София залага 2 млн. лв. за строителството на велоалеи догодина

София залага 2 млн. лв. за строителството на велоалеи догодина

© Георги Кожухаров



Около 2 млн. лв. ще бъдат заложени в бюджета на Столичната община за догодина за строителството на велоалеи в кв. "Младост". Това каза главният архитект Петър Диков, цитиран от агенция "Фокус". Той се срещна с жители на кв. "Лозенец", за да обсъдят проекта за разширението на метрото, което ще минава през квартала им. на срещата присъстваха и директорът на "Метрополитен" Стоян Братоев и кметът на район "Лозенец" Прошко Прошков.


Според плановете на общината алеите, които ще минават през един от най-големите квартали, трябва да свързват Околовръстното шосе и бул. "Цариградско шосе", както и отделните части на квартала със станциите на метрото. Предвижда се на спирките на подземната железница да бъдат направени и паркинги за колелета. Според главния архитект велоалеите в "Младост" трябва да са готови догодина, след което ще започне строителството на пътища за колелета и в кв. "Люлин".


По време на срещата Диков каза, че общината има проблем при отчуждаването на земя в кв. "Лозенец" за строежа на метрото. Причината била високите цени, които собствениците искали за терените. те достигали 1000 евро на кв. м. Гражданите, които присъстваха на срещата, поискаха да бъде представен финансовият анализ и геоложките проучвания на проекта за метрото в района. Това е поредната среща между жителите на квартала и представителите на Столичната община заради строителството на метрото. На предишното обсъждане от администрацията обясниха, че са променили проекта, за да не се налага затварянето на част от бул. "Черни връх" за движение.

Коментари (9)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 2233 Весело

    2 милиона лева. Много скъпа боя ще купуват.

  2. 2 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1370 Неутрално

    Браво, че са осъзнали нуждата. Тукашните тиквеници даже забраниха движението на велосипеди по главната улица, която прекосява целия център. С прогресията на мисленето на кметовете в областните градове различни от София вело-алеи ще видим като велосипедите започнат да се движат на магнитен принцип.

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  3. 3 Профил на a
    a
    Рейтинг: Неутрално

    ако това се казва вело алея здраве му кажи.тези пак нещо се опитват да ни накарат да им повярваме че ще ни построят вело алеи. дано поне след доста опити да ги построят по някое време.

  4. 4 Профил на Свилен
    Свилен
    Рейтинг: Неутрално

    Тук е мястото да попитам, дали велоалеята по "П. Етимий" между "Витошка" и църквата "Св. Георги" все още се ползва масово за паркинг, с основни нарушители - лимузините на видни личности от медиите и правото? Ако да, с първите 50 лева от 2-та милиона бих налял един бидон нафта на някой танк от горнобанската, да мине веднъж напряко през тях. Пък ако самият чефьорин случайно е вътре в колата, тогава берекет версин - никой няма да плаче за него след всичките му зулуми!

  5. 5 Профил на Стенли
    Стенли
    Рейтинг: Неутрално
  6. 6 Профил на Иванова
    Иванова
    Рейтинг: Неутрално

    Велоалеята от Руски паметник към Княжево, която кметът Борисов откри помпозно, практически е само боя по съществуващ тротоар. Аз мисля, че трябва да се изградят истински велоалеи. Предлагам да се направи велоалея от пл."Възраждане" към ЖК "Западен парк", още повече че в частта от бул. "Конст. Величков" на запад има почти готово трасе.

  7. 7 Профил на bullwhip
    bullwhip
    Рейтинг: Весело

    До коментар [#6] от "Иванова":

    Иванова,

    ти минавала ли си от там? това е единствената велоалея в София, изградена е още преди 1989, ББ само я ремонтира но я направи добре - няма нито една дупка, а плачеше за ремонт. Велоалеята не минава по тротоар а по отделено асфалтово платно- САМО ЗА ВЕЛОСИПЕДИ!!!
    така че не говори глупости

  8. 8 Профил на Кукуряк
    Кукуряк
    Рейтинг: 434 Неутрално
  9. 9 Профил на Велосипедист
    Велосипедист
    Рейтинг: Неутрално

    @Пловдивски: Добре са направили. Велосипедът е превозно средство и няма работа в пешеходна зона. Хубавото на велосипеда е, че когато се налага може да станеш и пешеходец - слизаш и буташ. Нека не забравяме, че Главната почти винаги е пълна с хора. Дори и с велосипед няма да се придвижиш по-бързо от пешеходец-бързоход. Достатъчно са наплашени хората от авто-мото идиоти по улиците и тротоарите та сега и за нас да се озъртат





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK