз до центъра на София!

    Е, вярно, 284 като ходи до центъра за левче, някак не върви бакшишите да взимат 15 лева същото разстояние. Как не се сетихме!

  51. 51 Профил на Церберос
    Церберос
    Рейтинг: Неутрално

    До коментар [#43] от "pencho":

    Много точно написано... Изумителна е, наистина, липсата на връзка на летище София с ж.п. системата. Като се замисля, май пак само нашата столица се мъдри като изключение. И да, верно, че ако не говориш български, цената на таксито скача от 15 лева на 50 евро. Впрочем, най-вече зависи от таксито, което също много точно отбелязано, се продава все едно е наркотик.

  52. 52 Профил на Церберос
    Церберос
    Рейтинг: Любопитно

    Всъщност, умници от Център за градска мобилност, ако не искате да бъдете Център за селска умствена инвалидност, пуснете тоя 284 да ходи до Централна Гара!

    Нека да минава покрай станциите на метрото -- чудесно! Но и все пак нека не пътува три часа до гарата също! Ето тогава наистина ще заслужавате похвала.

    Ако ли не -- що просто не ви закрием всъщност?! Или вие забравяте, че НИЕ ви плащаме парите, и също толкова лесно можем да ги спрем, ако решим, че само ни ги пилеете безхаберно!

  53. 53 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1355 Неутрално

    Няма смисъл да се коментират дейността на Центъра за градска мобилност. Само факта, че няма обществен транспорт между терминалите на летището е красноречив. Вече, за да използваш летище София като хъб, ще трябва да пътуваш до Орлов мост с 3 различни превозни средства...
    Изобщо тия хора знаят ли значението на думата оптимизация?

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  54. 54 Профил на Наблюдател
    Наблюдател
    Рейтинг: Весело

    Цербере, не се надувай, че освен въздуха ще излезе и другото и тогава вече става мазало... дори без вентилатор, хахаха
    Нищо не можем да им направим на тия олигофрени, защото не сме организирани. За нищо не можем да се организираме и само попържаме поотделно отстрани, а керванът си върви ли, върви. Затова вече 20 г. имаме псевдопреход и непрестанен узаконен грабеж

  55. 55 Профил на Церберос
    Церберос
    Рейтинг: Весело

    До коментар [#54] от "Наблюдател":

    Ми то може би трябва най-сетне да излезе и другото, зер досега без него нищо не е станало, наистина.

  56. 56 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: Весело

    тия са верно умствено несретни. Толкова са задръстени, че не им минава през кухите лейки, че като нафраскат всичко в метрото и 3-те останали буса в софия, там контрольор няма да може да мине, така че и малкото които сега се лъжат да купуват билети че престанат. Не само че разкатават майката на едно полу-работеща система, ами и сриозно че си намалят приходите !!!

  57. 57 Профил на 4
    4
    Рейтинг: Неутрално

    Нещо е сбъркана цялата схема на градския транспорт. Значи от Надежда трябва да отиде някой до Младост с метрото, а после със всички куфари да чака връзка за летището?

  58. 58 Профил на Летището
    Летището
    Рейтинг: Неутрално

    Пътувам рядко, но много често послещам и изпращам гости на Терминал 2. Трябва да ви кажа, че пътници с багаж в автобуса са по-редки и от белите лястовици. Всичко живо се вози на такси, и ако не се набие на менте, а си отиде на нормалната стоянка, всичко е нормално. Но и тези, които попадат на ментетата, принципно са решили да пътуват с такси. Легалните фирми, а те са две, ще ви извозят до който и да е край на софия за максимум 20 лева - до Орлов мост е под 10.

    Наистина трябва да има пряк транспорт до летището, но просто за да го има. Знаете ли колко пъти годишно се возя в 284 от Окръжна болница до летището съвсем сам в автобуса?

  59. 59 Профил на Наблюдател
    Наблюдател
    Рейтинг: Неутрално

    Съгласен с Летището (58). И аз съм от Младост, и аз няколко пъти съм се возил с 284 до терминал 2 и обратно - винаги рейсът е бил полупразен. Само наблюдение.

  60. 60 Профил на Екстрасенс
    Екстрасенс
    Рейтинг: Неутрално

    Много бързате бе хора Споко!
    Тепърва общинарите ще проявят доблест и гражданска съвест и ... линия 284 няма да бъде закрита. И още някои неща ще отпаднат.
    Но иначе сте прави - тия напъни за "оптимизация на мрежата" без елементарно познаване на трафика и без опит да се моделира поведението на пътуващите са си стаааааари като София и све така смехотворни.
    От опит знам метрото ще се натовари с тези на които им е удобно и те няма да са малко.
    Като не можеш да прогнозираш едно бъдещо натоварване на мрежата, просто изчакай да видиш къде ще ти се освободи ресурс и там започни да намаляваш колите. А намаляването на колите (увеличаване на интервала) допълнително обезличава маршрута и постепенно може някои маршрути да отпаднат.
    А идеята да се увеличи броя на продадените билети си е гадничка... Ако ще правим "довозващ" транспорт до метрото е редно с едно билетче да се ползва и метрото и довозващия транспорт.
    Ееех... какви времена бяха... поне правихме истински анализи... не че използваха данните де

  61. 61 Профил на Щастливеца
    Щастливеца
    Рейтинг: Неутрално

    Живея на бул. Христо Смирненски почти на баира при Семинарията. Всяка сутрин около 8 от 2, 3 поредни коли на 94 слизат тълпички от студенти от строителния... Мила картинка от тупуркащи млади хора Е това не се промени с пускането на метрото... Що ходят пеш тия хора, е това не мога да разбера.

  62. 62 Профил на Пророк
    Пророк
    Рейтинг: Неутрално

    До коментар [#60] от "Екстрасенс":

    Просто трябва да се направят почасови билети. Метрото от единия край до другия е 30 минути. Зовозмащият транспорт - максимум 10. Получава се 50 минути с два довозващи, и ако разписанието е ОК и се вмести в тези останали 10 минути за чакане на дочакващия, всичко е ОК.

  63. 63
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  64. 64 Профил на muncho
    muncho
    Рейтинг: Гневно

    Абе вие подавали ли сте си носа от България бе!
    Какво значи полупразен бол рейса 284?! На запад ВСИ¬КИ рейсове са полупразни и така трябва да бъде! Всички да могат да седнат..

  65. 65 Профил на Kerberos
    Kerberos
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#62] от "Пророк":

    А билетът ще включва ли хамали за багажа? Щото особено ако пътуваш от летището за Централна Гара, е доста вероятно да имаш и повече багаж със себе си.

    И въобще, стига с тая българска практика: "що трябва да е просто, като може да е сложно!" Иначе наистина какво пречи билетът да важи за автобуса Каспичан - София, и 284 да си ходи до Каспичан директно -- пък от там, лесно и удобно да се прехвърлиш за центъра на София.

    "The Internet is an insecure place."
  66. 66 Профил на Kerberos
    Kerberos
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#58] от "Летището":

    Ми то кой иска да идва в България, та да е пълен 284, а? И дали само на мен ми се струва, че като цяло на отиване към летището автобусът е по-пълен от връщащите се...

    Иначе хората правилно казаха: НОРМАЛНО е в цивилизованите държави автобусите да са полупразни. Тая сценка с висящите от вратите хора е запазена марка на третия свят.

    "The Internet is an insecure place."
  67. 67 Профил на Люба
    Люба
    Рейтинг: Гневно

    Поредната простотия на управниците. Без капка мисъл. Не мога да разбера каква е идеята - тъпканицата от наземния транспорт да се прехвърли в метрото???Та то още сега не можеш да седнеш вътре. Да не говорим, че вони на пот и пикня...Интересно ми къде по точно възнамеряват да направят въпросното обръщало на автобусните линии към Витоша??? При този тесен булевард и при положение, че има непрекъснат поток към КАТ и като се има предвид, че в България се измислят прстотии непрекъснато, нищо чудно след година - две да решат да пререгистрират наново автомобилите и пак да има навалица там...Просто нямам думи...Искат хората да си дупчат билети, а не могат да осигурят качествен транспорт. Тъпчем се като говеда

  68. 68 Профил на :)
    :)
    Рейтинг: Неутрално

    Това е най-безумното нещо,което съм чувала.
    Дайте да се "тъпчем" в метрото все повече и повече. Този, който е решил да прави тези промени нека поне една сутрин да се качи в метрото и ще видим дали ще мисли така. Аз се качвам или от Люлин или от К.Величков и нямам търпение да дойде СУ, за да слезна, защото имам чувството, че ще се задуша, а сега ще трябва да чакам чак до Младост, за да слезна.............ееееееееее супер-нямам думи. Няма оправия в тази държава!

  69. 69 Профил на АВТОБУС 16
    АВТОБУС 16
    Рейтинг: Неутрално

    Пътували ли сте с автобус 16? Докато чаках да дойде на автогара Изток / веднъж на 35 минути!!!/, гледам нови лъскави автобуси № 12 и 14, и се кефя - топлички, чисти, на въздушни възглавници, нови - боята им капе още...И изведнъж в техния "кортеж"се мярна някакъв дръглив и овехтял оръфляк с модерния цвят "избеляло кафяво", на който се мъдреше цифрата 16! Тръгнахме да се качваме, но шофьора имаше свои разбирания и така и не пусна никого през предната врата, а с вой препращаше всички към задната. Вътре автобусът изглеждаше малко по - зле от селски нужник - студен , прашен, мръсен и разхлопан. Насладих се на 10 вида необичайни шумове - извънземни пръдни и полтъргайстови уригни, а съдейки по дизайна, този подвижен скрап явно е закупен от някой закрит музей в Албания...За капак шофера явно не бързаше, защото караше с има - няма 14 км/ч през 90% от пътя и по този начин разстоянието от 9 км го взехме за 31 минути...
    Когато минехме през дупка, дограмата под прозорците, а също и самите прозорци "играеха кючек", а прахта по пода се превръщаше в облак, който скриваше от поглед всичко за минута - две...Евросъюз ли? На-а-а-а! Ние още сме на нивото на Бурунди, батковото!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK