Не е ясно кога ще бъде пуснат нов конкурс
Икономческото министерство ще спре поръчката за близо 2 млн. лв. за туристически сайт, научи "Дневник". От ведомството съобщиха, че нито един от 11-те фирми и консорциуми, подали документи за участие, не отговаря на изискванията на възложителя. Докладът на комисията, която се занимава с търга, вече е изпратен на икономическия министър Трайчо Трайков и се очаква той да издаде решение за прекратяването на процедурата.
Поръчката за "доразвиване" на туристическия сайт www.bulgariatravel.org на стойност 1.9 млн. лв. без ДДС беше пусната от бившата агенция по туризъм през юли. Тя е по проект от европейската програма "Регионално развитие". От кандидатите се изискваше оборот за 2007 г. и 2008 г. от минимум 3.9 млн. лв., от които поне 2.6 млн. от услуги, свързани с програмиране и уебдизайн. Представители на ИТ сектора определиха сумата от 1.9 млн. лв. за "доразвиване" на работещ сайт като нереално висока, а критериите към кандидатите - непосилни за голяма част от бранша. От юли досега са подадени над 7 сигнала до различни институции за условията в търга, включително и в комисията за борба с корупцията към правителството.
В отговор на нападките от бившата агенция по туризъм начело с Анелия Крушкова съобщиха на сайта си, че проектът е разработен съвместно с консултантска компания и "стойността е реалистична предвид общата му продължителност от 2 години, както и огромното количество работа по разработване на софтуер, мултимедийни продукти, съдържание на мултимедийния каталог, превод на цялото налично съдържание на 9 езика" и др. Високите изисквания към кандидатите пък били заложени, защото така те "ще докажат, че имат натрупан опит и капацитет да изпълнят поръчката".
От икономическото министерство не съобщиха кога ще бъде обявен наново търг по проекта и какви критерии към изпълнителя ще бъдат заложени в него. Не е ясно и дали ще се коригира цената на поръчката.
В началото на годината агенцията по туризъм започна работа по шест проекта от програма "Регионално развитие", а през септември бяха подписани договори за още три. Преди две седмици, броени дни преди да я закрият, агенцията пусна поръчка за 6.4 млн. лв. без ДДС за реклама на българския туризъм по билбордове и специализирани печатни издания във Великобритания, Германия и Русия. Бюджетът е двойно по-голям в сравнение с годишните средства, отделяни от държавата за туристическа реклама на страната.
По неофициална информация предстои да се пусне и поръчка за телевизионна реклама в европейски медии.
Кандидати в поръчката за доразвиване на сайта www.bulgariatravel.org
"Маг студио"
"Бианор сървисис"
"Софт консулт"
"Сирма солюшънс"
"Ай Си джем корпорейшън"
"Ена"
"Промотиране и развитие на българския туризъм"
"За виртуална България"
"Туризъм плюс"
"Мусала софт вирускреатив"
"За туризма"