Съспенс до последния момент за стачката в "Луфтханза"

Ако пилотите на &quot;Луфтханза&quot; започнат стачка в понеделник, въздушният транспорт в цяла Европа ще бъде нарушен<br />

© Associated Press

Ако пилотите на "Луфтханза" започнат стачка в понеделник, въздушният транспорт в цяла Европа ще бъде нарушен



До последно продължават преговорите между "Луфтханза" (Lufthansa) и германските пилоти, които възнамеряват в понеделник да обяват стачни действия. Ден преди началото на най-голямата стачка в историята на германското въздухоплаване ръководството на авиопревозвача е отправило конкретна оферта към пилотския синдикат "Кокпит" (Cockpit), съобщи членът на управителния съвет на авиокомпанията Щефан Лауер пред неделното издание "Франкфуртер алгемайне зонтагсцайтунг".


Засега не може да се каже със сигурност дали пилотите ще спрат работа утре и ще стачкуват до четвъртък, както решиха 94% от общо 4500-те членове на "Кокпит". Дали ще има стачка или не, ще стане ясно в последния момент. "Открити сме за разговори без предварителни условия", каза днес следобед и говорителят на "Луфтханза" Клаус Валтер, цитиран от електронното издание на "Шпигел".


В петък германската авиокомпания обяви, че заради готвените стачни действия ще отмени две трети от полетите си в периода понеделник - четвъртък. Това означава, че "Луфтханза" няма да обслужва 1200 от общо 1800 полета дневно, докато при дъщерната й нискотарифна авиолиния "Джърмануингс" (Germanwings) ще бъдат съкратени само 200 от общо 600 полета за четирите дни.




Евентуалната стачка обаче


няма да засегне съществено въздушните връзки с България


показва извънредното разписание, което "Луфтханза" оповести на страницата си. Средно на ден авиопревозвачът извършва по 5 полета от Германия (от Мюнхен, Дюселдорф и Франкфурт) до София и обратно, и те са включени в предварителните списъци на дестинациите, които ще бъдат обслужвани. От "Луфтханза" все пак отбелязват, че не е изключено и анулиране в последния момент.


Полетите на "Дърмануингс" от Кьолн/Бон до София идната седмица - във вторник и четвъртък - засега също не са поставени под въпрос.


"Готови сме да гарантираме работните места на пилотите до края на 2012 г.", каза членът на управата на концерна Лауер. Гаранцията можело да бъде удължена до 2013 или 2014 г., "предпоставката е обаче отново да седнем на една маса".


Пилотите, които са една от най-високо платените професии в Германия, настояват за увеличение на заплатите със 6.4% за срок от една година, но основното им искане към "Луфтханза" е да се прекрати прехвърлянето на работни места към по-изгодните откъм разходи дъщерни дружества в чужбина. Синдикатът "Кокпит" освен това жадува и за по-голяма роля на авиаторите в политиката на концерна.


В кризисните усилия за избягване на стачката се включи и федералният министър на транспорта Петер Рамзауер, който по-рано днес заяви в Берлин, че ще стори всичко, за да събере двата лагера. Министърът е в контакт както с мениджърите на "Луфтханза", така и с ръководството на "Кокпит", пише "Франкфуртер алгемайне зонтагсцайтунг". По думите на Рамзауер стачката би имала "опустошителни последствия", тъй като ще се разпростре и далеч отвъд авиационния бранш и ще изпрати лош сигнал и към другите спорове за тарифните възнагражданеия в големи компании и отрасли.


Съюзът на германските индустриалци (BDI) предупреди, че стачният протест би се отразил двойно негативно върху германската икономика. "Най-сетне отново укрепналите предприятия тъкмо сега особено силно зависят от функционираща инфраструктура. Цялата експорта нация Германия ще трябва да плати висока цена за подобна стачка", обяви пред масовия в. "Билд ам зонтаг" президентът на BDI Ханс-Петер Кайтел.


В събота президентът на "Луфтханза" Волфганг Майерхубер е разговарял по телефона с председателя на "Кокпит" Винфрид Щрайхер, но от синдиката са отхвърлили поставените предварителни условия за разговори. Явно това е принудило концерна да покаже днес повече отстъпчивост.


В нормален ритъм "Луфтханза" обслужва по около 150 000 пътника всекидневно. Много от клиентите й, включително и от България, използват връзките през Франкфурт и Мюнхен за далечни пътувания. Кризисният план предвижда концернът да използва заетите в администрацията пилоти, за да може да осъществи именно печелившите трансатлантически полети.


Грубите оценки сочат, че "Луфтханза" ще загуби по около 10 млн. евро дневно от стачните действия.


Клиентите на авиокомпанията могат да потърсят информация на горещата телефонна линия в Германия: 0049 800 8506070, или в бюрата в София на тел. 02 937 3141 (на летище София), или в представителството на: 02 930 4242, електронна поща: lufthansabg@dlh.de.


Извънредните разписания на "Луфтханза" за четирите дни на евентуалната стачка можете да прочетете в прикачените файлове.

Коментари (5)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на kirsner
    *****
    Неутрално

    "Съспенс" до последния момент за стачката?
    Тц, тц, това пък не сме го еспектвали да се случи евър.
    Уот а траджъди, нъл тъй, Драго?

  2. 2 Профил на Верно
    *****
    Неутрално

    Имам чувството, че вече всеки може да си напрви една чек** с българския език от каквато си иска трубуна

  3. 3 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 860 Неутрално

    Още едно голямо заглавие днес.
    Късметлийска неделя за германофилите.
    Дражко..."журналиста".
    Много си модерен ти...я какви думички знаеш )))
    Той и моят племенник си измисля думички но на него му утива...малък е.
    А,ти...и ти ли се учиш още?

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  4. 4 Профил на Тъмната страна
    *****
    Неутрално

    Тук ни пробутват чуждици, а в частните си разговори другата крайност - традиционното им обърщение е бате, батко, баце, или бате к*ре

  5. 5 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1321 Любопитно

    Каква драма! Какъв СЪСПЕНС )) Важното да сме фешън и да има ФЪН ! Аве ко стаа тука?

    Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK