Нови ремонти ще блокират София

Нови ремонти ще блокират София

© Асен Тонев



На 30 места в София тази година ще има затваряне на улици и кръстовища и спиране на движението заради предстоящи ремонти и строителство. От Столичната община са подготвили карта, на която са отбелязани всички обекти, а по-късно ще бъде нанесена информация кога започва и приключва строителството и каква е организацията на движението в района. Картата ще бъде качена на сайта на общината и ще се актуализира при промяна на данните.


Най-големи проблеми ще има в "Надежда", тъй като от 7 февруари голяма част от бул. "Ломско шосе" ще бъде затворена за движение. Причината е, че тогава ще започне строителството на метрото, което ще продължи две години.


Гражданите да проявят разбиране и да намерят обходни маршрути, каза кметът Йорданка Фандъкова. От общината очакват да има огромни задръствания при надлеза "Надежда", където движението ще е двупосочно в едното платно, и препоръчват алтернативните маршрути по "Обелско шосе" или по улица "Бели Дунав". За да ползват градския транспорт, жителите на квартала ще трябва да вървят повече от 400 м до спирките. Маршрутите на автобусите и трамваите, които минават в района, ще бъдат променени, а информацията за това е качена на сайта на Центъра за градска мобилност.




Заради строителството на метрото, ще бъде затворено движението и по бул. "Мария Луиза" в района на Лъвов мост, както и пред ЦУМ. Там колите ще могат да се движат само в едното платно двупосочно. От общината очакват голяма част от колите да се насочат към бул. "Христо Ботев", откъдето ще минават и трамваите 1,2 ,7 и 18. Затова ще бъде премахната синята зона по булеварда в участъка от "Сливница" до пл. "Македония", както и по ул. "Алабин". 


Ако хората продължат да спират там, ще затрудняват движението, каза зам.-кметът по транспорта Любомир Христов.



Промени ще има и в маршрутите на автобуси в "Младост" и Студентски град заради метрото. Закрива се линията 313, която досега се движеше между "Младост" и Централна гара. Да се промени маршрутът на 305 и на 88, както и да се пусне нов автобус от Студентски град до метрото предлага кметът Фандъкова. В доклад, който ще бъде разгледан днес от Комисията по транспорта, е записано, че автобус 305 вече ще минава покрай Румънското посолство, а не през Орлов мост, както сега. Маршрутът на 88 вече ще е по бул. "Андрей Сахаров" в "Младост", за да минава покрай станциите на метрото. От Студенския град ще бъде пуснат автобус 294, който ще се движи по маршрута на автобус 94 до бул. "Г. М. Димитров", оттам ще завива надясно до метростанцията и оттам по маршрута на 280 отново ще стига до Студентски град.

Ключови думи към статията:

Коментари (23)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на M
    *****
    Неутрално

    Тва за 294 ще е полезно

  2. 2 Профил на Orda
    Orda
    Рейтинг: 62 Неутрално

    Ми че тя София си е почти в перманентна блокада.

    Orda
  3. 3 Профил на Пътник
    *****
    Неутрално

    Идеите за новите автобусни маршрути изглеждат смислени, но едно нещо не мога да разбера: един кирлив град като Скопие тази година сменя всичкте си 205 съчленени автобуса за украински ЛАЗ-ове, в които 80% от частите за западноевропейски. Целият процес на доставка ще отнеме 6 месеца,по 35 автобуса на месец. Цената на цялата доставка е 28 милиона евро. Ние тука не можем да си подменим старите икаруси вече 20 години, а за това време ни излязоха 10 пъти по толкова под формата на похабена нафта, престои, аварии и резервни части. СКГТ смърди отдалеч! Кметицата има тема за размисъл, ако иска да не си замине от този пост с наакана физиономия

  4. 4 Профил на Въпрос
    *****
    Неутрално

    Какво стана със спирката на влаковете от Перник в кв. Гевгелийски? Още колко години ще се точат перничани с коли по владайската клисура?

  5. 5 Профил на Речник
    *****
    Неутрално

    Ремонт - втори етап от строителните работи

  6. 6 Профил на Алоууу
    *****
    Неутрално

    Кога ще сложите на всички спирки часовници с времето на пристигане? От 3 години насам не знам да сте сложили и 1 нов!!! А цената на такива джажи е паднала до жълти стотинки - китайците сигурно ги продават по 20 лева. Но за какво да мислим за хората, като може тия 20 лева да ги откраднем!

  7. 7 Профил на До Данчето
    *****
    Гневно

    Данче, трудно ми е да не те нарека ТПЗ.
    Само едно ТПЗ може да каже: "Гражданите да проявят разбиране и да намерят обходни маршрути...".
    Ако не беше ТПЗ а истински кмет, казаното би звучало примерно така: "Гражданите да проявят разбиране и да използват обходните маршрути обозначени със съответните табели и за които има указания на сайта на общината.".
    Но за едно ТПЗ е по лесно да прати гражданите на майната си - абе оправяйте се сами.
    Ама и ние сме ТПЗ-та. Иначе нямаше да си изберем ТПЗ за кмет.

  8. 8 Профил на gevgeliya
    *****
    Неутрално

    Спирката умре. На Захарна да биде.

  9. 9 Профил на Нещо пак не е както трябва
    *****
    Любопитно

    Не знам дали и вие имате усещането, че работата не е както трябва.Не че при Бойко вървеше, ама поне човека излизаше и обясняваше.Фандъка се ослушва.Мисля, че до този момент трябваше вече да е въведена в обстановката и да почне с адекватните решения. Наред с метрото има и по-важни неща и те са например задръстванията и почистването от снега . Също така и адекватни мерки за запълване на дупките, които са се отворили от зимата. Или като дойде пролет пак ще се оглежда и ще мрънка щото не е в час. Аз лично гласувах за нея главно заради Бойко. Ама ако продължава да го кара на инерция ще и вземем главата.

  10. 10 Профил на И аз тва се питам
    *****
    Неутрално

    Не само Скопие, още през 2005-2006 г. Белград си подмени 500 автобуса, без да им мигне окото. При това техните стари автобуси бяха на светлинни години от нашите икаруси и чавдарки, но ето на - пак ги подмениха. Не знам защо се пускат постоянно лъжи, колко много пари трябвали и колко трябвало да скочи билетчето. Един единичен нископодов автобус без екстрите струва с малко повече от тея джипове, от които виждаме по 10 на светофар. Само на нашата община и идва сложно тая работа. От много скандали кой да добара комисионната, накрая хората мръзнат по спирките.

  11. 11 Профил на Гражданин
    *****
    Любопитно

    До коментар [#9] от "Нещо пак не е както трябва":

    Абе, датата е все още едва 3 февруари, за какво запушване на дупки говориш? Та отрицателни температури и съответно отваряне на нови дупки ще има до края на март. Все пак живеем в умерения пояс на малко над 500 метра надморска височина, София е една от най-високите столици на Европа, между другото. Това неизбежно благоприятства разрушаването на уличните настилки и и ограничава периода на ремонтирането им до топлото полугодие. Ремонти може да започнат едва напролет, сега има смисъл да се отстраняват само по-големи дупки.

  12. 12 Профил на Отговор
    *****
    Неутрално

    Те и нашите направиха "търг" за автобуси, но как се прави търг за автобуси - за това има изградена традиция от времето на Велизар Стоилов! И логично, цената за 1 прост е колкото за 3 съчленени в Скопие, а доставката завърши в съда

  13. 13 Профил на Югозомби
    *****
    Неутрално

    До коментар [#3] от "Пътник":

    Не е вярно. Скопие купи само 84 украински автобуса, и то в условия на публичен скандал - има съмнения, че украинското производство далеч не е най-качественото, но е избрано като най-евтино и... съвместимо с интересите на управляващите. Между другото, Скопие няма траймваи и не планира да изгражда метро. Всичко това прави транспортната система на Скопие и София напълно несравнима нито като качество, нито като динамика на развитие.

  14. 14 Профил на Югозомби
    *****
    Любопитно

    Ето, четете за Скопие:

    84 нови градски автобуси од Киев

    http://www.a1.com.mk/vesti/default.aspx?VestID=119263

    Цената на един автобус е 130,000 евро. Този договор идва след проваленитеамбиции на премиера Никола Груевски да бъдат купени... двуетажни автобуси.

  15. 15 Профил на Отговор
    *****
    Неутрално

    А нашите дават за единичен чешки по 422 хиляди евро. Сега прави си сметката. Съчленен - 130 хиляди евро, единичен - 422 хиляди евро. Не случайно никой не споменава цената в пресата. Естествено, защото търгът е нагласен. Велизар Стоилов може да го няма, но днешните му звънят през 5 минути да го питат за съвет как да откраднат. Сложи си букмарк на тази статия, защото след някой и друг месец новината ще излезне на първа страница, точно като съдебната палата във Варна и масларовата сграда на Социални грижи в Стара Загора.

  16. 16 Профил на Югозомби
    *****
    Неутрално

    До коментар [#15] от "Отговор":

    Хайде стига писа неистини. Скопие купува и съчленени, и единични автобуси, но, доколкото разбирам, от цялото количество от 84 автобуса само 4 са съчленени, останалите 80 са "обични", т. е. единични.

  17. 17 Профил на Югозомби
    *****
    Неутрално

    Още по темата за Скопие:

    Во Скопје ќе се возат украински автобуси

    Државата ќе треба да плати речиси 11 милиони евра за 84 обични автобуси

    http://www.utrinski.com.mk/?ItemID=1640732B0056BB4D8EC570F1BCD86C83

  18. 18 Профил на Югозомби
    *****
    Неутрално

    Между другото, намирам информация в интернет, че единичната бройка нови чешки автобуси "Тедом" за София струва 187 500 евро.

  19. 19 Профил на Отговор
    *****
    Неутрално

    И аз го намерих това, но за...Бургас. А в София?

  20. 20 Профил на Отоговор
    *****
    Неутрално

    И сега остава да се запитаме, защо при 100 милиона годишна субсидия, не успяха и нашите да извадят 11 милиона евро за 85 нови автобуса. Може да са украински, както и метрото е с руски и съветски вагони, но в сравнение с 40-годишен икарус е направо като космически кораб

  21. 21 Профил на Ето ти отговора
    *****
    Неутрално

    До коментар [#15] от "Отговор":Защо мислиш,че ще излезе? Цяла България видя как се договарят търговете за линиите на градския транспорт в София и какво стана?Велизар Стоилов се разсърди и си подаде оставката.А трябваше да е в съда и след това на топло заедно с шефа си.Така че,чакай си.

  22. 22 Профил на Югозомби
    *****
    Неутрално

    До коментар [#19] от "Отговор":

    Не ти ли омръзна да пишеш неистини?! Пълен хаос от цени и типове автобуси в коментарите ти... Я сега кажи нещо и за грохналия автобусен парк на Скопие, и за пропадналия тамошен конкурс за 202 двуетажни китайски автобуси.

    http://www.a1.com.mk/vesti/default.aspx?VestID=116829

  23. 23 Профил на Дъра дъра, два чадъра
    *****
    Неутрално

    Не разбрах дали може да се строи и да се правят ремонти без да се спира движението?
    Или пишем само да се намираме на работа.
    Няма как да се угоди на българския "гражданин".





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK