"Мапа Дженгиз" се ангажирала да наема повече българи и да изравни заплатите

"Мапа Дженгиз" се ангажирала да наема повече българи и да изравни заплатите

© Красимир Юскеселиев



Турската компания "Мапа Дженгиз", която строи магистрала "Люлин", се ангажира да осигурява равни условия на труд и заплащане на българските и турските работници. Това заяви министърът на труда Тотю Младенов, който обсъди проблемите в дружеството с министъра на регионалното развитие Росен Плевнелиев, представители на КНСБ, Главната инспекция по труда и на областната управа на Перник.


През последните седмици напрежението в "Мапа Дженгиз" ескалира след многобройните нарушения на трудовото законодателство и сигналите, че българските строители получават многократно по-ниски заплати от турските си колеги. Трима български работници започнаха гладна стачка в знак на протест в понеделник.

Кранистката Илияна Гогева, която присъства на срещата между институциите, заяви, че ще продължи да гладува, докато няма положителна промяна. "В момента такава няма", каза тя, минути след като министър Младенов увери, че ситуацията се променя в положителна посока. Гогева допълни, че нейната заплата е 575 лв., а тази на турския й колегата на съседния кран е 1300 евро. "Не искаме друго освен да получаваме една и съща заплата при равна квалификация и едно и също работно време", обобщи искането на българските работници тя.


"Не искаме всички да получават по равно, а да има правила, по които компанията определя заплащането. По-квалифицираните трябва да получават повече пари, но работодателят трябва да има аргументи за това", заяви президентът на КНСБ Желязко Христов. За да стане това, днес синдикалната организация започна преговори с турската компания за подписването на колективен трудов договор. Държавните институции и КНСБ се надяват по този начин компанията да започне да спазва трудовото законодателство.




"Държавата ще направи всичко възможно, от една страна, да не се компрометира проектът за магистралата "Люлин", а от друга - да има пълна гаранция за защита на интересите на работниците и да се спазват законите", каза Тотю Младенов. "Какъвто направим проекта за магистрала "Люлин", такова ще е лицето на България пред Европа. Този модел ще послужи за привличане на чуждестранни инвеститори", добави Желязко Христов.


Министърът на труда увери, че "Мапа Дженгиз" ще промени и политиката си по наемане на кадри. Към 31 март в консорциума трябва да 1300 българи и не повече от 200 турци. В момента техният брой е равен. Въпреки информацията за неравностойно заплащане обаче в момента има 737 кандидати за работа в компанията. Младенов гарантира, че министерството на труда ще осигури всички необходими за компанията кадри, ако това се налага.

Коментари (1)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на #1
    *****
    Неутрално

    Мапа Не-знам-какво-си, айде събирайте кирките и беж в Туркията.
    Дошли тук, плащаме им, те внесли бачкери и им плащат повече от за еквивалентен труд. У лево бе, аркадаши.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK