
© Надежда Чипева
Пациентите търсят информация от НЗОК за правата си като осигурени граждани
Интересът на хората към правата им като пациенти се е увеличил през първия месец на 2010 г. и те все по-често търсят необходимата им информация от Националната здравноосигурителна каса (НЗОК). Само за 30 дни в централното управление на институцията са направени 193 посещения, а на телефона в приемната (02/9659 159) обажданията са 650, или по близо 20 на ден. Над 4095 души са потърсили консултации на "зеления телефон" - 0800 14 800.
Най-често задаваните въпроси са свързани с промените в заплащането на здравните вноски и възстановяването на здравноосигурителните права. Пита се също какво трябва да се направи, когато човек си загуби здравната книжка, или как се проверява здравноосигурителният статус. Оплакванията са свързани предимно с неправомерно искане на пари от лекуващите лекари.
Здравната каса съобщава още, че хората се интересуват и какво включва профилактичният преглед, търсят информация за пакета "Клинична лаборатория", както и какво плаща касата при зъболекар.
Служителите от информационния център правят справки за различни медикаменти от позитивно-реимбурсния списък, за цените на лекарствата, за протоколите, които се попълват за скъпо лечение.
Здравноосигурителните права на българите в Европейския съюз също са сред често дискутираните теми. Особено предпочитана е и услугата "Оn-line-консултации" (на сайта на НЗОК: www.nhif.bg). През януари на интернет страницата са публикувани 285 въпроса от граждани и лекари.
bee
Рейтинг: 1384 ЛюбопитноАма те имали и права???