Нощният градски транспорт в столицата ще бъде спрян

Нощният градски транспорт в столицата ще бъде спрян

© Надежда Чипева



Нощният градски транспорт в София вероятно ще бъде спрян. Днес съветниците от комисията по транспорт решиха трите експериментални линии 605А, 606В и 607С да спрат да се движат от 31 октомври. Решението трябва да бъде гласувано на предстоящото заседание на общинския съвет.


Нощният транспорт се спира, защото е на загуба. По данни на Центъра за градска мобилност на нощ автобусите се ползват от средно 94 пътници. Ако всеки от тях си купува билет от 1 лев, приходите за градския транспорт са най-много 94 лв. В същото време за обслужването на трите линии се харчат по 1212 лв. на вечер, което означава, че загубите са 1118 лв. Отделно се плаща и на контрольори, които да проверяват билетите и картите на пътниците два дни в седмицата. За пет месеца разходите за екипа контрольори са 3806 лв.


Нощният градски транспорт беше пуснат преди пет месеца и първоначално експериментът трябваше да продължи три месеца и да приключи след парламентарните избори на 5 юли. Общинският съвет обаче реши да удължи експеримента до края на октомври, за да не излезе, че услугата е предизборна. Това е вторият опит на общината да осигури градски транспорт през нощта. Преди пускането на трите линии денонощно се движеше автобус 94, който свързва Студентския град с центъра. И този експеримент се провали, защото беше на загуба.

Ключови думи към статията:

Коментари (17)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Stew
    *****
    Неутрално

    дееееее*а експериментаторите..

  2. 2 Профил на +
    *****
    Неутрално

    Е, като обществена компания мисля, че може да си позволят малко загуби...

  3. 3 Профил на Еко-логично!
    *****
    Неутрално

    Не пишете нищо за касирания вчера от съда търг за концесия на автобусни линии. Оня същия, за който Велизар Стоилов произнесе прочуатата фраза "Правим го така, че да има хлЕб за всички" и където в тръжните условия пишеше "Кандидатите трябва да имат мимимум 10-годишен опит в български град с население над 1 милион"

  4. 4 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 6097 Неутрално

    Хм, а не трябва ли да се анализира по-глобално по отношение на ефективността на транспорта? Очевидно е че има линии, които не са ефективни, има курсове, които не са оптимално запълнени, но нали и пътникопотокът е различен през различните часове от денонощието. Нощният транспорт почти навсякъде се дотира и това е нормално. Това е придобивка за хората, услуга на общината, а не е продукт за продажба с печалба...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  5. 5 Профил на 4e
    *****
    Неутрално

    Той целия градски транспорт е на загуба и трябва да се субсидира... що не спрат сички автобуси по тая логика. Могат спокоино да пуснат няколко автобуса в петък и събота през нощта, когато повече хора излизат и се прибират след полунощ. Тогава и икономическите резултати ще са по-добри и хората ще са по-доволни. С изкл. на таксиджиите обаче...ще почнат пак да протестират и тоя път ще е за по-дълго зашото и без това си нямат работа.

  6. 6 Профил на Grimm
    Grimm
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Тц,тц! Само дейностите носещи печалба ли трябва да има? Не може ли една такава инициатива (очевидно нужна на един град) да се финансира от други приходи на града/общината?
    Нека автобуси да има на 1 час, но да има. По тази логика защо се строят паркове? Каква печалба има от тях?

  7. 7 Профил на avtor
    *****
    Весело

    кой ли е броил 94мата пътника нощем? билет по 2 лева от шофьора, качване само през предната врата, по-малки, но по-ефикасни автобуси, малко реклама на нощния транспорт, проучване на подходящите линии, рекламодатели, коопериране с разни събития - примерно нощният билет да дава 50ст/1лев намаление за късните прожекции в кината

  8. 8 Профил на Putin'
    *****
    Неутрално

    А кога са го рекламирали и популяризирали този транспорт, за да е ефективен?!
    Кога са направили цялостна мрежа, така че да работи ефективно - три линии помагат на баба ми от мексико.
    Кога са махнали котрольорите, за да могат да спестят необосновани разходи - пътник се качва само през предната врата, плаща си и слиза само през задните врати. (като топлата вода, отдавна е измислено).
    Кога им е модернизиран маркетинга на продажби на билети, за да: първо - хората да могат да ползват мащабно мрежата с няколко линии без да плащат за три билета, второ - за да се оптимизират продажбите и да се генерират повече приходи.
    Не би трябвало да се дискутират тези неща във форумите преди да са били дискутирани от общинските съветници, но те явно имат ИЗКЛЮЧИТЕЛНО МАЛЪК професионален капацитет, за да знаят тези, иначе елементарни неща.

  9. 9 Профил на pravdyo
    *****
    Неутрално

    Тъпо другари общински съветници, много тъпо.
    Не мога да повярвам, че в пет-шест поста под мен има мнооооого повече логика и експертиза отколкото в "добре обмислените" решения на общински съвет!!!!!

    Ами това означава, че сте толкова зле, че може и да стигнете до работа в правителството ако така продължавате.

  10. 10 Профил на Forest
    Forest
    Рейтинг: 1424 Неутрално

    в някои страни към които се стремим има нощни автобуси само в петък и събота. но кой в общината да се сети за нещо толкова сложно ...

    Истината ни прави свободни.
  11. 11 Профил на mi6osp
    mi6osp
    Рейтинг: 1097 Неутрално

    Така ами, само таксиджиите трябва да доят/дерат закъснелите! На нощна тарифа, плюс задължителната помпичка. Какво е това билетче от левче- нелоялна конкуренция. Под ножа!!

    Когато някой е глупав,то е за дълго!
  12. 12 Профил на snoshten
    *****
    Весело

    Той целият транспорт в София е на загуба, колеги общинари, дайте да го спрем!!! Така ще се икономисат значителни средства и няма да има нужда от закупуване на нови автобуси и трамваи.

  13. 13 Профил на Вихрушко
    *****
    Неутрално

    На мен проблемът не ми е, че транспортът вечно няма пари. Проблемът ми е, че се поддържа състояние на изкуствен монопол. Забранява се частният автобусен транспорт. Там, където няма монопол - междуградските линии, частникът те вози за 12 лева 200 километра.

  14. 14 Профил на омбре
    омбре
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Тия пък от всичко неможе да имате печалба,тези нощни превози ще се компенсират от дневните или друга паралелна дейност от отдаване търговска площ на спирките и тн няма аз да Ви уча.То и от президенството сме на загуба с неговите 50 и кусур милиони ама го има.

    НЯКОЙ НЕ ГИ БИВА ЗА НИЩО...НО СА СПОСОБНИ НА ВСИЧКО
  15. 15 Профил на gogo
    *****
    Неутрално

    Защо не направят изследване за ефективността на линия 284?
    По цял ден автобусите се влачат по естакадата с по 5-10 души!
    Защо не пуснат 84 да върги и през новия терминал?
    Нека да експериментират малко!

  16. 16 Профил на 130
    *****
    Неутрално

    ако метрото бъде пуснато денонощно и хората бъдат информирани за това - ще бъде огромен плюс и няма да бъде на загуба. някои лобита обаче няма да позволят това никога...

    нека наблегнем и на информираността - аз например едва сега научавам, че имало денонощни линии...

  17. 17 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1378 Неутрално

    "За" нощен транспорт в София - групата, която направи нощния транспорт възможен въпреки съпротивата на отговорните лица, които след това се опитаха да си припишат заслугите. След това "оптимизираха" за сметка на гражданите.
    https://www.facebook.com/group.php?gid=15415133471&ref=ts
    Подготвяме се за нова офанзива преди тези избори. Време е да потърсим отговорност от виновниците.

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK