Научните степени и звания ще се дават от университетите и БАН

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (217)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Orda
    Orda
    Рейтинг: 65 Неутрално

    И ще се търгуват както дипломите се търгуват.

    Orda
  2. 2 Профил на berbenkov
    berbenkov
    Рейтинг: 1441 Весело

    Да дадем думата на Кабата -
    да ни разкрие по-добре нещата!

    www.berbenkov.hit.bg
  3. 3 Профил на Стенли
    *****
    Гневно

    Сбогом на науката в нашата страна!

  4. 4 Профил на Еми...
    *****
    Неутрално

    На мен ми звучи добре от гледна точка функциите на ВАК! Това политизирано гнездо трябваше да се премахне...

  5. 5 Профил на бункер
    *****
    Неутрално

    До колкото разбрах, ако имам няколко десетки хиляди лева, ще си купя професура без проблем с новите комисии, щом по-голямата част са външни и гладни хора. Умно!

  6. 6 Профил на Един българин
    *****
    Неутрално

    Ето че най-сетне дойде моментът да стана професор едновременно на Варненския и на Бургаския свободен университет. Всичко е възможно в България - убедих се окончателно, след като разбрах, че университетът в Русе /бивш институт по механизация на селското стопанство/ също произвеждал юристи. Идиотска държава...

  7. 7 Профил на КК
    *****
    Неутрално

    То, НБУ и досега сами си даваха степените... Изборът е между тази порнография тип НБУ и ВАК, която си е наистина сталинска реликва.

  8. 8 Профил на Вътрешен
    *****
    Неутрално

    Ако са външни, да са от ЧУЖБИНА, а не от някой друг български "университет"! Защото, струва ми се, "външни" в България няма.

    НЕ МОЖЕ ХЕМ ДА СИ В ИГРАТА, ХЕМ ДА СИ ВЪНШЕН )))

  9. 9 Профил на JR
    *****
    Неутрално

    Ясно е, че ВАК са съсипали живота на много млади хора. Обаче има и е една друга страна, която е много важна.
    В момента като станеш доктор, си доктор от България, а не от някой университет, т.е. държавата България седи зад званието. На това се гледа изключително добре в чужбина и прави българските доктори уважавани в целия свят.
    От написаното става ясно, че всички другари, които си направи институти и университети по родните места ще могат да издават докторски тапии. Неминуемо това ще доведе до обезценяване на образованието в България.
    Както знаем, някои може и да не знаят, много от учените отиват на обмен в европейски и международни университети и /или работят по европейски проекти. Там те представят лицето на държавата.
    Затова тая комисия трябва да запази държавния си статут не само като контролен орган.

  10. 10 Профил на Реално
    *****
    Весело

    Ще имаме най - много професори от глава на населението в света

  11. 11 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 466 Неутрално

    БАН ТРЯБВА ДА БЪДЕ ЗАКРИТ!

    The biggest risk in life is not taking one.
  12. 12 Профил на Ясно
    *****
    Неутрално

    НБУ ще узакони измислените си доценти и професори, които сами си избираха. Вече ЕвгениДайнов ще стане законен професор)). Неговите приятелчета от НБУ му дадоха това звание преди няколко години. А и министърчето, което е от НБУ бъдете сигурни също ще се уреди.

  13. 13 Профил на още
    *****
    Неутрално

    И не пропускайте - ще се засили (и възможно в опасни размери)
    вътрешния самоконтрол на университетите при
    (само)обявяването на конкурсите

  14. 14 Профил на ТИХоЛОВ
    ТИХоЛОВ
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Най-важното е , че египтолога иска да закрие ВАК и да се създаде апелативна комисия подчинена на него. Според същия умник излиза, че НБУ тип е нещо повече от сталински тип. Този от къде и кога има учена степен по египтология? Явно този Игнатов има заложби за управленец, колкото Стоичков за треньор.

    Само времето има много време. Дори да не е спряло, пак може да ни гледа сеира.
  15. 15 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#9] от "JR":
    "В момента като станеш доктор, си доктор от България, а не от някой университет, т.е. държавата България седи зад званието."

    Те ти още един изкудкудякал пезевенк. Кой го боли за държавата бе? Какъв гарант може да е е една държава освен за това че "доктора" е лизал оакания памперс на некое деди.
    Що не кажеш кои са членовете на ВАК и дали пикат с кататри, мушморок? Срам ли те е?

    Няма държавен авторитет, има университетски. Както има доктор от Харвард и доктор от долно уйно, така ще има и тука.

    Университетите са единствената институция която може да казва кой от нейте възпитаници да става доктор и кой не.



    До коментар [#12] от "Ясно":
    "НБУ ще узакони измислените си доценти и професори,"

    Малоум, доцент няма таква дума. Професор означва учител в университет.

    The biggest risk in life is not taking one.
  16. 16 Профил на JR
    *****
    Неутрално

    Десен
    Неутрално

    * 11
    * 15:17
    * 23 ное, 2009

    Отговор


    БАН ТРЯБВА ДА БЪДЕ ЗАКРИТ!


    Гледай си работата, бе син боклук. Отиди да целунеш задника на драгалевския циганин. Той ликвидира предприятията е БГ за една вечер. Най-лесно е да се ликвидира. Трудно си прави нещо. Затова трябва да се прецени как това, което е създадено да се използва по най-добрия начин.

    Не, не съм комунист. Семейството ми е пострадало от тях. Но заради такива боклуци като теб, българските инженери отидоха да развиват чуждите икономики.

  17. 17 Профил на Неук вълк
    *****
    Весело

    Четете -----

    http://dnes.dir.bg/2009/11/23/news5420847.html


    Извънземни са отговорили на 30 въпроса, зададени от наши учени

    Извънземни са отговорили на 30 въпроса, зададени от наши учени от БАН, твърдят самите те пред „Новинар”. В момента експертите анализират и разшифроват получените чрез пиктограми и рисунки отговори на въпросите.

    ---- Какви точно научни степени ще раздава БАН? По извънземнология ли? Мога ли да получи 5-6 степени в такъв случай?

    И после всички оплюха Дянков за изказването му по въпроса за БАН!

    Прав е - БАН да се затваря и наука да се прави в университетите! А и да посъкратят малко броя им!


    И не на последно място - България няма нужда от научни степени и звания, а от НАУЧНИ ПОСТИЖЕНИЯ!!!

  18. 18 Профил на @@
    *****
    Неутрално

    Говори се само за степени и звания. Дали пушилката около БАН не беше предупреждение, какво ще им се случи ако не приемат тези предложения за промени.

  19. 19 Профил на Tojaga
    *****
    Неутрално

    БАН - на самоиздръжка!!!!!! Или да се махат тия комунарски хрантутници!

  20. 20 Профил на Запознат
    *****
    Разстроено

    Твърдението, че ВАК е политизиране е смешно и издава незнание на изказалия го.
    Факт е, че би било добре, ако във ВАК се влее малко свежа кръв, но в бг-науката заплатите са по-скоро социални помощи и е разбираемо, защо младите кадри бягат и работят в Европа и САЩ. За мизерни пари няма кой да стои в Университетите и БАН.
    Дори сравнението със заплатите в научната сфера на подиграваните от нас румънци е тъжно и жалко.

  21. 21 Профил на ураааа
    *****
    Неутрално

    Е, вече ше стана академик на моята си академия. На каквото си пожелая. Ухаааааа

  22. 22 Профил на бункер
    *****
    Неутрално

    С избирането на Ректора на НБУ за министър мутрите си фаворизираха университета, който всяка мутра може да завърши

  23. 23 Профил на Красимир Кабакчиев, дфн
    Красимир Кабакчиев, дфн
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Поет, поет - Бербенков,
    Ама колко е напет!
    И колко прав!
    Как знае кой нещата ще оправи!
    Виж по-горе, № 2!

    Красимир Кабакчиев, дфн
  24. 24 Профил на Yankee
    *****
    Неутрално

    ВАК наистина трябва да бъде закрит, но поради бясната корупция и шуробаджанащина в университетите, не виждам какъв механизъм ще го замени....

  25. 25 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#16] от "JR":

    Бохчата и пътя накъм пазара на труда. Лежането свърши, аванатата също.
    Писна ми да издържам от труда си некви самовлюбени комундета дето нищо не поравят по цял ден, па и с цялата си наглост те ще ми казват кой струвал и кой не.
    Я марш от тука бе!
    БАН ще бъде закрит, син боклук си викай на баща си.
    Това е резултата не моите думи от вашата интелектуална импотентност.

    The biggest risk in life is not taking one.
  26. 26 Профил на meir
    *****
    Неутрално

    Е, не е болка за умиране. Сега титлите ще важат само за съответните ВУЗ-ове и ще се получават по-лесно.




  27. 27 Профил на Неук вълк
    *****
    Неутрално

    До коментар [#16] от "JR":

    Инженерството и научната дейност са две различни категории.
    Мястото на науката е в университетите и тя трябва да се прави с дейното участие на студентите.
    В момента нито университетите имат нещо общо с науката, нито БАН - явно.
    Университетите са като едни средни школа, в които се преподава висша математика и други такива науки и измислените доценти вземат подкупи и чукат студентките.
    А самите студенти не знаят, за какво ходят там въобще и че университетът е място за наука и творчество, а не преписване на пищови.

  28. 28 Профил на Красимир Кабакчиев, дфн
    Красимир Кабакчиев, дфн
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Ето, че можело да се направи промяна в академичната сфера! И то бърза и радикална. Но важното е да не се правят груби грешки.
    Принципите са ясни. Трябва решенията да се вземат

    НЕ С ТАЙНО ГЛАСУВАНЕ -

    както това искаше пертийният секретар Кендеров.
    Жури от 5 души, от които трима външни - това е добре.
    Разбира се дадената тук информация е крайно недостатъчна, за да се направи изводи или прогноза какво ще се получи.

    Красимир Кабакчиев, дфн
  29. 29 Профил на shibechko
    *****
    Неутрално

    много искам да стана професор, къде да си внеса таксата. мама ще се радва............

  30. 30 Профил на hah
    *****
    Неутрално

    До коментар [#17] от "Неук вълк":

    "И не на последно място - България няма нужда от научни степени и звания, а от НАУЧНИ ПОСТИЖЕНИЯ!!! "

    Ми направи бе балък. То да не е като да копаш домати на село.

  31. 31 Профил на hah
    *****
    Весело

    До коментар [#25] от "Десен":

    Бягай да застъпваш нощна смяна, стига се пали...

  32. 32 Профил на Чико
    *****
    Гневно

    Вярвам на Игнатов и на Дянков,не само БАН,а въобще т.н.научни среди са ретроградни,непродуктивни,закостеняли.Те трябваше да са активната част на един реформаторски елит през миналите двадесет години.А какво е в действителност,колко "учени"глави застанаха на чело на промените и направиха своя принос.,за съжаление единици.Но в същото време създадоха университети на път и под път,само за да гълтат хонорари,без оглед на нивото на тези т.нар. университети.Ръководеше ги единствено груповия интерес за пари.А да не говорим за корупцията всред тях.Те бяха първите за които се чу ,че правят голями далавери.Казват,че гърците не признавали дипломите на Тракийския университет,заради далаверите и наистина сега там нямало гръцки студенти.И не само там.Голямо ринене трябва ,дано успеят.

  33. 33 Профил на ??
    *****
    Неутрално

    Промяна лесно се прави, но дали тази е полезна ще разберем след години.

  34. 34 Профил на fr Pavel
    *****
    Неутрално

    ВАК е анахронизъм, но същевременно не е правилно някоя котерия от бивши комунисти, обвързани роднински и корупционно, да определя кой е достоен да стане професор.

    Познавам една подобна жена, която е слаба като учен, но е много активна в администрацията. Стана пруфесур без хабилитация, защото е от "нашите". Втори стана пруфесур в сибирски университет с написана от друг дисертация, защото цяла България узна за измамата. Трети бе избран за пруфесур с жалка хабилитация, преписана от конкурент, който разви скоротечен диабет и умря. И т.н.

    ...............

    Как БЗНС предаде българската национална кауза -
    http://archiman.livejournal.com/

  35. 35 Профил на meir
    *****
    Неутрално

    Няма държавен авторитет, има университетски. Както има доктор от Харвард и доктор от долно уйно, така ще има и тука.
    -----------------------------------------------------------------
    Харвард има фондове по-богати от бюджета на България бе, бесен.
    Недоизказано остава, но се подразбра, че тук ще има само доктори от долно уйно. Дори се сещам за един такъв, бивш формален кмет и неформален строител на метрото, живо доказателство за девалвацията на научните титли.
    БАН трябва да се закрие, следва лигично приватизация на имотите. Прокуратурата подхваща, куче влачи- диря няма. Парите за наука се свидят на спестовния българин, де да му се свидеха за теляците в Афганистан или ченгетата ДАНС, в пъти повече, обаче уви...

  36. 36 Профил на dlr52475613
    dlr52475613
    Рейтинг: Неутрално

    До коментар [#28] от "Красимир Кабакчиев, дфн":

    Европейски патенти с произход България: 2006 г. - 4 бр; 2007 г. - 6 бр; 2008 г. - 4 бр. От тях нито един с автор учен от БАН или университетски преподавател. Изобретателите са частни лица. Не ме интересува закона за научните степени и звания. Този закон урежда заплатите и пенсиите. Интересува ме какво българите могат да предложат за продажба като НЕМАТЕРИАЛНИ АКТИВИ на наши фирми и на фирми от чужбина. Само Нематериалните Активи носят добавена стойност.

  37. 37 Профил на Красимир Кабакчиев, дфн
    Красимир Кабакчиев, дфн
    Рейтинг: 0 Неутрално

    ОТМЕНЕТЕ НАЙ-ПОСЛЕ ОНОВА ПОСТАНОВЛЕНИЕ! Проверете законосъобразността - а също така и "морала" - на постановлението, с което МС даде депутатски заплати на така наричащите се академици и член-кореспонденти, които в мнозинството си не са учени, а са представители на тлъстата комунистическа номенклатура! По инициатива на Станишев бяха отпуснати доживотни депутатски заплати (1900 лв.) на така наречените академици, член-кореспондентите трябва да вземат 30% от заплатите за академиците. Невероятно гнусно и нагло безобразие на некадърната крадлива пасмина, наречена тройна коалиция, осъществено за сметка на Данъкоплатеца!
    Чрез титлите академик и член-кореспондент абсолютно безспорно се предоставят привилегии! Те са противоконституционни! Чрез тях грубо се нарушава една от фундаменталните разпоредби в Конституцията, а именно член 6, който гласи: "(1) Всички хора се раждат свободни и равни по достойнство и права. (2) Всички граждани са равни пред закона. Не се допускат никакви ограничения на правата или привилегии, основани на раса, народност, етническа принадлежност, пол, произход, религия, образование, убеждения, политическа принадлежност, лично и обществено положение или имуществено състояние." Сред академичната общност е известно, че автентичните учени сред гореупоменатите две групи са около 20%. Другите са номенклатурчици и техни асоциати. Постановлението, освен всичко останало, е епохално по своята ЦИНИЧНОСТ И НАГЛОСТ, като се има предвид положението на пенсионерите и бедните! ОТМЕНЕТЕ НАЙ-ПОСЛЕ ТОВА ПОСТАНОВЛЕНИЕ!

    Красимир Кабакчиев, дфн
  38. 38 Профил на doktor4o
    *****
    Неутрално

    добре, 5 души, ами ако някой реши да не отиде на процедурата, тогава какво правим, защо състава не е по-голям, за да се защити интереса на всички, при отсъствия....

  39. 39 Профил на Софиянец
    *****
    Гневно

    До коментар [#25] от "Десен":

    Ти ли бе неук некомпетентен и некадърен ДРИСЛЬО ще даваш оценка на българската наука?!

    Българската наука, правена в БАН и университетите е чудесно приета по цял свят чрез хилядите български учени изгонени от БГ от тъпанари като теб!

    БАН трябвало да се закрие. А не искаш ли бе БОКЛУК да закриеш и френската акадения на науките CNRS, или немските институти или националните лаборатории в САЩ, всичките на издръжка на държавите в голяма степен? Или искаш да закриеш CERN, а ДЕСЕН ПЕДАЛ??

  40. 40 Профил на Красимир Кабакчиев, дфн
    Красимир Кабакчиев, дфн
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Защо всичко е ТОТАЛНО СБЪРКАНО и в БАН, и изобщо в академичната област в тази така наречена държава? Защото НЕ СТАНА ТОВА, КОЕТО БЕШЕ НАПРАВЕНО В ЕДНА НОРМАЛНА СТРАНА КАТО ГЕРМАНИЯ. Да припомним какво стана в бившата ГДР през 1991-92 г. Веднага след Обединението в бившата ГДР беше направена поголовна точна атестация на всички работещи в академичната област и всички некадърници и комуно-ченгесарски кадри, а именно ПОВЕЧЕ ОТ ПОЛОВИНАТА ОТ ВСИЧКИ РАБОТИЛИ ДОТОГАВА В АКАДЕМИЧНАТА ОБЛАСТ, БЯХА УВОЛНЕНИ. “The evaluation process. Especially in the humanities and social sciences East German universities had been corrupted by the Socialist regime because it used them for the legitimization of the existing suppressive political order. Therefore not only the departments of Marxism-Leninism had to be closed. Also the professors and lecturers in (Socialist) Law, (Socialist) Economy, History of the Working Class, and Philosophy had to leave the universities. Their disciplines had to be shut down as well. Instead, new institutes had to be created. The necessary staff was imported from West Germany. But also in other disciplines like languages or History of Art the testers found a great number of poorly qualifled scientists. Others were regarded as personally inacceptable because of their hidden contacts to the secret police […] Results. According to Hermann Glaser, by the evaluation process nearly 20000 out of 38900 staff and faculty members in East Germany lost their jobs[18]. Several turned to protest, some even became politicians. But they could not stop the necessary opening of East German universities to western knowledge." Цитатът е от Juergen Ploehn. The Reform of University Education and Science in the German New Laender since 1990.

    Красимир Кабакчиев, дфн
  41. 41 Профил на JR
    *****
    Неутрално

    До коментар [#25] от "Десен":

    Къв си ти бе капут сплескан. Кажи какво толкова си направил, нещастник. Къде си учил и работил, че толкова много ги схващаш нещата?
    Аз съм учил и работил в БГ и в чужбина. Инженер съм и строя ЖП инфраструктура в УК, по която пътуват хиляди хора на ден.
    Заради такива глупаци като теб се изнесох от тая държва. Такива като теб, които само искат да закриват и да рушат.


    До коментар [#27] от "Неук вълк"
    Защо мислиш, че са различни категории? Да си представим, че аз съм инженерна организация и съм намерил високотехнологичен проект. Нямам нужните знания и решавам да поискам съвет или да възложа дадена изследователска дейност на някой университет срещу съответно финансиране, социален елемент и всички останали материални и нематериални ползи за университета и студентите. Обаче, се оказва, че те нямат пълния капацитет. Ето тука идва мястото на БАН. БАН трябва да помага на бизнеса с наука и опит от най-високо ниво.
    Това е чисто хипотетично. Един инженерен проект има много страни и почти всички науки са набутани вътре.
    Не трябва да има разделение, защото практиката е показала, че много чисто научни и сухи изследвания рано или късно стават част от живота на хората.

  42. 42 Профил на Красимир Кабакчиев, дфн
    Красимир Кабакчиев, дфн
    Рейтинг: 0 Неутрално

    И така, за да може да проработи една истинска реформа в академичната сфера, ТРЯБВА ПЪРВО ДА СЕ ОСЪЩЕСТВИ ЛУСТРАЦИЯ.
    И при най-добрия закон - какъвто вероятно няма да може да се приеме от онези боклуци в така наречения парламент -

    ОРДИТЕ ОТ КОМУНО-ФЕОДАЛИ И НЕКАДЪРНИЦИ ЩЕ ПРОДЪЛЖАТ ПО ЕДИН ИЛИ ДРУГ НАЧИН ДА ВЪЗПРОИЗВЕЖДАТ НЕКАДЪРНОСТ!

    ЛУСТРАЦИЯ, И ПОСЛЕ РЕФОРМА!

    Красимир Кабакчиев, дфн
  43. 43 Профил на някой рус пич с гладко дупе да ми врътне една свирка
    *****
    Весело

    Браво

  44. 44 Профил на JR
    *****
    Неутрално

    Софиянец
    Гневно

    * 39
    * 16:09
    * 23 ное, 2009

    Отговор


    За това говорим, но някои хора са много далече от реалния свят. Само гледат да крадат, да закриват и да рушат.

  45. 45 Профил на Христомир Йорданов
    Христомир Йорданов
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Надявам се това означава още да се признават докторските титли от чужбина. В момента за да се признае докторска титла от чужд университет, без значение дали е харвардския, оксфордския или от Куала Лумпур, пак трябва да се играе по свиката на ВАК. Което, естествено, е гавра с принципите на ЕС за свободно движение на хора.

  46. 46 Профил на Красимир Кабакчиев, дфн
    Красимир Кабакчиев, дфн
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Анонимен пише: "Европейски патенти с произход България: 2006 г. - 4 бр; 2007 г. - 6 бр; 2008 г. - 4 бр. От тях нито един с автор учен от БАН или университетски преподавател. Изобретателите са частни лица. Не ме интересува закона за научните степени и звания. Този закон урежда заплатите и пенсиите. Интересува ме какво българите могат да предложат за продажба като НЕМАТЕРИАЛНИ АКТИВИ на наши фирми и на фирми от чужбина. Само Нематериалните Активи носят добавена стойност."

    Ако горното е вярно, има резон в разсъждението. Но, разбира се, науката не е непременно и задължително средство за получаване на "добавена стойност" в търговски и финансов смисъл.

    Красимир Кабакчиев, дфн
  47. 47 Профил на IK
    *****
    Неутрално

    "...А не искаш ли бе БОКЛУК да закриеш и френската акадения на науките CNRS..."

    CNRS не е френската академия, но както и да е. Имай на предвид, че лабораториите на CNRS се контролират от държавни комисии. Лаборатории, които не отварят на изискванията, ако не успеят да се оправят в дадения от комисията срок, се закриват. Ако една такава комисия мине през БАН, то неминуемо ще закрие доста поделения, поради липса на статии в списания с импакт фактор, липса на материална база, както и на изследователски проекти.

  48. 48 Профил на Яшкаехш
    *****
    Неутрално

    Браво, Игнатов! Ако успееш да направиш дори само това, мракобесието в българската наука ще бъде по-малко!

  49. 49 Профил на Jovan
    Jovan
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Инак ей може и аз да стана професор така. Ще бъда изтъкнат алкохололог.

    @JR ще бъде интересно, ако ни разкажеш за строителството на жп инфраструктура в Англия в www.lokforum.com


    От свиня, славей не става.
  50. 50 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1564 Неутрално

    До коментар [#47] от "IK":

    Това дето го казваш е хубаво. Ама от 90-а насам държавата не е дала почти нищо за апаратура. Както и за изследвания. Малко изключение са последните две години. И до тук. първите тотално порязани пари бяха тези за научни изследвания. През фонда. После дойде орязването през държавната издръжка на студенти. Но министърката на приоритетното министерство не знаела, че там е заложена сума която да се разпределя на конкурсен принцип. както и да е. Но се вдигат парите за физическо възпитание и най-вече спорт. Идеалът е ясен. тъпи, но добре изглеждащи.
    А сега ми обяснете и защо НБУ се нарича университет. Като в него няма ни природни ни технически науки. А не били само те такива. Супер.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  51. 51 Профил на IK
    *****
    Неутрално

    Много важно е да се определят точните изисквания на които да отварят кандидати. Защото научно постижение може да е доклад на международна конференция в Несебър с участие на македонски и албански учени, за един кандидат, а за друг и статиите във водещи списания да не са достатъчни.

    За това и по-света искат от кандидатите публикации. Това е една гаранция, че работите са читави. И това си има кусури, но така е при другите, така трябва да е и при нас. Тогава и нашите дипломи ще се приемат безрезервно. А сега, дори и с ВАК, в някои арабски страни университетите не искат доктарантури от Източна Европа и в частност от България. Имало е например случаи, при които са получани титли за срок само от няколко месеца

  52. 52 Профил на EU
    *****
    Неутрално

    Тъпан, ходи се пери.

    meir
    * 35

    БАН трябва да се закрие, следва лигично приватизация на имотите.

  53. 53 Профил на IK
    *****
    Неутрално

    Цецо, просто обществото у нас трябва да реши кои са приориотетите. В крайна сметка, който плаща, той поръчва музиката. По-добре е по-малко, но силни институти. Така е във всички малки европейски страни. Иначе, в общия случай, наука не се прави само с молив и хартия, трябват си и съответните средства. В противен случай, учените просто деградират.

  54. 54 Профил на Ачо
    *****
    Неутрално

    Има провинционални педагогически ВУЗ-ове със технически факултети съставени само от бивши военни, които също имат акредитация за даване на докторска степен примерно по комуникационна техника! Как ще се погрижи новия ни министър за контрола при "раздаването" на дипломи от такива университети, където основния критерий кой да защити и кой не, не е умствения потенциал, а кой на кого е полезен! Там психиката на преподавателския екип е до толкова изкривена, че израза: " ........................... ще защитава докторската си дисертация!" се е видоизменил в "Ще го правим доктор!" Така чебраво на новия министър за реформите, но трябва доста добре да се помисли върху все още засилени сталиниски порядки в определени университети като ШУ!

  55. 55 Профил на muncho
    *****
    Неутрално

    До коментар [#53] от "IK":

    Ми в същност не е така нито в малките нито в големите държави.
    Една научна област неможе да съществува сама за себе си, всичко е свързано. И всички държави поддържат според възможностите си изследвания във всички направления.
    Освен тва съвременната наука е интернационална. Учените постоянно пътуват за да правят изследвания на различни места където условията са най-добри. Така че такова нещо като чисто национална наука няма. И резултатите се публикуват в общодостъпни списания...

  56. 56 Профил на FFFj
    *****
    Неутрално

    БАН ДА се ЗАКРИЕ!!! Ако не да търсят пари от ИЗВЪНЗЕМНИТЕ!!!

  57. 57 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1564 Весело

    До коментар [#51] от "IK":

    В някои области, най-вече хуманитарни, чужди езици не знаят. Така, че ще имат проблем с Албанеца. но професори дал бог. Защото критериите на различните комисии на ВАК са напълно различни.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  58. 58 Профил на Mai Tai
    Mai Tai
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Съгласна съм с новия закон САМО ако се премахне и сталинисткото деление на старши научни сътрудници, 1 и 2 степен, само научни сътрудници пак 1 и 2 степен и подобни безумия. Хайде, Игнатов, като си решил да го правиш като на Запад, направи и това, като си казал А, кажи и Б! А не Фонд научни изследвания да ми казва, че не мога да кандидтаствам за грант, защото съм само научен сътрудник 1 степен, а не старши научен сътрудник 2 степен! Моите колего на запад се ужасиха, когато им разказах за нашите "условия".

  59. 59 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1564 Неутрално

    До коментар [#53] от "IK":

    Напълно съм съгласен. Тези дни разгледах сайта на БАН. Има напълно излишни звена. Други са странни. Трети могат да се обединят. Лошото е, че до тук ще спрат. И икономисаните пари няма да отидат за наука, а за глупости.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  60. 60 Профил на Водолаз
    *****
    Неутрално

    Досега в цяла България имаше около 3000-3500 професори и обикновено тази титла имаше тяжест.
    Сега очаквайте в най-скоро време бум на професорите - те ще станат не по-малко от 30000-40000. Колко ли ще "тежи" званието "професор"?
    Замислените реформи са добро нещо, но те се пренасят автоматично от чужбина, където и моралът, и отговорностите се различават от сегашната българска действителност.

  61. 61 Профил на Mai Tai
    Mai Tai
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    И още нещо - какво е това ДОЦЕНТ?! Би ли могъл министъра да ми го преведе на английски? На Запад няма такова нещо! Айде като е тръгнал, да не оставя соц. изживлици, нали е много хард? Но сигурно приятелите му доценти ще му се разсърдят, шуро-баджанак такъв.

  62. 62 Профил на Stoyan Denchev
    *****
    Весело

    Бързо народе! Ще раздавам по десетина професури и доцентури на ден.
    СВУБИТ ще стане хипермаркет за научни звания. В момента е само супермаркет.

  63. 63 Профил на muncho
    *****
    Любопитно
  64. 64 Профил на поразен
    *****
    Неутрално

    Както стана лесно днес да си купиш диплома, така ще се купува и докторство и професорство. Фантастика е, че в университетите се развива някаква наука, най-много да се спише учебник и хоп - професор. То какво ли е свясно и работещо в БГ, особено образованието и науката, невежи ученици, бездарни студенти, подкупни преподаватели. Скоро няма да ни признават дипломите по белия свят, а и защо ли?

  65. 65 Профил на еврореалист
    еврореалист
    Рейтинг: 529 Неутрално

    Сегашната система обслужва икономическия модел на зрелия социализъм и затова е демодирана. Следователно, на мястото й трябва да се изгради нова.
    Една от първите задачи на новата система е да "отпуши" израстването на младите, така че да имаме и 30 годишни доценти и професори. Просто да се гледа резултата от работата и приноса в практиката, възрастта е без значение!
    Но за целта трябва да се бръкне болезнено и надълбоко. Старите, които са "изпичани" по сегашната система, едва ли ще се радват да видят млади учени да станат професори, след като те са "престоявали" по няколко петилетки като доценти.
    Може и да звучи несправедливо за някои, но това е крайно необходимо, за да стартира системата наново. А това става чрез мотивация. Трябва да се премахнат капаците, а тавант да се избие. Много е нисичък у нас.

    "Гладен вълк и насред село влиза."
  66. 66 Профил на ,
    *****
    Неутрално

    Защото съм си умен и затова не можете да ме пробиете

  67. 67 Профил на HAHA
    *****
    Весело


    КАТО НАЧАЛО МУТРАТА ЩЕ СТАНЕ АКАДЕМИК.
    ПОСЛЕ ВСИЧКО ОСТАНАЛО.

  68. 68 Профил на .
    *****
    Весело


    ПОЖАРНИКАР АКАДЕМИК.

    МАТРИАЛА ДА ЦВИЛИ ОТ КЕФ - СЕГА.

  69. 69 Профил на ми то
    *****
    Неутрално

    До коментар [#61] от "Анонимен":
    доцент (dozent) идва от средните векове. Когато около един професор се наредят твърде много помощници, разборай асистенти, тогава на всеки 12 (дузина) от тях се определя един отговорник - доцент, да го наречем началник на 12 асистента.
    А професорът е чивек, който раздава професии.

  70. 70 Профил на Mai Tai
    Mai Tai
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    до 69
    Е, значи ние още сме и ще си останем в средните векове.

  71. 71 Профил на това е положението значи
    *****
    Неутрално

    До коментар [#70] от "Анонимен":

    както ви се харесва

  72. 72 Профил на Stiga gluposti
    *****
    Неутрално

    До коментар [#64] от "поразен":

    Не знам как ВАК, където научни степени на филолози например биваха гласувани от химици и физици, членове на ВАК, спомагаше за високото ниво на защитилите дисертации! Не говорете глупости! ВАК беше създаден по времето на социализма, за да изпълнява в крайна сметка партийната воля, а не за да удовлетворява научни критерии! И трябваше да си отиде още преди 20 години!

  73. 73 Профил на muncho
    *****
    Неутрално

    До коментар [#72] от "Stiga gluposti":

    Както се каза многократно, ВАК не оценява научния труд по същество.

  74. 74 Профил на чип
    *****
    Неутрално

    До коментар [#72] от "Stiga gluposti":

    защо не си даваш сметка, че ВАК е политическата милиция за науката. Толкова е удобен този репресивен апарат, че на всяка власт се услажда с;ужбата и.

  75. 75 Профил на ?!
    *****
    Весело

    До коментар [#5] от "бункер":

    Не цената ще падне, защото вече има конкуренция

  76. 76 Профил на Дaни
    Дaни
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Бахти кратуните дет оса се събрали тука....
    Явно безработни некадърници или безделници от инстутчета и паланки на държавната копаня.

    Кратуни, кажете ми как се превежда на английски академик.
    Или член-кореспондент. Или кандидат на науките?

    Ами не се превежда, защото хората по света такива търтеи нямат и наричат нещата с истинските им имена - а именно - търтеи.

    Като свършите с пръскането на слюнки и цъкането на минуси моля да споделите и какво конкретно добавиха към БВП на България лицата:




    Председател
    чл.-кор. Стефан Воденичаров
    Централно управление — БАН Тел. 986 24 58; 989 84 46; 979 52 10
    Институт по металознание Тел. 462 62 00; 462 63 00

    Зам. председатели
    акад. Ангел Гълъбов Институт по микробиология Тел. 870 10 81; 979 31 57
    ст.н.с. д-р Николай Милошев Геофизичен институт Тел. 971 26 77; 979 33 22




    Секретар
    Ст.н.с. д-р Рая Кунчева
    Институт за литература Тел.: 971 70 56, 979 29 90




    СПИСЪК НА ЧЛЕНОВЕТЕ НА ОБЩОТО СЪБРАНИЕ НА БАН
    23.03.2009г.

    1. Институт по математика и информатика - 4 чл.
    проф. дмн Камен Ганчев Иванов
    ст.н.с. д-р Николай Веселинов Кюркчиев
    ст.н.с. І ст. дмн Николай Михайлов Янев
    ст.н.с. д-р Евгения Йовкова Сендова

    2. Институт по механика - 3 чл.
    ст.н.с. д-р Емил Самуил Маноах
    ст.н.с. І ст. дмн Йорданка Александрова Иванова
    ст.н.с. д-р Васил Иванов Кавърджиков

    3. Институт по паралелна обработка на информацията - 2 чл.
    акад. Кирил Любенов Боянов
    ст.н.с. д-р Галя Младенова Ангелова

    4. Институт за ядрени изследвания и ядрена енергетика - 4 чл.
    чл.-кор. Йордан Николов Стаменов
    ст.н.с. І ст. дфн Иван Данаилов Ванков
    ст.н.с. д-р Димитър Василев Тонев
    ст.н.с. І ст. дфн Владимир Кръстев Добрев

    5. Институт по физика на твърдото тяло - 4 чл.
    акад. Никола Василев Съботинов
    ст.н.с. д-р Румяна Антонова Пеева
    ст.н.с. д-р Димитър Атанасов Димитров
    акад. Александър Георгиев Петров
    6. Институт по електроника - 3 чл.
    ст.н.с. д-р Олег Иванов Йорданов
    ст.н.с. д-р Петър Иванов Петров
    ст.н.с. д-р Лъчезар Аспарухов Аврамов

    7. Институт по астрономия - 1 чл.
    ст.н.с. д-р Александър Първанов Антов

    8. Централна лаборатория по слънчева енергия и нови енергийни източници - 1 чл.
    ст.н.с. д-р Петко Костадинов Витанов

    9. Централна лаборатория по оптичен запис и обработка на информацията - 1 чл.
    ст.н.с. І ст. дфн Венцеслав Христов Съйнов

    10. Централна лаборатория по приложна физика - Пловдив - 1 чл.
    ст.н.с. д-р Румен Давидков Каканаков

    11. Институт по обща и неорганична химия - 2 чл.
    ст.н.с. І ст. дхн Константин Иванов Хаджииванов
    ст.н.с. I ст. дхн Елисавета Христова Иванова

    12. Институт по органична химия с Център по фитохимия - 4 чл.
    акад. Иван Николов Юхновски
    ст.н.с І ст. дтн Божидар Петков Чорбанов
    ст.н.с. І ст.дхн Владимир Димчев Димитров
    ст.н.с. І ст. дхн Петко Маринов Иванов

    13. Институт по физикохимия - 2 чл.
    ст.н.с. І ст. дхн Иван Николаев Кръстев
    ст.н.с. д-р Весела Цветанова Цакова - Станчева

    14. Институт по катализ - 2 чл.
    ст.н.с. І ст. дхн Славчо Кирилов Раковски
    ст.н.с. І ст. дхн Иван Георгиев Митов

    15. Институт по инженерна химия - 1 чл.
    ст.н.с.І ст. дтн Венко Николаев Бешков

    16. Институт по полимери - 1 чл.
    ст.н.с. І ст. дхн Кольо Димов Троев

    17. Институт по електрохимия и енергийни системи - 2 чл.
    ст.н.с. І ст. дхн Здравко Борисов Стойнов
    акад. Александър Крумов Попов

    18. Централна лаборатория по фотопроцеси - 1 чл.
    ст.н.с. д-р Николай Спиридонов Щърбов

    19. Институт по молекулярна биология - 1 чл.
    чл.-кор. Георги Христов Русев

    20. Институт по генетика - 2 чл.
    ст.н.с. І ст. дбн Костадин Иванов Гечев
    ст.н.с. д-р Живко Петров Данаилов

    21. Институт по невробиология- 3 чл.
    чл.-кор. Радомир Георгиев Радомиров
    ст.н.с. І ст. дмн Любомир Николов Казаков
    ст.н.с. д-р Симеон Бориславов Тодоров

    22. Институт по физиология на растенията - 2 чл.
    ст.н.с. І ст. дбн Лозанка Петрова Попова - Стаевска
    ст.н.с. д-р Георги Димов Петков

    23. Институт по експерим. морфология и антропология с музей - 1 чл.
    чл.-кор. Йордан Алексиев Йорданов

    24. Институт по микробиология - 3 чл.
    акад. Ангел Симеонов Гълъбов
    ст.н.с. дбн Мария Богомилова Дянкова
    ст.н.с. д-р Златка Милчева Алексиева

    25. Институт по ботаника - 1 чл.
    ст.н.с. І ст. дбн Димитър Райчев Пеев

    26. Институт по зоология - 1 чл.
    ст.н.с. IІ ст. д-р Наско Иванов Атанасов

    27. Институт за гората - 2 чл.
    акад.Александър Хараланов Александров
    чл.-кор. Боян Николов Роснев

    28. Институт по експериментална патология и паразитология - 2 чл.
    ст.н.с. І ст. дбн Илия Йорданов Банков
    ст.н.с. д-р Евелина Евлогиева Шикова-Лекова

    29. Институт по биология и имунология на размножаването - 1 чл.
    ст.н.с.д-р Маргарита Василева Моллова

    30. Институт по биофизика - 2 чл.
    чл.-кор. Андон Радев Косев
    ст.н.с. д-р Мая Янева Величкова

    31. Национален природонаучен музей - 1 чл.
    ст.н.с. д-р Алекси Константинов Попов

    32. Централна лаборатория по биомедицинско инженерство - 1 чл.
    ст.н.с. І ст. д-р Михаил Георгиев Матвеев

    33. Централна лаборатория по обща екология - 1 чл.
    ст.н.с. дбн Бойко Божидаров Георгиев

    34. Геологически институт - 3 чл.
    ст.н.с. д-р Дончо Ганчев Карастанев
    ст.н.с. І ст. дгн Стефан Боянов Шанов
    ст.н.с. І ст. дгн Ангел Йорданов Кунов

    35. Геофизичен институт - 2 чл.
    ст.н.с. д-р Николай Георгиев Милошев
    ст.н.с. д-р Даниела Василева Йорданова

    36. Географски институт - 1 чл.
    ст.н.с. д-р Борис Тодоров Колев

    37. Институт по водни проблеми - 1 чл.
    ст.н.с. д-р Игор Николов Няголов

    38. Институт по океанология-Варна - 2 чл.
    ст.н.с. д-р Атанас Василев Палазов
    ст.н.с. д-р Галина Петрова Щерева

    39. Национален институт по метеорология и хидрология - 3 ч.
    ст.н.с. д-р Константин Никифоров Цанков
    ст.н.с. д-р Христомир Тодоров Брънзов
    ст.н.с. д-р Валентин Стоянов Казанджиев

    40. Институт за космически изследвания - 3 чл.
    ст.н.с. І ст. д-р Петър Стефанов Гецов
    ст.н.с. І ст. дтн Гаро Хугасов Мардиросян
    ст.н.с. д-р Димитър Кирилов Теодосиев

    41. Лаборатория по слънчево-земни въздействия - 2 чл.
    ст.н.с. д-р Цветан Пантелеев Дачев
    ст.н.с. д-р Ролф Хайнц Вернер

    42. Централна лаборатория по висша геодезия - 1 чл.
    ст.н.с. д-р Димитър Стойнов Димитров

    43. Централна лаборатория по сеизмична механика и сеизмично инженерство - 1 чл.
    ст.н.с. д-р Димитър Дечков Стефанов

    44. Централна лаборатория по минералогия и кристалография - 1 чл.
    ст.н.с. д-р Желязко Костадинов Дамянов

    45. Институт по металознание - 4 чл.
    чл.-кор. Стефан Борисов Воденичаров
    ст.н.с. І ст. д-р Николай Тихомиров Попов
    ст.н.с. Тодор Веселинов Стойчев
    ст.н.с. І ст. дтн Иван Максимов Пършоров

    46. Институт по компютърни и комуникационни системи - 1 чл.
    ст.н.с. д-р Димитър Василев Богданов

    47. Институт по информационни технологии - 2 чл.
    ст.н.с. II ст. д-р Геннадий Павлович Агре
    ст.н.с. д-р Данаил Антонов Дочев

    48. Институт по управление и системни изследвания - 2 чл.
    чл.-кор. Чавдар Станоев Руменин

    49. Институт по хидро- и аеродинамика - 1 чл.
    ст.н.с. д-р Костадин Йосифов Йосифов

    50. Централна лаборатория по мехатроника и приборостроене - 1 чл.
    ст.н.с. д-р Таньо Колев Танев

    51. Централна лаборатория по физико-химична механика - 1 чл.
    ст.н.с. д-р Николай Донков Баровски

    52. Институт за български език - 2 чл.
    ст.н.с. д-р Елка Петрова Мирчева
    ст.н.с. д-р Светла Пенева Коева

    53. Институт за литература - 2 чл.
    ст.н.с. д-р Рая Тодорова Кунчева
    ст.н.с. д-р Румяна Иванова Дамянова

    54. Институт по история - 3 чл.
    акад. Константин Димитров Косев
    акад. Георги Георгиев Марков
    ст.н.с. д-р Ангел Симеонов Димитров

    55.Център по тракология - 1 чл.
    ст.н.с. І ст. дин Кирил Йорданов Йорданов

    56. Национален археологически институт с музей - 2 чл.
    ст.н.с. д-р Венцислав Николов Динчев
    ст.н.с. д-р Бистра Кирилова Божкова

    57. Институт по балканистика - 1 чл.
    ст.н.с. д-р Агоп Гарабед Гарабедян

    58. Етнографски институт с музей - 1 чл.
    ст.н.с. д-р Светла Руменова Ракшиева

    59. Институт за изкуствознание - 2 чл.
    ст.н.с. д-р Виолета Илиева Василчина
    ст.н.с. І ст. дизк. Светлана Емилова Куюмджиева

    60. Институт за фолклор - 1 чл.
    ст.н.с. І ст. дизк. Мила Христова Сантова

    61. Кирило-Методиевски научен център - 1 чл.
    ст.н.с. д-р Светлина Николова Тодорова

    62. Център по архитектурознание - 1 чл.
    ст.н.с.д-р Иринка Мих. Файтонджиева-Радевска

    63.Институт по социология - 2 чл.
    проф. дсн Димитър Димитров
    ст.н.с. І ст. дсн Пепка Бояджиева

    64. Институт за правни науки - 1 чл.
    ст.н.с. д-р Веселин Христов Цанков

    65. Икономически институт - 2 чл.
    ст.н.с. д-р Митко Атанасов Димитров
    ст.н.с. д.ик.н. Росица Рангелова Павлова

    66. Институт по психология - 1 чл.
    ст.н.с. д-р Антоанета Георгиева Русинова-Христова

    67. Център за изследване на населението - 1 чл.
    доц. д-р Геновева Михова Георгиева

    68. Институт за философски изследвания - 2 чл.
    чл.-кор. Васил Костадинов Проданов
    ст.н.с. д-р Михаил Ангелов Игов

    69. Център по наукознание и история на науката - 1 чл.
    ст.н.с. І ст. дфн Костадинка Иванова Симеонова




    чл.-кор. Атанас Цветанов Атанасов- зам. председател на БАН

    ст.н.с. I ст. дмн Евгений Христов Николов- зам. председател на БАН

    ст.н.с. I ст. дтн Стефан Тодоров Хаджитодоров- главен научен секретар на БАН

    Това което правим за себе си - загива с нас. Това което правим за другите - остава завинаги.
  77. 77 Профил на УЛАФ
    УЛАФ
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Цялата болка на Игнатов е, че преди 2 години покрай още 1-2 провинциални университета, НБУ получи много по-лоша акредитация в сравнение с вузове като СУ, ТУ, УАСГ и т.н. Тоест образованието там НЕ СТРУВА и е формално, както формални ще са и бъдещите новоизлюпени професори, доценти, доктори. И сега Игнатов гледа да разчисти терена, че да няма повече такива акредитационни "изненади" и посредствеността и формалността на НБУ да започне да се самовъзпроизвежда без каквито и да е ограничения.

    П.П. Впрочем Игнатов проверяван ли е като бивш възпитаник на Петербурския университет има ли някакви връзки с бившите служби за сигурност от времето до 1989 г.?

  78. 78 Профил на Дaни
    Дaни
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Кърлежи ниедни.

    Това което правим за себе си - загива с нас. Това което правим за другите - остава завинаги.
  79. 79 Профил на Софиянец
    *****
    Неутрално

    До коментар [#76] от "Дaни":

    На теб ли бе нещастник с основно образоване трябва да обясняват световно известни учени какво са добавили?
    ТИ какво си добавил и можеш ли да разбереш и 1/100 от това кото правят тези хора?

  80. 80 Профил на m17
    *****
    Неутрално

    Чудесна идея - всеки университет си дава степени. Само една добавка - всички документи и трудове трябва да са публични и в интернет. Почвайки от дипломните работи за магистри и стигайки до професоратутите. Така всеки ще може да прецени какво представялва т.н. професор пред него. Ако се публикува тази инфомация за сегашните професори ще падне голям смях - работата на професор Вучков например ще предизвика фурор. А има стотици такива знайни и незнайни герой.

  81. 81 Профил на ххх
    *****
    Весело

    Какво лошо има университетите да си определят професорите?
    Щели да станат много? Е, и?
    НБУ това, НБУ онова......
    Ама в НБУ идват да четат лекции доста чужденци (сега ще ревнат че идват само некадърници.....), за разлика от други "реномирани" заведения.
    В НБУ се влиза с тест, който по мое скромно мнение дава по-добра представа за качествата на студента отколкото само един изпит по математика.
    Като подхванах математиката - инженер съм, завършил тогавашния ВМЕИ "Ленин" и, откровено казано, четирите висши математики не са ми били от особена полза вече 21 години, не очаквам това да стане и в бъдеще. Слава Богу, по белия свят междувременно измислиха персоналните компютри и CAD/CAM софтуера. Племенника ми започна в ТУ - София преди две години и, изненадааааа, програмата за първи и втори курс беше абсолютно, ама АБСОЛЮТНО същата като моята.........
    Впрочем, досущ като "частния" НБУ, "държавния" ТУ също прибира най-разнообразни такси, които хич не са малки.
    Ако я караха по същата система, в Оксфорд сигурно щяха още да преподават основи на алхимията........

  82. 82 Профил на muncho
    *****
    Весело

    До коментар [#81] от "ххх":

    Ами в същност математиката и механиката която се учи в ТУ е измислена преди 400 години и от тогава не се е променила много ). Ти какво очакваш, за 20 години да измислят нова математика и нова механика ли?

  83. 83 Профил на Дaни
    Дaни
    Рейтинг: 402 Неутрално

    БАН струваше на данъкоплатците

    95,772,481.54 лв

    през 2009 година.

    Аз питам какъв е прихода от тия кратуни, защото аз ако им изкарам имуществото на пазара сега до края на годината ще изкарам само от наеми тая сума с която да се издържат?

    Това което правим за себе си - загива с нас. Това което правим за другите - остава завинаги.
  84. 84 Профил на Дaни
    Дaни
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#79] от "Софиянец":
    трай бе истерик

    Това което правим за себе си - загива с нас. Това което правим за другите - остава завинаги.
  85. 85 Профил на Софиянец
    *****
    Неутрално

    До коментар [#83] от "Дaни":

    Прихода от БАН и от науката изобщо не е като прихода от продажбата на картофи бе илитерат. Възвращаемостта от инвестициите в наука е много по-голяма от която и да е друга сфера, но идва след много време.

  86. 86 Профил на Софиянец
    *****
    Неутрално

    До коментар [#84] от "Дaни":

    БАН допринася за науката в световен мащаб. После пролойниците използвайки тази наука правят продукти. БАН не е виновна че българският бизнес е на ниво 19 век и няма нужда от наука.
    А ти дрисльо ако си почтен човек веднага ще си спреш компютъра, ще си изключиш тока, ще си изхвърлиш лекарствата и ще идеш да живееш без плодовете на науката в гората.

  87. 87 Профил на ххх
    *****
    Весело

    До коментар [#82] от "muncho":

    Очаквам да НЕ уча ВСИЧКО измислено през последните 400 години, а това, което ще е от полза (на мен и на обществото) през следващите 20 години.......
    Впрочем Питагор май беше живял преди повече от 400 години?
    Само че неговата теорема е базово знание, грамостност, а умението да смяташ на ръка интеграли и диференциали не е особено популярно напоследък даже и в нАучните институти, май.....

  88. 88 Профил на ххх
    *****
    Весело

    До коментар [#86] от "Софиянец":

    Брех, не знаех, че компютъра и тока са ги измислили в БАН.......
    Колко съм тъп......

  89. 89 Профил на muncho
    *****
    Неутрално

    До коментар [#87] от "ххх":

    Ами в 1 и 2 курс се учат базовите неща. А питагор се учи в училище, не в университета, не знам ти къде си учил )
    В университета 1 и 2 курс се учи диференциално и интегрално смятане и механика, измислени от Нютон

  90. 90 Профил на ,
    *****
    Неутрално

    Обаче, пробих внука, дето ми заключи нета...

  91. 91 Профил на muncho
    *****
    Весело

    И нали за да ги смяташ после с матлаб трябва поне да знаеш какво е интеграл бе )

  92. 92 Профил на zlobarka
    *****
    Неутрално

    Не мога да пожярвам, че доживяхме..това винаги е си е била една голяма пречка за качественото образование!

    Уважавам възрастта, натрупаните знания и опит, но не мога да се сългася, че 70-80 годи^ни професори могат да бъдат сравнявани с тези на 40-50 -години, които са наясно с най- новите тенденции, не са изморени от живота и са "нахъсани " тепърва да постигат върхове в кариерата си...Комуникацията на по -младите преподаватели е и по- лесна със студентите. Освен това на тази възраст, рядко в момоента могат да бъдат открити преподаватели, които си служат свободно с чужди езици, нови технологии и имат истински опит в практическата дейност.



  93. 93 Профил на Дaни
    Дaни
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#86] от "Софиянец":
    Ае въшкобер, не ми разпъвай локуми тука, ами кажи - на теб за да ти се даде да си чешеш макарите трябва да се вземе или от някой учител, или от някой лекар, или от някой пенсионер.

    Ти с какво си най-заслужилия че не та разбрах нещо?

    И пак гледам мълчиш удобно по най-важната тема, а тя е че тия по списък оттдават под наем имоти на бан и си прибират парите в джоба.

    Ква наука бе олигофрен изтрещял? Циклофреник недоносен, къде я така наука? Къде след каот дипломите ни се признават само до Калотина.

    "Приемало се било на Запад" кое се приема бе тъпагьос? Ама вижко, тия общи лакардии си ги разправяй на стнс-то си.
    А на нас - виж какво пише на Руски паметник. Като прочетеш - ела пак.

    Това което правим за себе си - загива с нас. Това което правим за другите - остава завинаги.
  94. 94 Профил на ххх
    *****
    Весело

    До коментар [#89] от "muncho":

    Да де, ама преди 100 години едни неща са били базови, преди 20 бяха други, а сега - още по-други, мммм?
    На днешния инженер не му трябват умения да смята НА РЪКА интеграли и диференциали, това е било необходимо преди изобретяването на компютъра, има вече 60 години от тогава!
    Е, да не си помислиш, че искам да се премахне въобще математиката от инженерните науки, де .
    Само че сега инженера е неотделим от компютъра, там трябва да се набляга..........

  95. 95 Профил на zlobarka do muncho
    *****
    Неутрално

    Верно е, че някои науки не се променят с години, но това НЕ ЗНАчИ, че методите за образование не се променят..начина на поднасяне на информацията например..

    И съм сигурна, че има разлика, дали някой едва крепящ се на краката си и мънкащ 80 годиêн старец ти изсумти лекцията или някой млад, амбициран и динамичен преподавател ти дава разясненията.

  96. 96
    *****
    Гневно

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  97. 97 Профил на muncho
    *****
    Весело

    До коментар [#95] от "zlobarka do muncho":

    И къде са тия младите и амбициозните? )
    Няма ги и то не защото им пречат старите, а защото никой млад човек не може да оцелее с 300 лева заплата..

  98. 98 Профил на ,
    *****
    Неутрално

    И е верно, 96-ти, това дето го пишеш....

  99. 99 Профил на smadjov
    smadjov
    Рейтинг: Неутрално

    Вярно е че ВАК трябва да се закрие, но първо БАН и Университетите следва сериозно да се реформират за да не започне издаването на дипломи. Аз самият съм доктор и не искам всяко селско читалище да прави доктори, но като знам как работят СНС и ВАК нямаме друг избор освен закриване. За целта следва РЯЗКО да се намали броят на университетите и да се въведат ясни и сериозни критерии за докторите. А с професорите е лесно - всеки университет да си ги назначава за периода на работа и всеки университет да си преценява с какви професори ще привлича студенти и пари по програми.

  100. 100 Профил на Whizz Kid
    *****
    Неутрално

    БАН да се закрие!Котило на некадърни комунета.Критерии-като на запад!Там професорите са на 30-40години и работст,не като нашите комунистически толупи с измислени титли.Възпроизвеждат се като чехълчето-с делене.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK