БАН също ще си прави университет

Три дни след като премиерът Бойко Борисов подкрепи създаването на университет в Перник, от Българската академия на науките (БАН) също поискаха да си направят висше училище. Създаването на изследователски университет към БАН е част от предложението за нова структура на академията, която ще бъде гласувана в понеделник от общото събрание на институцията. Ръководството на академията иска бъдещото висше училище да дава дипломи за бакалаври и магистри. В момента БАН има право да обучава само докторанти.


"Специалностите в университета ще обхващат всички области на човешкото познание. Ще създадем уникално за Югоизточна Европа висше училище, в което ще привлечем и чуждестранни студенти", каза председателят на БАН акад. Никола Съботинов пред "Дневник". Идеята е в университета да преподават учените от институцията, които и сега обучават студенти, но в други висши училища. Според Съботинов университетът ще използва съществуващата база на БАН.


"Създаването на университет към БАН ще увеличи конкуренцията между висшите училища и ще помогне за повишаването на качеството на образованието", смята председателят на академията. Той каза, че очаква правителството да подкрепи идеята. "Правителството трябва да е неразумно, за да откаже", каза Съботинов. Той обаче очаква отпора на останалите университети, с които висшето училище ще се конкурира.




Преди да започне да обучава студенти, университетът към БАН трябва да бъде одобрен от Агенцията за оценяване и акредитация, Министерския съвет и от парламента.


От пресцентъра на Министерството на образованието казаха, че министър Сергей Игнатов не може да коментира идеята, тъй като все още не е получил проекта за нова структура на академията (той е качен на сайта на институцията от събота - бел. ред.).


Останалите промени в БАН предвиждат създаването на "девет проблемни направления", в които да се обединят отделните звена на академията. Те ще се ръководят от учени от институцията, чуждестранни експерти и представители на държавата. Броят на самостоятелните институти и центрове ще бъде намален от 69 на 42.


Създават се 16 нови, които обединяват в себе си вече съществуващи институти, лаборатории или центрове. Срещу предложеното сливане вече се обявиха учените от звена, които ще загубят своята самостоятелност. Министър Игнатов също заяви, че така можело да се загуби марката на академията. Това предизвика недоволството на ръководството на БАН, според което структурните промени ще повишат ефективността на изследванията.

Коментари (52)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Еди кой си
    *****
    Любопитно

    Каква е тази статия г-жо/це Латева?
    Редакторска?
    Не станаха ли много статиите с едно и също заглавие и съдържание?

    "БАН ще си прави университет":
    http://dnevnik.bg/bulgaria/2010/01/24/846958_ban_shte_si_pravi_universitet/

    "БАН също ще си прави университет":
    http://dnevnik.bg/bulgaria/2010/01/24/847028_ban_sushto_shte_si_pravi_universitet/

    И вас на вас ли ви плащат на бройка а не на качество?

  2. 2 Профил на анти-либераст
    *****
    Гневно

    'дневник'! приравнявате научно-изследователския & педагогически потенциал на БАН с мутро-PRа & 'перачницата' в Перник? или пак просто зачестяващото ви 'продремване'?

  3. 3 Профил на анти-либераст
    *****
    Гневно

    'дневник'! приравнявате научно-изследователския & педагогически потенциал на БАН с мутро-PRа & 'перачницата' в Перник? или пак просто зачестяващото ви 'продремване'?

  4. 4 Профил на 07
    *****
    Неутрално

    БАН , този скъп пансин за напикани старци, трябва да се закрие..

  5. 5 Профил на no name
    no name
    Рейтинг: 0 Любопитно

    Латева, колко университета ще има ????

    Аз не съм комунист, аз не съм нихилис, аз не съм шовинист, аз не съм терорист, аз не съм антихрист, аз не съм екстремист. Аз съм просто човек!
  6. 6 Профил на филанкишиев
    *****
    Неутрално

    И в новия университет ще преобладават старите комунистически кадри, а младите учени ще бъдат атестирани за миячи на чинии и шофьори. За да получи акредитация университетът на БАН трябва да носи името Тодор Живков, за да трепне сърчицето на гарда му!

  7. 7 Профил на noname
    *****
    Любопитно

    Преди малко имаше заглавие "БСП настоява за спешно допълнително финансиране на БАН"
    Ами да си изберат как ще се финансират като Вузовете или като бан защото иначе останалите вузове са в неравнопоставено положение ако бан ще е с двойно финансиране или и на вузовете да се отпуснат средства за научни изследвания

  8. 8 Профил на йое
    *****
    Весело

    До коментар [#6] от "филанкишиев":

    "За да получи акредитация университетът на БАН трябва да носи името Тодор Живков, за да трепне сърчицето на гарда му!"

    Не е необходимо. Достатъчно е да кажат: "не на комунизма" и готово.

  9. 9 Профил на petkova7
    petkova7
    Рейтинг: Разстроено

    7:
    в момента БАН е в неравнопоставено положение - там след "реформите" на Вълчев заплатите са с 30% по-ниски от тези в университетите, а мизерното финансиране отива почти 100% за заплати, отопление и поддържане на инфраструктурата - какви средства за научни изследвания? Нали 15% от тези мизерни средства депутатите ги взеха от БАН и ги дадоха на кравите. Да не говорим за тютюнопроизводителите - те получиха почти двойно, колкото е бюджета на БАН. И това се случи точно когато международният одит заключи, че:
    " мнозинството от институтите на БАН извършват ценна изследователска дейност според международните стандарти. В някои от случаите панелите откриха изследователски групи, които работят на челни световни позиции. Екипът оценители смята този обобщен резултат за впечатляващо постижение, имайки предвид особено трудните условия за провеждане на изследвания в България"

    при тази политика на унищожение на науката, дружно подкрепяна от цялото ни озверяло общество,
    БАН оцелява защото все още успява да печели проекти финансирани от ЕС (самата ни държава, единствена от новите страни членки не е предвидила средства за наука от европейските фондове),
    но като се пенсионират и последните "феодални" старци...

  10. 10 Профил на абв
    *****
    Неутрално

    От така предложената структура става ясно, че може да се направи още по-голямо окрупняване. Ако се погледне реално ще се види, че има институти с дублиращи се функции.

  11. 11 Профил на 2мм
    *****
    Неутрално

    Доколкото си спомням за траките се учи по история, мястото на тракологията съвсем закономерно е в института по история.

  12. 12 Профил на Червено искърско говедо до анонимен 9
    *****
    Неутрално

    Пак се почва!
    Абе МАЛОУМНИКО!!!
    Точно ОДИТЪТ каза, че "впечатляващите постижения" са 1.8%!!!
    Да ти го повторя ли? ОСЕМНАДЕСЕТ ПРОМИЛА!!! 18 на хиляда!!!
    2 на 100!!!
    А също така каза и че от 69 само 45% извършват НЯКАКВА ИЗЛЕДОВАТЕЛСКА ДЕЙНОСТ!!!

    А сега ПОГЛЕДНИ как ще се "преустройва БАН!!!
    От 69 СЪЩЕСТВУВАЩИ В МОМЕНТА запазва 42 и ОТКРИВА НОВИ 16!!!
    Т.е. от 69 ги "съкращава" на 58!!! И към тях ДОБАВЯ УНИВЕРСИТЕТ с 20 факултета!!!
    Т.е. - стават общо 78!!!

    От 69 ги "съкращават" на 78!!!

    ЧЕРВЕН БАСТУН,
    Според одита - 45% от 69 прави 31!!!
    От БАН трябва да останат САМО 31 "института"!!!
    Но хайде - да се "съкратят" постепенно!
    През 2010 - 50!!!
    През 2011 - 40!!!
    През 2012 - 31!!!

    А когато ВИЕ - ЧЕРВЕНИТЕ БАСТУНИ от БАН дадете на тютюнопроизводителите ДРУГИ СОРТОВЕ, освен "Джебел басма" и "Вирджиния" - тогава претендирайте за парите на тютюнопроизводителите!!!
    Ако не разбираш какво ти казвам - отвори "Рибния буквар" на Петър Берон отпреди ДВА ВЕКА!!!
    И там вземи та прочети за СОРТОВЕТЕ ТЮТЮН, които се отглеждат и сега и сга!!!

    Червени тикви, с червени портмонета!!!
    Това е БАН днес!!!

  13. 13 Профил на ннн
    *****
    Неутрално

    Да останат само институтите, които извършват изследователска дейност, финансирана по проекти от ЕС.

  14. 14 Профил на YAN3X
    *****
    Неутрално

    Идеята е чудесна! Освен СУ, БАН е единствената организация, която разполага с инфраструктура за да обучава реални магистри и докторанти. Кой друг ВУЗ освен СУ може да преподава, математика, химия, биология? Кой ВУЗ може да предостави лаборатории за практикуми?
    От създаването на „Академичен университет” ще спечелят студентите. Нека видим след 5 години кой ще знае и може повече, кой ще има повече международни контакти, студентите на „Академичния университет” или другите „играчи”, които не стъпват на лекции. Коя диплома ще тежи повече, на „Академичния университет” или другите?
    Ако се реализира „Академичният университет” ще изяде всички на образователния пазар. От това ги е страх някои хора. От много силната конкуренция.
    „Академичният университет” – Да бъде!!!

  15. 15 Профил на m17
    *****
    Неутрално

    До коментар [#14] от "YAN3X":

    А вие виждал ли сте жив учен от БАН ?. Никога не бих пратил сина си да бъде обучаван от впиянчени изкуфели старци ( председателят им Съботинов е на 79 години !!! ). Говоря от собствен опит. Едиствената надежда на БАН е малко напалм и една клечка кибрит. И после наново. Друг начин няма.

  16. 16 Профил на me
    *****
    Неутрално

    До YAN3X
    Математика, химия и биология може да се преподава и да се изучава на доста по-високо ниво в ТУ, ХТМУ и медицинските университети. Същите тези университети имат и прекрасни лаборатории...
    Ти да не си мислиш, че с евентуалното създаване на такъв академичен университет, студентите, които ще го посещават ще са по-различни от студентите, които посещават другите университети? Едни и същи са! Ако не искат да учат, не можеш да ги накараш да бъдат съвестни, ако щеш и преподаватели от станфорд да им преподават!
    Освен това за част от специалностите трябват И практици, не само теоретици.

  17. 17 Профил на axa
    *****
    Весело

    До коментар [#15] от "m17":


    Е, давай го малко по-кротко. Не е на 79, с десетина години си объркал. Но за другото си прав, де

  18. 18 Профил на Петър Петров
    *****
    Неутрално

    Ако БАН направи университет половината от досегашните университети си отиват по две основни причини: 1) няма да могат да използват както досега като наемен труд преподаватели от БАН; 2) мощната конкуренция ще остави просто без студенти половината университети. Включително и частния университет на Игнатов, в който две трети от преподавателите са крадени от БАН. Другите като Дайнов са от Института по история към ЦК на БКП

  19. 19 Профил на Борислав Борисов
    Борислав Борисов
    Рейтинг: 527 Неутрално

    Окончателно ли предадохме идеята БАН да премине като изследователско звено към Софийския университет?

    borislavborissov.eu
  20. 20 Профил на Вечно студентче
    *****
    Весело

    Университирахме се целите!

  21. 21 Профил на развеселен
    *****
    Весело

    12: по-кротко бе братче -теб да не те е опъвало някое червено софийско говедо, че си се изхрачил на А4 формат,
    и то с главни букви - викай по-скоро бързата помощ от 4-ти километьр!

  22. 22 Профил на ДО №19
    *****
    Неутрално

    до Борислав Борисов
    абе човек, идеяъа е добра, но не знаеш ли че от Софийския университет не искат хора от БАН!!
    Ето защо : в областите където СУ са по-добри не им трябват от БАН а в областите където Су са по-зле Няма да си признаят и уплашени от кункуренцията пак не ги искат!!!

  23. 23 Профил на точен
    *****
    Неутрално

    Червеното искърско говедо нищо не е разбрало!
    ОТ 69 стават всичко 42!!!!!
    като от 2,3 института събират в 1 общ!!
    което всъщност спестява само 27 директорски заплати толкова на счетоводители и администрация. общо около 100 администрация
    иначе академичния университет е подмазване на Игнатов и Дянков - нали искат учените да преподават!

  24. 24 Профил на ДО №18
    *****
    Неутрално

    до Петър Петров
    и какво им пречи да си работят на няколко места, както сега повечето от СУ - и в СУ и в НБУ и в ЮЗУ и в ВТУ ..и в БУргаския, варненския........ има хора с по 700, 800 лекции годишно а икономисти и юристи имат над 1000
    * по света няма практика преподавател да работи в два КОНКУРЕНТНИ университета, и има норма от 350- 370 часа годишно, а ако има и научна дейност - много по малко

  25. 25 Профил на обществото се примирява с невежите и неграмотни "висшисти"
    *****
    Неутрално

    До коментар [#16] от "me":
    Напълно Ви подкрепям и искам да добавя, че студентите ще идват да учат, когато обществото постави изисквания към тези, които излизат от университетите. Сега обществото се примирява с невежите и неграмотни "висшисти" - просто защото повечето от тях са непотребни.
    Там, където наистина трябват висши знания (и умения!), фирмите, институциите и организациите се принуждават да си квалифицират кадрите сами!

  26. 26 Профил на dark13
    *****
    Неутрално
  27. 27 Профил на 007
    *****
    Весело

    До коментар [#8] от "йое":Не на Тато, а на железният Феликс (Джержински).

  28. 28 Профил на знаещ
    *****
    Неутрално

    Разликата е е това, че Пернишкият университет ще се прави с частни пари (каквито и да са те), а БАН-ският с държавни. Още един повод на БАН-ските старци да смучат от държавата. А като знам точно старите кадри на БАН колко не са в час, ще бъде чудна картинка!

  29. 29 Профил на BBC
    BBC
    Рейтинг: 527 Разстроено

    До коментар [#16] от "me":Каква математика и физика в ТУ И ХТУ?! Ама инжинерите наистина си вярвате, че разбирате от физика и математика!!

    Инфантилните народи се изтребват сами!
  30. 30 Профил на BBC
    BBC
    Рейтинг: 527 Неутрално

    До коментар [#22] от "ДО №19":
    В СУ не искат хора от БАН, защото самите те са препълнени като дядовата ръкавичка!

    Инфантилните народи се изтребват сами!
  31. 31 Профил на BBC
    BBC
    Рейтинг: 527 Неутрално

    До коментар [#7] от "noname": Ами правителството даде допълнително финансиране на БАН, като отпусна близо 4 милиона за пенсионирания!

    Инфантилните народи се изтребват сами!
  32. 32 Профил на шансов
    *****
    Неутрално

    Единсвеният изход е БАН и ССА да се разкомандироват и активно да се включи в индустрията, земеделието и вивотновъдството – там да се докаже практически, а хуманитарийте към Университетите Стига са лъгали обществото с преписване на статий, които се отпечатват на запад единствено със “неоходимото“ цитиране (рипийтване) на известни автори, особено (редактори). Следва бързо и то много бързо да се обединят и финансират мощтно традиционните все още читави университети – София 7, Пловдив 3, вкл. Аграрния, Ст. Загора 2, вкл. Ветеринарния, Бургас 2, Варна 3, Русе и Плевен по 1–2. Във вузовете да се развива науката вкл. фундаменталната – !!!близо до студентите!!!! е единственото национално решение.

  33. 33 Профил на BBC
    BBC
    Рейтинг: 527 Неутрално

    До коментар [#32] от "шансов": Ето такива безумни предложения, раждат безумия със сегашната реформа! Тя, реформата поема много погрешен път и е на път не само да затрие и малкото успешно в БАН но и да покрие импотентността и безидеиността в университетите. Защото проблемите на БАН са и проблеми на университетите!

    Инфантилните народи се изтребват сами!
  34. 34 Профил на ha-ha
    *****
    Неутрално

    Изобщо не проумявам дали изобщо тези хора са в час с два основни фактора:
    1. Демографски срив в годините 1995-2005
    2. Постоянно нарастващото желание на децата да бъдат студенти в чужбина.
    Ако ще има празни катедри и за това да се плащат по 1500 лева заплати като в НСА, където, ако му/й видиш тялото ще се чудиш какво изобщо спортува, аз не виждам смисъл. Проблемът е, че ако не се налеят тези средства в учителството, просто АБСОЛЮТНО ВСИЧКИ УНИВЕРСИТЕТИ СТАВАТ ПРЕКАЛЕНО ИЗЛИШНИ. И кой ще преподава - ТЮФЛЕЦИТЕ и ТУТМАНИЦИТЕ от ИФИ-то ли, където вместо "негативна диалектика" на Франкфуртската школа "праскат" "негативна етика"?!?!?!

  35. 35
    *****
    Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  36. 36 Профил на Варненски гагауз
    *****
    Неутрално

    Балона се надува , надува , надува - кога ща стане ПУК ?

  37. 37 Профил на ED
    *****
    Весело

    Е, сега ще си имат и феодални студенти, не само феодални старци

  38. 38 Профил на ИнжЕнер
    *****
    Неутрално

    До коментар [#29] от "BBC":

    Ти явно от много "разбиране" на мат. и физика си позабравил български ...

  39. 39 Профил на да не искат пари от държавата
    *****
    Неутрално

    До коментар [#34] от "ha-ha":

    Да си намерят частник да им плаща, ако ще и по 3500 (евро, долари, лири, к'вото ще!), само да не искат пари от държавата (данъкоплатеца) за празните си ясли (катедри)!

  40. 40 Профил на petkova7
    petkova7
    Рейтинг: Неутрално

    Резюме на резултатите от оценката на институтите на БАН, представена официално на 30 ноември пред разширеното заседание на Общото събрание на БАН от Председателя на Мониторинговия комитет др Райндер ван Дойнен

    Основен резултат от оценката:

    Оценяващият комитет стигна до недвусмисленото заключение, че мнозинството от институтите на БАН извършват ценна изследователска дейност според международните стандарти. В някои от случаите панелите откриха изследователски групи, които работят на челни световни позиции. Екипът оценители смята този обобщен резултат за впечатляващо постижение, имайки предвид особено трудните условия за провеждане на изследвания в България

    Общи заключения:

    Добрият до отличен изследователски и развоен потенциал в БАН, а значи и в България, е в опасност поради недостатъчното финансиране. Понастоящем системата функционира в режим на оцеляване. Сега голямата тревога е за следващото поколение учени.

    Препоръки:

    Подкрепяйте младите изследователи
    Подобрете рамките на финансирането
    Намерете баланса между изследователска дейност и преподаване
    Създайте бюра за технологичен трансфер
    Подобрете качеството на научното публикуване
    Стимулирайте гъвкавостта
    Създайте международни научни консултативни комитети.

  41. 41 Профил на vstoyanov
    vstoyanov
    Рейтинг: 648 Неутрално

    малко по-избирателни research universities са единствен избор за студенти с определени амбиции. липсата на такъв университет в българия обрича цяла една (изключително перспективна) група хора на принудителна емиграция :/

  42. 42 Профил на G Nikolov
    *****
    Неутрално

    Да припомня чудесната българска поговорка "преоблякъл се Илия - и пак в тия". Това е реформата в БАН. Не може да се постави скалпел в ръката на оперирания за да се оперира сам.

  43. 43 Профил на феодално старче
    *****
    Весело

    Не, че на някой му пука, но ето ви мнението на едно "феодално старче" (мале, като навърша 25, обществото сигурно ще ме нарече "труп"
    Ама вие чувате ли се? За какви държавни пари става дума изобщо?!?
    Знаете ли как се наричат тук проектите с държавно финансиране? Отговора е - проекти без финансиране. Един проект не може да се води финансиран, ако отпуснатите по него пари не стигат за спирт за дезинфекция (от промишелния, защото е по-евтин). Какво да прави учения в БАН? Да прелива чешмяна вода от едната си обувка в другата, защото пари за епруветки няма?
    Естествено ще ми кажете - европейски проекти. И да те са единствената възможност.
    Никой ли обаче няма достатъчно акъл, да се сети, че това убива науката. Един човек, избрал пътя на науката, трябва да има възможността да реализира идеите си, не да прави всичко "по поръчка" защото иначе няма какво да яде.
    А на всички защитници на университетите - вие добре ли сте?
    Щото аз тъкмо дозавършвам СУ и да ви кажа не са ми дали да пипна нищо, което струва повече от 20 лв. Апаратурата на която работят студентите в по-добрия случай е на повече от 50 години. В по-лошия - те не работят на никаква.

  44. 44 Профил на petkova7
    petkova7
    Рейтинг: Неутрално

    42"
    както и не може да се вземе един човек от улицата, попрочел книжки за хирурзи и да му се даде скалпел, за да оперира

    когато се налага да се оперира един хирург, той си вика консилиум от поне толкова кадърни колеги хирурзи

    та ние сме в ситуацията, в която, любителят на художествена
    литература (най-вече древноегипетска) и селският пъдар са разгонили консилиума от хирурзи и са взели скалпела...

  45. 45 Профил на една от БАН
    *****
    Разстроено

    към 44
    още по-зле, старците, които нарушават кодекса на труда с просрочването на пенсионирането си (всеки институт има такива, но основно са в ЦУ на БАН) са награбили скалпели не, ами кухненски ножове и са се развъртели да оперират де що сварят, вместо кротко да излязат в рехабилитация. Никой не им е поръчал скъпо струваща реформа в тая криза - министърът се изказа неочаквано разумно - "пенсионирайте който е за пенсия и направете рамкови споразумения с университетите". Това е изпълнимо и разумно в момент на криза, когато на всичкото отгоре бездуховното неграмотно чалгарско общество крещи: Разпни ги тия от БАН!!! Кому са нужни знания и наука, нали всичко си внасяме.

  46. 46 Профил на kamenl
    *****
    Весело

    Новото учебно заведение щяло да се казва "ФСПД - СС"

    (Феодално-старчески пенсионен дом - Със Столова!)

  47. 47 Профил на напуснал БАН
    *****
    Неутрално

    Нароилите се нови университети привлякоха преподавателите си от БАН давайки им по-високи заплати, старите също.Огромна е разликата между докторантурата в БАН и извън БАН, където се появиха докторски конвейри. Има голяма разлика между публикациите излезли от БАН и от университетите, не само като брой а предимно в качеството. Така че идеята е повече от добра и доста закъсняла.

  48. 48 Профил на petkova7
    petkova7
    Рейтинг: Неутрално

    44 към 45:
    съгласен, но не и с презумцията за разум в думите и действията на въпросния чиновник

    за съжаление се налага да се воюва както срещу един
    арогантен частен доцент с оскъден брой публикации
    в чужди издания, така и срещу окопалите се наследници на Юхновски...
    за "обществото" да не говорим - прости им, господи,
    и глупостта и злобата

  49. 49 Профил на о. Павел
    *****
    Неутрално

    Идеята за БАНски университет е безумна поради много причини и отсега ви уверявам, че няма да се осъществи. И слава Богу.

    ....................

    http://knigosviat.net/?bookstore=book&book=131787

  50. 50 Профил на До коментар [#48] от "Анонимен":
    *****
    Неутрално

    До коментар [#48] от "Анонимен":

    Нито е толкова глупаво, нито е толкова злобно обществото, което Ви критикува!
    Просто не сте заслужили респект!
    Какво давате на обществото - освен докторантите - това считам за заслуга, но е много малко! Използването на научния потенциал на БАН (доколкото все пак го има) е изключително неефективно!
    Ще дам пример с приложението на немската математическа наука за обществено полезни цели - математици оптимират градския транспорт (най-ефективно използване на линиите при оптимален брой пътници), математици оптимират разположението на антените (ъгъла на наклон!) на клетъчните базисни станции и определят минималната излъчена мощност при максимална покрита площ в градски условия, математици разработват управлението на индустриални машини (програмират) за производство на детайли с най-съвършена форма. И още, и още, и още!

    Какво може да предложи БАН - освен още един ненужен държавен университет!

  51. 51 Профил на ввв
    *****
    Любопитно

    Ей, феодални старчета, какво е приложението на вашия труд за обществено полезни цели, дайте примери, за да се прецени какъв е приноса ви за подобряване и улесняване живота на човека. Използвайте за модел на отговорите си 50.

  52. 52 Профил на ГНевен
    *****
    Неутрално

    След обидните квалификации на топ-хвалипръцкото Дянков за феодалните старци в БАН и разрушителния проектозакон за "развитието" (по-скоро: разпасването) на академичния състав, на научния фронт в България се забелязва много обезпокоителен разнобой сред научната гилдия. Негова проява е и обявената реформа в структурата на БАН. Докато отначало се говореше съвсем определено за закриване на институти и пенсиониране съгласно действащия у нас закон, сега нещата твърде подозрително се променят. Първо, оказва се, че реално институти се обединяват, но не се закриват, въпреки констатациите на международния одит. Второ, според публикациите в медиите, броят на набелязаните за пенсиониране лица непрекъснато намалява, като тези от член-кореспондентите и академиците, които евентуално ще бъдат освободени, запазват пожизнената си персонална пенсия в размер на депутатска заплата, щедро отпусната им от правителството на Станишев. Трето, афишираното намерение за откриване на Изследователски университет към БАН освен, че води до абсурдно увеличение на броя на висшите училища в България (атакувано "уж" от закона на Игнатов) има и още една скрита цел – узаконяване на научните длъжности "професор" и "доцент" в БАН, вместо предлаганите в споменатия закон длъжности съответно "главен изследовател" и "старши изследовател”. На фона на тези събития и намерения в комисията по образование, младежта, науката и децата (какъв огромен обхват има тази комисия, в която повечето от членовете нямат нищо общо с науката и образованието !) на тъмно протичат разисквания и се борят мнения за промени в проектозакона на корифея Игнатов. Информация за тях почти липсва в медиите и съвсем скоро законът ще стане факт с всички произтичащи от това негативни последици за българската наука и висше образование. Голяма роля за този резултат ще са изиграли непростимите пасивност и страх на българските учени !





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK