Всеки десети пътник в транспорта на София е без билет

Всеки десети пътник в транспорта на София е без билет

© Надежда Чипева



Всеки десети пътник в градския транспорт на София е без билет или абонаментна карта, съобщиха от центъра за градска мобилност, цитирани от БТА. Най-много пътници без билет имало по линиите, обслужващи кварталите "Западен парк", "Факултета", "Христо Ботев", както и "Захарна фабрика".


Нередовни пътници има и в метрото, въпреки че контролът там се прави на влизане в станциите. За да се намали броят на гратисчиите в подземната железница, от догодина всички карти за градския транспорт ще са електронни. Така влизането в метрото ще става срещу валидиране на картата на устройствата за вход, а не както е досега - срещу показването й на касата на станцията.

Коментари (26)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Другата страна на медала
    *****
    Неутрално

    А всеки 5-ти автобус е икарус или 6-та ръка мерцедес, на който даже не му се затварят вратите като хората. При -5 С навън последствията са убийствени

  2. 2 Профил на A
    *****
    Неутрално

    не може за 1 спирка и за 20 да плащаш 1 лев за линийте които не са частни транспорта трябва да е безплатен или на символична цена например 10 стотинки след като е държавно предприятие значи се плаща от данъците на данъкопладците следователно плащаме 2 пъти за 1 и съща услуга за това всички линий частни за да не крадат държавните пари нафта масло и така нататък???

  3. 3 Профил на Nora
    *****
    Весело

    Всеки десети пътник в градския транспорт на София е без билет или абонаментна карта - бре, мислех че сме повече!

  4. 4 Профил на Нема за  Оти?
    Нема за Оти?
    Рейтинг: Неутрално

    Мисля че ако направят билетите по 30ст. повече хора ще си взимат билети и печалбата ще същата като сега както билетите са 1лв

    България и Българите над всичко!
  5. 5 Профил на Зайко байко
    *****
    Любопитно

    Скоро бях на гости в Солун и много се накефих и на автобусите им и на организацията им,а върха на кефенето беше като ми казаха,че след като пъхнеш билета си в някой перфоратор,му удря печат с дата и час,и с този билет можеш да пътуваш във всеки общински транспорт в рамките на 1 час.

  6. 6 Профил на шоп
    *****
    Гневно

    толкова е гнусен гр, транспорт като цялата дьржава

  7. 7 Профил на alex
    *****
    Весело

    Извинява ме се , заглавието на статиата да се чете - Всеки десети пътник в транспорта на София е с билет. Останалите пътуват без билет, или карти.

  8. 8 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1492 Весело

    Алекс точно ме учудиха, че 90% се таксуват и ти ме разочарова. Преди 20г. билетчето беше няколко стотинки и пак се пътуваше гратис, така че организация и култура. Но щом и в метрото е измислена схема, вече това е ноу-хау. Само с маршрутките нещо не може да се преборите, но и там ще стане.

  9. 9 Профил на Рашо
    *****
    Неутрално

    Нормално при тая безработица , ако има работа ще се дупчи повече.

  10. 10 Профил на capitalist
    capitalist
    Рейтинг: 1147 Неутрално

    До коментар [#8] от "stoiank":

    ако не е тайна каква е схемата за метрото ,просто от любопитство .....не живея в софия ,но докато бях в лондон ,българите ревяха ,че променили системата и схемите им за почти безплатно метро не минаваха ....

  11. 11 Профил на capitalist
    capitalist
    Рейтинг: 1147 Неутрално

    До коментар [#9] от "Рашо":

    е до 2007/08 имаше бол работа......и пак не се дупчеше...

  12. 12 Профил на .
    *****
    Неутрално

    До коментар [#2] от "A":

    А бе... Занеш ли колко трябва да ти се вдигнат данъците за да ти е 10ст билетчето? Н емога да повярвам, че 13 човека са се съгласили с теб!

  13. 13 Профил на До Зайо Байо
    *****
    Неутрално

    Ми то и в Германия е така (билетът ти важи за 1 час в една посока, без значение колко автобуса сменяш), ама защо не кажеш колко струва тоя билет. Тука е 2,30 евро (варира в различните градове).

  14. 14 Профил на Пътник
    *****
    Неутрално

    Единственият правилен вариант е въвеждането на почасови билети. Защо не и за ралзично времетраене на различна цена - например 20, 40 минути, 1 час, 2 часа. Много просто, вместо да ти дупчи билета, ти слага печатче кога си го продупчил.

    А иначе като гледам кварталите с най-много гратисчии, то това са с по-мургавите ни съграждани. И дълбоко се съмнявам, че там има и 1 на 10, който да е редовен пътник.

  15. 15 Профил на Зайко байко
    *****
    Неутрално

    До коментар [#13] от "До Зайо Байо":

    половин евро=1лев за един час.

  16. 16 Профил на A
    *****
    Неутрално

    до номер 12

    А бе... сметни днеска от 4,30 до 24 часа колко човека се возят в автобус по 1 лев колко пари прави след като маршрутките возят на 1,50 максимум 30-40 човека в 1 посока а автобуса 200 събира натъпкани защото винаги са така в 1 посока вози 400-500 души по лев колко прави

  17. 17 Профил на A
    *****
    Неутрално

    до номер 14

    няма как да е почасово при тия задръствания от младост до плиска сигурно се пътува час и в двете посоки КАТ да не се крият ами да застанат на бус лентите не само на 1 място а през 500 метра а не да ги подминат и да жлизат в бус лентата

  18. 18 Профил на Пътник
    *****
    Неутрално

    До коментар [#17] от "A":

    Прав си за задръстванията, но почасовият билет все пак е някакво решение. Другият проблем със събираемостта са претъпканите амтобуси, тролеи, трамваи и прочее троли. Никой контрольор не влиза в тях, пътниците го знаят, и именно в часа пик никой не дупчи билетче - кой нарочно, кой поради физическата невъзможност да стигне до перфоратора.

  19. 19 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1492 Неутрално

    До капиталист:
    Не знам, как го правят с метрото, но го пише в статията
    ....Нередовни пътници има и в метрото, въпреки че контролът там се прави на влизане в станциите.....
    Предполагам че имат фалшиви карти или нещо подобно. В Англия и на излизане от желзницата ти трябва билета, тук не знам как ги финтират.

  20. 20 Профил на Дако
    *****
    Гневно

    Я млъквайте бе!Ще плащате като попове.Само чепни и претенции.
    Попитайте се какво сте дали на държавата и тогава претендирайте.

  21. 21 Профил на до 2
    *****
    Неутрално

    мноо си умен бе...що не дийдеш в пловдив та да видиш - всички линии частни- разпарчосани между 5 частника все бивщи партизани,парт.секретари и пр.сволоч,, е тогава ще ти дойде дохаки пръдливата ти икономическа мисъл дето я сееш като малоумник,билет 1 лв.,карти плюс билет 040 лв т.е.отиване връщане 0.80 лв, 100 хил.цигани се возят без пари и никой не посмява да им иска билет,щотоооо...на крайната спирка нали знаеш....

  22. 22 Профил на Миро
    *****
    Весело

    ха ха ,Алекс , ОК , като дойда в София ще проверя дали казваш истината

  23. 23 Профил на Thalatta
    Thalatta
    Рейтинг: 475 Весело

    В метрото има смешна пропусквателна система и при това на места тя не работи!
    Някой от малоумниците, които, както винаги в тази страна, са хората вземащи решения да отиде на държавна сметка и да се поразходи из света и да изкопира нещо, там на устройствата пише производител и т.н. Писна ми от тази българска нечовешка простотия все да са с гъ*а напред, все нещо малоумно да измислят

  24. 24 Профил на Метрополист
    *****
    Гневно

    До коментар [#23] от "Анонимен":
    Да сте видяли циганин в метро или в самолет , а ?

  25. 25 Профил на Forest
    Forest
    Рейтинг: 1188 Неутрално

    До коментар [#5] от "Зайко байко":

    така е много места по света - в Холандия например.

    Истината ни прави свободни.
  26. 26 Профил на Зайко байко
    *****
    Разстроено

    За умното почасово таксуване се обадиха хора от Германия и Холандия,все държави които знаят какво е нормален капитализъм и какво значи обществен транспорт конкуриращ личните леки коли, които там(през девет планини в десетата)се ползват само за отдих и туризъм а не за да си дотътриш измъчения задник до тъпото работно място .





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK