Превозвачите: Забранете движението през уикенда, но постройте паркинги

Превозвачите: Забранете движението през уикенда, но постройте паркинги

© Дневник



Държавата да въведе забрана за движението на тежки камиони в празничните и почивни дни след като бъдат изградени паркинги, които да отговарят на европейските изисквания. Това поискаха превозвачи на среща с Асоциацията на българските предприятия за международни превози и пътищата(AEБТРИ) на дискусия в Трявна по подготвяните от депутати от ГЕРБ промени в Закона за движение по пътищата.


Мотивите на депутата Теодора Георгиева са увеличаващите се задръствания и катастрофи, за които основна причина са тежките камиони.


Европейските норми изискват шофьорите да имат тоалетни, супермаркет, банкомат, достъп до интернет и дори фитнес на паркингите, а камионите да се охраняват. Проверка на АЕБТРИ от Калотина до Капитан Андреево е установила, че само 10% от съществуващите паркинги отговарят на тези норми. На останалите условията са мизерни и съществува риск от нападения с цел грабежи. Международният автомобилен съюз (ИРУ) посочва паркингите като опасни за превозвачите, изтъкна Антония Иванова от АЕБТРИ."




"В нивите ли да спираме камионите", попита превозвач. "Шофьорите са поставени в мизерни условия. Седенето в кабината не се смята за почивка. Необходима е инфраструктура, преди да се въведе забраната", коментира председателят на УС на асоциацията Георги Петров. "За 20 години се говори за строителството на магистрали, но до момента няма нито една изцяло изградена".


Без необходимите условия не трябва да се въвежда ограничението, смята Слав Сиджимков, собственик на "Сиджитранс". Европейската директива за работното време и задължителната почивка изискват на всеки четири часа задължителна почивка от 45 минути, а след шест дни непрекъснато шофиране се налага два дни почивка.


Според представителите на бранша и в момента шофьорите не могат да спазват задължителното време за почивки, защото няма къде да спрат. Депутатът от ГЕРБ Цветомир Михов обеща на компаниите съдействие пред агенция "Автомобилна администрация" по искането.


Според зам.-председателя на Националното сдружение на българските превозвачи Красимир Лалов 95% от съществуващите паркинги са незаконни. "Те продължават да никнат, без Дирекцията за национален строителен надзор да вземе мерки". Необходима е цялостна политика", каза той. Председателят на парламентарната комисия по транспорт, информационни технологии и съобщенията Иван Вълков заяви, че е поискана информация от общините и агенция "Пътна инфраструктура" за свободните терени. Паркингите могат да се изградят чрез публично-частни партньорства или строителството им да бъде дадено на концесия за 35 години.



От 27-те страни от ЕС ограничения са въведени в 14 страни за камиони над 7.5 тона. В Австрия, Германия, Полша, Германия и Унгария са въведени ограничения за движението по магистралите. В девет страни от страните ограниченията за 24 часа в неделя и празничните дни. В Германия тежките камиони не се движат от 0 до 22 часа в неделя. Унгария е наложила ограничения от ноември до март, но само за камиони, които не отговарят на екоизискванията.

Коментари (36)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на изказване на часовник
    *****
    Весело

    Навит съм да работя денонощно !

  2. 2 Профил на bg
    bg
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Магистрала "Марица" трябва да е приоритетна.Ако тя се завърши, то тогава тежките камиони ще преминават БГ за по-малко от три часа.Катастрофите между Пловдив и Капитан Андреево с участието на тежки камиони ще намалеят драстично.

  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  4. 4 Профил на Минаващ
    Минаващ
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Как може в цяла Европа да има безплатни паркинги и места за почивка покрай магистралите? Дори в Сърбия има.

    Само в България няма.

    АЕБТРИ са прави, ТИР-стоповете, доколкото ги има, са мизерни, мръсни като турски кенеф и направо опасни за спиране.

    "На нож препасан и на звяр, на тиха бара, на женски поглед и на цар да нямаш вяра." - Панчатантра
  5. 5 Профил на пилот
    *****
    Неутрално

    До коментар [#2] от "bg":

    Не говорим за самолети, а за камиони! разстоянието по БГМАПС Калотино - Капитан Андреево е 360км, така че не са три часа, а около пет.

    Иначе по принцип си прав, ама не само за "Марица", ами и за "Тракия", "Люлин", "Хемус".... Естествено, че трябва да се завършат магистралите, и ще намалеят катастрофите.

  6. 6 Профил на Справедлив
    *****
    Неутрално

    Причината за "задръствания и катастрофи" не са камионите, а липсата на адекватна пътна инфраструктура в България. Магистрали няма, паркинги ще строят.

  7. 7 Профил на Тахо
    *****
    Неутрално

    и е много неуместно закупените от Европа камиони /че откъде другаде/, да не удовлетворяват нашите "високи" изисквания.
    Пример: бетоновоз с 9куб.м. полезен товар има бруто 34т. но понеже е с 4 оси трябва да вози с кубик по-малко, което е крайно неизгодно и неефективно, особено в условията на криза.
    За да спрем корупцията, първо трябва да направим правилата изпълними!

  8. 8 Профил на Кърк Дъглас
    *****
    Любопитно

    Железно казано от Тахо!!! "За да спрем корупцията, първо трябва да направим правилата изпълними! " Бих добавил:
    1. Законите следва да се изпълними.
    2. Законите да отговарят на желанията на хората, на мнозинството. Това е друга голяма причина да се спазват!!!

  9. 9 Профил на naslednik
    *****
    Гневно

    Преди държавата да наложи поредните "изисквания" към когото и да е, да вложи поне мало старание и да съсздаде поне 50% от условията създадени в Германия, Австрия или която и да е друга ктрана в ЕС. Чак когато създаде условия, с които дадена разпоредба или закон могат да бъдат спазвани, чак тогава изискванията могат да бъдат налагани.
    Дотогава обаче, да се спре с това изнудване от държавен мащаб, щото ние пък можем да спрам да си плащаме данъците примерно(или поне да ги плащаме в последния възможен момент). Не вярвам на държавата да и хареса особенно.

  10. 10 Профил на Уго Чавес
    *****
    Неутрално

    Хора, не се излагайте. Забраните са въведени в дръжави с трафик десетки, стотици, ако не и хиляди пъти по-висок от българския. Говорим за Австрия, където целият трафик от Сев. Европа за Италия преминава през 2 австроиталиански високопланински прохода. В другата посока минава стоката от цяла Югоизточна Европа за Зап. Европа. Говорим и за пренаселената Германия, 3 пъти по-гъстонаселена от България и с 4 пъти по-висок БВП/глава -> сумарен фактор 12, без да броим транзита.

    Направо ми е смешо в тук в европейската периферия, с икономика колкото да не умрем от глад и да си покрием срамните части, да говорим за такива забрани. Иначе забраните са най-лесната работа. Може да забраним и да се работи в неделя, защото така било в много държави. Като ти притрябва едно бебешко пюренце в неделя, или като ти се свърши тоалетната хартия, да ходиш на 10 км с колата да ги набавиш от някоя бензиностанция .

  11. 11 Профил на ТИР-АДЖИЯТА
    ТИР-АДЖИЯТА
    Рейтинг: 5 Гневно

    Колеги, някой да е чувал , за тази депутатка Теодора Георгиева? Не сте чували! Не сте ли забелязали , че през годините всички депутати без работа, не веднъж са се "упражнявали" как се спират ТИР- е в почивните дни! Сега това се повтаря , но този път "отличниците" са от ГЕРБ. Чудно ми е, например...уважаемата Г-жа Георгиева дали някога е чувала за Регламент 561?! Със сигурност не е, щом е способна да "фабрикува", такива "фундаментални" идеи! ТИР-те да му мислят, къде ще правят задължителните почивки и докато "почиват" как ще опазват стоката и камиона!
    За всички в бранша е ясно, че нито паркинги ще има, нито ИА"АА" ще спре да санкционира, превишаванията на времето за управление, в търсене на несъществуващо място за почивка! Ако слушате новини, ще видите че не камионите са виновни за ПТП! Масовите катастрофи са с леки автомобили! Да припомня , че максимално разрешената скорост за камионите е 70км/ч, за леките коли е 90км/ч. Можете да смятате! Как стават задръстванията и катастрофите? Лесно! Водачите на леките коли не се движат с 90км/ч , а минимум 120км/ч! Ето, кои са нарушителите! ГЕРБ да си накарат МВР да въведе ред, и да забранят на разни некомпетентни депутати да се изказват по теми, от които нямат понятие!
    Аз спирам за почивка!))))

    ТИР-АДЖИЯТА
  12. 12 Профил на чародейка до 2ри
    *****
    Неутрално

    и така няма да стане - в северна България просто няма пътища - като минат Дунав мост става ад и за тировете, и за леките автомобили. Ако доживеем някой ден да се построи Хемус ще се решат много проблеми с трафика и катастрофите. Още по-необходимо е това, тъй като румънците планират голямо летище южно от Букурещ, на около 30км от Гюргево - това ще повиши трафика значително и от наша страна също трябва да се действа, бързо и навременно..!

  13. 14 Профил на al
    *****
    Неутрално

    Странно е, че последните години разширяват пътищата, но не ги правят с три платна така, че винаги в едната посока да може да се изпреварват автомобилите. Оставят ги с голям банкет, но не и с асфалт. Ни риба ни рак. Никакъв смисъл няма от това разширение. В същото време има камиони които карат бавно и създават големи колони, има и други камиони които карат много бързо за камиони и колите след тях рискуват счупено стъкло от отхвръкнали камъчета..

  14. 15 Профил на hobbitbg
    *****
    Гневно

    Ха-Ха, явно и тираджиите почнаха да четат Дневник, не мога да повярвам че някой обикновен читател на вестника ще се изкаже против забрана на движението на камионите в почивните дни ...
    Ктастрофите се причиняват масово от леки коли, най-често след като са тръгнали да изпреварват някой ТИР или защото са се изнервили след като са карали след колона от 10-ина издишащи камиона със 70 км в час в продължение на десетки километри! Нямаше да имам нищо против тировете ако пътищата ни бяха като хората, но след като нямаме магистрали поне в петък и неделя да ги спират, а патрулките вместо дебнат по пътя за 20 лв могат и да охраняват по големите паркинги, въпрос на организация. Иначе тираджиите като им се прииска да качат някоя пеперудка не се притесняват да спират, а сега фитнес да им се осигури на паркингите! Като че ли някой от тях е чувал и за фитнес, ама че идиотщини!
    А който иска може много дълго да се спори кой е по опасен на пътя, една лека кола караща с 90- 100 или някой ТИР , вероятно с 15-годишни гуми, недоспал, щото гони някакъв график, и движещ се 70-80 през Кресненското дефиле към Гърция например в петък вечерта в най-големия трафик?
    Друг е въпроса че заради плачевното състояниена БДЖ почи никой не ги ползва за пренос на товари, а те биха могли до голяма степен да облекчат пътищата.
    В заключение, в сегашното състояние на пътищата у нас тировете са убийци и е неотложно да се спират от движение винаги когато трафика е много натоварен. Ако трябва да пътуват само нощем, през деня да спят, не е лека професия но никой не ги кара насила в края на краищата.

  15. 16 Профил на Red Devil
    *****
    Неутрално

    Обадете се на Бойоко, тои знае всичко

  16. 17 Профил на Жрица
    *****
    Весело

    А за нас защо забравихте?
    На всеки паркинг 24 дежурство. На всеки ТИР по 2 циганета. Да почиват повече.

  17. 18 Профил на онзи
    *****
    Неутрално

    До коментар [#15] от "hobbitbg":
    Всяко едно нещо,което си купуваш от магазина, е доставено там с камион.Ако си мислиш,че ускъпяването на транспорта,нама да се отрази на крайната цена на стоките...Така ,че с тъпи закони и нищо не ще се постигне.Иска се строителство на пътища,тов е истината.Сега съществуващите са много малко и много лоши.Колкото до това кой е по- опасен,камиона или леката кола,не е правилно поставен въпрос.Опасни могат да бъдат идиотите които ги карат.Машината сама по себе си не е опасна.

  18. 19 Профил на 1321313
    *****
    Неутрално

    абе направо да забранят тировете, те стоките сами ще прелитат

  19. 20 Профил на Минаващ
    Минаващ
    Рейтинг: 624 Неутрално

    "Ктастрофите се причиняват масово от леки коли, най-често след като са тръгнали да изпреварват някой ТИР"

    Това не е вярно! Тировете винаги карат в най-дясната лента на магистралата, колите безпроблемно ги изпреварват в левите 2-3 ленти!

    ... извинете, забравих че сме в БГ. Където е "нормално" ТИР-маршрута към Кулата и Гърция да минава през тесни, еднолентови и разбити пътища. И през средата на кв. Княжево, София, където ТИР-ове всяка година премазват хора.

    "На нож препасан и на звяр, на тиха бара, на женски поглед и на цар да нямаш вяра." - Панчатантра
  20. 21 Профил на hobbitbg
    *****
    Неутрално

    Аз вече казах,че тировете нямаше да затрудняват толкова движението, ако имахме завършени магистрали по всички основни транспортни коридори. Но магистралите и паркингите няма скоро да ги видим,освен на хартия, докато тировете,ако нямяха толкова силно лоби, можеха вече да се движат само през седмицата или нощем, и това веднага ще се усети. А за оскъпявянето си е пълна глупост,щото сега сигурно плащат повече в глоби и рушвети,че не си спазват почивките, да не говорим кое е по-ценно, 2-3 стотинки разлика или няколко човешки живота? Или икономическите загуби от задръстването причинено от обърнал се или закъсал ТИР? Пък и не смятям че е много правилно в тая държава всички стоки да се придвижват с камиони, все пак не сме в Африка...

  21. 22 Профил на Spand
    Spand
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#11] от "ТИР-АДЖИЯТА":

    Алоу, тираджията, ти сериозно ли това за скоростта и невинните тираджии?

  22. 23 Профил на Фатмак
    *****
    Весело

    Бреййй, чак и фитнес поискаха. Спирал съм неколкократно на места за почивка в западна европа с лека кола. Има тоалетна (доста чиста) и някоя друга машина за кафе и безалкохолни. Нито супермаркет, нито интернет, да не говорим за фитнес. А за какво точно ще им е банкомата не мога да си обясня. В брой приемат КАТ и проститутките. Нагли типчета ще дойдат местните собственици на 2-3 тира. Нямам представа кой е финансирал изграждането на тези места за почивка, но няма много да се изненадам, ако НЕ Е ДЪРЖАВАТА, а примерно местната АЕБТРИ. А тук за всичко се чака държавата.

    Тирадждията, който обяснява за ограниченията на тежкотоварните камиони нещо не е в час. ТИР-овете спазват ограниченията само по нанагорнище, когато най-много пречат.

    Явно много ги бърка забраната, а да караш по българските тесни пътища заедно с претоварените и амортизирани бараки е екстремно, но доста неприятно преживяване.

  23. 24 Профил на reg79
    reg79
    Рейтинг: Неутрално

    Пътувам почти ежедневно Самоков-София. Опитайте се да изпреварите няколко ТИР по пътя София-Самоков. Карат плътно един след друг и пречат на колите да ги изпреварват. След тях се получават колони от 10-20 автомобила които са принудени да карат с по 30 км/ч. Това, че си изхрърлят изпитите кутии от бира през прозорците са само подробности.

  24. 25 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 742 Неутрално

    А как ли ще се хареса на тираджиите и транспортните фирми, ако държавата създаде условията дето ги искат по малко по-различен начин? Например да задължи всяка фирма сама да си изгради паркинг на определено разстояние по магистрали (които нямаме) и пътища? Като гледам бая бензиностанции са изникнали без държавна помощ. Фирма която не е осигурила паркинг на шофьорите си на всеки 4 часа - бам и глоба! Да видим колко бързо ще си купят по няколко декара в нивите, ще си наемат пазачи и ще сложат охранителни камери, и като се комбинират няколко по-големи фирми ще им излезе без пари (въпреки че в българия явно всеки предпочита да плаща рушвети и глоби, по-изгодни излиза). А магазините сами ще дойдат. Но не би, и те рябва да са като хотелиерите - държавата да направи инфраструктура (най-вече пречиствателни станции) щото ние много работим и много данъци плащаме... Е да, ама в испания като се почва строеж първо трябва да се построи инфраструктурата, и фирмите трябва да се грижат за това, според филма по БТВ. В германия като въвеждаха амбалжа за пластмасовите бутилки, Кока Кола данеби с кеф да са се навили? Не, със закон, и със заплаха от глоби. Сега всеки магазин изкупува бутилки, независимо откъде са, и имат автомати за тази цел. Държавата ли е платила за тях? Не, магазините. В резултат хиляди тонове бутилки се рециклират, вместо да отиват на сметищата. Щото като държавата извади милиони от данъците за паркинги, и за охрана от полицията, ще се почнат оак протести и мрънкания защо трябва да си плащаме за престоя.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  25. 26 Профил на автомобилист
    *****
    Неутрално

    За катастрофите... Тировете са виновни, защото са по големи от джиповете на комплексарите и не се дърпат като им влязат в лентата.

  26. 27 Профил на xeon4o
    xeon4o
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Препоръчвам на министрите и общинските съветници да хванат да попътуват известно време с автобуси от България към Европа, че с очите си да видят как е разрешен този въпрос с местата за почивка по магистралите. От самолет пътищата не се виждат добре

    Нелегално пребиваващ в собствената си родина поради страх от комунизиране...
  27. 28 Профил на Коко
    *****
    Неутрално

    Като гледам цитираните имена на разните свързани с транспорт ми става ясно защо е такова положението.
    Автомобилният транспорт е рентабилен само за превози до 40 км. и за бързоразваляеми товари.Всичко останало е,за да върви измамата и трафика на някои други стоки.

  28. 29 Профил на Коко
    *****
    Неутрално

    Нали в тази държава всички сте по далаверата та много трудно ще е да го схванете.Дерзайте!

  29. 30 Профил на Коко
    *****
    Неутрално

    Все пак да не съм голословен има един от изброените "специалисти"който е корифей по цоциално-битовите въпроси на работещите в автомобилния транспорт,а това е Красимир Лалов.
    Той е най-добре подготвен по темата,като бивш нач.отдел по тези въпроси,когато е разпределял вилиците и лъжиците за стола.
    Може би в неговата фирма водачите ползват и хотел на определен период.

  30. 31 Профил на ЕБАТЕ БОЙКО
    *****
    Неутрално

    ЩЕ ВИ ДАМ ГАРАЖИТЕ НА ПОЖАРНИТЕ

  31. 32 Профил на hobbitbg
    *****
    Неутрално

    Извадка от днешните новини: "Тежка катастрофа уби двама и затвори прохода Хаинбоаз, след като турски ТИР поднесе на заледен участък край великотърновското село Въглевци, съобщават от МВР.
    Тежкотоварната кола ударила "Опел Омега" с великотърновска регистрация около 8.40 ч. тази сутрин.
    Верижна катастрофа е станала тази сутрин и на главния път I-7, в участъка Елхово-ГКПП "Лесово", между три ТИР-а с турска регистрация и автобус с пътници. "
    Има ли смисъл да коментираме още? Май е най-добре да попитаме смейството на загиналите, 2 годишно дете остава без родители!

  32. 33 Профил на Статистик
    *****
    Неутрално

    А такива произшествия през делничните дни не стават ли? Дай да спрем движението изцяло и край - решихме проблема!

  33. 34 Профил на nodis
    nodis
    Рейтинг: Неутрално

    Говорите за тези, които са спретнали проктозакона..... В Комисията по транснпорт към НС членува човек, който е и член на УС на АЕБТРИ .....

  34. 35 Профил на nodis
    nodis
    Рейтинг: Неутрално

    АЕБТРИ отправят упрек към правителството, че не се грижи за инфраструктурата ........ я да видим АЕБТРИ какви пари върти, на кой са те (те са на превозвачите) и каква част от тях е вложена в услуга на превозвачите?

  35. 36 Профил на емилия
    *****
    Неутрално

    точно в събота на 25 07 2009година един тир уби мойто дете на 23 години близо до Брестница.Той трябаше да постави мантинела край пътя,но уви един заспал водач на тир не го видал и го прегазил.кажете ми къкво трябва да мисля за водачите на тирове? Този шофьор за мене е убиец , той не трябва вече да кара .





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK