София отлага строежа на кръстовища на две нива


Заради трафика ще се строи само една от петте естакади

Строителството на нови кръстовища на две нива в София, което общината планираше за тази година, може да се отложи. Причината - ако се задвижат и петте проекта, трафикът в столицата ще бъде блокиран. Това обясни зам.-кметът по транспорта Любомир Христов.


По думите му тази година може да започне изграждането на "едно-две от тях", вероятно първото ще е между бул. "Андрей Ляпчев" и "Андрей Сахаров" в кв. "Младост". Общината не се отказвала от останалите четири естакади - на бул. "П. К. Яворов" (при Телевизионната кула и Семинарията) и на бул. "Ив. Ев. Гешов" (на пресечките с бул. "България" и с ул. "Св. Георги Софийски"), но не е известно кога ще започне строежът им.




Забавянето на проектите обаче трябва да се съгласува с Европейската инвестиционна банка (ЕИБ), която отпусна заем точно за тези обекти. Той покрива половината от стойността им - 44 млн. евро, и трябва да бъде усвоен до 2012 г. "Ще преговаряме с банката част от кредита да бъде пренасочена към други проекти", каза Христов.


Главният архитект Петър Диков каза пред "Дневник", че е предложил от договорените с ЕИБ пет кръстовища да останат само две - в "Младост" и при Телевизионната кула, а останалите пари да отидат за строеж на подобни съоръжения в кв. "Захарна фабрика" и на моста на Бакърена фабрика. Тепърва ще трябва да се избират изпълнители за новите обекти.


За петте кръстовища има и сключени договори. Според администрацията на общината обаче договорите влизат в сила едва при осигурено пълно финансиране и дори ако се стигне до разтрогването им, фирмите няма да имат основание да водят дела.


Споразуменията са с ГБС (за съоръженията на бул. "П. К. Яворов"), с "Балканстрой" (на бул. "Ив. Ев. Гешов") и с "Трейс груп" (в кв. "Младост"). Изборът на ГБС и "Балканстрой" беше обжалван и съдът все още не се е произнесъл окончателно, което е още една пречка пред строителствот.

Ключови думи към статията:

Коментари (12)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Архитект
    *****
    Неутрално

    Правилно. Само не зная защо на ББ му трябваше, докато беше кмет, да иска финансиране за всички проекти едновременно?

  2. 2 Профил на друг
    *****
    Неутрално

    кметицата с тези обещания я избрахме, ако има промяна трябва да има нови избори за кмет в софия с нови обещания.

  3. 3 Профил на Аз
    *****
    Неутрално

    Да оправят настоящите пътища, да инвестират в система за управление на трафика, да вдигнат налозите за автомобили и таксите за паркиране на живеещите в центъра, да забранят/лимитират влизането на коли в идеалния център и оправят градския транспорт - да не се занимават с глупости за 5 кръстовища, защото на следващото кръстовище просто ще е тапата.

  4. 4 Профил на ivanchoLA
    ivanchoLA
    Рейтинг: 1391 Весело

    Абе колкото и да строят крастовища пак трафика няма да се оправи, единственото решение е публичен транспорт колкото може повече и на по често, примерно градски влакове и ограничаване на коли в центъра чрез ияки такси за каране и паркиране там. Другото е наливане на пари в дупката щото колкото и да построят докато ги завършат ще са малки, както е блестящия пример на LA, тука наи-накрая го загряха това след 50 години експерименти и наливане намилиарди, добре че фалира GM та да не могат да лобират зверски срещу публичния транспорт, както преди.

    #notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012
  5. 5 Профил на Shlosera
    Shlosera
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Обещания и само обещания! Ако общината беше изпълнила всички обещания за инфраструктура в рамките на последните 4 години, София щеше наистина да прилична на един що годе нормален град. Сега това е поредното доказателство, че ра се говори е много по - лесно отколкото да се действа.
    Отностно градския транспорт. Колкото и да е добът транспорта много трудно може да се накарат хората да го ползват. Пример: Автобус 204 е наистина хубав, удобен и на често, обаче спирките в повечето случай приличат на нищо, тротоарите са в безобразно състояние и навсякъде по тях има паркирали коли, почистването на снега през зимата е само по пътищата, мръсотията е безобразна или като цяло градската среда е ужасна. От колата това нещо не изглежда толкова лошо.
    В рамките на 2009 година пътувах до Филипините на два пъти. Метро Манила е един от кай - големите и най - бързо развиващите се градове в света. Там също има ужасяващ трафик и инфраструктурни проблеми, обаче общиата в рамките на 5 месеца в които отсъствах беше построила и започнала доста неща - разширение на градската железница, нови надлези и градски магистрали. Не знам как се получава там, но определено в страна от третия свят виждам как се действа сериозно. Ние, като членове на ЕС сме толкова жалки в това отношение - само се говори и обсъжда, а почти нищо не се прави. Филипите не се страна от ЕС и нямад достъп до еврофондове и прочие благини като нас. От наша гледна точка ми е чудно как се справят...

  6. 6 Профил на Маргинал
    *****
    Неутрално

    В България всичко се отлага в неопределено време - моста при Видин, магистралите, подземните паркинги в София, вдигането на трошките от улиците и всичко което се обещава. Не се отлагат само обещанията.

  7. 7 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 769 Неутрално

    Не да ги отложат, а да ги отменят. На Гешов и Борис като има такова кръстовище на нива, да не би да няма задръствания?
    Помага все пак, но много малко. А и в момента, в който се отпуши дупка в трафика, всички почват оттам да минават и тя пак се запълва докато колите станат броня-до-броня (термин, измислен в Америка).
    Хайде да бяха 5-10 милиона тези кръстовища, да ги дадем. Ама то 88 милиона! Този проект е измислен с цел ГБС да печели, а не софиянци. По-добре да ги дадат за преасфалтиране и реорганизация на светофари, знаци, и т.н.

  8. 8 Профил на Наблюдаващ
    *****
    Неутрално

    И децата виждат какво става с трафика преди разкопките и след което. Но ние не сме деца. Или правете нещо или не гоправете но МЛЪКНЕТЕ най после.
    То не бе Пролетно запълване на дупки то не бе есенно.

  9. 9 Профил на ddd
    *****
    Неутрално

    Ако извършат необходимите реформи в публичния сектор и го намалят наполовина, освободените могат да си вдигат бохчите заедно с колите и - хайде у дома в провинцията!
    Това, заедно с мярката - да спрат от движение всички трошки над 15 години, ще намали по естествен начин задръстения трафик. Защо се борят със симптомите - трафика, вместо с причините - излишния наплив на хора. Да не говорим непрагматичното концентриране на всички (както споменах -раздути) държавни институции.
    Е толкова ли е трудно сами да се сетят...вместо да ни товарят с още данъци и на задръстват сбърканата градска инфраструктура?!??
    Дългосрочна визия липсва.

  10. 10 Профил на Серпико
    *****
    Гневно

    Много ми е интересно всички дето искат оскъпяване на паркирането в центъра как си я представят тая работа?

    ПРОБЛЕМЪТ СЕ РЕШАВА С НОВИ ПАРКОМЕСТА!!!!
    НЕ С ПОКАЧВАНЕ НА ЦЕНИТЕ...

    хората които живеят в центъра , без значение дали 1000 или 300 лева им е доходът , пак ще си плащат за паркиране. Значи защото повечето живеят в панелките, затова трябва да репресират малцинството дето живее в центъра????

    Който не е разбрал , ЗАДРЪСТАВАНИЯТА в центъра са заради хората от другите квартали, не заради няколкото хиляди коли на живеещите там.

    А относно ограничаването на трафика в центъра чрез бариери и плащане за влизане и илизане... МОЛЯ ПОГЛЕДНЕТЕ КАРТАТА, конструкцията на булевардите набива трафика към центъра.... каква забрана кви пет лева.. Нали веднага ще се запушат малко обходни булеварди... То и сега е така... с една рестрикция още по страшно ще стане.

    Естакади, надземни и подземни паркинги и развитие на метрото - това е нормалният и цивилизован "западен" модел... По света хората от там тръгват и чак тогава стигат до мерки от рода на по скъпо паркиране и ограничения за центъра...

  11. 11 Профил на знайко
    *****
    Весело

    До коментар [#10] от "Серпико":

    Най-сетне един смислен коментар. Подкрепям напълно. Градското планиране в София е безобразно. Да не говорим, че колега строителен инженер ми показа наредбите според които още от началото на деветдесетте години за всяка нова сграда се предвиждат съответен брой паркоместа. Коментарът му бе, заобикаляхме изискванията с рушвети. Резултатът е ясен на всички. Съответно, ако ще се въвеждат забрани, то хората от обществените спални да бъдат така добри да не си ползват колите, за да ходят в града. За целта да си плащат по 10 лева на Лъвов и Орлов мост, при Кулата или на длугите входове на София и готово Не звучи гот, нали? Истината е в решаване на инфраструктурния проблем, а не в репресия над живущите в центъра, както правилно е отбелязъл Серпико.

  12. 12 Профил на Альоша
    *****
    Любопитно

    Споделям написаното от №10 и 11, София има нужда от още много магистрални артерии, пръстени и кръстовища на 2 нива!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK