Градският транспорт в София съвсем закъса

Градският транспорт в София ще остане нередовен до края на годината заради финансовите проблеми на общинските превозвачи. Въпреки че автобусите, тролеите и трамваите трябваше да преминават на по-кратки интервали от 15 септември, те остават на лятното разредено разписание, за което има и заповед на общината.


От транспортните дружества обясниха, че по това време на годината в делничните дни трябва да се движат около 850 автобуса, тролеи и трамваи, но сега те са с около 100 по-малко. От разреденото разписание до края на годината трябва да се спестят 6 млн. лв. В същото време се подготвя и промяна в маршрутите на някои линии и съкращаване на други отново с цел да се пестят пари.


От Центъра за градска мобилност обясниха, че приходите от карти и билети за тази година са намалели. Заради това дружеството дължи над 23 млн. лв. на общинските и частните превозвачи за деветте месеца на годината. Парите трябва да бъдат платени до 20 октомври, но от фирмата са скептични, че ще успеят. Заради липсата на средства може да пропадне и купуването на 50 нови автобуса. Директорът на "Столичен автотранспорт" Асен Добранов обясни, че може да прекрати обществената поръчка за доставката им, тъй като компанията няма да може да покрива лизинговите вноски. Парите за автобусите трябваше да бъдат осигурени с повишаване на парите, които "Столичен автотранспорт" получава от Центъра за градска мобилност за километър пробег. Добранов заяви, че дълговете на "Столичен автотранспорт" са 18 млн. лв., от които 16 млн. лв. са за гориво. Под въпрос е и подготовката за зимния сезон. "Ако нещата продължават така, трябва да съкратим и 10% от служителите", каза Добранов. Подобно било положението и в "Столичния електротранспорт". Засега общината не може да помогне финансово на транспорта, защото това би било недопустима държавна помощ. София обаче чака отговор от Европейската комисия дали не може да налее пари във фирмите и ако Брюксел разреши, ще им отпусне 15 млн. лв.

Ключови думи към статията:

Коментари (36)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на SKGT Client
    SKGT Client
    Рейтинг: Неутрално

    ахахах... резил.
    Звучи като да приготвяте хората за ново оскъпване на билетчето... колко искате кажете си открито.

  2. 2 Профил на lordcris
    lordcris
    Рейтинг: 632 Неутрално

    Българи, идиоти,
    не разбрахте ли че държава, кметство, община и тем подобни не са в състояние да дадат хляб на циментирано куче?!
    Всичко трябва да се приватизира иначе ще ходите пеша.
    Аман от промити комунистически мозъци.
    Транспорт няма, образование няма, здравеопазване няма - ми как ще има като държавата се грижи за тях?!
    Всички сте кретени!

  3. 3 Профил на Аз
    Аз
    Рейтинг: Неутрално

    Нормално, там се харчат пари залудо - никаква мисъл защо, какви, колко линии, автобуси, трамваи ...
    Има там община и държава, наливат без никакъв контрол нашите пари....
    Всички пулични компании са така в БГ.

  4. 4 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    До коментар [#2] от "lordcris":

    А хапчетата взе ли си, или личния ти лекар е недоволен от заплащането ?
    Знаеш ли колко са частните превозвачи в София и колко получават за километър? Знаеш ли колко получава общинското предприятие "Столичен автотранспорт" на километър?
    Верно българи идиоти, дето ломотят глупостите, които чуват от телевизора ...

    Ecrasez l’infâme
  5. 5 Профил на София- юг
    София- юг
    Рейтинг: Неутрално

    По-горния умник -№2 ,избърши си сополите, че заради такива кат теб ни натресоха "честни частници" като Софийска вода, ЧЕЗ и прочие тарикати , от които "инвеститори" е пропищяла цяла България.

    Аман, от "честни частници" и "реформатори" .
    От държавния монопол по- страшен е само частния.Справка - България.
    Нищо против - напротив, частния бизнес в услугите, туризъм, ИТ сектора и т.н. трябва да е на първа линия. Но ритъма на живота се поддържа от една държава / община и тя носи отговорност за това заради данъците ,които и се плащат.

  6. 6 Профил на Kadir
    Kadir
    Рейтинг: Весело

    Нали сте в ЕС бе? Така е като ви вземат голи! Вървете пе6а да ви дойде акъла у главата!

  7. 7 Профил на 69
    69
    Рейтинг: Неутрално

    Пак София закъсала другите градове цъфтят

  8. 8 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    До коментар [#6] от "Kadir":

    Ти от Диарбекир ли пищиш, или си малко по в човешката част на Мала Азия...?

    Ecrasez l’infâme
  9. 9 Профил на браво на общинарите
    браво на общинарите
    Рейтинг: Неутрално

    Защо не вземете да спрете изобщо градския транспорт? Вие и без това се движите с държавни автомобили и изобщо няма да го усетите. Е, може да усетите масовото псуване по ваш адрес, но вие и без това сте толкова глухи за хората, които ви изпратиха в СОС, че не ви пука. Само че, господа от мнозинството, идват избори, ще трябва да ни се подмажете малко, защото и ние може да забравим да отидем до урните - нали?

  10. 10
    lordcris
    Рейтинг: 632 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  11. 11 Профил на shop
    shop
    Рейтинг: Неутрално

    нема да се плашите, нали кметот ни стана министър председател, той ша ни оправи...

  12. 12 Профил на nqma zna4ka koi
    nqma zna4ka koi
    Рейтинг: 817 Весело

    До коментар [#10] от "lordcris":

    То по тая логика цялото земеделие трябва да е държавно и то в цяла Европа! Както каза някой по-горе ,майка ти отдавна трябваше да те сложи да спиш ,вместо да хабиш нерви тука за непонятни за теб въпроси!

  13. 13 Профил на MJ
    MJ
    Рейтинг: Неутрално

    Вместо само да вдигат цената на яестните хора, които си плащат винаги, да вземат да ги направят да се каяваш само от първата врата и сички да си регистрират ел. карти пред шофьора. Така ще има пълна събирателност и после с парите да купят повече коли и да бъде по редовен.

  14. 14 Профил на Tyr
    Tyr
    Рейтинг: 1072 Неутрално

    Да си оправят контрола и циганите да си плащат!

    In the land of the pigs the butcher is king.
  15. 15
    Не мога вече
    Рейтинг: Гневно

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  16. 16
    lordcris
    Рейтинг: 632 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  17. 17 Профил на muncho
    muncho
    Рейтинг: Весело

    абе няма ли най-после да затворят тоя малоумен талибан лорддрис в лудница преди да е уморил всички от смях ))))

  18. 18 Профил на джо
    джо
    Рейтинг: 435 Неутрално

    ще заъкса я.... като 80% от пътниците са без билети, е пределно ясно че няма да има пари..

    .. за да правиш култура, ти трябва първо възпитание ..
  19. 19 Профил на Градски
    Градски
    Рейтинг: Неутрално

    еееее! такъм щях да ставам редовен пътник, но явно ще го поотложа, градският транспорт още не го заслужава

  20. 20 Профил на Градски
    Градски
    Рейтинг: Неутрално

    До коментар [#18] от "Джо":
    Не в верно тва, повечето пътници са с билети иначе като мине контрола нямаше да хваща само по един двама. Това което повече ме притеснява е къде отиват парите от билетите

  21. 21 Профил на Ясен
    Ясен
    Рейтинг: Неутрално

    До коментар [#2] от "lordcris":
    Отдавна е установено, че в чужди ръце само мъжки к.р става.

  22. 22 Профил на avtor
    avtor
    Рейтинг: Неутрално

    приходите им падат, защото безумно скъпите карти, които всякакви по-големи институции купуваха на служителите си, вече са в графата "криза". а с билети е по-евтино и хората не си купуват карти. общо взето не съм бил в европейски град с относително по-скъп градски транспорт, като се пресметне платеното срещу полученото.

  23. 23 Профил на The HunteR
    The HunteR
    Рейтинг: 392 Неутрално

    Хората масово не си дупчат билети. По-евтино е да си платиш глобата на контрольор 1 път на два месеца от колкото да дупчиш или да си с карта всеки път. Проблемът не е в цената (тя е висока в момента), а в това че няма събираемост. Има начин, няма нужда да се преоткрива топлата вода, но няма воля, като за всичко в страната ни.

    Много се радвам, че живея близо до работа и ходя пеш.

  24. 24 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 817 Неутрално

    ми нормално, кой е луд да дава безумни пари вече години наред за нискокачествена услуга. Айде, от начало да им дадеш, че да закрепят положението и да оправят малко парка, редовността и чистотата, ма защо да се хвърят пари в черна дупка???
    смяната на маршрута на 280, 284 и сие само показа че тия малкоумници си нямат и на идея за какво иде реч

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  25. 25 Профил на ikarusa
    ikarusa
    Рейтинг: Неутрално

    "Градският транспорт в София ще остане нередовен до края на годината заради финансовите проблеми на общинските превозвачи" - а след нова година, хоп и ще се оправи...

    и по 1 стотинка да стане билетчето пак повече от половината ще са без - това е начин на мислене тук. А ако се приватизира ще стане като с частните линии в Стара Загора примерно - минават по 3-4 пъти на ден като видят че се е натрупал човешки матрял по спирките.

  26. 26 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 817 Неутрално

    бе ако е лев билета и идва чист празен автобус на 3-5 минути съм сконен да ги платя, но при тия условия да супат духата. да си уволнят половината администрация, всичките тия дето се чудат само ква дивотия да свършат и променят маршрутите и токувиж стигнали парите

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  27. 27 Профил на CIA Germany
    CIA Germany
    Рейтинг: 957 Весело

    Гледайте "Phelam 123" така се ръководи транспортна мрежа!!!

    Hope is the first step on the road to disappointment.
  28. 28 Профил на CIA Germany
    CIA Germany
    Рейтинг: 957 Неутрално

    До коментар [#24] от "beatles":

    То цялата държава е в тъча, ти се шашкаш за градския транспорт!!! Как е да е чист като вън е мръсно като в задник!?

    Hope is the first step on the road to disappointment.
  29. 29 Профил на Life-Giving
    Life-Giving
    Рейтинг: 546 Неутрално

    Евала !!! Предлагам да вдигнат цената на билетите с 300%(дано им е достатъчно на грабителите) и ако може и заплатата на Директорът на "Столичен автотранспорт" !!! Сигурен съм че и той го е закъсал яко...Сигурно е на 3000 лв. без "добавките",а господин Добранов ???

    Не членувам и не съм симпатизант на партия,просто искам Българите да живеят добре !!!
  30. 30 Профил на Е Минчев
    Е Минчев
    Рейтинг: Весело

    ще карам трамвая благотворително

  31. 31 Профил на brainwashed
    brainwashed
    Рейтинг: Неутрално

    Lordcris, може би Вие,с вашия непромит мозьк,ще ни укажете правилния пьт?Сигурно сте роден и расли в чужбина или на някоя планета,населена от просветлени мозьци?Аман от такива светли умове.

  32. 32 Профил на Щастливеца
    Щастливеца
    Рейтинг: Неутрално

    С намален брой коли не значи "нередовен". Нередовен е транспорта, когато не си спазва разписанието. Според мен няма особена нужда от увеличаване на броя на колите по разписание - натоварването на ГТ спада поради конкуренцията на личните автомобили, маршрутките и сега метрото. Вероятно може да се постигне ефект с оптимизация на мрежата и разписанията особено след пускане на метрото. Ама за това требе акъл
    А за събираемостта.. леле мале... в Европа контролът минава рядко, но глобите са около средния годишен разход за градски транспорт. В някои градове (Лил) даже да те хванат "без билет" (първо нарушение) не ти правят нищо, но влизаш в база данни. При второ хващане те глобяват яко, а при трето може и да влезеш в затвора - нема цигани, нема араби - наказателна отговорност, мда

  33. 33 Профил на Щастливеца
    Щастливеца
    Рейтинг: Неутрално

    А в София в момента има около 20 линии, които са на концесия от частни фирми, например Авт. 9 и 72. Доколкото знам отдаването на линии на концесия ще продължи, но това са линии с по-малък капацитет.

  34. 34 Профил на Наблюдател
    Наблюдател
    Рейтинг: Неутрално

    А кмета Бойко няма нищо общо с проблема, вече е премиер.

  35. 35 Профил на ivan
    ivan
    Рейтинг: Неутрално

    май много се краде в СКГТ. спомних си за ненужните монитори в някои автобуси, дето ме тормозиха с една и съща песен цяло лято. сега нещо не работят, но защо е било нужно поставянето им?

  36. 36 Профил на виенчанин
    виенчанин
    Рейтинг: Неутрално

    картата трябва да струва 40 лева, а глобата, ако си нередовен да е 80 лева. билетът да стане 2 лева, така че всеки да се принуди да си купи карта, така всички ще са редовни и няма да има цигании по рейсовете. и като те хванат, да те гонят до дупка докато не ги платиш, а не да си продължаваш да нарушаваш реда.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK