У-У-У-убийци...
Колко хиляди продадени книжки на малоумници, които застрашават нашите животи по улици, тротоари и градинки.
Преди 20 години, минималния период за взимане на книжка беше 3 месеца и включваше интензивно маневриране на полигон, сума ти часове градско и знаене почти наизуст на ЗДП. И това при движение - 10 пъти по-слабо от сегашното. Накрая те изпитваше заместник-началника на КАТ.
А сега - МИШКИИИИИ! Умирайте гладни - некадърници!
Интересно защо когато автоинструкторите протестират и говорят за корупция сред инспекторите от ДАИ, някак си пропускат факта, че в корупционните схеми за купуване на изпити, книжки и тн ЗАДЪЛЖИТЕЛНО звено от веригата е и автоинструктор. Никога един изпитващ от ДАИ няма да си поиска директно пари от курсист, винаги автоинструкторът е посредник, много често дори инициатор на схемата.
Да не говорим, че от години обучението е под всякаква критика - не е насочено към това конкретният човек да се научи да управлява автомобил в реални условия - а към това да си вземе изпита. Мижави часове, после "Няма ли да вземеш някой друг допълнителен час?"
На тия нагли плъхове кой им е разрешил да блокират? Правилата за вземане на изпит и за полагането му трябва да станат още по-строги, а санкциите за инструктори по-високи, за да има респект и да спадне купуването на книжки, с което поне малко да намалеят убийците по пътя!
Автоинструкторите не трябва да имат нищо общо с изпитващите и трябва да работят изцяло на частен и доброволен принцип. Изпитите трябва да са с много високи критерии и защита от корупция. Който не се чувства подготвен да ползва услугите на автоинструкторите колкото и от каквото има нужда да научи.
Щом в България с лекота се дават пари за подкупи,тази страшна язва на обществото няма да бъде излекувана.Нещата са неразривно свързане.Честно спечелените пари трудно ще дадеш за подкуп.Който няма принципи и иска да мине по тънката лайстна е участник в опорочаването.
№9 ви го казва ясно и точно! Тъпанарите цъкат минуси! Е-с тоя "матрял" няма да се оправим скоро! "Автоинструктурите са напълно излишни в сегашния си вид! Нещо повече-те са ВРЕДНИ! Направили са си инструктурска мафия и доят лековерните,като вече са цяла верига с "изпитващите"!
Автоинструкторите смятат, че възможността за попълване на листовките в помещения на учебните центрове ще вдигне тарифите при купуването на изпити.
Ами те в момента листовките се попълват в учебните заведения. При това чувах още миналата година идеята беше да започнат да се попълват в ДАИ. Имайте предвид, че цената която държавата взима за провеждането на изпит (било листовки или практически) мисля беше 10 лв и с таксата ставаше 12 лв. Колко лева биват взимани обаче - масово и навсякъде по 50 лв. А познайте сега защо автоинструкторите стачкуват???
Най-халтавото звено е контролът. Дотам, че при него предимнство има корупцията!
Направих справка: новият ЗДП е приет март 1999. За изтеклите 11 години е променян и допълван 36 пъти!!! Като 2001 нито веднъж, а 1999, 2000, 02 и 03 имат едва по 1-2 вариации. Топ годините са: 2006 със 7 ъпдейта, а 2005 със 6, но пък 4 от тях са само през декември!!!
Царот
- първата промяна прави януари 2000
- общо промени - 9 броя
СърГей
- първите 6 промени са направени веднага след оформяне на тройката, още в края на 2005
- следващата година 7 пъти се занимават с ЗДП
- общо промени - 22 броя, или 60%
БоБо
- първите 4 промени са СЪЩО веднага след изборите!!!! още в края на 2009.
Хахахахах
С какво се занимават нашите дупетати!!! Колко струва това?
Законът за движение по пътищата е целият в кръпки (patchs), като самите пътища!!!!
Как се провежда изпит в САЩ, Щат Илиноис, град Чикаго:
1. Отиваш и се нареждаш на опашка. С какъвто документ имаш - паспорт, предишна книжка, свидетелство за разждане или каквото имаш.
2. Изисква се да носиш със себе си разсъдъка си и $15.
3. На опашката като стигнеш до гишето представител на местния кат (което няма нищо общо с полиция, те са само служба регистрация - DMV) служителя те пита за име адрес, носени документи и цел заради която си дошъл на формуляр и той/тя попълват.
4. После ти казват - стъпете на квадрата отстрани и погледнете в тоя уред. Това е очния тест. Казват ти тихо кой ред и коя колона да им кажеш символа. Това е и ушния тест, защото те питат тихо. Отбелязват си. Принтят ти баркод и ти го залепват за попълнения от тях документ и ти взимат парите.
До тук всичко е на 1 гише.
5. Казват ти - отидете на листовки, които се провеждат в съседна звукоизолирана зала на компютри (доста стари) но с тъч скрийн екрани.. Листовките са около 20-30 въпроса. Напълно логични, без скрити уловки и практически безпроблемни за минаване. Резултата го узнаваш веднага след последния ти въпрос.
6. Ако си ги минал - следва карането. Служителя който е на гишето с листовките навлича светлоотразително елече и казва чакайте ме на квадрат примерно тоя и тоя отвън на паркинга. И изчезва а на гишето го заменя друг.
Ти излизаш на паркинга отиваш със собствената си кола, качваш го и той ти казва - направете 1 кръгче в паркинга, излезте и карайте. Правите кръгче в квартала, после успуродено паркиране обратно в техния кат на паркинга и ти казва - минахте или не минахте, както и ако сте направил грешки но минавате. Това е кормуването.
7. Ако сте минали влизате и ви казват пак - застанете тук и гледайте насам: цък. Това беше снимането.
8. Ще си получите книжката на гише номер ... Сядаш, чакаш 5 минути, викат те по име. Получаваш си всичко, плюс усмивка и редовното "карайте внимателно и слагайте колан" и си тръгваш.
А да, забравих да спомена че курс не ви трябва, може да си изкараш книжка за обучаващо се лице и да се учиш с твоята си кола. С придружител. Може и с кола под наем да минеш изпита дори.
Така е там.
А тука се хрантутят разни инструктори дето продават час каране за 20-30 лв. Какво е час в София примерно ако не едно 5 км, не повече?
Тая практика с инструкторите и с точките от КАТ трябва да се прекрати. Ами те самите КАТ генерират нарушенията и неплащането на актовете с идиотските си разпоредби от 80те години на миналия век.
Също и за регистрацията на превозните средства. Пълна гавра с правата на гражданите! Ама пълен цинизъм. Ми то в КАТ дори нямат една машина за снимки бе. Това е много показателно за отношението им към гражданите.
Ако има професия в която нищо не се е променило след 10-ти ноември , това определено е тази . Да не говорим че инструкторите са рядко неприятни хора
Напълно поддържам 17 - държавата трябва да провежда само изпити и както в повечето държави да е разрешено карането с придружител . Изпитът трябва да е по-скъп , но парите да отиват само в държавата
От мен "-"...за един ден шофьор не се става,та ако ще да си не от САЩ ами и от Луната или от Марс.Не казвам че трябва да се влачат по 3,4,5 или 6 месеца,но за 1 ден определето някои даже незнаят с кой крак първо да влязат в колата ,ако ме разбираш какво искам да кажа!Иии още нещо,АЗ НЕ СЪМ КОМУНИСТ!!! но това е моето мнение...
Преди години когато карах курс за шофьор той премина през следните етапи:
1.теоретична подготовка за двигатели с вътрешно горене и по Закона за движение по пътищата
2.Тренажор
3.Полигон
4.Кормуване на дълъг път - извънградско
5.Нощно кормуване
6.Градско
Сега направо в колата и в градско с табела "Не ни винете! И вие сте били като нас".
Резултатите ги виждаме всички.
Навремето имаше специални школи за инструктори, които трудно се завършваха. Сега всеки който си купи нова кола смята, че е готов за инструктор.
Няма нищо лошо да се получи пресяване на фирмите. То ще бъде в интерес на всички - от курсиста през инструктора, ДАИ и най вече за обществото като цяло. Тези, които плачат,че ще фалират нека се обединят не в протеста, а в организация с общи разходи. Така ще продължат да работят с по-голяма отговорност.
П.П. Като им знам обаче манталитета - надали ще го направят.
Че по каква точно причина трябва да става по-скъп изпита? Номер 17, когото цитираш, ти е казал, че в Чикаго изпита, заедно с документите и медицинския преглед струва малко повече от 20 лева.
Стига вече с тази практика - данъците са си данъци, ама после ще ви вземем пари за сто работи годишно. Освен, че е несправедливо, това е и много разточително. Например новите документи за самоличност - всички знаем колко щедра е обичайно държавата, когато прави обществена поръчка (особено, ако изпълнителят е "наш човек". А представете си колко им е било зор, когато са избирали изпълнител на поръчката за нови документи, при положение, че всеки от нас ще плати директно от джоба си една немалка сума, за да си изкара лична карта, международен паспорт, книжка... От десет години уж шофьорската книжка е документ като личната карта, но в действителност не може да си извадиш само едното от двете.
Петър правилно обеснява процесът НО това е вярно само ако си имал предишна книжка (от друга държава). Ако отиваш на изпит за първа книжка първо трябва да изкараш курс и практика при инструктор от лицензирана компания (в Балтимор има десетина) който включва 30 учебни часа и 46 часа кормуване (като 40 от тези часове можеш да изкараш с по възрастен шофьор след като си изкарал листовките). Часовете кормуване трябва да се изкарат в период от 6 месеца.
Да, можеш да вземеш книжка на 16 години в САЩ но не и за един ден. Поне в повечето източни щати.
Почти две години след като влезе наредбата в сила, инструкторите разбраха, че не могат да си осигуряват курсисти заради високата цена на курса, в резултат на изискванията към начина на организиране и провеждане на курсовете и изпитите !
Първоначално бяха доволни като се нагушиха с парички, а сега в кризата се усетиха, че скоро ще фалират нещастните им фирми !
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
*****
НеутралноБаси нахалниците!
*****
НеутралноБраво, с грижа за обикновените хора! Не искат да се вдигат тарифите за купуване на изпити.
*****
ГневноУ-У-У-убийци...
Колко хиляди продадени книжки на малоумници, които застрашават нашите животи по улици, тротоари и градинки.
Преди 20 години, минималния период за взимане на книжка беше 3 месеца и включваше интензивно маневриране на полигон, сума ти часове градско и знаене почти наизуст на ЗДП. И това при движение - 10 пъти по-слабо от сегашното. Накрая те изпитваше заместник-началника на КАТ.
А сега - МИШКИИИИИ! Умирайте гладни - некадърници!
*****
НеутралноЩели да се увеличат корупционните практики. Че то има ли на къде бе, гилдийо НАСРАНА ?
*****
ЛюбопитноИнтересно защо когато автоинструкторите протестират и говорят за корупция сред инспекторите от ДАИ, някак си пропускат факта, че в корупционните схеми за купуване на изпити, книжки и тн ЗАДЪЛЖИТЕЛНО звено от веригата е и автоинструктор. Никога един изпитващ от ДАИ няма да си поиска директно пари от курсист, винаги автоинструкторът е посредник, много често дори инициатор на схемата.
Да не говорим, че от години обучението е под всякаква критика - не е насочено към това конкретният човек да се научи да управлява автомобил в реални условия - а към това да си вземе изпита. Мижави часове, после "Няма ли да вземеш някой друг допълнителен час?"
*****
ВеселоПоне да бяха малко по-изобретателни в мотивите си. Като например, че се накърняват правата на изпитваните.
*****
НеутралноНагли,нахални,бездарни и смърдящи!
*****
ГневноНа тия нагли плъхове кой им е разрешил да блокират? Правилата за вземане на изпит и за полагането му трябва да станат още по-строги, а санкциите за инструктори по-високи, за да има респект и да спадне купуването на книжки, с което поне малко да намалеят убийците по пътя!
pepi1442
Рейтинг: 581 НеутралноЕй комунисти ще си останете колкото и да ви облагородяват!!!!
dnevnik са част от статуквото!В САЩ се взима книжка на 16 години за ЕДИН ДЕН!!!!!!!!
Проблема са пътищата, липсата на еламентарна маркировка и липсата на контрол от КАТ.
Кво ви пука за колко време се взима книжката като карате през минно поле...
*****
НеутралноАвтоинструкторите не трябва да имат нищо общо с изпитващите и трябва да работят изцяло на частен и доброволен принцип. Изпитите трябва да са с много високи критерии и защита от корупция. Който не се чувства подготвен да ползва услугите на автоинструкторите колкото и от каквото има нужда да научи.
*****
НеутралноВ България автоинструкторите са посредници за подкупа между изпитващите и изпитваните.
*****
НеутралноЩом в България с лекота се дават пари за подкупи,тази страшна язва на обществото няма да бъде излекувана.Нещата са неразривно свързане.Честно спечелените пари трудно ще дадеш за подкуп.Който няма принципи и иска да мине по тънката лайстна е участник в опорочаването.
*****
Неутрално№9 ви го казва ясно и точно! Тъпанарите цъкат минуси! Е-с тоя "матрял" няма да се оправим скоро! "Автоинструктурите са напълно излишни в сегашния си вид! Нещо повече-те са ВРЕДНИ! Направили са си инструктурска мафия и доят лековерните,като вече са цяла верига с "изпитващите"!
*****
НеутралноАвтоинструкторите смятат, че възможността за попълване на листовките в помещения на учебните центрове ще вдигне тарифите при купуването на изпити.
Ами те в момента листовките се попълват в учебните заведения. При това чувах още миналата година идеята беше да започнат да се попълват в ДАИ. Имайте предвид, че цената която държавата взима за провеждането на изпит (било листовки или практически) мисля беше 10 лв и с таксата ставаше 12 лв. Колко лева биват взимани обаче - масово и навсякъде по 50 лв. А познайте сега защо автоинструкторите стачкуват???
*****
ГневноДо коментар [#9] от "pepi1442":
+ и от мен!
Най-халтавото звено е контролът. Дотам, че при него предимнство има корупцията!
Направих справка: новият ЗДП е приет март 1999. За изтеклите 11 години е променян и допълван 36 пъти!!! Като 2001 нито веднъж, а 1999, 2000, 02 и 03 имат едва по 1-2 вариации. Топ годините са: 2006 със 7 ъпдейта, а 2005 със 6, но пък 4 от тях са само през декември!!!
Последните 3 години са с по 4 или 5.
Без коментар!
*****
ВеселоПолитическа шегичка:
ЗДП
Костов - приет е новият ЗДП, март 1999
Царот
- първата промяна прави януари 2000
- общо промени - 9 броя
СърГей
- първите 6 промени са направени веднага след оформяне на тройката, още в края на 2005
- следващата година 7 пъти се занимават с ЗДП
- общо промени - 22 броя, или 60%
БоБо
- първите 4 промени са СЪЩО веднага след изборите!!!! още в края на 2009.
Хахахахах
С какво се занимават нашите дупетати!!! Колко струва това?
Законът за движение по пътищата е целият в кръпки (patchs), като самите пътища!!!!
*****
НеутралноКак се провежда изпит в САЩ, Щат Илиноис, град Чикаго:
1. Отиваш и се нареждаш на опашка. С какъвто документ имаш - паспорт, предишна книжка, свидетелство за разждане или каквото имаш.
2. Изисква се да носиш със себе си разсъдъка си и $15.
3. На опашката като стигнеш до гишето представител на местния кат (което няма нищо общо с полиция, те са само служба регистрация - DMV) служителя те пита за име адрес, носени документи и цел заради която си дошъл на формуляр и той/тя попълват.
4. После ти казват - стъпете на квадрата отстрани и погледнете в тоя уред. Това е очния тест. Казват ти тихо кой ред и коя колона да им кажеш символа. Това е и ушния тест, защото те питат тихо. Отбелязват си. Принтят ти баркод и ти го залепват за попълнения от тях документ и ти взимат парите.
До тук всичко е на 1 гише.
5. Казват ти - отидете на листовки, които се провеждат в съседна звукоизолирана зала на компютри (доста стари) но с тъч скрийн екрани.. Листовките са около 20-30 въпроса. Напълно логични, без скрити уловки и практически безпроблемни за минаване. Резултата го узнаваш веднага след последния ти въпрос.
6. Ако си ги минал - следва карането. Служителя който е на гишето с листовките навлича светлоотразително елече и казва чакайте ме на квадрат примерно тоя и тоя отвън на паркинга. И изчезва а на гишето го заменя друг.
Ти излизаш на паркинга отиваш със собствената си кола, качваш го и той ти казва - направете 1 кръгче в паркинга, излезте и карайте. Правите кръгче в квартала, после успуродено паркиране обратно в техния кат на паркинга и ти казва - минахте или не минахте, както и ако сте направил грешки но минавате. Това е кормуването.
7. Ако сте минали влизате и ви казват пак - застанете тук и гледайте насам: цък. Това беше снимането.
8. Ще си получите книжката на гише номер ... Сядаш, чакаш 5 минути, викат те по име. Получаваш си всичко, плюс усмивка и редовното "карайте внимателно и слагайте колан" и си тръгваш.
А да, забравих да спомена че курс не ви трябва, може да си изкараш книжка за обучаващо се лице и да се учиш с твоята си кола. С придружител. Може и с кола под наем да минеш изпита дори.
Така е там.
А тука се хрантутят разни инструктори дето продават час каране за 20-30 лв. Какво е час в София примерно ако не едно 5 км, не повече?
Тая практика с инструкторите и с точките от КАТ трябва да се прекрати. Ами те самите КАТ генерират нарушенията и неплащането на актовете с идиотските си разпоредби от 80те години на миналия век.
Също и за регистрацията на превозните средства. Пълна гавра с правата на гражданите! Ама пълен цинизъм. Ми то в КАТ дори нямат една машина за снимки бе. Това е много показателно за отношението им към гражданите.
*****
НеутралноАко има професия в която нищо не се е променило след 10-ти ноември , това определено е тази . Да не говорим че инструкторите са рядко неприятни хора
Напълно поддържам 17 - държавата трябва да провежда само изпити и както в повечето държави да е разрешено карането с придружител . Изпитът трябва да е по-скъп , но парите да отиват само в държавата
LifeGiving
Рейтинг: 581 НеутралноДо коментар [#9] от "pepi1442":
От мен "-"...за един ден шофьор не се става,та ако ще да си не от САЩ ами и от Луната или от Марс.Не казвам че трябва да се влачат по 3,4,5 или 6 месеца,но за 1 ден определето някои даже незнаят с кой крак първо да влязат в колата ,ако ме разбираш какво искам да кажа!Иии още нещо,АЗ НЕ СЪМ КОМУНИСТ!!! но това е моето мнение...
pastor
Рейтинг: 602 НеутралноПреди години когато карах курс за шофьор той премина през следните етапи:
pastor1.теоретична подготовка за двигатели с вътрешно горене и по Закона за движение по пътищата
2.Тренажор
3.Полигон
4.Кормуване на дълъг път - извънградско
5.Нощно кормуване
6.Градско
Сега направо в колата и в градско с табела "Не ни винете! И вие сте били като нас".
Резултатите ги виждаме всички.
Навремето имаше специални школи за инструктори, които трудно се завършваха. Сега всеки който си купи нова кола смята, че е готов за инструктор.
Няма нищо лошо да се получи пресяване на фирмите. То ще бъде в интерес на всички - от курсиста през инструктора, ДАИ и най вече за обществото като цяло. Тези, които плачат,че ще фалират нека се обединят не в протеста, а в организация с общи разходи. Така ще продължат да работят с по-голяма отговорност.
П.П. Като им знам обаче манталитета - надали ще го направят.
Yotce
Рейтинг: 1421 НеутралноДо коментар [#18] от "hillbilly":
. А представете си колко им е било зор, когато са избирали изпълнител на поръчката за нови документи, при положение, че всеки от нас ще плати директно от джоба си една немалка сума, за да си изкара лична карта, международен паспорт, книжка... От десет години уж шофьорската книжка е документ като личната карта, но в действителност не може да си извадиш само едното от двете.
Че по каква точно причина трябва да става по-скъп изпита? Номер 17, когото цитираш, ти е казал, че в Чикаго изпита, заедно с документите и медицинския преглед струва малко повече от 20 лева.
Стига вече с тази практика - данъците са си данъци, ама после ще ви вземем пари за сто работи годишно. Освен, че е несправедливо, това е и много разточително. Например новите документи за самоличност - всички знаем колко щедра е обичайно държавата, когато прави обществена поръчка (особено, ако изпълнителят е "наш човек"
Caligo
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#17] от "Петър Игнатов":
Петър правилно обеснява процесът НО това е вярно само ако си имал предишна книжка (от друга държава). Ако отиваш на изпит за първа книжка първо трябва да изкараш курс и практика при инструктор от лицензирана компания (в Балтимор има десетина) който включва 30 учебни часа и 46 часа кормуване (като 40 от тези часове можеш да изкараш с по възрастен шофьор след като си изкарал листовките). Часовете кормуване трябва да се изкарат в период от 6 месеца.
Да, можеш да вземеш книжка на 16 години в САЩ но не и за един ден. Поне в повечето източни щати.
*****
НеутралноПочти две години след като влезе наредбата в сила, инструкторите разбраха, че не могат да си осигуряват курсисти заради високата цена на курса, в резултат на изискванията към начина на организиране и провеждане на курсовете и изпитите !
Първоначално бяха доволни като се нагушиха с парички, а сега в кризата се усетиха, че скоро ще фалират нещастните им фирми !