Борисов: Бизнесът оцелява винаги независимо от политиката

Борисов: Бизнесът оцелява винаги независимо от политиката

© КРАСИМИР ЮСКЕСЕЛИЕВ



Бизнесът ще оцелее заради своята гъвкавост независимо от провежданата политика и самата държава, каза премиерът Бойко Борисов пред представители на бизнеса. Той присъства на организираната от вестник Капитал и Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България четвърта поред среща на бизнеса и представители на изпълнителната власт. Прогнозата дойде след въпрос на изпълнителният директор на "Софарма" Огнян Донев.


"Аз съм привърженик на мисълта на Кенеди, че не само е важно какво прави държавата за бизнеса, но какво прави и бизнесът за държавата", каза Донев. Той обаче поиска да знае какво ще направи новото правителство в бъдеще, за да подпомогне инвеститорите в страната.


"Единственото условие е бизнесът да се съобразява с правилата на държавата, всичко останало ще се нареди", каза Борисов. Той призова компаниите да запазват възможно най-много служители, независимо от настъпващата криза.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (8)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Шукри Замфиров
    Шукри Замфиров
    Рейтинг: 488 Гневно

    извинявам се - вече са 4 поредни. тва тука зе да намирисва на "работниèско дело"...

    аз съм селянин, батко, и търсим отмъщение сладко...
  2. 2 Профил на Еми...
    *****
    Неутрално

    Шукри, не ти ли стана ясно Прокопиев с какво се занимава сега... Подбират му снимките, че да изглежда подобаващо /доколкото е възможно/, а от едно изказване на тяхното си мероприятие, което разбира се е най-великото и грандиозното на годината, правят 5 статии... Няма да квалифицирам това поведение заради правата на модератора, но се сещате какво представлява, нали?!

  3. 3 Профил на Гоце СърГейков Доган Борисов 2-ри
    *****
    Весело

    До коментар [#1] от "Шукри Замфиров":

    ...и по-зле ще става...тез здраво лижат задници...а ти внимавай, понеже са обидчиви модераторите и наказват...ама да не си помислиш, че е ЦЕНЗУРА , изобщо не е...

  4. 4 Профил на м-да-а-а!
    *****
    Неутрално

    В нормалните държави фалитите са нещо нормално. След приема на Португалия и Испания в ЕС около 30% от бизнеса фалира. И бързо го замества друг. В нас наистина бизнеса оцелява при всяка ситуация. Фалити почти няма. И кой плаща сметката:
    1)Работниците с ниските заплати.
    2)Държавата прибирайки осигуровки много под реалните и съответно пенсионерите с получавайки по-ниски пенсии.
    3)Всички ползуватели на здравни услуги,заради неплащаните реални здравни вноски от част от бизнеса.
    4)другите бизнес-субекти, защото се увеличава фирмената задлъжнялост.
    Дали е добре бизнеса да оцелява на всяка цена?
    Зависи кои.
    Напр. топлофикациите и топлофикация София. Само загубите по трасето са 55-60%. Което те си калкулират... в цената на потребителя.

  5. 5 Профил на Петя
    *****
    Неутрално

    Добре е премиерът да знае, че правителството трябва да правежда политика подкрепяща бизнеса, а да не разчита бизвесът да се справя въпреки политиката.

  6. 6 Профил на Шератон
    *****
    Неутрално

    "Единственото условие е бизнесът да се съобразява с правилата на държавата, всичко останало ще се нареди", каза Борисов.

    Уважаеми г-н Борисов,
    прочетете по-долу правилата на държавата,за да оцелее особено малкия бизнес трябва да е нечовешки гъвкав!

    МРРБ обеща Публично обсъждане на 39-тата промяна в ЗУТ.Дали ще го направят и то до края на Ноември както обещаха? ... иначе е публична тайна ,че без рушвет при наличния ЗУТ не можеш да откриеш търговски обект.
    Въпросът е за кого ще са промените най-вероятно отново за доброто на Камарата на архитектите,на строителните инженери на Надзорните фирми, а за малките фирми ще доживеем ли някой да направи промени и за тях?

    Ето четиво за експертите от МРРБ и за г-жа Захариева-юристката, които никога не са откривали какъвто и да е собствен търговски обект !

    На срещата в Шератон със сигурност не е имало предствители на малкия бизнес ,който се бори ежечасно с оцеляването си и въпреки следващите кръгове на ада,които са осигурени от Държавата!

    Откриването на магазин или кафене:
    или 32 кръга на ада-готови ли сте да влезете?

    Те ви са гарантирани от държавата чрез ЗУТ.

    След намирането на...

    Прочитане на целия коментар подходящо помещение и сключването на договор за наем всекидневието на бъдещия търговец се превръща в един малък ад, наречен оформяне на документи. Процедурата се състои от 32 стъпки, при които пред всевъзможни инстанции се представят купища бумащина и комисии преценяват дали са изпълнени с абсолютна точност безбройните им (понякога доста абсурдни) изисквания. Всяко ведомство има фиксиран срок, в който трябва да излезе със становище или да издаде разрешително, като периодите варират от седмица до четири месеца. Ако ги съберете, излиза, че за да заработи в рамките на закона, един търговец трябва да премине през около година и половина ходене по мъките. В много от случаите, разбира се, не всичко върви гладко. Анонимният чиновник, на когото сте предали документите си в началото на месеца, в средата излиза в отпуска и преписката се отлага за неопределено време.
    Междувременно обикновено търговският обект работи НЕЗАКОННО или полузаконно, с всичките глоби и рушвети, произтичащи от това. Обобщената последователност на необходимите действия е, както следва (процедурата за откриване дори на миниатюрно кафене и магазинче е :

    1. Подаване на скица на имота (14 дни)
    2. Изваждане на виза за проучване и проектиране (30 дни).
    3. Изготвяне на проекти по всички части - архитектура, електро, ВиК, ОВ (вентилации), технологии.
    4. Съгласуване на проектите в ХЕИ (15 дни). Изискват документи на фирмата, под което отделните инстанции разбират различни неща.
    5. Съгласуване на проектите в пожарната (30 дни).
    6. Прехвърляне на електромера на фирмата, експлоатираща обекта.
    7. Прехвърляне на водомера на фирмата, експлоатираща обекта.
    8. Разрешение за строеж на съответната община (30 дни).
    9. Договор с независим строителен надзор.
    10. Откриване на строителна площадка (ако се изисква) при промяна на фасада и конструктивни промени (30 дни). Дотук са минали шест месеца, в които кандидат-собственикът е инвестирал и е плащал наем (минимум четирицифрена сума в долари). “Но те съвсем спокойно могат да ти кажат “а, не, не може”. Тогава става страшно, знаете за какво става въпрос - няма да казвам, само ще показвам”, обяснява човекът дръзнал да прави частен бизнес в търговски обект с характерния жест на потриване на палец и показалец. По-нататък този жест ще се повтаря все по-често.
    11. Заверка на заповедна книга в ДВСК (2 дни). Както твърдят очевидци, там преписките са огромни и за да преминат документите от едната купчина в другата... отново играят пръстите.
    12. Следва изпълнение на предвиденото преустройство под ръководството на строителния надзор.
    13. Актове за скрити работи по време на строителството
    14. Замерване на импеданс (72 часа).
    15. Замерване на ФРС (фактори на работна среда) (14 дни).
    16. Санитарно разрешително (10 дни).
    17. Становище за експлоатация от пожарната (30 дни). Както и по предишната точка, има немалко вероятност да ви върнат, защото нещо “не е както трябва”.
    18. Ветеринарно-санитарно разрешително (ДВСК) (15 дни).
    19. Становище на проектантите, че обектът е годен за експлоатация.
    20. Становище от главния архитект и заверка на екзекутиви (30 дни). На този напреднал етап може да се окаже, че сградата, в която се строи, е архитектурен паметник. Ако той е от национално значение, всичко спира дотук с едни солидни разходи за търговеца.
    21. 72-часова ОВ проба.
    22. Декларация от инвеститор и собственик за строителна стойност на обекта.
    23.Технически паспорт.Нищо,че сградата в която сте наели обектът няма такъв , а и сградите построени преди 30 години не отговарят на изискванията по сегашния ЗУТ.Отново следва формално изготвяне на Технически паспорт,плащане и корупция.
    24. Конструктивно становище - финално от инженер-конструктор, че обектът е годен за въвеждане в експлоатация.
    25. Акт 15 - подписва се от собственик, изпълнител, инвеститор, проектанти и надзор. Както показва неприятният опит, това е поредният етап, на който някой може да заяви, че не e съгласен по собствени причини.
    26. Окончателен доклад от строителния надзор (7 дни).
    27. Разрешение за ползване (30 дни).
    28. Регистрация на търговски обект (30 дни). За целта се представя целият натрупан до този момент забележителен набор от документи
    29. Лиценз за продажба на спиртни напитки (30 дни)
    30. Лиценз за продажба на тютюневи изделия (30 дни)
    31. Категоризация (120 дни).
    32.Документ от Кадастъра.

    Проблемът в България е безкрайното протакване, неяснотите, произтичащи от това, че повечето инстанции не са си направили труда да изложат изискванията си в ясен вид, хаосът от гишета с разнопосочно работно време и произтичащата от всичко това свръхдоза корупция.

  7. 7 Профил на до шератон
    *****
    Неутрално

    Всичко много подробно си го казал.Забравил си обаче да кажеш,че после почват актове,защото една муха е влязла заедно с проверяващия,защото някой клиент е скъсал етикет и проверяващия вижда,че изделието няма такъв,че производителят е написал "ликра"вместо "еластан"и пак следва акт,защото така пише в техните наредби.Бизнеса на техните хора оцелява,големия бизнес,а малкият ако оцелее ще бъде въпреки държавата.

  8. 8 Профил на улицата
    *****
    Неутрално

    До №6 №7 - АБСОЛЮТНО СТЕ ПРАВИ.
    ПРОБЛЕМЪТ Е,ЧЕ МАЛКИЯТ БИЗНЕС НЯМА НИТО КАМАРА,НИТО СДРУЖЕНИЯ,НИТО СВОИ ДЕПУТАТИ!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK