Над три хиляди са ползвали нощните линии в София през септември

Над три хиляди са ползвали нощните линии в София през септември

© Надежда Чипева



Общо 3117 души са пътували по трите нощни линии в София през септември, съобщи БТА, като цитира "Столичен автотранспорт".


Най-много са пътувалите по маршрут "606 В" от жк "Младост" до жк "Люлин" - общо 1271 души, а други 1015 пътници са ползвали линия "605 А" от жк "Дружба" до автостанция "Обеля". По линия "607 С" от жк "Овча купел 2" до жк "Левски Г" са пътували 829 души.


Статистиката сочи, че нощният транспорт е най-ползван през делничните дни, докато в почивните пътникопотокът е под 100 душиа.




От 1 май, когато експериментално бяха пуснати трите нощни маршрута, до 30 септември по тях са пътували над 14 500 души.


От началото на юни шестте автобуса, които обслужват нощните маршрути, пристигат едновременно на спирката "СУ "Св. Климент Охридски" и престояват там пет минути, за да може да бъде извършвано прекачването в шестте посоки, които се обслужват.


Съществуването на нощните линии ще бъде окончателно решено до края на този месец, тъй като Столичната община иска спирането им заради нерентабилността им. Средно по 1118 лева на вечер струва на "Столичен автотранспорт" експлоатацията на нощните маршрути.

Ключови думи към статията:

Коментари (16)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на bla
    bla
    Рейтинг: Неутрално

    те денем не се движат.........спират у 22.00 4аса...тьмна Азия сме.. наи-умрелата столица

  2. 2 Профил на VitaminX
    VitaminX
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Нощните линии (и метрото) са най-хубавото нещо, което се е случвало на градския транспорт. Ще бъде глупаво да се закриват. Сигурен съм, че и много от дневните линии работят на загуба.

    Missão dada é missão cumprida!
  3. 3 Профил на VitaminX
    VitaminX
    Рейтинг: 521 Неутрално

    В допълнение към горния коментар
    Не съм ползвал досега тези линии, но съм сигурен, че контрола трябва да се подобри, за да се повишат приходите. Имам предвид, човек да не може да се качи без билет/карта или без да си купи билет от шофьора.

    Missão dada é missão cumprida!
  4. 4 Профил на СКГТ
    СКГТ
    Рейтинг: Неутрално

    Градският транспорт е мерило за цивилизованост на едно общество. Липсата му - също.

  5. 5 Профил на Ангел
    Ангел
    Рейтинг: Неутрално

    Или по-голямата част от пътниците си плащат директно на шофьорите, или просто това е едно ужасно неефективно и лишено от икономически смисъл начинание. Всъщност дори и първото ми предположение да е вярно ефект за общината няма и би трябвало този експеримент час по-скоро да бъде прекратен. Не ми се смята, но излиза, че в един автобус средно се возят по-малко пътници, отколкото в един лек автомобил. Е добре, тогава защо да е автобус, а не нещо по-малко и икономично? Все пак всички плащаме удоволствието на малцина, а и май по-голямата част от пътниците едва ли са минали без употреба на алкохол по тези часове на денонощието.

  6. 6 Профил на Петко
    Петко
    Рейтинг: 494 Разстроено

    Не разбирам защо всички си мислят, че нощният транспорт е само за пияниците. Познавам доста хора, които приключват работа след 11 вечерта - да си дават половината дневна надница за такси ли? Пък и не виждам какво ви пречи, че някои от пътниците са употребили алкохол. Като са пийнали, по-добре да се качат на автобуса, отколкото да карат кола, нали така?

    А когато една услуга е нерентабилна, има две решения: да се намалят разходите (с по-малки и икономични автобуси например), или да се увеличат приходите (по-скъпи билети през нощта). Или да се спре услугата, разбира се, но при положение че много от европейските столици имат градски транспорт през нощта, вероятно има решение, което работи. Просто за общинарите е по-лесно да спрат услугата, отколкото да търсят решение.

    Damnant quod non intellegunt.
  7. 7 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1299 Неутрално

    Най-лошото е, че когато се опитахме да им предложим как да подобрят събираемостта, общинарите отсякоха, че това е социална услуга и никой не търси възвръщаемост от нея. Сега кой е виновен, че повечето софиянци даже не са чували за този транспорт, много не успяват изобщо да убедят шофьорите, че автобусите трябва да спират, за да качват пътници, а останалите се возят без пари, защото никой не ги контролира. Всъщност аз лично съм свидетел, че никой не следи пътникопотока и това са данни, изсмукани от пръстите.

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  8. 8 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1299 Неутрално

    Гражданска група
    "За" нощен транспорт в София
    http://www.facebook.com/group.php?gid=15415133471&ref=ts

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  9. 9 Профил на Явор
    Явор
    Рейтинг: Неутрално

    Да, първо - изобщо почти никой не знае за тези линии. Второ - могат да пътуват по-малки автобуси. Трето - трябва да има повече събираемост. След това да се повиши качеството. Има линии и през деня се мотаят празни - големи автобуси.

  10. 10 Профил на RI
    RI
    Рейтинг: Неутрално

    Е как ще са рентабилни като никой не знае за тях

  11. 11 Профил на Вонин
    Вонин
    Рейтинг: 1165 Любопитно

    Прави се като на Запад - искаш да се возиш? Само през врата от към шофьора, показваш му карта/талон, той ти дупчи/подписва талона или си купуваш билетче от него. Само така ще има възвръщаемост...

    Аз не съм лош - просто съм ПРОЗОРЛИВ! ЕВРОПО, събуди се! https://www.youtube.com/watch?v=F5UzHfsC5zw
  12. 12 Профил на 412 deforce
    412 deforce
    Рейтинг: Неутрално

    Ами на софийския се събират в 12и 30 в 1 и 40 2 и 50 нататък не съм ползвал за всичките посоки младост дружба овча купел обеля ако не се лъжа. Аз ги ползвам често за което съм благодарен на хората знам че не са рентабилни. В живота не всичко се мери само с пари

    досега не съм видял пияница

  13. 13 Профил на Йото
    Йото
    Рейтинг: Неутрално

    Аз за нощните линии само бях чувал легенди... Чак след като започна да се обсъжда спирането им, разбрах, че били цели 3!

    Те при ремонт не могат да укажат по подходящ начин промяната на маршрута, а искаме да има и информация за нощните линии....

  14. 14 Профил на гюлетласкач
    гюлетласкач
    Рейтинг: Неутрално

    3000 души? Че то един съчленен автобус има 250 места? Значи цялото 1-месечно бъхтене дава еквивалент на 12 курса?

  15. 15 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1299 Неутрално

    До коментар [#14] от "гюлетласкач":

    С малко мисъл никой нямаше да ползва съчленени автобуси. А и както казах по-горе: тези числа са в най-добрия случай приближение. Аз съм пътувал след концерт и хората не можеха да се съберат в автобусите. Само за онази вечер сигурно са минали няколкостотин пътници.

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  16. 16 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1299 Неутрално

    Историята накратко: http://bg.wikipedia.org/wiki/Нощен_градски_транспорт#В_България

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK