
© Анелия Николова
Посланикът на Полша в България Анджей Папйеж
Най-лесно е да се хвърли вината върху пилота, защото той отговаря, аз бих се въздържал от такива мнения. Това заяви посланикът на Полша Анджей Папйеж в отговор на въпрос дали допуска вмешателство в работата на пилота от страна на президента на Полша Лех Качински или на висши военни на борда на разбилия се вчера при опит за кацане полски президентски самолет край Смоленск, предаде БТА.
Не бих искал да развивам тази тема, но много пъти съм пътувал с такива делегации и знам, че натискът върху пилота е огромен в такива случаи и той лично смята, че не трябва да се каца, но натискът е огромен, заяви посланикът. На въпрос дали допуска това да се е случило и при вчерашната трагедия, посланик Папйеж отговори: "Абсолютно да".
На въпрос защо пилотът е отказал да отклони машината към резервно летище, както е бил посъветван от руските диспечери, Папйеж посочи, че трябва да се има предвид, че на мястото на планираната церемония край Смоленск вече е имало много хора. Трябвало е да се имат предвид стотици поляци, ветерани - възрастни хора, които са чакали делегацията за отбелязването на годишнината от събитията в Катинската гора.
По програма делегацията, пътувала с президентския самолет, е трябвало да пристигне като последна и да измине още 15 километра от летището, за да достигне мястото на церемонията. Имало е предложение самолетът с официалната делегация да кацне в Минск, на около 150 километра от мястото на церемонията, което е оценено като твърде далеч. "Трябва да помним, че край Катин имаше дъщери и синове на избити полски офицери преди 70 години, техните деца - вече възрастни хора, това предизвика това ужасно, толкова неблагополучно решение на екипажа да кацне", отбеляза полският посланик.
На въпрос кой всъщност е взел решението в един самолет да има толкова видни полски представители, посланикът отговори, че често се слува да получаваме умни съвети и не винаги се възползваме от тях. По думите му същото е и с българския президент, който пътува с делегация, когато се изисква участието на високопоставени лица. Сега, след тази ужасна катастрофа, сме по-умни, посочи посланик Папйеж.
Не сме толкова богати да разполагаме с "Еър форс 1" и да возим отделно едни и други, това е положението, такава е нашата действителност, коментира той. От много години се говори, че трябва да се купят нови самолети, но обществото ни е чувствително към темата за подобни покупки, такива решения се приемат много лошо от обществото; мисля, че в България проблемът е подобен, отбеляза посланикът.
Хората разглеждат този въпрос като някакви привилегии на властта и в резултат на това правителството ни разполагаш с два Ту-154М, единият от които катастрофира, добави дипломатът. Това са много стари самолети, освен тях има и самолети Як-40, които са още по-стари и ужасни, и хеликоптери - и това е самолетният парк, посочи посланикът.
Преди всичко трябва да си изясним какво всъщност наистина стана, отбеляза той. Президентът на Руската федерация Дмитрий Медведев и премиерът на страната Путин са предприели действия, организирана е комисия, която разследва, но катастрофата е огромна, там нищо не можеше да се направи, нямаше какво да се събира на мястото, добави Папйеж.
На мястото на катастрофата трябва да има и ще има полски специалисти, които ще изясняват обстоятелствата, допълни посланикът. Участвах в откриването на гробището в Катин преди 10 години, познавам това фатално летище, посочи Папйеж. Това е едно от многото военни летища, в гората, не виждам тук някаква вина на руснаците, това е едно от многото летища близо до Катин, добави той.
Това са едни много тесни писти, стена от гора в съседство, доколкото знам ,там е имало много гъста мъгла и от там е трагедията, добави посланикът.
Той отбеляза, че президентският самолет, който катастрофира, се е върнал преди няколко седмици от Русия след рутинен преглед. Трудно е да се каже какво всъщност се е случило, комисията трябва да го изясни, заяви Анджей Папйеж. Тук има много други лични трагедии, майката на президента вчера е взета от болницата, в много тежко състояние е, на предсмъртно легло, даже май не са й казали, че той е загинал, добави посланикът, видимо развълнуван.
След днешната литургия в католическата катедрала "Св. Йосиф" в София, на която бе почетена паметта на загиналите при вчерашната самолетна катастрофа край Смоленск, Анджей Папйеж заяви, че катастрофата е една голяма трагедия за него лично.
Познавах повечето от тези хора, голяма част от тях са ми приятели, заяви той. С тях заедно работихме в синдиката "Солидарност", това е огромна трагедия, добави посланикът.
*****
НеутралноБог да прости загиналите. Не зная защо обаче нещо ме гложди, че руските тайни служби изведнаж си решиха проблема с "вироглавите" поляци? Дано да греша, но ако и това е тяхно дело, става много страшно.
*****
НеутралноГоляма трагедия и голям урок, никой не е по-голям от законите на физиката, колко лесно и колко често се заглушава гласът на разума
*****
НеутралноГ-н посланик, в интерес на сигурността тържеството е можело да бъде отложено с 1.5 - 2 часа.
Иначе излиза, че натискът е бил от чакащите на тържеството.
Моите съболезнования за загиналите - и в Катин, и в катастрофата.
*****
НеутралноБог да прости и тебе !!!
*****
РазстроеноБог да прости загиналите и искрени съболезнования на полския народ! Гледах снощи по един от руските канали полски журналист, един от първите, който е пристигнал на мястото на трагедията. Той разказа, че миналата година, когато пилотът на президентския самолет /не разбрах обаче дали става въпрос за същия пилот/ е отклонил полета поради лоши метеорологични условия и е кацнал в Азайрбаджан, вместо в Грузия, е бил заплашен с уволнение. Крайно време е да се въведат някакви железни правила, които да забраняват на който и да е, пък бил той и високопоставен държавник да нарежда на екипажа. А другото, което ми прави впечатление, че само в България и предимно в този форум се намират ненормалници, които да развиват дежурните конспиративни теории.
Росен Радославов
Рейтинг: 1880 НеутралноНяма пилот идиот, особено в правителствени самолети.
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoНяма натиск, на който да се поддаде човек /пилотът/, знайки, че шансът за собственото му оцеляване е почти никакъв. Летището е нямало система за "сляпо кацане".
Руснаците може да са всякъкви, но в тези неща не бъркат. Могли са единствено да предложат алтернативно летище. Направили са го. Пилотът взема решенията.
За тези дето не ме познват - не съм русофил, а "фоб", но когато става въпрос за здравия разум няма "фобии" за мене.
Beyond
Рейтинг: 1134 НеутралноВ тези правителствени авиоотряди не се назначават случайни хора. Това са пилоти с голям опит и много добри професионални качества, които много добре могат да преценят рисковете в подобни ситуации. В крайна сметка отговорността за живота на пасажерите е на пилота, не на самите пазажери, каквито и постове да заемат.
TAKE THE RED PILL!Кое според вас е по-страшно за един пилот - да бъде (евентуално) уволнен, или да обрече себе си и още 98 други човека (в случая елита на нацията си) на почти сигурна смърт?
*****
Неутралнопочит за Качински и останалите... Поляците много са изстрадали исторически, не им стига Втората Световна, ами сега и това... мир на праха на всички загинали...
*****
ВеселоСкапано летище (без система за кацане в мъгла).
Скапан самолет Ту-154
Скапан президет (твърдоглав дъртак)
Скапан пилот (поляк)
Резултата е налице
*****
НеутралноАбе, драма- лошо.
Можи и да закъснееш с час , но по-важна е сигурността.
Качински, лека му пръст, беше националист . Трудни му бяха отношенията с руснаците, но имаше поне позиция. Не беше помияр.Не се гънеше, като някои другари. И затова и Путин уважаваше позицията му.
Нещата тъкмо бяха тръгнали към затопляне на отношенията.
И двете страни направиха важни компромиси.
Но, Божа работа.
Fanetti Mazakura
Рейтинг: 792 НеутралноПрезидентът е поискал да се приземят на всяка цена, приземили са се. Няма нищо за коментиране, което не е изречено в предходното изречение.
BOYKO BORISSOV – “RAPONA,” current Prime Minister of Bulgaria,(от Wikileaks)*****
НеутралноТой отбеляза, че президентският самолет, който катастрофира, се е върнал преди няколко седмици от Русия след рутинен преглед.
*****
НеутралноИ по Euronews един специалист по авиация не изключва натиск върху пилотите.Направили са 4 опита са приземяване на летище без необходината техника за кацане в гъста мъгла,като от контролната кула са били предупредени ,а и са имали гориво да стигнат до Москва или Минск.Освен това се казва и за друг подобен случай/с добър край/където президента е "натиснал"екипажа за приземяване при лоши условия.Все пак мисля, че пилотите трябва да вземат професионалните решения.Не вярвам Президента да диктува на един хирург например как да го оперира и какъв разрез да му прави!
Жалко за загиналите,жалко за близките им ,жалко за цяла Полша която загуби много качествени хора.
Beyond
Рейтинг: 1134 Неутрално"Той отбеляза, че президентският самолет, който катастрофира, се е върнал преди няколко седмици от Русия след рутинен преглед."
TAKE THE RED PILL!Имали са възможност да направят каквото си поискат със самолета. Дали са го направили е друг въпрос.
malart
Рейтинг: 833 НеутралноЕ хайде да си припомним как карат лимузините с българските политици или депутати, като бързат за някъде. Имаше доста катастрофи. Спомням си даже загинаха веднъж преди 15ина години три или четири депутатки в една кола. Предполагам, че и тогава е имало пресия към шофьора. В тоя бизнес е така. Предполагам в Западните държави политиците са по-внимателни и не залагат човешки животи заради някакво закъснение
malart.blog.bg*****
НеутралноДо коментар [#14] от "Beyond":
Все въртиш, сучиш за да искараш руснаците виновни. Къде да ремонтират руски самолет? На луната ли?
*****
РазстроеноМожели заради едно празненство на камикадзета да се превърнете ,абе хора какво правите ,какви са тия истории . Знам че сте много твърдоглави ама чак пък толкоз не съм очаквал.
*****
НеутралноДо коментар [#1] от "Бог да прости загиналите!":
Внимавай, провери дали в домът ти няма духове... и сигурно КГБ те следи да знаеш!
А иначе наистина Бог да се смили над душите на загиналите!
*****
НеутралноСлучва се онова, което се случва. Случващото се лошо не е за човеците и ни разтърсва из основи. А случващото ни се добро ни се полага и не го забелязваме. Затова се казва и в добро и в лошо човеците да са заедно.
Росен Радославов
Рейтинг: 1880 НеутралноБоБи
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoКакто и скапан "Боби" със скапано мислене и скапани коментари.
Накратко - тъпънар.
*****
РазстроеноГосподин посланник ,нещата трябва да си ги казваме право във очите . ПОЛСКА БЕЗОТГОВОРНОСТ.така седят нещата съжалявам
*****
НеутралноВечна им памет на загиналите и дълбоки съболезнования на всички поляци! Ние сме с тях в тази трагедия!
*****
НеутралноКакви са тези тайни служби,какви са тези конспирации.Тежка самолетна катастрофа явно причинена като всяка друга от редица фактори-лоши метериологични условия,възможно изнервяне на екипажа,прекалено ниско летене.Всяка самолетна катастрофа е ужасяваща заради големият брой хора които загиват,заради самото ужасяващо изгоряло петно което оставя самолета и разпръснатите вещи и мисълта страдали ли са тези хора,дали ли са си сметка какво се случва.Малко човечност не излишна в тези случаи и малко състрадание.Всички ние пътуваме и наши близки също.По предложение на Испания утре е обявен траур в цяла UE.Нека сме съпричясни с болката на Полша.Съболезнование за близките на загиналите
Радостина
Рейтинг: 627 НеутралноМоже да ви прозвучи еретично , но ми се иска да напиша това :
Свободата Санчо, ....Агенция Фокус:
"Журналистите в полските медии неведнъж съобщаваха, че президентът Качински е обичал да се намесва в действията на командирите в своя самолет. Така един от пилотите бе дори уволнен и едва не попадна в затвора, след като от съображения за сигурност отказа да изпълни нареждане на своя президент. "
П.С. Явно често самозабравили се "водачи" причиняват ужасяващи трагедии на много хора , поради своята "непогрешимост' и "знание" ... Някои/тираните / убиват хиляди , а други -десетки , включително и себе си ... Бог да прости невинните , за предизвикалите трагедиите - не знам
*****
НеутралноЕдно сравнение – причини различни (Смоленск-2010 и съответно Кривина, Софийско-1984), но резултат – еднакъв: “На 10 януари 1984 е една от най-скандалните катастрофи в историята на БГА "Балкан". От летище “Шьонефелд” в Берлин излита ТУ-134 LZ 104 за София с 50 пътници на борда. Командир на полета е Кирил Велинов. В последния момент се качва и проверител от Държавната въздухопл. инспекция (ДВИ). Той нарежда на втория пилот да напусне и заема мястото му. В 19,30 ч. в пилотската кабина се провежда следният разговор: "Командире, заповядвам ви да изпълните “сляпо кацане”, само по уреди", нарежда чиновникът от ДВИ. "При тази буря, дъжд и грамотевици?", шокиран е командирът. "Спусни пердетата и изпълнявай!" - "Вие луд ли сте, другарю проверяващ - ще се пребием всички!" Но проверителят е непреклонен. Командирът е принуден да започне т. нар. сляпо кацане. Диалогът между двамата е записан дословно в черната кутия на самолета. Експериментът завършва трагично. В 19,35 ч. едно от крилата докосва високоволтов проводник над село Кривина. Самолетът се възпламенява и се разбива в краварника на местното ТКЗС. Всички 50 души загиват моментално”.
Росен Радославов
Рейтинг: 1880 НеутралноРадостина 24
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoМисля, че и в този случай е точно така. Не вярвам разследването да доведе до други изводи. Всъщност си мисля, че вече поляци и руснаци знаят истината. Черните кутии още вчера вероятно са ги "прегледали".
Ще си остане обаче "пилотска грешка" и ще мине за сметка на пилота.
m22
Рейтинг: 8 РазстроеноДо коментар [#9] от "БоБи":
B.A....За другото незная,но ти наистина си СКАПАН..!!!
*****
РазстроеноДо коментар [#26] от "Руслан 21":
Така е, ще припишат грешката на пилота, което от техническа гледна точка може и така да е. Но никой няма да се постави на мястото на този пилот в тази конкретна ситуация. Лети за важно държавно мероприятие заедно с цяла делегация от високопоставени лица. Мероприятието е насрочено за точно определен час, на място вече присъстват други поляци, които очакват официалната делегация. Кацането в Минск или Москва ще забави едно национално и много важно за поляците честване. Освен това държавният глава /Бог да го прости!/ е твърде своенравен. В никакъв случай не би искал Лукашенко в Минск или Медведев в Москва да организират последващото му предвижване до Катинската гора. Пилотът е изправен пред невероятен натиск, тъй като ако осуети това национално поклонение или го забави нанася удар по патриотичните чувства на пътниците и цялата нация. Не е имал голям избор и е направил всичко възможно да се приземи. За съжаление природата не се интересува къде отиваме и колко добри са намеренията ни и иска да се съобразяваме ние с нея, а не тя с нас. Бог да прости загиналите. А живите нека имат милост към екипажа, който според мен в конкретната ситуация не е имал кой знае какъв избор.
*****
НеутралноБОБИ, БОБИ,.... НИЩО НЕ СТАВА БРАТ ОТ ТЕБЕ...НЕ ЗАВИЖДАМ НА БЛИЗКИТЕ ТИ...ГОРКИТЕ...ДАНО ВСЕ ОЩЕ ДА НЯМАШ ДЕЦА, ЧЕ В ПРОТИВЕН СЛУЧАЙ СИ "ЦИРК" - ОТ ВСЯКЪДЕ...
*****
Неутрално"Познавах повечето от тези хора, голяма част от тях са ми приятели, заяви той. С тях заедно работихме в синдиката "Солидарност""
Интересно. Този работнически синдикат се оказва една люпилня за новата държавна номенклатура в противовес на партийната. Ето откъде иде тази фанатична омраза към комунистите. Аз лично разлика не виждам. Залагат на различни бои и все някой печели. В България надделяха отново червените. Е, помогнаха им ДПС и циганите, но в това няма нищо лошо. Ние все успяваме да пцуваме всички, но да си имаме своята далаверка и от изток и от запад и отвъд океана
*****
НеутралноДо коментар [#6] от "Руслан 21":
Пилоти идиоти в кабината на правителствен самолет наистина няма. Това не изключва обаче "възвишени" сред пасажерите.
Летището е военно поради което система за сляпо кацане има. Работата е в това, че сляпото кацане е рисковано кацане и се осъществява само в краен случай, когато няма друг изход и риска да не се приземи самолета е по-голям от сляпото кацане. Още повече, че са предложени резервни не отдалечени летища.
Сега вече е без значение дали грешката е на пилотите или на пасажерите. Жестока сметка е платена. Остава разума да оцени без "филство", "фобство","фобии" и "филии" случилото се този път не с нас.
Forrest Gump
Рейтинг: 958 Неутралноех, Полша - държава с 10 пъти по-голяма икономика и по-голям държавен бюджет от България правят икономии и политиците се возят на 20-годишен ТУ-154.
Истината ни прави свободни.да припомня че преди 2 години нашето правителство си купи 2 (!) Аърбуса. богата страна сме ние, какво да се прави...
съвсем между другото - полската икономика е единствената в ЕС която отбеляза ръст миналото тримесечие. Българската отбеляза най-голям спад...
*****
НеутралноКакво е станало е ясно на целия свят и дори най-върлите полски русофоби си траят в момента. Единствената неизяснена подробност е дали руснаците ще направят обществено достяние записа на разговорите от пилотската кабина или ще се спазарят с поляците да хвърлят пилота на кучетата - по някаква "случайност" кутията няма да се намери или записът ще е "повреден".
Защото руснаците нямат интерес болни русофоби като #1 да ги плюят за простотиите на полския президент с наполеонов комплекс.
Росен Радославов
Рейтинг: 1880 НеутралноУЙчо № 31
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando.................Летището и неговата бетонна писта се поддържат в много добро състояние, твърдят жители на Смоленск, но поради особения военен статут на обекта информацията за монтираната там навигационна апаратура е оскъдна. Според някои информации възможно е такава въобще да няма. А навигационната система е от изключително значение при използването на пистата при неблагоприятни метеорологични условия...............
Няма как да зная има ли, няма ли. Така писаха вчера - че няма.
Ако имаш по-точни данни - дай ги.
Росен Радославов
Рейтинг: 1880 НеутралноШвейк
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoХайде на бас, че пилотът ще е виновен?
*****
НеутралноОставам с впечатлениета,че пилотите не слушат наземния контрол и всеки си лети,както знае.Сега остава блядовете да обяснят,че пилота е летял ниско,за да чете табелите по пътя за да се ориентира.Истината за Катин чака 50г.сега няма да е толкова.Поляците не са задници ,като нас.
Росен Радославов
Рейтинг: 1880 Неутрално90 № 36
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoПилотът взема решенията в самолета. Който и да му е наредил да каца, пак пилотът е виновен. Било си е самоубийство.
*****
НеутралноДо коментар [#37] от "Руслан 21":
Дано нямаш нищо общо със въздухоплаването.
*****
РазстроеноМИР НА ДУШИТЕ ИМ
Росен Радославов
Рейтинг: 1880 Неутрално90 № 38
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando...........Дано нямаш нищо общо със въздухоплаването...........
Имах някога. Каквото и да ти приказват от кулата последното решение е на пилота. Те ти казват, каквото знаят, а ти си преценяваш дали да ги послушаш /със всички последствия от това/. Последствията не винаги са катастрофа, затова и пилотът последен решава.
Нямаш право да кацаш, обаче, ако ти забранят това.
Не става ясно имало ли е категорична забрана за кацане или е съвет да потърсят друго летище.
Ако не е имало забрана за кацане при видимост 2,5 пъти под необходимата за Ту-154 и летището не е имало система за сляпо кацане /а, всичко сочи, че не е имало, тъй като самолетът, освен че се разбива преди пистата е и на 150 метра ВСТРАНИ от нея/ вина има и ръководителят на полети, точно толкова, колкото и пилотът.
*****
НеутралноОтговорността е на Ръководството от летищния център и на екипажа. Очевидно летището не е оборудвано за по-сложни условия. Публикациите сочеха, че е военно. Принципите там и системите са различни от изискваните от международните. Някой е водел по радиото на руски вместо на приетия в гражданската авиация английски. Самолетът е бил доста под глисадата и вместо под 3-5 градуса е летял с бръснещ полет на дистанция поне 1200 м от прага на пистата. Не се публикува работел ли е радиовисокомера. Нито запаса от гориво. На борда капитанът е господът и никой не може да му противоречи. Не се публикува цивилен или вонен е бил диспечерът.
Една малка корекция на № 25 Роко :
Българският самолет от Шьонефелд предприема кацане не в дъжд и гръмотевици, а в ниска облачност с преваляване на сняг. Бях на летище София в този момент. Инспектиращ е не друг, а Велинов, който години преди това е бил обучаем на пилота на Ту-134. Последният е имал над 18 години безаварийна работа в "Балкан" до случая . И е важно какво е отговорил Велинов на кулата, когато от там му съобщават, че е под глисадата...При условия на сляпо кацане и изключени прибори на пилота. Останалото са предположения от емоционално естество.
Росен Радославов
Рейтинг: 1880 Неутралноотговорността 41
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoДоста си точен. Не срещнах никъде, че радио воденето е било на руски, но си го мислех. Ако пилотът се окаже около 40-42 годишен няма как да знае добре руски, ако въобще го е знаел.
*****
НеутралноГоспода, първо няма да се учудя, ако самият Качински е записан на черната кутия - чепат характер беше, бог да го прости, може да е изпонапържал братушките от контролната кула, той на Путин басма не цепеше.
И понеже беше много чепат, напълно възможно е да е накарал пилотът да кацне, а и вече се е случвало казват.
Сега, пилотът е бил изключително опитен, а не заек. Ако кацането е било дори на фифти-фифти възможно, пилотът никога не би кацнал, дори Качински да го кара на разстрел след това, това е ясно. Става дума за много опитен и ОТГОВОРЕН човек с твърд характер (и вероятно бивш военен пилот), това аз не го поставям изобщо под съмнение.
Ако рискът не е голям, но остава съществен (съвсем условно да кажем 4-5%, но да не забравяме, че това е НЕИЗЧИЛИМО), той също не би кацнал, по принцип. Но, ако първият човек на Полша му заповяда, който е началник на началника на началника на началника му и трябва да избира между 5% риск и 100% уволнение, той си казва: чакай, вече съм кацал поне 100 пъти в мъгла за 20 години, защо този път ще е по-различно? И поема риска. Никой никога не е казвал, че пилотът е бил обречен на неуспех, той АБСОЛЮТНО СИГУРНО не е бил. Но рискът този път е бил фатален, за съжаление. Служебно отговорността остава за пилота, но чисто човешки аз не вярвам в това! Ужасна, ужасна трагедия, наистина.
*****
НеутралноДо коментар [#41] от "отговорността":
orldfolio/s3955_2.htm
Какво е отговорил Велинов на кулата? И защо е отговорил ВЕЛИНОВ, а не капитанът?
Ето какво открих за тази катастрофа
http://paper.standartnews.com/archive/2004/01/10/w
Росен Радославов
Рейтинг: 1880 НеутралноОбективен 44
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoНе го знаех това. Ясно става, че това комплексарче-връзкарче "проверяващ" си е нямало и грам опит от това, което върши, щом и като военен пилот е бил некадърник. От БГА "Балкан" са знаели сигурно що за лайно е бил и затова е бил проверяващ, а не пилот - не са очаквали вероятно да направи такава поразия.
*****
НеутралноМеждувпрочим, полският пилот през август 2008 отказва на президента казане в Тбилиси, понеже е било опасно заради военните действия и хвърлените преди това бомби наблизо. В самолета освен полскиат са били и президентите на Естония, Латвия и Литва. За това му поведение не е уволнен, а напротив - отличен е лично от министъра на отбраната заради показано "чувство за отговорност". Ето още един пример за действаща демокрация! Поляците си уважават президента, защото (както каза някой по-горе) не е помияр а защитава полските интереси. А пилотът на самолета, който отказва да кацне в Тбилиси е също патриот, рискува уволнение, но не рискува живота на президентите. На много има да се учим....
*****
РазстроеноЛетището край Смоленск определено не е било нито построено, нито пригодено за посрещане на такива полети. Просто това е най-близкото летище. Катинската гора е наблизо. Там, в тази гора са били избивани офицерите.
Сега, казано след дъжд качулка, може би щеше да е по-добре посещението да се планира по-детайлно, да се изключат всякакви рискове..
*****
ГневноНе става да се носят две дини под една мишница...хем да се топлиш с руска газ, хем и да си разполагаш Противо -ракетна отбрана под носа на руснаците..
(
)
(
Качински явно е избрал за приоритет вторият вариант и затова му се случи случка..
На дневен ред са българите - и много да внимават какви ги дрънкат пред Запада !
*****
НеутралноМного често не съм съгласен с теб, но сега ще кажа че коментарите ти са с достойнство. Особенно в трагични моменти хората трябва да са преди всичко хора а не "фили" или "фоби".
В интервюта за BBC високопоставени поляци напомниха случая с пилота който не кацна в Тбилиси и изпадна в немилост пред президента. Дори президента да не е издал директна заповед, пилотите не са посмяли да настояват да приземят самолета в Минск. Летището на Смоленск е цивилно летище от една година и навярно не е оборудвано с техника за кацане в мъгла. Затова диспечерите са казали да не се прави опит за кацане. Както и в България, властоимащите не допускат чуждо мнение. Тяхната дума е закон. Познати са ви изразите "Аз наредих", "Аз издадох заповед". Лошото е че все още не могат да управляват природата.
Gopeто
Рейтинг: 2425 НеутралноДо коментар [#43] от "Обективен": Като говореше за верочтност 4-5 % ме подсети за мисъл изказана от един лекар. Като го попитах каква е вероятността да няма резултат от операция, той ми каза: "Ако се случи на теб, а тебе ще е 100 %" .
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян ПетровБог да прости загиналите.
И дано наистина в БГ си направим нужните изводи от трагедията.
Освен всичко на мен ми направи впечатление, че посланника допуска виновен да е президента и то с нехарактерното за посланник "Абсолютно Да".
Извода за мен е, че хората които носят отговорност в държавата (а и в бизнеса) трябва да се научат да казват исстината такава каквато е
*****
НеутралноНе трябва да се правят предварителни заключения, но почти е сигурно, че истината може да бъде "заметена" солидарно от руснаци и поляци. Защо? Защото от една страна може да е имало натиск откъм президента за кацане на всяка цена, а от друга страна може да има и вина на наземния персонал. Почти е сигурно, че не е имало система за сляпо кацане, защото това е съветско/руско военно летище, а то е (било) строено за да кацат на него "свои", а не "чужди" (военни) самолети. Въпросът е до колко наземните диспечери са могли да помогнат при кацането, дали са ги предупредили, че са твърде ниско (под глисадата), предполага с е, че са имали поне радари...
Истината може да излезе наява САМО И ЕДИНСТВЕНО АКО СЕ ПУБЛИКУВАТ ПЪЛНИТЕ ЗАПИСИ НА РАЗГОВОРИТЕ НА ЕКИПАЖА, ВКЛ. С НАЗЕМНИТЕ СЛУЖБИ И С ПЪТНИЦИТЕ.
*****
Неутрално"Лошото е че все още не могат да управляват природата. " - доброто е , че все още не могат
*****
НеутралноВъпросът е : Защо от руска страна са предложили алтернативно летище, едва когато самолетът е бил само на 2,5 км от пистата в Смоленск...?
*****
НеутралноПроблемът на давещите се, е на самите давещи се ...
*****
ВеселоДр. Подполковник, ако си мислиш че с газта ще управляваш света, то отново не си познал.
Газта ти все някога ще свърши, а стореното лошо се помни дълго...