КЗК отхвърли жалбата на "Щрабаг" срещу търга за магистрала "Тракия"

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) остави без разглеждане жалбата на "Щрабаг" срещу търга за строителството на отсечката от Стара Загора до Нова Загора на магистрала "Тракия". Това става ясно от публикуваното решение на антимонополния орган. Решението може да бъде обжалвано пред Върховния административен съд в 7-дневен срок от съобщаването на страните му. От австрийската компания не бяха открити за коментар.


"Щрабаг" искаше КЗК да наложи временна мярка за спиране на процедурата по възлагане на обществената поръчка заради допуснати от тях нарушения. Според австрийците тяхната ценова оферта неоснователно не е била отворена публично на 8 февруари, защото тръжната комисия няма правомощията да прецени дали кандидатите отговарят на изискванията в техническата и финансовата част на документацията.


Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) счита, че жалбата на "Щрабаг" е недопустима. Аргументите им са, че според Закона за обществените поръчки задължение за тръжната комисия е да провери съответствието на участниците и на подадените от тях оферти с предварително обявените условия. При констатирани нередовности комисията на възложителя предлага за отстраняване участник, чиято оферта е непълна и не отговаря на условията на процедурата, посочват от АПИ.


На 8 февруари бяха отворени ценовите оферти на половината от осемтте участника в търга. С най-ниска оферта беше обединение "Магистрали Трейс". Междувременно тръжната комисия вече взе решение, че българският консорциум печели търга. Все още обаче се чака решението на управлавщия орган по оперативна програма "Транспорт". То е задължително, защото строителството на 32-километровата отсечка се финансира със средства от Кохезионния фонд на ЕС.

Ключови думи към статията:

Коментари (15)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  4. 4 Профил на наивник
    *****
    Неутрално

    Е, веднага си личи колко Щрабаг са по-неопитни в изготвяне на документации! Ама вие да не си помислите, че в изискванията е имало специала елиминират ни условия чрез които да елиминрат неудобните.... Ама разбира се че ХЕ, просто Германците са новаци и неопитни за разлика от нашите "световно известни' фирми

  5. 5 Профил на Вальо
    *****
    Неутрално

    Да ви го * на държавните поръчки. Няма ли държава която да върши тази работа, защо трябва изобщо да се поръчва на някой!

    Вече ме е срам че съм Българин. Нищо не струваме!

  6. 6 Профил на CSKA1
    *****
    Неутрално

    КВИ ГЕРМАНЦИ, КВИ 5лева...
    САМО КАТО СИ СПОМНЯ ЩРАБАГ КАК И ЗА КОЛКО "ПОСТРОИХА" ЛЕТИЩЕТО...И ЛОШО МИ СТАВА...
    ТАКА ЧЕ...ПО-СПОКОЙНО С ХВАЛЕБСТВИЯТА ПО ГЕРМАНСКИТЕ СЕЛЯНИ ОТ АВСТРИЙСКИ ПРОИЗХОД...

  7. 7 Профил на 007
    *****
    Неутрално

    Щрабаг трябва да ги елиминират служебно от всички процедури където имат наглостта да участват. Оставиха си краката на софийското летище, още не се бяха махнали и таваните изпадаха.

  8. 8 Профил на бати стефко
    *****
    Неутрално

    треиси строиха автомагистралата от чирпан до ст. загора и след пускането и след три месеца стана на коловози платното се изкриви .ако правителството иска да има хубава магистрала нека да я строи чужда фирма с неина техника с български работници 80 процента и проверка по всяко време как се стри и качествено ли е

  9. 9 Профил на До бати Стефко
    *****
    Неутрално

    Щрабаг е чужда фирма, но тя не трябва да бъде допускана да строи в България, защото нейния майсторлък е на вратата ни към Европа - летището. Толкова некадърно изпълнение е достатъчен аргумент да бъде заличена от всички поръчки в България.

  10. 10 Профил на балкандо
    *****
    Неутрално

    Щрабаг на какво се надяват ? Няма го Никито Василев, няма го НДСВ ! Има летище София, залата пак работи, покривите засега не падат...

  11. 11 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 8 Весело

    Радвам се, че наглите тюфлеци от Щрабаг изгубиха, обжалваха и загубиха. Спомням си когато падна окачения таван на терминал 2 на летище София, казаха че нямат ангажимент да го оправят защото в договора пишело, че няма гаранция. Един червенобузест унищожител на вурстчета и любител на българските к.рви обясни, че ще осъди държавата, ако му петнят реномето на сериозен строител.
    Масово големи проекти се дават на "опитни" компании, които ги преотдават на български компании при мизерни условия и обяснението е, че чужденците менажират процеса. По този начин кога българските ще имат шанса да се докажат? Отговора е на отсечката Стара Загора-Нова Загора

  12. 12 Профил на Летище
    *****
    Неутрално

    Новият терминал на летище София е най-доброто построено в България през последните години, въпреки че имаше проблеми. Ако искаме качествено строителство - трябваше да се избере реномирана чужда фирма. Но, разбира се, надделяха местни близки до партийните централи фирми. Има ли някой, който да вярва че тези търгове са прозрачни и победителят не е предварително известен на министерски съвет? За толкова много пари? Дори и в ЕС - старите страни членки - ще падне голямо лобиране - а тук - тук всичко е по нашенски - братчеди сме - няма как.

  13. 13 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#8] от "бати стефко":

    Трейс строиха от Оризово до Ст. Загора и ако си минавал оттам някога, единствените коловози наблизо са тези в нивите, където минава комбайна Пътя е мн. добър засега.

  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  15. 15 Профил на добронамерен
    *****
    Неутрално

    Разбира се че стоенето на пътища е напълно във възможностите на българите, защото сме построили хиляди километри магистрали в Африка. Проблемът е в контрола на строителството защото там се правят "икономий" който пълнят джобовете на партийте и чиновниците.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK